Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rekyl fra 30-06 og 300 win mag
#21
Labrador

"Jeg overvejer en smule" !!!

Hvad har du tænkt dig at skyde med den 300WM, som du ikke kan nå el. slå ihjel med en 30-06'er?

Hvis du skal have glæde af den større hylster volume skal du op i rigtig tunge kugler. Så får du mærktbart mere rekyle!

Har lige bestilt dette "device" til en 300WM skytte til trænings brug:
Products Ordered
1 of 22-4114 Cabela's Suede Recoil Pad - RH RIFLE RECOIL HARNESS @ $27.99 each
In stock-Approx delivery on Thu 10/12

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#22
Hello

Jeg takker for de mange fine indlæg, det lyder til, at det ikke er et uoverstigeligt spring fra 30-06 til 300 win mag. Angående spørgsmålet om, hvad jeg ønsker at skyde med en 300 win mag, som jeg ikke kan skyde med en 30-06'er, så er det et rigtigt godt spørgsmål, men jeg ejer ikke længere en 30'06'er. Jeg ejer kun en 6,5-284, som er perfekt til dansk jagt, men så tænkte jeg, at det kunne være okay at opgradere lidt kalibermæssigt med henblik på evt. jagt i udlandet måske i Afrika.

kv
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Labrador

Hello

Jeg takker for de mange fine indlæg, det lyder til, at det ikke er et uoverstigeligt spring fra 30-06 til 300 win mag. Angående spørgsmålet om, hvad jeg ønsker at skyde med en 300 win mag, som jeg ikke kan skyde med en 30-06'er, så er det et rigtigt godt spørgsmål, men jeg ejer ikke længere en 30'06'er. Jeg ejer kun en 6,5-284, som er perfekt til dansk jagt, men så tænkte jeg, at det kunne være okay at opgradere lidt kalibermæssigt med henblik på evt. jagt i udlandet måske i Afrika.

kv



En side bemærkning.

en 6,5-284 med 140 grains kugle har næsten identisk kuglebane med en
300 WM med 190 grains kugle.

Såfremt du allerede har en 6,5-284 er jeg enig i at det er smartest at skabe større spændvidde i garderoben. Af samme årsag har jeg ikke
en 30-06 selvom jeg betragter den som verdens bedste all-round kaliber.

VH Søren

Nu har jeg lige kapret tråden og der vil komme en debat på længde med en B..... debat om den ideelle allround kaliber.
Eller kan man mod forventning styrre sig.

Nu snart med 260 REM Venter på tilladelse
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#24
Citat:quote:

Nu har jeg lige kapret tråden og der vil komme en debat på længde med en B..... debat om den ideelle allround kaliber.
Eller kan man mod forventning styrre sig.


Nej nej, slap du bare af. En all-round kaliber ville jo medføre, at man skulle kunne nøjes med en riffel, og en så afskyelig tanke har ingen opbakning i dette selskab [Smile].

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Hmmm.der er noget jeg ikke helt forstår[?]Med lidt hjælp fra http://www.norma.cc har jeg regnet på en 180 grains kugle affyret i et 4,5 kg tung våben. Det giver en rekylenergi på 19 J i en .30-06 og 27 J i en .300 Win. Mag.

Det er tal der kan sammenlignes.

Men hvis man tager og sætter tallene ind i Robbans hjemme sider giver det et helt andet resultat . 30-06 giver en rekyle på 26,4 J og en rekyl hastighed på 3,44 m/s.Hvis jeg sætter tallene ind fra min 300 WM giver det en rekyle på 45,31 j og en rekyl hastighed på 4,49 m/s.
Og jeg vil give Gammeltoft ret man kan godt mærke at den sparker lidt[^][^]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#26
Hej Jan

Jeg vil godt skrive under på, at din 300wm slår hårdt !
Kan ikke lige huske hvad du havde ladet med da jeg prøvede den, men min Sako var en killing ved siden af.
Jeg skød med 165 gr med en hasighed på 950 m/s

Hilsen Steen
Svar
#27
Hej Sten
min var ladet op med 12 grams mega med en hastighed på 990 meter[Big Grin]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)