Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700 P LTR
#41
Jo, det gør jeg da....og jeg forventer skam heller ikke at andre arbejder gratis....

Men forskellen kan også blive for stor.

Lad os regne engang: Vejl detailpris 2800,- dvs formentlig maximalt 1800 ab fabrik ex. ÚSA moms. lægger vi så 40 % til i importafgift er vi oppe på 2520,- ex moms i indkøbspris. Antager vi så at der er tale om en bestilling - dvs. ren ordrehåndtering - varen er solgt på forhånd, ville en dækningsgrad på 35% vel være acceptabel, pga "ingen" lagerbinding og risiko=0 - altså er prisen ex moms=3402,- lægges fragten i - lad os sige 500,- (uden at jeg aner hvad den koster) men lad det tjene som et eksempel for en fast importør hos en amerikansk producent er det vel ikke helt ved siden af, er vi oppe på 3902,- og lægges momsen til, er vi oppe på 4878,- Men så er riflen ny, og der er en leupold 3-9*40 kikkert på.
En brugt riffel, hvor den noget bedre kikkert er skiftet ud med en tilfældig 4x32 skal altså ikke koste det samme.....så er der lidt for meget krejler i det.... Havde riflen været ny og kikkerten skiftet ud med en billigere for at score en ekstra plovmand for at have den stående et halvt år i butikken med lagerente osv. indtil den bliver solgt, var det måske OK....
Men du vil heller ikke give samme pris som en ny bil koster hvis du køber en brugt, der oveni købet har ringere ekstraudstyr...har jeg ret?[V]

Men jo, det er klart at handlende skal have lov til at tjene penge, ellers har de jo heller ikke de mange rare udstillinger i butikkerne med ting, som vi elsker at ose rundt i og kikke på/drømme om. [:p]Jeg gad da heller ikke drive forretning uden at tjene penge [xx(]....så det er helt acceptabelt.... Egentlig skal jeg heller ikke være dommer over hvor meget de må/skal tjene - og ovenstående beregning er da også lavet delvist ud fra gæt (og grimasser [8][Big Grin]), men kigger du lidt på tilbuddet og sammenligner:

Tag Remintons absolutte lavpris/økonomimodel (for det er 710´eren faktisk) og sætter den brugt til en pris i nærheden af 5000,- med en (formentlig) ubrugelig kikkert....og sammenligner med hvad brugtprisen generelt er på nettet, f.eks. for en Tikka uden kikkert tror jeg nok du er enig i at prisen er lidt højt sat....eller hvad?

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#42
Og jeg glemte lige en ting...godt at man kan få den med på forsinket efterbevilling[Wink]

Så er der da heldigvis mulighed for at nye importører kan komme til og starte forretninger op med priskonkurrence......[Wink]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#43
Nu var det en generel betragtning - ikke specielt på den riffel du nævnede (jeg ved forøvrigt ikke hvad kikkerten er for en).
Jeg har set flere i forumet som direkte sammenligner prisen i US med prisen i DK - det er det jeg reagerer på (en dækningsgrad på 35???? det ville jeg så til gengæld ikke accepterer - det er da for meget[Smile])
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#44
Jeg mener generelt ikke at priserne er vanvittige i DK - tingene hænger jo sammen. Hvis man vælger at leve i en velfærdsstat må man også betale for det.
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jeg mener generelt ikke at priserne er vanvittige i DK - tingene hænger jo sammen. Hvis man vælger at leve i en velfærdsstat må man også betale for det.
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow



Hvaaa ID...Er du socialpsykokrat ?

[Wink][Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

Ps. Jeg skal til Na'nadia...Honeymoon !
Great Dane

Svar
#46
Vedr Import.
Importtolden fra USA på våbendele er mellem 2-6%.
Fragten er ca 15kr pr kg hvis man køber større sendinger.
Remmington 710 sælges i Norge for under 2700NKR incl billig kikkert[:o)](2700 nkr = 2500Dkr) Men som man kan sige " går den, så går den"

jbn
Svar
#47
Interessant med den lavere pris i Norge.
Er der nogen herinde, der ved noget om importrestriktioner og afgifter osv. hvis man importerer fra Norge.
Ikke fordi at Remington 710 er speciel interessant[|)], da jeg er på udkig efter en dukkegøb af væsentlig mindre kaliber[Big Grin], men det kunne da være, at de andre Remingtonmodellers priser på samme måde ligger i niveau med USA priserne....[:p]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#48
Nitro Express - du har absolut ikke fundet Lykketofts efterfølger!!!!!!
Og så har du sovet i timen, Byg-Tek for forlængst tilbagevist den undersøgelse du henviser til - tallene havde ikke hold i virkeligheden. F.eks. gå i et byggemarked i Sverige og kig på priser på DeWalt-værktøj - 18 volt batteriskruemaskiner som vi køber her i Danmark til Dkr. 995,- koster Skr. 2.300,-.
Og så syntes jeg at det er påfaldende, at de fleste mennesker der syntes at alting er for dyrt, er de første der kæfter op om, at de får for lidt i løn!!!!!!!!!!!!!!!
Når du får Dkr. 5,00 mere i timen, går der 2 måneder, så er mælken i Supermarkedet steget tilsvarende - jeg håber at i på et eller andet tidspunkt lærer det - reallønnen er relativ fast (og forøvrigt alt for høj)[}Smile]!
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#49
halløj Ran
Du snakker om import fra Norge. Jeg fik Reinar Hansen fra Vestfossen til at sætte en douglas pibe på en 700 LH med McMillan skæfte.
I forhold til import fra USA er der ikke noget at tjene: samme told og moms, men da heldigvis kun på beløbet på den faktura der var vedlagt riflen.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#50
[quote][Nitro Express - du har absolut ikke fundet Lykketofts efterfølger!!!!!!
Og så har du sovet i timen, Byg-Tek for forlængst tilbagevist den undersøgelse du henviser til - tallene havde ikke hold i virkeligheden. F.eks. gå i et byggemarked i Sverige og kig på priser på DeWalt-værktøj - 18 volt batteriskruemaskiner som vi køber her i Danmark til Dkr. 995,- koster Skr. 2.300,-.
Og så syntes jeg at det er påfaldende, at de fleste mennesker der syntes at alting er for dyrt, er de første der kæfter op om, at de får for lidt i løn!!!!!!!!!!!!!!!
Når du får Dkr. 5,00 mere i timen, går der 2 måneder, så er mælken i Supermarkedet steget tilsvarende - jeg håber at i på et eller andet tidspunkt lærer det - reallønnen er relativ fast (og forøvrigt alt for høj)!
/quote]
Hej ID du er da vidst en værre arbejdsgiver[Big Grin][Big Grin]

jbn
Svar
#51
Hej Ignorant

Alle arbejdsgivere i byggebranchen syntes de giver for meget i løn!!
ID er nok ikke bare en "lykketoft" i forklædning, han lyder mere som en "stavad" !

one planet, one gun.
Svar
#52
Ignorant, du får det til at lyde som noget negativt?????

Rigbymauser, nu kan jeg se, at du kommer fra Farum, så du er nok ikke den rigtige, at diskutere økonomisk styring med, derfor jeg vælger at bære over med din bemærkning.

Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#53
Hej ID
læg lige mærke til de to store smil.
Men ellers er det som talt ud af mine ansattes mund[8D]

jbn
Svar
#54
angående valg af ny riffel: Hunters kommer snart med et slagtilbud: En Ruger 77 RFP Zytel skæfte, rustfri pibe (behøves jeg at sige, at det er uden ringe, nej vel)Den står endnu ikke inde på deres hjemmeside. Riflen kommer til at koste 4.980.
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

læg lige mærke til de to store smil.



Uanset, at det ikke fremgår af mit svar, har jeg noteret mig dine smileyer - derfor svarede jeg også med (et, syntes jeg) morsomt filmcitat.
I filmen "I Kina Spiser De Hunde" siger hovedpersonen til sin storebror: "Du er jo racist mand", hvorpå denne svarer "Ja, hvorfor siger du det sådan, du får det til at lyde som noget negativt".
Uden at lægge mere i det end replikkerne, syntes jeg at det er ganske morsomt - men....................
Med venlig hilsen


Don't Eat the Yellow Snow
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj Ran
Du snakker om import fra Norge. Jeg fik Reinar Hansen fra Vestfossen til at sætte en douglas pibe på en 700 LH med McMillan skæfte.
I forhold til import fra USA er der ikke noget at tjene: samme told og moms, men da heldigvis kun på beløbet på den faktura der var vedlagt riflen.
mvh

Strom



Halløj Strom

Var det en slet skjult opfordring til at betale halvdelen forud via webbank, og få en faktura på restbeløbet? [Big Grin][Big Grin]

Ran

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#57
halløj Ran
du har helt ret. det er den bedste form for faktura når der skrives: 1 stk dit eller dat, nettopris xxxx kr (lydende på restbeløbet).
told og skat har ikke nogen større viden om priser på våven og våbendele
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#58
JEG TÆNKTE AT JEG LIGE VILLE NÆVNE AT JEG EN GANG FIK MIN DATTER I USA TIL AT SENDE MIG RESERVEDELE,OG DA JEG MODTOG DEN HAVDE DEN VÆRET ÅBNET AF TOLD OG SKAT, VEDLAGT FRA DEM VAR EN KOPI AF INTERNET SIDEN HVOR DE HAVDE VÆRET INDE OG CHECKE PRISER SAMT EN OPKRÆVNING AF DIVERSE AFGIFTER, BETAL VED KASSE 1.
SÅ LAD ENDELIG VÆRE MED AT TRO AT DE IKKE VED HVAD DER FOREGÅR, DE HAR BARE IKKE TID TIL AT CHECKE ALT DER KOMMER IND.
LEIF R.
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#59
For lige at runde den af, har jeg i dag modtaget mail fra Told og Skat vedr. importafgift ved køb af våben i Norge. I fald det har nogens interesse, så skriver de således i enmail til mig:

"Der skal betales told og moms her i Danmark. Tolden udgør 3,2% af varens pris +fragtudgifter.Momsen udgør 25% af varens pris+fragt + toldbeløbet.

Vi har ikke nogen brochure specielt om dette . Men på vores hjemmeside:www.Toldskat.dk kan man i søjlen for virksomheder under Import /eksport af varer finde reglerne for import i toldvejledningen samt toldsatserne i Evita systemet."

Det lyder da ikke så galt, hvis ellers de har et gevær i Norge, som er billigere end i DK.....[Big Grin]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#60
Hey Davis..

Jeg har ligesom så mange andre fået stor interesse for remington rifler.. specielt remington LTR..
jeg har set mig lidt omkring.. og priserne er efter min mening lidt høje herhjemme i forhold til for eksempel priserne i USA.. (impactguns.com koster den omkring 900 $ hvilket måske endda er lidt over gennemsnits priserne derovre..)

jeg har så set at du henviser til at vi frem for at bruge de danske distributørere kan prøve de tyske og svenske forhandlere.. så vil jeg bare gerne lige høre.. har du nogle steder hvor man kan se en oversigt af forhandlere eller direkte linkts til forhandlere..

for synes generelt at en pris på 10 guld for en LTR med en 223 remington er lidt pebret (det skulle også helst være 308.).. når den tilsvarende riffel kun koster omkring de 3500 - 4000 kroner..

håber du kan hjælpe mig..

hilsen

Ziniac

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeg HAR prøvet det der med selv at importere fra US, og indtil 911 gik det rimeligt, jeg havde kontakt til et firma i USA der ordnede alle US papirerne, mod betaling af USD 50,- + licence fees
Alt i alt kostede det dengang ca. 750 DKr. i omkostninger og fragt.
Nu om dage vil det omtalte firma ikke engang sende til private, selvom man tilbyder at betale alle omkostninger, og selv ordne papir-arbejdet, så besværligt og dyrt er det blevet. Export-Licence fra US er steget til ca. 1100 Dkr,- Våben skal forsikres specielt ved transport, Tyskerne afviser dem ved den fælles EU transit-told i Tyskland.... o.s.v.[xx(]

Prøv i stedet med tyske eller svenske forhandlere, det er indenfor EU og MEGET nemmere. Specielt i Sverige ser det ud til at man kan gøre en god handel.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)