Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så skulle Jensen Rifler være igang
#81
Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

JAGT-RIFFEL er det sagt (100 m), for at undgå misforståelser i fremtiden . RIFFEL inbefatter alle riffeltyper , og det gäller nog om at värre nöjagtig nu.



Ja ja .. bare rolig ... det er det du betegner som en jagtriffel.
(selv om jeg personligt mener at alle rifler kan bruges som jagtrifler)

Men i dette tilfælde er riflen en SWS 2000 Jagtmatch

Men hvorfor kun 100 meter ?

Jeg foreslår at vi også prøver på 200 meter eller længere.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by 300win

Med morskab, har jeg deltaget i denne debat, og håber at den kommer til at fortsætte længe...
Det er tankevækkende, at Sako netop har ændret 75´eren
til crf i den nye 85´er.Der er vel ingen med nogen rimelig teknisk indsigt, der vil kalde Sakos bundstykkeforende andet end en en PF riffel, med dårlig hylsterbundsomslutning . dette er helt sikkert ikkke gjort fordi de på Sako mente at det var en bedre løsning. Derimod et krav fra markedsføringsfolk, uden særlig teknisk indsigt, der har lyttet til en debat, hvor CRF i visse tilfælde har opnået gudestatus[Wink]
Det er forresten ret sjovt at man på specialbyggede og custombyggede Remmington's reklamerer med at de er forsynet med "SAKO udtrækker" (den gamle version fra PF riflerne)
Hos Montana rifleman
har man kogt det bedste sammen fra ´98eren og Winchester
pre-64.Montana er vel i kategorien "relativt nye producenter, der stadig samler erfarring"
Hos Waffenfabrik Hein arbejdes der på højtryk
på en ny `98er osv osv. Vågn lige op[Wink] Muligt at de kalder sig "waffenfabrik", men det drejer sig om far og søn, der på rimeligt manuelle maskiner producere enkeltstyks produktion. Den totale egenproduktion er formodentlig under 300 våben

Er de så skrigende sindssyge allesammen[?] [Big Grin]Nej de er ikke skrigende sindsyge, de udfylder blot en niche, og er vel ikke i besidelse af den store evne til at gøre andet end at kopiere med mindre modifikationer. Men sålænge at de gør det i en god håndværksmæssig kvalitet, er det da fint
Forresten er jeg lige kommet til at købe en
lille sako. En fin lille riffel, meget velskydende,
og en daglig glæde, men den tager ikke noget af fornøjelsen
ved mine Mausere[Smile]
Det ene udelukker ikke det andet.

MVH Anders



jbn



[Big Grin][Wink]
MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#83
tjaaa...
jeg vil da´ godt stille op med min Remington 700 og deltager gerne på både 100, 200 eller andet, alt efter ønske.
Måske skulle vi simpelthen lave et træf og se hvem som skyder den bedste gruppe på 3 eller 5 skud, hvad siger i.
Mvh.
Leif R.

Ps. den har plastic skæfte

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#84
Den er jeg da med på....

MVH Anders
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#85
Hej Rex!

Du må gerne låne min ”Ræveriffel” [Wink]
– Nåe-nej, det er jo en Mauser 98 [Big Grin]

Swift
Svar
#86
Jeg har stadig min Diana 35, hvis det skulle blive nødvendigt [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#87
Hej rex; En jagt-riffel er en riffel som er godkendt til jagt , og det er ikke så meget at diskutere , det er sagt :at Jensen med M98 Lås slår det meste på 100 m (100M er det sagt), Hvis du behöver en "tung" pibe for at slå en jensen , så er dette helt ok! nogon fordel skal du da have med dig , og jeg forudsätter at du udkämper dine egne strider , eller har du taget op handsken på andres vejne ?

Det kommer mange forslag på avstande , så vi siger : "Löpende elg" som er 80 m HEHE!

MVH

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

JAGT-RIFFEL er det sagt (100 m), for at undgå misforståelser i fremtiden . RIFFEL inbefatter alle riffeltyper , og det gäller nog om at värre nöjagtig nu.



Ja ja .. bare rolig ... det er det du betegner som en jagtriffel.
(selv om jeg personligt mener at alle rifler kan bruges som jagtrifler)

Men i dette tilfælde er riflen en SWS 2000 Jagtmatch

Men hvorfor kun 100 meter ?

Jeg foreslår at vi også prøver på 200 meter eller længere.


Svar
#88
Og her gik jeg og troede at det var riflen der skulle prøves og så viser det sig at det er manden, jeg siger igen lad os mødes så mange som har lyst, med eller uden Mauser 98, simpelthen kom med din egen riffel af frit valg, og skyd efter bedste evne, det er da´ lige meget hvem som vinder bare vi har en god dag og lærer noget [8D][8D][:p]
Leif R.

The Shootist
.45 forever
Ps. Ejnar vi danske er ikke bange for en løbende elg på 80m vi er jo vant til Hjort på 100m, men var det ikke et spørsmål om præsision[?]
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#89
Lige lidt uden for tråden bringer jeg en lille servicemeddelse til Ujensen som skrev..........:
Citat:quote:

Jeg er ikke så stærk i det tyske. Kan den leveres så den passer til os links-overmennesker ?


Hvis du leder efter en venstre-drejet riffel på tyske sider skal du bare holde øje med ordet: "LINKS"...........[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink][Wink] Undskyld,men nu havde tråden jo bevæget sig lidt over i retning af det underholdende!!!!!![Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#90
Nu! er det da absulut et spörsmål om den maximale presisionen , men det lägges frem nye forslag på forskellige avstande . VI var enige (troede jeg) om betingelserner , og at det var avtalt med (win 300) at han först kan til sommer , og så kan en annen ikke og vil sende en stedforträder istedet , med em MATCH-RIFFEL , Jeg finder det yderst heddersfuldt at det skal til en MATCH -RIFFEL , det burde vise at manden har forstået nogot väsentligt , ellers har han snakket med Östjydsk .

Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Og her gik jeg og troede at det var riflen der skulle prøves og så viser det sig at det er manden, jeg siger igen lad os mødes så mange som har lyst, med eller uden Mauser 98, simpelthen kom med din egen riffel af frit valg, og skyd efter bedste evne, det er da´ lige meget hvem som vinder bare vi har en god dag og lærer noget [8D][8D][:p]
Leif R.

The Shootist
.45 forever
Ps. Ejnar vi danske er ikke bange for en løbende elg på 80m vi er jo vant til Hjort på 100m, men var det ikke et spørsmål om præsision[?]


Svar
#91
det her er en fis i en hornlygte !!!

man kan ikke sige en dyt for eller imod de forskellige våbenkonstruktioner ved en prøve/konkurrance med 2 - 7 - 13 eller 107 rifler med forskellige chauffører.
vi kunne lige så godt sige at danmarksmesteren i en eller anden riffeldiciplin har danmarks bedste riffel[:o)]

ingen tvivl om at en eller anden riffel på dagen vil sætte det bedste skudbillede.
en halv time efter kan resultatet blive anderledes.

lad os hver især have vores favoritmærke (eller mærker[Big Grin]) og optimere disse med nogle goe ladninger. så kan vi altid joke lidt om foretrukket grej fremfor naboens

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#92
Du har så ret Strom, men vil vil da i det mindste ha´haft en sjov dag, med skydning og våbensnak og måske kommer Ejnar Brockmann og deler en Dansk øl med os.[Wink][}Smile]
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#93
Kan jeg ikke bare tage min gamle slidte Sako med, den har hverken Mauserlås eller "Japansk Åndenød" mæææænæææ -- i må gerne prøve at slå de grupper DEN kan skyde:

[Image: Berger140VLDgrp1.jpg]

Fnis....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#94
STROM ! Givetvis er det nogot fis , men også meget alvor bag det hele . Som den dårlig skäftemager jeg er , vil jeg gerne formidle vider : At alting kan forbeders ( Matriellet) , og at skydning kan blive beder og sjover når alt er bragt på top , men nu er jeg orakel og verdensmester osv (Siger "de"), jeg kan ikke avslå nogot nu i en sådan situasion .
AT! det er "Retfärdigt" , at "TESTE" Jensens jagt-piber mod en SWS 2000 Med Tung-Pibe , er almindeligt aksepteret her , og således også for mig , hvorledes dette "Möde" går , kan "DE" svarre på i Hedensted , men jeg vil da görre mit allerbedste for at görre det maximale .
JA! Strom , havde barre alle din avslappede holdning , men skytter er et speciell folkefärd , og har således värred så länge jeg kan huske .

Citat:quote:

Originally posted by STROM

det her er en fis i en hornlygte !!!

man kan ikke sige en dyt for eller imod de forskellige våbenkonstruktioner ved en prøve/konkurrance med 2 - 7 - 13 eller 107 rifler med forskellige chauffører.
vi kunne lige så godt sige at danmarksmesteren i en eller anden riffeldiciplin har danmarks bedste riffel[:o)]

ingen tvivl om at en eller anden riffel på dagen vil sætte det bedste skudbillede.
en halv time efter kan resultatet blive anderledes.

lad os hver især have vores favoritmærke (eller mærker[Big Grin]) og optimere disse med nogle goe ladninger. så kan vi altid joke lidt om foretrukket grej fremfor naboens

mvh
Strom


Svar
#95
SÅÅÅÅÅ slidt er den vel ikke??
Og på 600 m skal man värre glad for dette resultat , (Jeg ku barre ikke lade värre dravis ), men i mm og avstandet ?

MVH

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Kan jeg ikke bare tage min gamle slidte Sako med, den har hverken Mauserlås eller "Japansk Åndenød" mæææænæææ -- i må gerne prøve at slå de grupper DEN kan skyde:

[Image: Berger140VLDgrp1.jpg]

Fnis....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr


Svar
#96
HVOR i landet skydes det så???

Her var en "HJEMMELADER" som havde träffet en JENSEN ude på skydebanen som kunne lave serier som lå " HOLD I HOLD " på 100m , nu er det "lagt i ovnen " og jeg behöver da lige vide om det var muligt at få en kontakt med "denne JENSEN" , eller få at vide vilken skydebane det drejer sig om , muligtvis er det tale om "samme riffel"
( Lys Hel-stok Svinekam/Monte Carlo og lettet skäfte og lettet fremstok )Monteret på Östjydsk-Våbenhandel i Hedensted som Lover et lignende träffbildt , "VI" skal Matche en SWS 2000 og lidt annet godt med tunge piber , hvis tid og sted kan avtales , og det var da dejligt hvis "VI" kan få frem et par JENSNER .

SKYD RIGTIGT LAVT , DE SITTER MÅSKE I SINE HOLDER.

Lidt "psyk-krig" må i sgu tåle , så kan vi da all tid drikke en öl sammen og diskutere Anatomi og skydning .

I nästen 200 år var det en Pennsylveina lang-riffel som hade det Dokumenterrede längste dräbende skudet med 936 m , lagt under frihedskriget mod england mod en engelsk offiser til hest , hesten reddede sin rytter vid at den kastede op hoved og fik derved kulen i halsen strax under hoved , hvis ikke var offiseren dräbt , han skrittede avstandet ud efter slaget (Offiseren). Hvem sagde at udviklingen havde gåed fremad?

Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Du har så ret Strom, men vil vil da i det mindste ha´haft en sjov dag, med skydning og våbensnak og måske kommer Ejnar Brockmann og deler en Dansk øl med os.[Wink][}Smile]
Leif R.

The Shootist
.45 forever


Svar
#97
Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

I nästen 200 år var det en Pennsylveina lang-riffel som hade det Dokumenterrede längste dräbende skudet med 936 m , lagt under frihedskriget mod england mod en engelsk offiser til hest , hesten reddede sin rytter vid at den kastede op hoved og fik derved kulen i halsen strax under hoved , hvis ikke var offiseren dräbt , han skrittede avstandet ud efter slaget (Offiseren). Hvem sagde at udviklingen havde gåed fremad?



Nu må vi jo ikke glemme denne her! [:0]

Sakset fra ”VapenTidningen” nr. 7 – 1999, som bragte netop en artikel om ”Quigley” og Sharpsriflen:

”Det mest omtalte langdistanceskud hvor Sharpsgeværet blev brugt, var under Indianerkrigen i Texas i juni 1874.

En kendt jæger, William Dixon skød et skud imod nogle indianere til hest, og skuddet traf en af dem. Eftersom at det var på ekstremt langt hold, blev afstanden efterfølgende opmålt – den var 1538 yards.

Swifrt
Svar
#98
Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

Hej rex; En jagt-riffel er en riffel som er godkendt til jagt , og det er ikke så meget at diskutere , det er sagt :at Jensen med M98 Lås slår det meste på 100 m (100M er det sagt), Hvis du behöver en "tung" pibe for at slå en jensen , så er dette helt ok! nogon fordel skal du da have med dig , og jeg forudsätter at du udkämper dine egne strider , eller har du taget op handsken på andres vejne ?

Det kommer mange forslag på avstande , så vi siger : "Löpende elg" som er 80 m HEHE!

MVH



Nu er det såda at en Sako TRG-42 eller for den sags skyld en en TUBB 2000 er godgendt i Danmark som jagtriffel.

Og hvis du mener at en Jensen riffel kan slå en TUBB 2000, så tror jeg den gode hr. David Tubb ikke er helt enig [Big Grin]

Der er noget jeg ikke helt forstår (der er meget jeg ikke helt forstår), men hvorfor kun 100 meter. Hvad er en riffel værd hvis den kun er så præcis på 100 meter. Jeg har nedlagt meget vildt på omkring de 200 meter.

Men jeg er enig med Ejnar.
Lige netop her, snakker vi om den mest præcise riffel.
Jeg syntes at det er fint at der kommer mange med hver deres riffel for at konkurrere. Men det er riflen og ikke skytten (derfor skyder jeg ikke selv) vi skal teste som den bedste/præcise.

Om riflen er tyk,tynd, grøn eller gul er vel fuldstændig underordnet.

Og jeg har da en anden riffel jeg gerne vil have afprøvet samtidig.
Nemlig min nyligt bestilte S&L M97 i 6.5x284.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#99
NU! skal REX lade värre med at "glide uden om " DET ER SAGT : AT EN JENSEN MED M98-LÅS SLÅR DET MESTE PÅ 100m , hvergen mer eller mindre.
Så ! Seriös som REX er , har REX da barre at tage kontakt med det firma som har skrued sammen denne JENSEN , REX ved jo hvor han kan henvende sig og stille sine spörsmål betreffende data . Så skal jeg nog ombesörge at REX får nogot at "BIDE I " . Barre det faktum at REX anser at en JENSEN skal "slås" I MATCH-KLASSE er en halv sejer for et dessideret jagt-våben , som nogon sagde : Ta en verdensmester i nogon skyde disiplin og "slå op hans resultat" og skyd mod dette så er vi alle slåed ( Ikke ordret gengivet).
At det kan värre så vanskeligt at aksepterre at JENSEN med M98 kan skyde så väll , er mig en gåde , og en anledning til at det går så langt . Vil nogon sätte spörsmålstegn vid JENSEN MED M98-lås , Så tager jeg mig retten at lägge frem resultat som "forhåpenligt " kan understrege at det er tale om Jagt-rifler av ypperlig klasse ( Dette aksepteres "Lidt modvilligt" av de fleste ), jeg menede mig vide hvad en std-riffel normalt prestere , men jeg kan barre ikke lade värre med at påstå :at på 100m behöves "HOLD I HOLD" for at slå en JENSEN .
Det kan diskuteres hvor "heldigt" dette er formuleret , men at barre smide in en tavle med et hold på 10mm i midten er ikke så sjovt , lidt "Skidtsnak" for at "hisse op gemytterner" behöves også , ellers sker det ikke så meget.
Så! jensen mod Match-RIFFEL ? OG bordet fanger .

Hvem skyder for dig REX ?

Hvis nogon er i tvivel om hvorfor jeg er her og "Rumster" , så skylles dette et inläg fra "GREAT DANE" hvor denne stiller sig tvivlende til Jensens Garanti av en samling på 15mm .

MVH

uote]Originally posted by ejnar brochmann

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

Hej rex; En jagt-riffel er en riffel som er godkendt til jagt , og det er ikke så meget at diskutere , det er sagt :at Jensen med M98 Lås slår det meste på 100 m (100M er det sagt), Hvis du behöver en "tung" pibe for at slå en jensen , så er dette helt ok! nogon fordel skal du da have med dig , og jeg forudsätter at du udkämper dine egne strider , eller har du taget op handsken på andres vejne ?

Det kommer mange forslag på avstande , så vi siger : "Löpende elg" som er 80 m HEHE!

MVH



Nu er det såda at en Sako TRG-42 eller for den sags skyld en en TUBB 2000 er godgendt i Danmark som jagtriffel.

Og hvis du mener at en Jensen riffel kan slå en TUBB 2000, så tror jeg den gode hr. David Tubb ikke er helt enig [Big Grin]

Der er noget jeg ikke helt forstår (der er meget jeg ikke helt forstår), men hvorfor kun 100 meter. Hvad er en riffel værd hvis den kun er så præcis på 100 meter. Jeg har nedlagt meget vildt på omkring de 200 meter.

Men jeg er enig med Ejnar.
Lige netop her, snakker vi om den mest præcise riffel.
Jeg syntes at det er fint at der kommer mange med hver deres riffel for at konkurrere. Men det er riflen og ikke skytten (derfor skyder jeg ikke selv) vi skal teste som den bedste/præcise.

Om riflen er tyk,tynd, grøn eller gul er vel fuldstændig underordnet.

Og jeg har da en anden riffel jeg gerne vil have afprøvet samtidig.
Nemlig min nyligt bestilte S&L M97 i 6.5x284.


[/quote]
Svar
Hvornår og hvor?? [Wink]

MVH Anders

Så kan man vel samtidig få lov at
prøve de andre fine rifler[?]
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)