Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700 P LTR
#21
Nu har det været jul, og LTR projektet begynder at tage form. Foreløbig er riflen kommet hjem - lige en riffel efter mit hoved. Parkerized, fluted barrel, kunststofskæfte og hvad ved jeg - ikke noget med indgraverede guldfasaner og andre krummelurer her! Der udestår nu at får sigtet på. Valget er faldet på et Leupold Mark IV M3 i 3,5-10X (40mm). Jeg er gået den sikre vej, og har valgt noget, der er MIL SPEC. Så kan det ikke gå helt galt. Hertil kommer så en Harris BiPod, som en våbenbror her på listen skaffer.
Det var ikke helt ligetil at få riflen hjem, idet den efter Remingtons opfattelse er "Law Enforcement" grej, men gennem jyske mafiaforbindelser kunne det altså alligevel lade sig gøre. Nu håber jeg så bare, at jeg ikke vågner op med et hestehoved i sengen Smile

Nuvel, mere tilgår senere - Godt nytår til alle.

PS: Kan desværre ikke finde ud af at få vedhæftede billeder til at fungere (EDB Mongol?)
Svar
#22
Apropos ingenting: Du kunne jo have købt en Scout for ca. 10 kilo. Den rødhårede fra Østjysk har en brugt til den pris.

(Brugt Scout!!?? Man kan da ikke sælge sin Scout!! Der må være tale om et dødsbo!.....(..from my cold dead hands!).
Svar
#23
e
Svar
#24
Gad vide om det nu også er alle Steyr Scout rifler der kan skyde 1/2 MOA, ligesom en vis Sort en af slagsen?? Og KAN den nu osse det[Wink]
(Selvom Steyr Scout'erne generelt er ret præcise våben, så får man nok ikke Steyr til at garantere 1/2MOA [Wink])

Du "carlos": er det en 3 eller 5 skuds 1/2MOA gruppe fra den LTR-skyder[?]

Fordelen ved en brugt Scout som den nede ved ØJVH er jo at man kan teste den på deres bane og SE om man kan skyde en 12,7 mm gruppe med den... Hvis den KAN gøre det har man jo sparet MANGE penge...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
e
Svar
#26
Undskyld "ATN"! beklager at jeg fik lavet lidt navneforvirring, Jeg havde nok lidt for travlt til at scrolle op og ned[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#27
Kan på dette tidspunkt ikke være specifik omkring præcisionen, men 20. februar kommer luppen, såehhh..........
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by carlos

Kan på dette tidspunkt ikke være specifik omkring præcisionen, men 20. februar kommer luppen, såehhh..........


Tillykke med riflen. Det lyder til at väre en superfin rifel.
Blev prisen på riflen $ 750 eller 14 K? Hvad kommer hele pakken til at koste?

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#29
Prisen blev 11.5K for LTRen, 5K for en Leupold Mark 4 M3 Illuminated, (er med i inderlommen fra US), 900kr for en Harris Bipod fra Rex. En pelican 1720 hard case kommer osse til. Pris ca. 160 $. Den ligger på små 3K(!) herhjemme.

Og så skulle den ged være barberet....[}Smile]

/Carlos
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by carlos

Prisen blev 11.5K for LTRen, 5K for en Leupold Mark 4 M3 Illuminated, (er med i inderlommen fra US), 900kr for en Harris Bipod fra Rex. En pelican 1720 hard case kommer osse til. Pris ca. 160 $. Den ligger på små 3K(!) herhjemme.

Og så skulle den ged være barberet....[}Smile]

/Carlos



Biiiiiiiiilleder tak ! Eventuelt kan de mailes til undertegnede [Smile]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#31
He - he GD, synes jeg så nogle øjne, der rullede rundt... Smile
Skrev iøvrigt forkert, luppen kommer på TORSDAG (20. januar...)
Nuvel, billeder comin' up......[Wink]
Svar
#32
[Image: -2.bmp-copy.jpg]

Sikke en salonbøsse [Big Grin]

[Image: ikke-navngivet.bmp-copy.jpg]

Mvh.

Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#33
Tak for oplægningen af billeder. Det er &***%¤#"!!!! ikke lykkedes for mig at få det **** til at funke.
Svar
#34
Er kikkerten en LR/T 3,5-10x40 M3 og er der MilDot i den?
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#35
Ja, det er rigtigt. Plus/minus 5 mil dots i hver akse. Til korrektion på lange afstande har man så valget mellem at anvende BDC'en eller Mil dots'ene (bl.a. afhængig af tiden til rådighed inden skud). Endvidere er der lys i (variabel indstilling). Lyset fungerer rigtigt godt, og blænder ikke qua den trinløse indstilling (omend der er markeret 13 "trin" på dial'en).

Måske er kombinationen af LTR'en og sigtet ikke umiddelbar logisk, idet sigtet er Long Range - med dette sigte behøver man nemlig kun at dreje BDC'en 180 grader for at rette til 500m. Riflen er jo næppe det, man kan kalde Long Range, men forårets test i Jægerspris må vise, hvordan den klarer sig osse der.

Mvh,
/Carlos
Svar
#36
Jo det er en udmærket kombination - så "Long Range" er kikkerten heller ikke (10x forstørrelse). Jeg har lige prøvet den (dog uden lys og som M1 (1/4 MOA) på en Remington 40 XS, det er en ganske udmærket kikkert og væsentlig mere lysstærk end de tekniske specifikationer umiddelbart indikerer (prisen var forøvrigt Dkr. 9.400,- u/montage).
Hvis du vil ha' en bedre udnyttelse af BDC'en, så indskyd på 300 meter og nul den der (180 grader er langt at klikke). Er du ikke helt stærk i radianer (MilDot) så kig på denne side, jeg har skrevet en lille artikel som skulle gøre det lidt nemmere [Smile]
http://www.infanteristen.dk/index.php?mo...er&meid=35
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#37
Ja, jeg synes også, den virker meget lysstærk på trods af "kun" 40 mm.
Har med interesse læst din Mil/MOA artikel, den ridser fint begreberne op. Selv regner jeg altid op/ned fra kendskabet til 1000m/1m (TS/milirad), så løber jeg ikke sur i det.

Hvor har du den fine tegning, der illustrerer hold med .308 Lapua Scenar fra?

Mvh
Svar
#38
Jeg har mailet dig.
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#39
Ansporet af debatten om remington, har jeg været inde på remingtons hjemmeside og kigge lidt på sagerne...man må sige, at der er mange fine geværer til absolut overkommelige priser - i hvert fald de vejledende butikspriser, som er nævnt på deres hjemmeside. Tog så bilen og kørte forbi Østjysk VH for at se hvad de havde, de reklamerer med at være remington importør/forhandler.
Prøvede at skyde med den model der hedder 710 (nylonskæfte cal. 30-06) under en bjørnejagt i 2003 i Sverige. Den var faktisk ret behagelig at skyde med - havde ikke speciel meget rekyl trods den lave vægt. Jeg er lige ved at tro at min Tikka 308 har mere rekyl.
I ØVH havde de sådan en stående brugt til knap 4500,- kr. monteret med en 4x32 kikkert af ukendt herkomst.
Det synes jeg nu alligevel ikke helt står mål med hvad prisen burde være. Fra fabrikkens side er den standardmonteret med en Leupold 3-9 x 40 kikkert og har inkl. kikkert med den nugældende dollarkurs en vejlende udsalgspris i detailhandelen på knap 2800 kr. i USA - dermed formodentlig en ab fabrikpris noget under 2800,- kr.

Det bliver spændende og se om Rex får nogle riffelagenturer hentet hjem til gunsandpowder.dk der kan tage konkurrencen op med useriøs prissætning andre steder...

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#40
Det er mig en evig kilde til undren, at der er folk som ikke er klar over at der er noget der hedder told, moms, fragt og avance - Ran tjener du ikke penge når du går på arbejde?
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)