Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så skulle Jensen Rifler være igang
Ja Huusmann er et godt kaliber, (det hedder min Svigersøn)
tillykke det er da heller ikke til at undvære en ordentlig 375 H&H
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
@Olifant,

hvad er der nu galt med piratkopier???[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
@ Olifant.
Det var ikke længe du kunne undvære en ordenlig riffel.[Smile]
Tillykke med nyanskaffelsen.
Godtnok har jeg ikke meget forstand på AK47,men er det ikke bare et skydevåben som man må eje.[Wink][Wink][Big Grin]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by lady of the house

@ Olifant.
Godtnok har jeg ikke meget forstand på AK47,men er det ikke bare et skydevåben som man må eje.[Wink][Wink][Big Grin]



Jeg har i en fjern fortid haft sådan en hænderne og skilt pillet roddet og raget på den. Det bliver aldrig en succes oplevelse.
Mage til skrammel, med indbygget slør og blik løsninger skal man lede længe efter.

Jeg fik for nylig min anelser om præsicionspotentialet bekræftet.

En af mine venner var for nylig ude at skyde med sådan en, fordi nogen andre våben ikke var hvor de skulle være.

Han kan godt skyde under normale omstændigheder, måske ikke til DM skamleplacering, men ikke ringere end det jeg ser blandt andre trænede jægere/skytter.

Det var rent ud sagt noget hø. Aftræk med slæb og indbyggede vægtforskelle giver jo selvfølgelig den forventede spredning og resultat på målet.

Men mon ikke en eller anden smart smed om 50 år finder på at costumbygge dyre rifler på denne "vintage" lås fra den gang alting var godt.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
Vi kan godt blive enige om at AK 47 ikke er verdens mest præcise skyder[Big Grin], men den er perfekt til det formål som den er fremstillet til[xx(]. den tåler en masse, simpel at bruge, kan hurtigt fylde luften med bly og da et militært standardvåben, som regel, bruges i stressede situationer,på kort hold, i mange tilfælde af forholdsvis dårligt uddannede soldater, betyder præcision og finish intet[^].

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
nogle af mine kollegaer var ude og træne IPS (det irakisk politi) i skydning(personelstørrelse skive på 25m). en af officerene får tømt et magasin fra hoften. med det resultat at han rammer alt andet end skiven. skytten holder hårdnakket på at der er noget galt med skiven. så han får en ny og prøver igen med samme resultat.

ud fra det må man kunne konkludere følgende:

aftrækket har ikke meget at sige da det kun bruges en gang pr. magasin!
Citat:quote:

Det var rent ud sagt noget hø. Aftræk med slæb og indbyggede vægtforskelle giver jo selvfølgelig den forventede spredning og resultat på målet.



og soldaternes skydefærdigheder har heller ingen indvirkning da det tilsyneladende er målet der afgører om det bliver ramt.
Citat:quote:

i mange tilfælde af forholdsvis dårligt uddannede soldater


historien er ikke 1.hands viden. men ud fra mit kenskab til IPS lydder den meget reel.

mvh. loft
Svar
Nå! Nu er einar brochmann berthelsen på banen igen.

At han gider[|)][|)][|)][|)][|)][|)][|)][|)][|)]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X

[green]Nå! Nu er einar brochmann berthelsen på banen igen.



[?]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by lady of the house

@ Olifant.
Det var ikke længe du kunne undvære en ordenlig riffel.[Smile]
Tillykke med nyanskaffelsen.
Godtnok har jeg ikke meget forstand på AK47,men er det ikke bare et skydevåben som man må eje.[Wink][Wink][Big Grin]



Der er kun en ting at sige: [8D][^]!!!

Og så er den sjov!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
Nu kan jeg se der sidder flere våbeneksperter herinde især i M98 osv,
Jeg spørger nu , hvis jeg skal forkæle mig selv med den bedst mulige mauser pattern riffel til mig selv til under 8000kr brugt. hvad skal det så være for en?

En gammel rigtig M98 eller CZ?, Brno?, Husqvarna?, en ny Winchester M70 ?`, en otterup m69? Carl gustaf?
Den skal bruges på både jagt og bane, planen var at smide en EAW svingmontage på og have en lille og en stor kikkert til den. Men hvad skal jeg gå efter for at få det mest lækre, driftssikre osv?
Svar
Tjaaa..

Først skal du nok prøve at definere "bedst mulige mauser pattern riffel"

Hvad betyder "bedst mulige" ?

Hvad vil du have ... ? Præcision, tyrkisk "åndenød" og stramme netskæringer? Eller robusthed og nemt vedligehold...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Prøv med en Husqvarna civil mauser uden tommeltot hul og ladeskinne udfræsning, de findes normalt i 30-06, 6,5-55 og 8x57.

Dernæst Brno ZG 47.

Af Mauser Oberdorf vil jeg anbefale en mellem krigs militær M98 f.eks fra 1920ern til sidst 1930verne, eller en Argentiner 1909.

Og selfølgelig en civil Mauser, men den bliver svær at skaffe.

Min låsestol er militær og fra 1924 - resten af stumperne er ny[:I]

Du skal kun investere hvis ikke kan leve foruden og anser pengene for tabt på forhånd.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
FN civil uden tommelfinger udfræsning hører vel også med i toppen, har selv et par stykker og de virker upåklageligt.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
@ Morten S

Jeg ved ikke hvilken af de nævnte rifler du bør vælge, men:

Lad være med at vælge en EAW svingmontage, den er tiden og teknikken løbet fra ...

Altså med mindre du bevidst er ude på at bule din kikkert[?]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
Hvis manden nu VIL have lettere bedaget teknik... så skal han da også have en EAW "kvæler" ovenpå "Mævseren" [Big Grin]

(Skrev manden med 2 "mævsere", men heldigvis ingen EAW ... [:I])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Dravis med mauser pattern tænker jeg at lorte skal virke! og ramme sådan rimelig. Pænt træ det har jeg på en anden riffel Wink
Svar
Og hvad er alternativet til EAW Svingmontage? Så er der picatinny rails?
Svar
Leupold har udemaerkede quick montager til rimelige penge, hvor du kan ha flere kiggerter til samme riffel hvis det r det du vil.

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
Jaaamen altsååå ...

Jeg har en 1937 Mauser, bygget om til "7,62 Nato" af Otterup, og efterfølgende kortet ned til 20" "vold-neddrejet" og flutet .. Før den operation skød den 2-3 cm "grupper" på 100 m med noget tilfældigt hjemmeladet, efter "operationen" gør den præcis det samme.
Den har et gammelt Otterup Matchaftræk, der nok kunne tåle en justering, og jeg har bare slebet og nedskåret og beddet det originale bane-skæfte ..
Ovenpå har Hatting monteret et par Weaver stål-baser ... Jeg kan afmontere og montere kikkerten (med Leupold QRW ringe) uden at det flytter træfpunktet mere end måske 1 - 2 cm...

Alt i alt ... fin riffel, brugbar præcision, men ikke verdens bedste låsegang ([:I]) Men den virker hver gang ...

Jeg har købt et "halvfærdigt" laminat-skæfte til den, men er aldrig kommet videre med det... det kommer på engang, og måske får Hatting lov til at brunere eller parkerisere pibe og lås ... en dag...
Måske maler jeg den bare med Dura-coat...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Er all den Mauser 98 snak ikke en gang romantisk plader, uden hold i virkelighedens verden år 2013.
Der findes udmærkede ny producerede rifler af god kvalitet til rimelige priser og de skyder udmærket. Og de er billigere end at kaste sig ud i et ombygningsprojekt på en gammel lås.

Jeg spørger bare[8D]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)