Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så skulle Jensen Rifler være igang
Inden jeg kommenterer den lange smøre, så er jeg lige nysgerrig på hvad denne Jensen riffel rent faktisk har kostet.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
OK Ejnar, så kom med lidt fakta.
Du siger: "DET ER SAGT : AT EN JENSEN MED M98-LÅS SLÅR DET MESTE PÅ 100m , hvergen mer eller mindre."
Hvad er det meste? Hvilke mærker er det? Kan vi se nogle resultater? Det må der jo foreligge, når du kommer med ovenstående udmelding. Foreligger der en test mellem div. forskellige mærker og Jensen med samme skytte, ammunition og afstand? Eller er det bare fordi, at en enkelt Jensen riffel med en god skytte har præsteret nogle fine grupper - det er der såmænd så mange rifler, der har.
Jeg kender ikke Jensen riflen, eller har skudt med så mange andre mærker for den sags skyld, men når nogen påstår, at ét bestemt mærke er det "bedste", så forventer jeg altså lidt mere faktuelle data end en snak om netskæringer.
Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
hej ejnar brochmann

en gammel sako viksen cal.222 med standart pibe kan godt klare en jensen test
denne gruppe er skud i ulfborg 3 skud afstand 300m
[Image: Billede023.jpg]

og hvad siger det så....... ikke en skid... den præcision som jensen garentere kan laves med de fleste riffel piber af god kvalitet

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
Jeg vil tro ar det totalt drejer sig om 6-7 kilo , men de exagte ciffer kan de sikkert hjälpe med på Östjydsk Våbenhandel i Hedensted .

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Inden jeg kommenterer den lange smøre, så er jeg lige nysgerrig på hvad denne Jensen riffel rent faktisk har kostet.


Svar
Citat:quote:

Jeg vil tro ar det totalt drejer sig om 6-7 kilo , men de exagte ciffer kan de sikkert hjälpe med på Östjydsk Våbenhandel i Hedensted .



Hej Ejnar

Det kan du lige knap få en pibe lavet for hos Jensen. De laver en pibe for omkring 5000,- plus moms.

LANI

Surgeon fever....
Mvh.LANI



Svar
Præcisionen i mine Mauser jagtrifler har aldrig været exceptionel.[8D]
Min mest præcise jagtriffel var en Anschütz 1740 Meister Grade i .222Remington. Med RWS fabriks skivepatroner og fast anlæg var 3-5 skud der var inden for en 10 øre det bedste(mit bedste absolut). Et andet forum-medlem præsterede dog med en 45grain Hornetkugle(genladning) at gøre det samme.
Min mest præcise Mauser er ikke en centerfire men en rimfire. En model 350 Es(mini98) fra 1938. 3 skud på 100 meter med fast anlæg og Eley Tenex...alle rørte hinanden.[Wink]
Min .300 H&H og 8x57, alle med med snelle aftræk er en grupering på mindre end 5cm(omkreds) på 200meter meget sjælden...jeg skal virkelig tage mig sammen...men ok det er osse jagtrifler.
Min pre-64 winnie med Liljapibe(27") i .270weatherby er 5 skud på en tomme eller mindre er mit bedst til det yderster[:I].
Et jewell afræk hjalp med at klemme det sidste ud af den. Det er en Jagtriffel der uden kikkert vejer ca 3.5kg(lavet som letvægter).
Jeg kender ikke så meget til Jensen-riffel og deres rifler på nær een..et forum-medlem har en Heavy-varmintriffel. 3 skud,eet hul på 100meter med genladning. Men det er heller ikke en M98, men en decideret benchrestaction fintunet til den ultimative præcision....en jagtriffel til højlandet og rockymountains bliver den aldrig.[Big Grin]
Når man débatere "jagtriffel" er ligesom huse...nogen er til Patriciavillaer( det klassiske) mens andre er til det sociale boligbyggeri(billig og praktisk)..

Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
Panthera :Hvornår er det sagt at "DEN" er bedst ? Snakket gälder en Jagt-Riffel , Og jeg kan ikke se hvor jeg avsvärger mig at andre rifler laver meget fine grupper , Men "sagen" herrör fra udtalelser :om at låset m98 er svagt og ikke giver presision , og "GRET DANE" stiller sig tvivlende til en presision rundt 15mm i er inläg , på dette grundlag ( som i sig , er yderst tvivelagtigt) , og det er der du skal söge oprindelsen . Personligt fäster jeg mig ikke vid din "Hjerneblödning" eller krav på saglighed og ammo typer , alt du behöver at görre er at tänge efter , RING Og klag til Östjydskvåbenhandel i Hedensted .
hvis jeg troer at en jensen slår det meste på 100 m ( I bänk), så er dette min tro , Og da det er en jagtriffel , så kom ikke med en masse annet uvidkommende , snart vil man vel at JENSEN skal Dueller mod en
REM. CAL 50 på 2000 m , det er vel barre dette som mangler .

Citat:quote:

Originally posted by Panthera

OK Ejnar, så kom med lidt fakta.
Du siger: "DET ER SAGT : AT EN JENSEN MED M98-LÅS SLÅR DET MESTE PÅ 100m , hvergen mer eller mindre."
Hvad er det meste? Hvilke mærker er det? Kan vi se nogle resultater? Det må der jo foreligge, når du kommer med ovenstående udmelding. Foreligger der en test mellem div. forskellige mærker og Jensen med samme skytte, ammunition og afstand? Eller er det bare fordi, at en enkelt Jensen riffel med en god skytte har præsteret nogle fine grupper - det er der såmænd så mange rifler, der har.
Jeg kender ikke Jensen riflen, eller har skudt med så mange andre mærker for den sags skyld, men når nogen påstår, at ét bestemt mærke er det "bedste", så forventer jeg altså lidt mere faktuelle data end en snak om netskæringer.
Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40


Svar
Hej Hatting , HVORFOR stiller sig da GREAT DANE tvivlende ?? Uden at du reager??
Du i det mindste ,burde vide at det er der "skon klemmer".

For övrigt har jeg for mig , at du måske träffer "den Jensen" i ulfsborg , og kan du lige bistå med at samle serierner de sidste millimeter , så skulle dette väre meget opskattet for "nästen hold i hold" er ikke godt nog ( på 100m) . Jeg mistänger at det er avtrygget og kikkert som hindre dette.

Hvis jeg vil , så er jeg også Stokkemager HATTING , og mine planer går imod at lave 4-stokke til jagt-riffel , det var min tro at JENSEN kunne leverer det bedste til mine 4-stokke , efter hvad jeg har set,

Hvad er beder end JENSEN i Calliber 250 ? ( på 100 m )For det lader til at jeg må kigge mig om efter nogot beder Objekt.

Hvad kan et Timo-Avtryk koste? ( Ej Snell)

MVH

Citat:quote:

Originally posted by hatting

hej ejnar brochmann

en gammel sako viksen cal.222 med standart pibe kan godt klare en jensen test
denne gruppe er skud i ulfborg 3 skud afstand 300m
[Image: Billede023.jpg]

og hvad siger det så....... ikke en skid... den præcision som jensen garentere kan laves med de fleste riffel piber af god kvalitet

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk


Svar
DU spurgte hvad det kostede , og du fik et svar (Momsen regnes ikke)
Om det så var et "kammerat pris" det ved jeg ikke nogot om .
Bor du i östjylland så kan du da sikkert få lov at se på bössen hvis du er intereseret .

Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Jeg vil tro ar det totalt drejer sig om 6-7 kilo , men de exagte ciffer kan de sikkert hjälpe med på Östjydsk Våbenhandel i Hedensted .



Hej Ejnar

Det kan du lige knap få en pibe lavet for hos Jensen. De laver en pibe for omkring 5000,- plus moms.

LANI

Surgeon fever....


Svar
Ejnar

Nu har en hel del forummedlemmer herinde på ganske pædagogisk og tolerant facon forsøgt at diskuttere VÅBENTEKNIK med dig. Men det virker som om, at uanset hvad der skrives så vil du "slås" og "duellere", taler om "had", "mangel på respekt" og "løgnagtighed" m.v. Sidst har du involveret en bruger (Great Dane) som slet ikke har deltaget i denne tråd og et andet sted er du kommet med en meget konkret teknisk påstand, som du ikke efterfølgende har villet uddybe.

Du skifter konstant kurs og skriver i flæng om netskæringer, timelønninger og alt muligt andet som ikke har meget med tråden at gøre. Jeg kan forstå at du har leveret skæfte til en Jensen riffel eller muligvis en riffel fra Østjysk udstyret med en Jensen-pibe??? Jeg kan forstå at du er imponeret over en prøveskydning af den pågældende riffel? Men hvis det er noget du ønsker at debattere så kunne du jo fortælle os lidt om præcis hvad det er for en riffel og hvilke ladninger, som den præsterer hvilke grupper med. Som flere andre har været inde på, så er det ikke særligt sentasionelt at en godt bygget riffel leverer tætte grupper. Så hvad er dit budskab???

Det korte af det lange er, at hvis denne tråd fortsætter i denne ufokuserede stil så bliver den låst.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
Jeg troer nog at det er andre som også ändre kurs hele tiden Högh så dette er jeg ikke ensom om .

At jeg snakker nettskärringer mm , tja! Det var jo bland annet for at hörre om det eventuelt drejer sig om selvsamme riffel .

At jeg blander in en GREAT DANE skylles at det var et inläg hvor samme stiller spörsmålstegn vid JENSENS garantier på Träffbildt på 15mm , men du mener åbenbart at således ikke er tilfället ?

Snakker priser på nettskärring har ikke med denne tråd at görre , annet end at det er en jensen , men vil da gerne pointere at det er mange som snakker priser , ikke mindst i forbindelse med jensen , men ikke mindst HVILKEN TYPE som köper jensen DER SKULLE DU DA NOG LIGE HA STOPPET TRÅDEN HÖGH.

Jeg er ikke så intereseret av vilken kule og ladning som användes når det funger .

JEG! syntes faktiskt at du ille kvikt skal se at få lukket denne tråd
Högh , for magelöse pladder skal man lede efter , og desto för du indser dette desto beder , dette burde ha värred gjordt da de förste traktorre blev kasted efter mig , og man her sammenligner Match Riffel Med jagt-Riffel.

Stakkels GREAT DANE , Men snakker man lordt om andre , må man da lige akseptere at man får det Tilbage , ellers skal man ikke omtale dette.
Jeg läste hvad GREAT DANE skrev og fik ondt av dette .

Sammentaget :Er jeg barre ude efter at se hvor langt i tänger gå , og hvis du gider se efter HÖGH , så er det en "Dum holdning " som jeg träffer på her , Det er IKKE en hvis "type" av mennesker som köper Jensen , jensen overholder hvad som loves , selv om G-D stiller sig tvivlende , (det lyder som om han er ansat på S/L) Fremhäver S/L og stiller sig tvivlende til JENSEN , men tilföjer så :at det er fremragende Rifler , Går man ud og spreder tvivel om nogot annet produkt , så får man nog värre beredt på at det kan komme "ret dumme modreaktioner" og nu er det ikke sjovt at irretere jer längre , så jeg takker for mig Högh:

Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Ejnar

Nu har en hel del forummedlemmer herinde på ganske pædagogisk og tolerant facon forsøgt at diskuttere VÅBENTEKNIK med dig. Men det virker som om, at uanset hvad der skrives så vil du "slås" og "duellere", taler om "had", "mangel på respekt" og "løgnagtighed" m.v. Sidst har du involveret en bruger (Great Dane) som slet ikke har deltaget i denne tråd og et andet sted er du kommet med en meget konkret teknisk påstand, som du ikke efterfølgende har villet uddybe.

Du skifter konstant kurs og skriver i flæng om netskæringer, timelønninger og alt muligt andet som ikke har meget med tråden at gøre. Jeg kan forstå at du har leveret skæfte til en Jensen riffel eller muligvis en riffel fra Østjysk udstyret med en Jensen-pibe??? Jeg kan forstå at du er imponeret over en prøveskydning af den pågældende riffel? Men hvis det er noget du ønsker at debattere så kunne du jo fortælle os lidt om præcis hvad det er for en riffel og hvilke ladninger, som den præsterer hvilke grupper med. Som flere andre har været inde på, så er det ikke særligt sentasionelt at en godt bygget riffel leverer tætte grupper. Så hvad er dit budskab???

Det korte af det lange er, at hvis denne tråd fortsætter i denne ufokuserede stil så bliver den låst.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Svar
Høgh... Ret skal være ret, jeg har deltaget i tråden men er ikke helt klar på hvad Ejnar mener med at jeg stiller spørgsmål ved en præcision på 15mm. Hvor er det skrevet?

Ejnar
Når du vælger at SKRIVE MED STORT, svarer det til at råbe - hvilket regnes for rigtig dårlig netdebatstil. Slap af og tænk på at alle andre er langt fra dig, og at du sidder hjemme [Smile]

Jeg stiller kun spørgsmål ved deres ensartedhed, da de næppe er ens i stålkvaliteten, og det er i mine øjne ikke værd at basere noget produktion på.

Du behøver ikke have ondt af mig - jeg er en stor dreng der kan tage vare på mig selv.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
"hvis jeg troer at en jensen slår det meste på 100 m ( I bänk), så er dette min tro , Og da det er en jagtriffel , så kom ikke med en masse annet uvidkommende , snart vil man vel at JENSEN skal Dueller mod en
REM. CAL 50 på 2000 m , det er vel barre dette som mangler ."

"Jeg er ikke så intereseret av vilken kule og ladning som användes når det funger ."

Nu er jeg mere rolig... Vi er vendt tilbage til religionen, der som sagt vanskeligt kan diskuteres (med mindre man har en ubændig lyst til at analysere cirkelargumenter).

På trods af mindelserne om en ældre MEGET debatterende herre på Nettortur, som også yndede at skrive med stort og som var lige så langt uden for pædagogisk rækkevidde, ja så tror jeg efterhånden heller ikke, at der er mere hår på denne ged [Big Grin]

Panthera

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Hej Høeg.
Selvom denne tråd kommer vidt omkring ville det være en katastrofe hvis den bliver låst !

Underholdnings værdien er simpelthen enorm.

Efter tråden er startet, har jeg ikke kunnet vente med at tjekke om der er nye indlæg,og jeg gør det mange gange hver dag.

Men jeg har dog en lille kommentar til tråden.

Burde den ikke flyttes til denne Katagori af tråde ??

OFF TOPIC: Her kan posteres diverse useriøse/underholdende indlæg. ADVARSEL : Grovkornet humor forekommer og det skal VIRKELIG være langt ude for at komme i moderatorens søgelys. Have fun!

Mvh Per
Svar
Ejnar Brochmann

Du kan råbe så meget du vil - men dette er VÅBENTEKNISK forum. Navnet antyder, at vi interesserer os for VÅBENTEKNIK. Du er - som alle andre - meget velkommen til at deltage i debatten/erfaringsudvekslingen, men hvis ikke du kan fokusere på at holde en nogenlunde sober og saglig tone, følge op på dine konkrete påstande og holde dig til tråden, så bør du nok finde et andet sted at boltre dig.

Blot for at give dig et eksempel fra dit seneste indlæg:

"Stakkels GREAT DANE , Men snakker man lordt om andre , må man da lige akseptere at man får det Tilbage , ellers skal man ikke omtale dette."

At indtage en holdning i et rent teknisk spørgsmål er helt i sin orden og har INTET at gøre med at "snakke lordt om andre". Er du uenig kan du jo passende finde nogle konkrete argumenter af teknisk karakter frem og starte en saglig debat. Så bliver vi allesammen lidt klogere, hvilket er formålet med dette forum. Men den stil du hidtil har lagt for dagen er ikke konstruktiv og ændrer du ikke adfærd fra og med nu, så vil der blive taget andre skridt til at stoppe det!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
Jeg Har en mening om jensen "Great dane" som jeg ikke barre har taget mig på må og få , "under mit interesse" leder jeg efter alt jeg kan om dette firma , og hvad finner jeg ? Jeg finner et inläg som er signeret av dig , hvor du stiller dig tvivlende , jeg finner også inläg som siger : At det er "en hvis kattegori" som köper Jensen , osv . Jeg sättes altså i en hvis kattegori ? hvis jeg skaffer en jensen , jeg vil da be mig fritaget fra at sättes i en hvis kattegori . Religiös fanatisme , hvad har dette med jensen at görre ?

Det er i mine öjne helt i sin orden at värre kritisk , men så lad dog dem som har Jensen-Rifler stå for kritiken , for det er jo dem som har den bedste erfarrenhed av produktet , og lad ikke kritiken basseres på teroretiske og löse antagelser , for så förres debatten i et " Usundt miljö " og jeg troer nog jeg har vist dette , så at alle forstår hvad jeg mener .

Great dane , Hvorfor troer du , at Jensen ikke holder en Jävn stålkvallitet ? Var det ikke enkler at spörre ham om dette? end at Antage . Det er jo disse antagelser som leder til at jeg bringer "Tråden" ned på et nivo som jeg anser den fortjener (men som irreter alle , mig selv inklusiv ), ingen skulle blive lykkeliger end jeg , hvis vi kunne höje kvalliteten på tråden .

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Høgh... Ret skal være ret, jeg har deltaget i tråden men er ikke helt klar på hvad Ejnar mener med at jeg stiller spørgsmål ved en præcision på 15mm. Hvor er det skrevet?

Ejnar
Når du vælger at SKRIVE MED STORT, svarer det til at råbe - hvilket regnes for rigtig dårlig netdebatstil. Slap af og tænk på at alle andre er langt fra dig, og at du sidder hjemme [Smile]

Jeg stiller kun spørgsmål ved deres ensartedhed, da de næppe er ens i stålkvaliteten, og det er i mine øjne ikke værd at basere noget produktion på.

Du behøver ikke have ondt af mig - jeg er en stor dreng der kan tage vare på mig selv.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead


Svar
hej ejner
Citat:quote:

Hvad kan et Timo-Avtryk koste? ( Ej Snell)

jeg ved ikke hvad det koster i vores nabo lande men i lille dk koster et
Timney Featherweight Deluxe Trigger Mauser KAR 98 with Safety Blue 1-1/2 to 4 lb 975.-

men jeg ville nu vælge et S&l match aftræk[Wink]

har du nogle billeder af dit træsnitte arbejde(skæfter)????

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
Jeg har givet op[^][V][xx(]
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
Citat:quote:

Originally posted by ejnar brochmann

Jeg Har en mening om jensen "Great dane" som jeg ikke barre har taget mig på må og få , "under mit interesse" leder jeg efter alt jeg kan om dette firma , og hvad finner jeg ? Jeg finner et inläg som er signeret av dig , hvor du stiller dig tvivlende , jeg finner også inläg som siger : At det er "en hvis kattegori" som köper Jensen , osv . Jeg sättes altså i en hvis kattegori ? hvis jeg skaffer en jensen , jeg vil da be mig fritaget fra at sättes i en hvis kattegori . Religiös fanatisme , hvad har dette med jensen at görre ?

Det er i mine öjne helt i sin orden at värre kritisk , men så lad dog dem som har Jensen-Rifler stå for kritiken , for det er jo dem som har den bedste erfarrenhed av produktet , og lad ikke kritiken basseres på teroretiske og löse antagelser , for så förres debatten i et " Usundt miljö " og jeg troer nog jeg har vist dette , så at alle forstår hvad jeg mener .

Great dane , Hvorfor troer du , at Jensen ikke holder en Jävn stålkvallitet ? Var det ikke enkler at spörre ham om dette? end at Antage . Det er jo disse antagelser som leder til at jeg bringer "Tråden" ned på et nivo som jeg anser den fortjener (men som irreter alle , mig selv inklusiv ), ingen skulle blive lykkeliger end jeg , hvis vi kunne höje kvalliteten på tråden .

[:0][:0][:0][:0]
Det tror jeg aldrig vil lykkedes ejnar!!!!!!
Du lever i en anden verden end de fleste seriøse debattører
i dette forum!

Søren


[/quote]
"Once upon a time in the West"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Jeg har givet op[^][V][xx(]
Leif R.

The Shootist
.45 forever



Hvor er jeg dog enig min kære Leif[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Kunne vi ikke begynde at "hade" piratkopier af AK47 som er produceret i Panama i perioden 1987-1993......[?][?]
Jeg har i hvert fald ALDRIG hørt noget positivt om dem[Wink]

Kai (nu igen med 375 Husmand & Husmand)

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...nt/spy.jpg[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)