Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L M97 - fordele og ulemper
#21
Explorer

Nu stopper du med at lege med lege med ilden og sender mig en meeeeget pæn forklaring på det ovenstående ævl.

At trække en debat som den over på VTF, er mere end min tålmodighed rækker til, og så til din orientering ved jeg hvad der blev svaret inden Hr Sand klumrede i det.
Svar
#22
Citat:quote:

by Moderator

Explorer

Nu stopper du med at lege med lege med ilden og sender mig en meeeeget pæn forklaring på det ovenstående ævl.



Ild?? ævl, ja det er ikke noget jeg har skrevet..

Citat:quote:

by Moderator

At trække en debat som den over på VTF, er mere end min tålmodighed rækker til, og så til din orientering ved jeg hvad der blev svaret inden Hr Sand klumrede i det.



Med din viden om må du jo være den der kan forklare

MVH Explorer

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Indlæg kopieret fra andet forum - slettet af administrator

MVH Explorer

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]



Hej Explora..

Jeg kan ikke udfra det du skriver finde ud af, om dine problemer først opstår i Norge eller hvad??
Jeg går selvfølgelig udfra at du havde skudt en del med din riffel INDEN du tager den med på en rejse[8D]
Jeg spørger kun for at finde et sammenhæng i din kritik[Big Grin]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#24
Hej Tikka!

Det er så "Krico" der har beskrevet det.

MVH Explorer

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#25
Har også læst overstående på Nettotur..Som så meget andet, der er at finde i cyberspace, skal der reflekteres kritisk over det læste stof. Er det muligt at få bekraftet overstående tilfælde fra en anden kilde? Eks. den indvoldverede bøssemager eller fabrikken? Overdrivelse fremmer jo som bekendt forståelsen[xx(]

Mvh Erik
Svar
#26
Alt dette kagleri siger mere om Gamefair end om S&L !!!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#27
Det er da ganske logisk at Explorer forsøger sig med mudderkast efter en ophedet Bl**** debat hvor han gang på gang har forsøgt at hævde sin Bl****.
Manden er endda blevet kontaktet med henblik på at få vist de sprængningsforsøg der er gjort med forskellige rifler, der nævntes i denne debat[Wink]

Men bevares........ lad dog manden[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

by Moderator

Explorer

Nu stopper du med at lege med lege med ilden og sender mig en meeeeget pæn forklaring på det ovenstående ævl.



Ild?? ævl, ja det er ikke noget jeg har skrevet.. Og hvad pokker er så formålet med at trække den herover ??

Citat:quote:

by Moderator

At trække en debat som den over på VTF, er mere end min tålmodighed rækker til, og så til din orientering ved jeg hvad der blev svaret inden Hr Sand klumrede i det.



Med din viden om må du jo være den der kan forklare...Igen...Med hvilket formål, jeg skylder dig ikke svar på noget som helst, og som jeg ser det - er det igen et forsøg på mudderkast fra din side

MVH Explorer

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]


Svar
#29
Explorer: Jeg kan ikke se rimeligheden i at viderebringe andenhåndsinformation fra en anonym kilde på Netnatur, heller ikke selv om det passer ind i en eller anden obskur personlig dagsorden. Hvis "Krico" har noget at sige, kan han melde sig til og sige det her. I øvrigt har vi slet ikke lov til bare at stjæle debatten fra et andet forum og derfor bliver den nu modereret.

Du er mange gange gået langt over stregen her på forumet, med dobbeltprofiler, personangreb og generelt brøndpisseri, hvor mere end 800 andre forstår at opføre sig ordentligt. Der findes andre fora med andre regler, der sikkert hellere end gerne huser din form for "humor". Du får ikke flere advarsler.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#30
Hej
Jeg kan ikke lade være med at grine af det når i sådan skyder mod hinanden. Jeg har to børn på 3 og 6 år de har det på samme måde.(Gad vide hvem de lærer det af). En Blaser og en Schultz & Larsen er jo begge to gode rifler på trods af de forskelligheder de har. Jeg har foreksempel to af de rigtige Fynboere en 65DL & en 68DL i må da godt
holde fis med det. Men jeg kunne ikke drømme om at bytte.
Svar
#31
Vi kan da godt, igen, tage en diskution omkring faktuel passiv sikkerhed på f.eks. Sako, Tikka, mauser, DL97, Bl****, Heym m.m.fl. hvis der skulle være ønsket[Wink][Big Grin]

Der hvor kæden hopper af for alvor er når der slæbes plat debat med over til VTF fra diverse andre fora af karakter med "personfnidder". UANSET EMNE....

At vi driller hinanden herinde kan da aldrig karakteriseres personforfølgelse, så var der da en stor del af os der konstant skulle gå rundt og hyle[Wink]

PS: Jeg har éen af de der nordfynske Paderborn kanoner tilbage..... interesseret ??[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Explorer: Jeg kan ikke se rimeligheden i at viderebringe andenhåndsinformation fra en anonym kilde på Netnatur, heller ikke selv om det passer ind i en eller anden obskur personlig dagsorden. Hvis "Krico" har noget at sige, kan han melde sig til og sige det her. I øvrigt har vi slet ikke lov til bare at stjæle debatten fra et andet forum og derfor bliver den nu modereret.

Du er mange gange gået langt over stregen her på forumet, med dobbeltprofiler, personangreb og generelt brøndpisseri, hvor mere end 800 andre forstår at opføre sig ordentligt. Der findes andre fora med andre regler, der sikkert hellere end gerne huser din form for "humor". Du får ikke flere advarsler.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Åhh nej -- lad nu være med at smide Eksplorer ud - han er da altid god for en god "debat" [Sad][Sad] - Eller Hva´[}Smile][}Smile]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#33
1. I forhold til praktisk brug (jagt og skydning

[Big Grin]Har tidligere haft rifler i M98 versioner og lign. over et par Sauer 80 og 90 indtil jeg fik den første M97 i "dirty -06" tilbage i -96 tror jeg. Senere har jeg skiftet til den nyere model, kun for at have 2 kalibre i samme riffel (6,5 og 9,3) der passede til mit behov for bane skydning og jagt.

2. Specifikt i forhold til sikkerhed (betjening og overtryk)

Jeg kender ikke de tekniske betegnelser med "det kører rigtig fornuftigt" - repetering på skulderen og lette at skyde "lige ud med" i situationer hvor et opfølgnings skud er nødvendigt.

Ulemper

1. I forhold til praktisk brug (jagt og skydning)

Mangler en magasin løsning som den gamle Steyr Lux med rundede magasin køber så det er muligt at lade oppefra ved at klemme en patron direkte oven i. (Til inspiration til Mølleren)

2. Specifikt i forhold til sikkerhed (betjening og overtryk)

Desværre ikke nogen
3. Problemer omkring slidtage m.v.
Tjaa- jeg har jaget i 10 års tid med den gl. model uden nogen problemer overhovedet, den har ædt alt hvad jeg har serveret af hjemmerul og alt hvad jeg har brugt af købe krudt- både i skandinavien, Skotland og Afrika- YDERST Tilfreds

Next step bliver en 7x64 pibe oven i de 2 andre....[Big Grin] jeg glæder mig allerede...det var derfor jeg skiftede den gamle model ud med en nyere (det er meget rart ind i mellem)

Man holder aldrig op med at lære.
Man holder aldrig op med at lære.
.22 LR - 6,5X57R - 6,5X55 SM - 7X64 - .375 H&H .

Tidl. 5,6X50RM -.308Win - 30-06 - .375 H&H
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

hvor han gang på gang har forsøgt at hævde sin Bl****.



Jeg syntes nu ikke lige frem at have hævdet Bl**** og da slet ikke min, men derimod frigøre den for diverse overdrivelser i form af feks antal af ulykker

Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Der hvor kæden hopper af for alvor er når der slæbes plat debat med over til VTF fra diverse andre fora af karakter med "personfnidder". UANSET EMNE....



Jeg har så ikke læst hele debatten, men at der er personfnidder i at jeg kopierer en kritik af en riffel fra et andet forum????
Jeg var så dog ikke klar over at man ikke måtte referere til andre forums herinde, det undskylder jeg dog.

MVH BlaserGun

Better have a gun not need it than need a gun not have it [Wink]
Svar
#35
Begynder du nu igen[V]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Begynder du nu igen[V]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Jeg tror ligestillings rådet skal på banen her[Big Grin]

Mobber man en Blaser ejer, så er det ok og toppen af dansk humor[:o)][V]

Men er der så en der forsøger på at argumentere for en Blaser ja og vedkomne måske endda har et glimt i øjet imens det foregår...ja så er det bare slam bang færdig[B)] ud med sådan et fjols....[xx(]

Det er altså forskelsbehandling......ligestillings ministeren er på vej[Smile]
Svar
#37
Er det virkeligt så dårligt formuleret at det ikke er til at forstå hvad moderatoren skriver????

Citat:quote:

Explorer: Jeg kan ikke se rimeligheden i at viderebringe andenhåndsinformation fra en anonym kilde på Netnatur, heller ikke selv om det passer ind i en eller anden obskur personlig dagsorden. Hvis "Krico" har noget at sige, kan han melde sig til og sige det her. I øvrigt har vi slet ikke lov til bare at stjæle debatten fra et andet forum og derfor bliver den nu modereret.

Du er mange gange gået langt over stregen her på forumet, med dobbeltprofiler, personangreb og generelt brøndpisseri, hvor mere end 800 andre forstår at opføre sig ordentligt. Der findes andre fora med andre regler, der sikkert hellere end gerne huser din form for "humor". Du får ikke flere advarsler


Nå ja, whatever, fred være med det[Wink][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#38
Rolig nu Gammetoft, der var nu også et gran af humor i mit indlæg[Wink]
Svar
#39
Jeg har nu haft min 97DL i 4 år og er overmåde tilfreds!

Det eneste minus jeg har at bemærke er at når man går med riflen over skulderen i remmen, hænger udløserknappen til bundstykket lige ud for hoften (på mig ihvertfald [Big Grin]) og dette har gjort at jeg har tabt bundstykket en enkelt gang.
Jeg fandt det heldigvis igen, og tager nu bundstykket helt ud når jeg forlader en post efter endt drev.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#40
Er også glade for mine.
Der er noget autentisk ja næsten sjæl over en danskproduceret S&L
Fedt med stål og træ... ikke noget plastic ala. fætter BR børneskyder.... [Wink]
Men det er mig en gåde, at de ikke skal kunne lades ned igennem... ala Sako[?]

[Image: topp_vinter.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)