Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så skulle Jensen Rifler være igang
#41
"Jægerne HAR gennemskuet alle driblinger" der sælges idag meget få jagtrifler baseret på m98.
Men om du er "frelst" med en Jensen riffel så fred være med dig.

Med venlig hilsen
Leif R.

Ps. jer er forøvrigt den
lykkelige ejer af et større antal rifler af forskellige fabrikater og systemer deriblandt mindst 12 baseret på M98, og "plastic" rifler som
kan sætte 3 skud på en klisterlap, men jeg er ikke indoktrineret of NOGET,
forøvrigt har jeg en kasse med M98 systemer som bare står og samler støv, hvem ved måske ender de en dag som Jensen rifler.
Der er/var forøvrigt en positiv stemning her på forummet til ALLE kvalitets rifler også Jensen og jeg håber da ikke at dine sure opstød har formået at ødlægge det.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#42
Det er da morsomt, for en "ikke ekspert", at følge dette hundeslagsmål. Det eneste der ærger mig lidt er, at der
langt hen ad vejen er tale om "tom" underholdning. Debatten er ikke
særlig konstruktiv. Del hellere ud af guldkorn end af "møg".

Lad os respektere hinandens meninger og ret til at have sin egen
holdning til et produkt.

Som svoren tilhænger af mauser 98, må jeg tilstå, at jeg undrer mig
over, at en producent bruger så meget energi (penge) på at tune et produkt - når der for samme pris kunne fremstilles/købes - nyt/moderne/bedre.

Ved et uheld er jeg "kommet til" at købe en S & L 97 DL, og jeg må
indrømme, efter at have skudt og brugt den i kort tid, er jeg ikke
i tvivl.

Her er tale om en moderne kvalitetsriffel. Mine 98´ere og min Sako
bliver skiftet ud. Det er med blødende hjerte, men 97´eren er i
en helt anden klasse, så der er ingen vej tilbage [Smile]

mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#43
Citat:quote:

Det er da morsomt, for en "ikke ekspert", at følge dette hundeslagsmål. Det eneste der ærger mig lidt er, at der
langt hen ad vejen er tale om "tom" underholdning. Debatten er ikke
særlig konstruktiv. Del hellere ud af guldkorn end af "møg".

Lad os respektere hinandens meninger og ret til at have sin egen
holdning til et produkt


ENIG!!!![Smile]

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#44
Undskyld hvis det opfattes som om at jeg sår tvivl om kvaliteten af Jensens produkter, eller mauser m98 systemet.
Begge dele er udemærkede. Mit indlæg var primært ment som et nødråb om at vi undgår disse frelste prædikanters unuancerede og uhæmmede tilbedelse af et produkt, baseret på mulig begrænset viden/erfarring, og som jeg startede mit indlæg, så ændre langt de fleste producenter opfattelse efterhånden som de opnår rutine og mulighed.

Peter bøssemager hos Jensens rifler er helt klart en dygtig fyr, og Jensen himself, har da hentet meget viden gennem tiden[8D], og har da også adopteret meget gode teorier og teknikker(kan man måske kræve betaling for det[Wink][8D])

jbn
Svar
#45
Jensen Rifles laver et rigtigt godt produkt. Fuldt ud på højde med klassiske engelske rifler baseret på samme system. Det er bare ikke det, som denne tråd har udviklet sig til at handle om [V]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#46
EX COP , det er hel rigtigt , det handler mest om at respektere andres valg , vi er salige i vores tro , ved du nog .

Hvid du välger en S/L er det ikke mig imod , og hvis jeg väljer jensen med et M98-Lås så burde dette ikke väkke så stor opstandelse her , men det gör det Ex cop , UANSET De åbenbarre kvalliteter .

Jeg har da hört de mest "sanselöse" argumenter imod M98 låset her , og har da forundrets over det massive "had" mod dette Lås , UANSET at det funger Extra-fint på et antal "JENSEN RIFLER " , så "Overser" man dette "let og ellegant" og drager "Seriöst skydning" in i "Bildet" som om dette skulle värre et Argument imod M98-Låset , man har sammenlignet med rustfrie matrialer .

TOM UNDERHOLDNING SIGER EX COP?? Jeg vil tro at den eneste underholdning man kan finde i spörsmålet er ude på skydebanen , og den eneste Jagt-Riffel jeg kan leve med er en specifik JENSEN-RIFFEL Just med et M98-Lås.

Fra min allerförste reaktion , var det enhver fritt at "teste" mit påstående om at jensen med m98-lås slär det meste på 100m bänk , men ingen har hoppet på "LIMPINDEN" ,og så er "DEN" ikke länger , snakke går jo , men at "Bakke op" snakket , er åbenbar mer problematisk , Hvorledes skal dette så tolkes drenge ? Min respekt , har i da ikke .

Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Det er da morsomt, for en "ikke ekspert", at følge dette hundeslagsmål. Det eneste der ærger mig lidt er, at der
langt hen ad vejen er tale om "tom" underholdning. Debatten er ikke
særlig konstruktiv. Del hellere ud af guldkorn end af "møg".

Lad os respektere hinandens meninger og ret til at have sin egen
holdning til et produkt.

Som svoren tilhænger af mauser 98, må jeg tilstå, at jeg undrer mig
over, at en producent bruger så meget energi (penge) på at tune et produkt - når der for samme pris kunne fremstilles/købes - nyt/moderne/bedre.

Ved et uheld er jeg "kommet til" at købe en S & L 97 DL, og jeg må
indrømme, efter at have skudt og brugt den i kort tid, er jeg ikke
i tvivl.

Her er tale om en moderne kvalitetsriffel. Mine 98´ere og min Sako
bliver skiftet ud. Det er med blødende hjerte, men 97´eren er i
en helt anden klasse, så der er ingen vej tilbage [Smile]

mvh. AB


Svar
#47
Ejnar, jeg tror nu ikke vi søger din respekt, men nærmere at du sonderer terrænet og slapper af.

Det er glimrende at du er glad for din Jensen, og som du omtaler den kommer du automatisk med i klassen hvor Bl**er-ejerne er, de føler ligeledes en fanatisk trang til at forsvare deres skyder.

[Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#48
Citat:quote:

Jeg har da hört de mest "sanselöse" argumenter imod M98 låset her , og har da forundrets over det massive "had" mod dette Lås


Hej Ejnar

Jeg synes det virker lidt skørt at du mener at der er et massivt had mod Mauser 98 her [?][?]
Had er et stærkt ord.
Der er da forskel på at hade noget og så have en mening om at det ikke lige er verdens bedste [Smile]
Jeg "tror" ikke der er nogen her der hader Mauser 98, eller andre konstruktioner, ej heller Bl***r for den sags skyld, men derfor kan man godt have en kritisk holdning.
At en Jensen riffel er det eneste sagliggørende for dig er da fint for mig og alle os andre er jeg sikker på.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Det er glimrende at du er glad for din Jensen, og som du omtaler den kommer du automatisk med i klassen hvor Bl**er-ejerne er, de føler ligeledes en fanatisk trang til at forsvare deres skyder

Det var da noget af en generalisering - tag da lige og bland Blaser uden om!

Problemet Ejnar - som jeg ser det - er at gensidig respekt, som ordet antyder, involverer to parter. Det er helt fint for mig, at du er jublende lykkelig for en Jensen-riffel men prøv at forholde dig til, at jeg - og andre - ikke nødvendigvis anser denne riffel som det eneste brugbare jagtvåben på planeten jorden. Jeg har sådan set oplistet en række af mine tekniske indvendinger imod Mauser 98 systemet, det samme har andre gjort. Forhold dig til det, frem for at bruse frem med personlige angreb til højre og venstre.
Citat:quote:

man kan jo ikke få beder og beprövede lås idag

Citat:quote:

den eneste Jagt-Riffel jeg kan leve med er en specifik JENSEN-RIFFEL Just med et M98-Lås

Det er betydeligt nemmere at diskuttere våbenteknik, hvis parterne interesserer sig for teknikken fremfor fabrikatet. Mener man på forhånd at dette eller hint er det eneste brugbare, så udvikler den tekniske diskussion sig ofte til noget personligt. Slap af - det er simple lavteknologiske værktøjer der diskutteres - vi taler ikke om folks børn eller koner.

Der er ingen herinde der er i tvivl om, at du sikkert har fat i en riffel, der skyder ganske glimrende. Men det er der masser af andre rifler der gør.

Som tidligere nævnt - flere gange - er jeg selv den lykkelige ejer af flere Mauser 98'ere, som er fantastiske all-round jagtrifler. De er næsten alle modificerede med nye sikringer, aftræk og underbeslag. Faktisk er der dermed ikke meget der skiller dem fra Winchester 70 pre 64 eller fra CZ 550 eller Ruger M77 Mk. II - måske bortset fra at sidstnævnte Ruger fås i rustri, i både højre- og venstredrejet udgave og er født med integrerede baser. Dertil er den betydeligt billigere end selv et økonomi-renoveringsprojekt på en gammel Mauser. Og skyder sådan en rustfri Ruger så dårligere end den mest bekostede Mauser? - næppe....

Som jeg ligeledes tidligere har nævnt, så findes der helt andre platforme for ekstremt præcise rifler. Systemer med betydeligt kortere lock-time, stivere låsestole og tre knaster. Hvis Mauser 98 fortsat havde været den bedste platform, så havde man vel aldrig forladt den (medmindre den samlede våbenbranche har overset noget som du til gengæld har styr på).

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#50
Fra min allerförste reaktion , var det enhver fritt at "teste" mit påstående om at jensen med m98-lås slär det meste på 100m bänk , men ingen har hoppet på "LIMPINDEN" ,og så er "DEN" ikke länger , snakke går jo , men at "Bakke op" snakket , er åbenbar mer problematisk , Hvorledes skal dette så tolkes drenge ? Min respekt , har i da ikke .

Hej Ejner

Jeg er da ked af, hvis jeg har gjort eller sagt noget, der har gjort dig sur [Sad!]

Det er min overbevisning, at der ikke er nogen i dette forum, der
tvivler på, at din påstand om at riflen er precis.

Der er mange ganske almindelige jægere, på dette forum, der ikke
kan tillade sig, at betale prisen for en Jensen.

For mit eget vedkommende, er pengene givet bedre ud på træningsammunition, end en dansk "Dakota" - selv om den er lækker [:p] og jeg har altid meget stor respekt for godt håndværk.

Jeg er ikke i tvivl om Jensen riflen er super håndværk [Big Grin]

Selv om jeg kunne få den for samme pris, ville jeg stadig
vælge S & L 97 DL - så er den ged vist baberet (som kima ville sige)

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#51
Med morskab, har jeg deltaget i denne debat, og håber at den kommer til at fortsætte længe...
Det er tankevækkende, at Sako netop har ændret 75´eren
til crf i den nye 85´er. Hos Montana rifleman
har man kogt det bedste sammen fra ´98eren og Winchester
pre-64. Hos Waffenfabrik Hein arbejdes der på højtryk
på en ny `98er osv osv
Er de så skrigende sindssyge allesammen[?] [Big Grin]
Forresten er jeg lige kommet til at købe en
lille sako. En fin lille riffel, meget velskydende,
og en daglig glæde, men den tager ikke noget af fornøjelsen
ved mine Mausere[Smile]
Det ene udelukker ikke det andet.

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Muligt.

Men en Mauser 98 er født med en uendeligt lang "lock-time" som ikke kan forbedres væsentligt i forhold til moderne konstruktioner. Allerede der forsvinder - for mig at se - konkurrencepotentialet.
Prøv at sende en mail til Gottfried Prehtel og skriv det samme som du skriver her..hahaha

Derudover er låsen ikke specielt stiv
Låsen er meget stiv når bundstykket er lukket, med et bolche i kammeret

og det originale aftræk er selvsagt håbløst
Enig..!! Man skal kunne vende sig til det..hvis man kommer fra en sauer 200 STR
. Med blot to låseknaster og en deraf afledt åbningsvinkel
En mauser 98 har 3 låseknaster...Har du haft en Mauser i hånden før??
i omegnen af 90 grader er repeteringen heller ikke den smidigste og sikringen skal altid skiftes i forbindelse med brug af sigtekikkert. Skal riflen anvendes i seriøs konkurrenceøjemed skal baserne tillige loddes på
Prøv at se hvordan Golmatic har laver deres sniperriffel!!

. Alt i alt en frygteligt masse ændringer, der alligevel ikke bringer den praktiske præcision på højde med, hvad der kan opnås med nyere konstruktioner.
Prøv at diskuter det med Herr Gottfried og læg svaret ud her på forummet..interssant??

I skydekonkurrencer er det sjældent, der kommer mudder eller sne i låsen. Derfor kan man sagtens anvende en riffel med bedre præcision og betjeningsvenlighed der. Man behøver ikke den ultimative driftsikkerhed.

Derfor fastholder jeg, at en mauser er en udmærket og særdeles driftsikker jagtriffel, der enkelt kan modificeres til en rigtigt fornuftig all-round jagtriffel. Men der vil være endog meget langt imellem Mauser 98'erne på toppen af podiet i diverse skydekonkurrencer.

Konstruktionen er 109 år gammel. I sig selv imponerende - ikke mindst i kraft af, at det stadig er en god og sund konstruktion. Men det er ikke den eneste ene. Som sagt: Hver ting til sin tid.
Meget enig...jagtriffel til jagt..banesvellen til banen..haha

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by tikka93x62

[quote]

Prøv at sende en mail til Gottfried Prehtel og skriv det samme som du skriver her..hahaha

Jeg taler om en original M98 - ikke en nyfremstillet og moderniseret (modificeret) udgave.

Låsen er meget stiv når bundstykket er lukket, med et bolche i kammeret

Synd at det er ligegyldigt. Stivheden er interessant i forhold til kikkertens termiske arbejde og vibrationerne under skudafgivelse. Bundstykket - i alle rifler men ikke mindst i en mauser - har en ret pæn tolerance for at kunne arbejde. Denne tolerance er så stor at bundstykket ikke bidrager til afstivning af låsen under de nævnte forhold. Men hvis du prøver at bøje låsestolen i en hyralisk presse skal bundstykket nok gøre opgaven lidt tungere.

Enig..!! Man skal kunne vende sig til det..hvis man kommer fra en sauer 200 STR

Opfattelsen af kvaliteten af et aftræk er ret subjektivt. Men jeg vil uden videre påstå at 95%+ af alle erfarne skytter langt vil foretrække et moderne aftræk på deres jagtriffel fremfor et originalt 98'er aftræk.

En mauser 98 har 3 låseknaster...Har du haft en Mauser i hånden før??

Jeg har flere 98'ere igennem hænderne de sidste par år end du kommer til i hele dit liv....[Big Grin]....Det var måske mere relevant at kommentere på hele sætninger?. Min pointe er at to låseknaster fremme giver en åbningsvinkel i omegnen af 90 grader. Fint, fint i en skyttegrav under 1. verdenskrig. Mindre hensigsmæssigt med en stor kikkert på toppen.

Prøv at se hvordan Golmatic har laver deres sniperriffel!!

Tænker du på SAKO'en eller model 04 (hvorfor laver de dem, når alle problemer kan løses med en 98'er???)? Nårh det er modellen baseret på Mauser Magnum låsen du tænker på....

Der har man lavet intgrerede baser i double square bridgen. Hvordan mener du helt præcist at dette er muligt på en standard M98???

Iøvrigt meget sjovt at netop disse våben skal anvendes i forsvaret for at M98 fortsat er svaret på alle seriøse jægeres og skytters vådeste drømme. Man reklamerer med moderne materialekontrol, moderne CNC-bearbejdning med snævrere tolerancer, man har modificeret slagstift/-fjeder, bundstykkehoved med sikring, aftræk og underbeslag samt mulighederne for montering af kikkert. Faktisk er man lige så langt fra den oprindelige konstruktion som Win. 70.

Prøv at diskuter det med Herr Gottfried og læg svaret ud her på forummet..interssant??

Hvis du føler, at du har behov for en hjæpende hånd i din argumentering, så må du i det mindste skaffe den selv. Hils og sig at din makker Gottfried (og alle andre) skal være hjertens velkommen til at deltage i debatten her.



[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#54
Lani , Had står i situasionstegn , men her er da gjort alt for at sätte spörsmålstegn vid mit förste inläg , og jeg har endnu ikke fåed et svar på HVILKER LÅS av M98 Som er det dårliger og vilket som er av den beder kvallitet , og kan man ikke svarre på et väsentligt spörsmål , så skal man nog barre lige tige .

Lani , en av årsagerner til at det sporre ud er :at jeg påstod at det ikke er meget som slår en hel specifik Jensen Jagt-Riffel med M98 Lås på , som befinner sig i Östjylland , som svar på dette smider man gamle traktore og MATCH-Rifler efter mig , hen ad vejen tillägger jeg: at ( Hvis andre system er så meget beder så skyder de HOLD I HOLD på 100m ) Det er de nöd til for at skyde beder end den jensen jeg refferer til , Ikke engang her stopper man op og tänger efter . NEJ!! nu er det pludseligt tale om overnaturlige kräfter og Orakler som er i farten , det ligner "Had og hekse-jagt" Lani , og ikke en dialog voksne mennesker imellem .

Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Jeg har da hört de mest "sanselöse" argumenter imod M98 låset her , og har da forundrets over det massive "had" mod dette Lås


Hej Ejnar

Jeg synes det virker lidt skørt at du mener at der er et massivt had mod Mauser 98 her [?][?]
Had er et stærkt ord.
Der er da forskel på at hade noget og så have en mening om at det ikke lige er verdens bedste [Smile]
Jeg "tror" ikke der er nogen her der hader Mauser 98, eller andre konstruktioner, ej heller Bl***r for den sags skyld, men derfor kan man godt have en kritisk holdning.
At en Jensen riffel er det eneste sagliggørende for dig er da fint for mig og alle os andre er jeg sikker på.

LANI

Surgeon fever....


Svar
#55
Jeg tror det var Simon Spies der engang sagde: "Dårlig reklame er bedre end ingen reklame".
Det passer. Jeg var inde for at se efter hvor i DK disse bøfrifler produceres ?

Citat:quote:

Einar Brockmann Fra min allerförste reaktion , var det enhver fritt at "teste" mit påstående om at jensen med m98-lås slär det meste på 100m bänk , men ingen har hoppet på "LIMPINDEN" ,og så er "DEN" ikke länger , snakke går jo , men at "Bakke op" snakket , er åbenbar mer problematisk , Hvorledes skal dette så tolkes drenge ? Min respekt , har i da ikke .


Jeg synes da dette minder om noget, der i gammel tid blev ordnet med en handske i ansigtet. [B)]
Efter disse indlæg at dømme, burde det ikke være et problem at finde sekundanter, på dette forum.
Er der ikke også noget med at den udfordrede må vælge våben [?] [Big Grin]

JPL
JPL
Svar
#56
jeg påstod at det ikke er meget som slår en hel specifik Jensen Jagt-Riffel med M98 Lås på , som befinner sig i Östjylland

jeg forstår ikke helt dit argument : at en helt specifik riffel i østjylland har danmarks bedste præcion.
det er da muligt at det ER den mest præcise riffel herhjemme, men det siger da ikke meget om riffeltypen som produktionsmodel.
(jeg har nu også set mange skiver fra alle mulige fabrikanter der er uhyre præcise, men det gør vel ikke mærket til verdensmestre)

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#57
For det förste er jeg ikke ejer av den på tale JENSEN , og dette vil du forstå hvis du gider görre dig besvärret , og for det annet "så Forsvarre mine "skyder" sig selv" jeg hänger barre med som et stykke drivtömmer for "de" skyder ligsom av sig selv når jeg tillader dette .

Hvis jeg ville ha nogot på dette forum så skulle jeg nog "vifte merre med halen "
Sonderet har jeg , og dermed mit förste inläg .
Slappe av ? Hvad siges til at svarre på de spörsmål som stilles , så vi ikke sitter fast i dumheder , som gamle traktore

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Ejnar, jeg tror nu ikke vi søger din respekt, men nærmere at du sonderer terrænet og slapper af.

Det er glimrende at du er glad for din Jensen, og som du omtaler den kommer du automatisk med i klassen hvor Bl**er-ejerne er, de føler ligeledes en fanatisk trang til at forsvare deres skyder.

[Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]


Svar
#58
Hej trotyl , det er da vist tale om Jagt-Riffel eller ?
Og jeg ville meget gerne se en TEST på Jensen og S/L , og for ikke at rygge meninger ud av dets sammenhang så var det stildt tvivel om Kvalliteten på Kombinationen JENSEN + LÅS M98 som i sin forlängning leder herhen . 100 m bänk og Jagt-riffel var det sagt .

Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Jeg tror det var Simon Spies der engang sagde: "Dårlig reklame er bedre end ingen reklame".
Det passer. Jeg var inde for at se efter hvor i DK disse bøfrifler produceres ?

Citat:quote:

Einar Brockmann Fra min allerförste reaktion , var det enhver fritt at "teste" mit påstående om at jensen med m98-lås slär det meste på 100m bänk , men ingen har hoppet på "LIMPINDEN" ,og så er "DEN" ikke länger , snakke går jo , men at "Bakke op" snakket , er åbenbar mer problematisk , Hvorledes skal dette så tolkes drenge ? Min respekt , har i da ikke .


Jeg synes da dette minder om noget, der i gammel tid blev ordnet med en handske i ansigtet. [B)]
Efter disse indlæg at dømme, burde det ikke være et problem at finde sekundanter, på dette forum.
Er der ikke også noget med at den udfordrede må vælge våben [?] [Big Grin]

JPL


Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

Hej trotyl , det er da vist tale om Jagt-Riffel eller ?
Og jeg ville meget gerne se en TEST på Jensen og S/L , og for ikke at rygge meninger ud av dets sammenhang så var det stildt tvivel om Kvalliteten på Kombinationen JENSEN + LÅS M98 som i sin forlängning leder herhen . 100 m bänk og Jagt-riffel var det sagt .


Ja, ja. Selvklart er det en jagtriffel.
Jeg så det bare som en udfordring til duel, mellem to eller flere jagtriffelmærker, på præcision.
Jeg sidder bare og venter på at nogen samler handsken op..

JPL
JPL
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by 300win

Med morskab, har jeg deltaget i denne debat, og håber at den kommer til at fortsætte længe...
Det er tankevækkende, at Sako netop har ændret 75´eren
til crf i den nye 85´er.Der er vel ingen med nogen rimelig teknisk indsigt, der vil kalde Sakos bundstykkeforende andet end en en PF riffel, med dårlig hylsterbundsomslutning . dette er helt sikkert ikkke gjort fordi de på Sako mente at det var en bedre løsning. Derimod et krav fra markedsføringsfolk, uden særlig teknisk indsigt, der har lyttet til en debat, hvor CRF i visse tilfælde har opnået gudestatus[Wink]
Det er forresten ret sjovt at man på specialbyggede og custombyggede Remmington's reklamerer med at de er forsynet med "SAKO udtrækker" (den gamle version fra PF riflerne)
Hos Montana rifleman
har man kogt det bedste sammen fra ´98eren og Winchester
pre-64.Montana er vel i kategorien "relativt nye producenter, der stadig samler erfarring"
Hos Waffenfabrik Hein arbejdes der på højtryk
på en ny `98er osv osv. Vågn lige op[Wink] Muligt at de kalder sig "waffenfabrik", men det drejer sig om far og søn, der på rimeligt manuelle maskiner producere enkeltstyks produktion. Den totale egenproduktion er formodentlig under 300 våben

Er de så skrigende sindssyge allesammen[?] [Big Grin]Nej de er ikke skrigende sindsyge, de udfylder blot en niche, og er vel ikke i besidelse af den store evne til at gøre andet end at kopiere med mindre modifikationer. Men sålænge at de gør det i en god håndværksmæssig kvalitet, er det da fint
Forresten er jeg lige kommet til at købe en
lille sako. En fin lille riffel, meget velskydende,
og en daglig glæde, men den tager ikke noget af fornøjelsen
ved mine Mausere[Smile]
Det ene udelukker ikke det andet.

MVH Anders



jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)