Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ny riffel
#21
[quote
Jeg er overbevist.
I lever i fortiden, med masser af nostalgi pladder og ublu priser.[Wink]Er det vores skyld de koster så meget??[Big Grin]

Heldigvis er der sket meget med materialekvalitet og bearbejdnings-
metoder.
Jeg er mere imponeret af at en låsestol kan laves i 2-3 opspændinger,
med små tolerancer. Det kalder jeg kvalitet(skontrol)[^]
Det har intet med kvalitets kontrol at man kan lave en låsestol i 2-3 opspændninger....snarre praktisk arbejdsgang...men CNC maskinen skal stadig lave adskillige operationer på opspændning..IKK?
Til en standard M98 lås vejer startemnet omkring 12 kilo..til en magnum omkring 16 kilo...der skal stadig det samme fræse operationer om der er et menneske som maskine...bundstykket(m98)vejer 6 kilo som startemne.Hvad er det for låsestole du nævner som kræver 2-3 opspændninger??.

Fred være med jer, hovedsagen er at vi autister har der sjovt [Big Grin][Big Grin]så kan du sige noget fornuftigt...[^][Smile]

Søren

[/quote]
376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by tikka93x62

[quote
Jeg er overbevist.
I lever i fortiden, med masser af nostalgi pladder og ublu priser.[Wink]Er det vores skyld de koster så meget??[Big Grin]

Heldigvis er der sket meget med materialekvalitet og bearbejdnings-
metoder.
Jeg er mere imponeret af at en låsestol kan laves i 2-3 opspændinger,
med små tolerancer. Det kalder jeg kvalitet(skontrol)[^]
Det har intet med kvalitets kontrol at man kan lave en låsestol i 2-3 opspændninger....snarre praktisk arbejdsgang...men CNC maskinen skal stadig lave adskillige operationer på opspændning..IKK?
Til en standard M98 lås vejer startemnet omkring 12 kilo..til en magnum omkring 16 kilo...der skal stadig det samme fræse operationer om der er et menneske som maskine...bundstykket(m98)vejer 6 kilo som startemne.Hvad er det for låsestole du nævner som kræver 2-3 opspændninger??.

Fred være med jer, hovedsagen er at vi autister har der sjovt [Big Grin][Big Grin]så kan du sige noget fornuftigt...[^][Smile]

Søren



376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem


[/quote]

Ja Ja TIKKA93x62.
Det er jo ikke konkret praktisk viden, der fosser ud af dine poster[Wink]
Vedr gamle mauser Oberndorf låsestole, så var de sænksmedede, og derfor var materialeforbruget nærmere 1,2kg pr låsestol. og et par hundrede gram extra for magnum
Til bundstykket kræves ca 600 gram, ved sænksmedede emner

For at fremstille en låsestol af samme dimention som feks. DAKOTA, DER FRÆSES OG DREJES UD FRA MASIV SEJGHÆRDET STANGMATERIALE, SÅ BRUGES DER CA 4 KG PR LÅSESTOL. Dette forudsætter at der anvendes centret stangmateriale, for at undgå kast. Gør man som andre og anvender rektangulært og ucentreret materiale, vil der ca bruges 2 kg.
Citat:quote:

Er det vores skyld de koster så meget??

Nej det er da ikke jeres skyld at der er nogle producenter der er inefektive i produktionen, men gode til salgsgas[Wink]
Hvis i ønsker en M98 lås der er produceret efter de samme retningslinier som originale Mauser 98, så kan jeg anbefale Zastava. De har samme teknologiske stadie, og kan levere mekanismer i bedre stålkvalitet, til en pris på under 1.000kr

Citat:quote:

Hvad er det for låsestole du nævner som kræver 2-3 opspændninger??.

Man kan sikkert stadig finde producenter der anvender forældet teknologi der kræver så mange opspændinger

jbn
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by tikka93x62

[quote
Jeg er overbevist.
I lever i fortiden, med masser af nostalgi pladder og ublu priser.[Wink]Er det vores skyld de koster så meget??[Big Grin]

Heldigvis er der sket meget med materialekvalitet og bearbejdnings-
metoder.
Jeg er mere imponeret af at en låsestol kan laves i 2-3 opspændinger,
med små tolerancer. Det kalder jeg kvalitet(skontrol)[^]
Det har intet med kvalitets kontrol at man kan lave en låsestol i 2-3 opspændninger....snarre praktisk arbejdsgang...men CNC maskinen skal stadig lave adskillige operationer på opspændning..IKK?
Til en standard M98 lås vejer startemnet omkring 12 kilo..til en magnum omkring 16 kilo...der skal stadig det samme fræse operationer om der er et menneske som maskine...bundstykket(m98)vejer 6 kilo som startemne.Hvad er det for låsestole du nævner som kræver 2-3 opspændninger??.En fatbolt lås kan laves i 2 opspændinger med flere dreje/fræse operationer.Ved en massiv i mauser style vil en ekstra trådgnistnings opspænding være nødvendig (og dyr)
Derfor sænksmedning !!

Fred være med jer, hovedsagen er at vi autister har der sjovt [Big Grin][Big Grin]så kan du sige noget fornuftigt...[^][Smile]

Søren



376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
[/quote]

Tikka 9,3x62 låsestole fremstilles i stål med en massefylde på 7.5-8
Er din en model Mercury [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#24
Citat:quote:

Det er jo ikke konkret praktisk viden, der fosser ud af dine poster[Wink]
Vedr gamle mauser Oberndorf låsestole, så var de sænksmedede, og derfor var materialeforbruget nærmere 1,2kg pr låsestol. og et par hundrede gram extra for magnum
Til bundstykket kræves ca 600 gram, ved sænksmedede emner

For at fremstille en låsestol af samme dimention som feks. DAKOTA, DER FRÆSES OG DREJES UD FRA MASIV SEJGHÆRDET STANGMATERIALE, SÅ BRUGES DER CA 4 KG PR LÅSESTOL. Dette forudsætter at der anvendes centret stangmateriale, for at undgå kast. Gør man som andre og anvender rektangulært og ucentreret materiale, vil der ca bruges 2 kg.
Citat:quote:

Er det vores skyld de koster så meget??

Nej det er da ikke jeres skyld at der er nogle producenter der er inefektive i produktionen, men gode til salgsgas[Wink]
Hvis i ønsker en M98 lås der er produceret efter de samme retningslinier som originale Mauser 98, så kan jeg anbefale Zastava. De har samme teknologiske stadie, og kan levere mekanismer i bedre stålkvalitet, til en pris på under 1.000kr

Citat:quote:

Hvad er det for låsestole du nævner som kræver 2-3 opspændninger??.



Man kan sikkert stadig finde producenter der anvender forældet teknologi der kræver så mange opspændinger

jbn



Fra Golmatic hjemmeside

The remanufactured MAUSER M 98 Action for standard calibres

(with double square bridge - without thumb notch)

We manufacture the Mauser M 98 standard action due to the original drawing of Paul Mauser from the early thirties. All MAUSER patents are considered.

We made the following modernizations :

We reduced the bore for the firing pin from 2mm to 1,7mm because of to take into consideration the higher gas pressure of modern cartidges.
We extended the external diameter of the bolt about 0,2mm.
For to guarantee an excellent bolt slide, we reduced the stipulated case tolerance of the bolt about 50%.
We extended the clearance of the magazine opening of the breech case about 1mm for to have space enough for high volume cartridges. Because of this we had also the possibility to enlarge the magazine box.

The magazine box is available in the MAUSER standard sizes and original MAUSER 9,3x62 size - allongated about 1,5mm. Therefore also large cartridges like .300 Win.Mag. 8x68S, 9,3X64 have space enough and it is not necessary to machine the magazine boxes. The large box has an internal length of 86,5mm. We deliver the magazine boxes with fitted in magazine cover which can be opened by the snapper in the trigger guard. On it’s back the magazine cover is as long as it can be centred by the trigger guard.

For to guarantee a higher safety of the spring, the extractor is allongated about 17mm.
The firing pin nut is delivered with close nose. Therefore also modern shotgun triggers can be installed.
Due to the design of the latest original MAUSER civil versions, we made a stud on the backside of the clearance for the bolt handle which serves as an additional guide and safety for the chamber.

Free selection of the material for the breech case : anealed swiss high-tensile steel with tensile strength between 900 and 1100N/qmm, or a modern high power chrome-manganese steel, colour case hardenable with a core strength over 800 N/qmm

No Compromises :

We made this technical development for more reliability and safety for the marksman.
We cut 14,8 kg of solid steel for each MAUSER standard action which has a total wheigth of only 1.350 kg after finishing. All parts are machined from the solid material.
We deliver all breech cases hardened - or hardened after engraving. All surfaces are polished and ready for mounting - no polishing or filing is necessary.

The action is prepared for scope mount and is in the standard delivered with the original MAUSER bolt sleeve and Recknagel shotgun trigger

Hej JBN

Jeg vil gerne hjælpe dig med at få dit svendebrev(som du endnu mangler)..det var vist smedeuddannelsen du har været igang med ikke??. Når jeg er sikke på at dine produkter afspejler stadig en manglende finish...men det kommer nok endag.
Meld dig nu ind på den jyske håndværker skole nær dig og få den afsluttende eksame...og lad os så få en snak.
Jeg må osse oplyse dig at den viden som jeg har om mauser , er fra samme sted, som du osse ringer til i tide og utide.[Smile]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Hurra for Tikka..Så kan alle være med!!.

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by tikka93x62

Citat:quote:

Det er jo ikke konkret praktisk viden, der fosser ud af dine poster[Wink]
Vedr gamle mauser Oberndorf låsestole, så var de sænksmedede, og derfor var materialeforbruget nærmere 1,2kg pr låsestol. og et par hundrede gram extra for magnum
Til bundstykket kræves ca 600 gram, ved sænksmedede emner

For at fremstille en låsestol af samme dimention som feks. DAKOTA, DER FRÆSES OG DREJES UD FRA MASIV SEJGHÆRDET STANGMATERIALE, SÅ BRUGES DER CA 4 KG PR LÅSESTOL. Dette forudsætter at der anvendes centret stangmateriale, for at undgå kast. Gør man som andre og anvender rektangulært og ucentreret materiale, vil der ca bruges 2 kg.
Citat:quote:

Er det vores skyld de koster så meget??

Nej det er da ikke jeres skyld at der er nogle producenter der er inefektive i produktionen, men gode til salgsgas[Wink]
Hvis i ønsker en M98 lås der er produceret efter de samme retningslinier som originale Mauser 98, så kan jeg anbefale Zastava. De har samme teknologiske stadie, og kan levere mekanismer i bedre stålkvalitet, til en pris på under 1.000kr

Citat:quote:

Hvad er det for låsestole du nævner som kræver 2-3 opspændninger??.



Man kan sikkert stadig finde producenter der anvender forældet teknologi der kræver så mange opspændinger

jbn



Fra Golmatic hjemmeside

The remanufactured MAUSER M 98 Action for standard calibres

(with double square bridge - without thumb notch)

We manufacture the Mauser M 98 standard action due to the original drawing of Paul Mauser from the early thirties. All MAUSER patents are considered.

We made the following modernizations :

We reduced the bore for the firing pin from 2mm to 1,7mm because of to take into consideration the higher gas pressure of modern cartidges.
We extended the external diameter of the bolt about 0,2mm.
For to guarantee an excellent bolt slide, we reduced the stipulated case tolerance of the bolt about 50%.
We extended the clearance of the magazine opening of the breech case about 1mm for to have space enough for high volume cartridges. Because of this we had also the possibility to enlarge the magazine box.

The magazine box is available in the MAUSER standard sizes and original MAUSER 9,3x62 size - allongated about 1,5mm. Therefore also large cartridges like .300 Win.Mag. 8x68S, 9,3X64 have space enough and it is not necessary to machine the magazine boxes. The large box has an internal length of 86,5mm. We deliver the magazine boxes with fitted in magazine cover which can be opened by the snapper in the trigger guard. On it’s back the magazine cover is as long as it can be centred by the trigger guard.

For to guarantee a higher safety of the spring, the extractor is allongated about 17mm.
The firing pin nut is delivered with close nose. Therefore also modern shotgun triggers can be installed.
Due to the design of the latest original MAUSER civil versions, we made a stud on the backside of the clearance for the bolt handle which serves as an additional guide and safety for the chamber.

Free selection of the material for the breech case : anealed swiss high-tensile steel with tensile strength between 900 and 1100N/qmm, or a modern high power chrome-manganese steel, colour case hardenable with a core strength over 800 N/qmm

No Compromises :

We made this technical development for more reliability and safety for the marksman.
We cut 14,8 kg of solid steel for each MAUSER standard action which has a total wheigth of only 1.350 kg after finishing. All parts are machined from the solid material.
We deliver all breech cases hardened - or hardened after engraving. All surfaces are polished and ready for mounting - no polishing or filing is necessary.

The action is prepared for scope mount and is in the standard delivered with the original MAUSER bolt sleeve and Recknagel shotgun trigger

Hej JBN

Jeg vil gerne hjælpe dig med at få dit svendebrev(som du endnu mangler)..det var vist smedeuddannelsen du har været igang med ikke??. Når jeg er sikke på at dine produkter afspejler stadig en manglende finish...men det kommer nok endag.
Meld dig nu ind på den jyske håndværker skole nær dig og få den afsluttende eksame...og lad os så få en snak.
Jeg må osse oplyse dig at den viden som jeg har om mauser , er fra samme sted, som du osse ringer til i tide og utide.[Smile]

376 Steyr..the perfekt solution for a non-excisting problem



Av da...

Den (for nogle få uvidende) jyske guru viser sig at være en praktikant... [Image: all_coholic.gif]

Tjae... alle skal jo starte et sted... og det nemmeste er at andre har gjort forarbejdet...

Rart at se at der er nogen der i det mindste ved noget om mauser...[Image: icon_bowdown.gif] og ikke bare lader som om...
[Image: rofl.gif]

Og så vil jeg iøvrigt gerne ha' lov til at benytte lejligheden til at indskyde at jeg fornemmer kraftigt at det er Mauser's skyld/medvirkende at våbenudviklingen er nået dertil hvor vi er i dag...

[Image: banan19.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#26
Højtærede alvidende TIKKA9362

Ledelsen siger godtnok at jeg snakker i søvne. Men kan du ikke lige fortælle mig hvor jeg ringer til for at få information, om noget for mig så uinteresant som M98[Wink]
Det eneste ringen ang mausersystemer jeg er bekendt med, er vidstnok den ringen for ørene(tinitus), jeg har erhvervet gennem tiden, af at have prøveskudt nogle tusinde af dem(det kan også være forårsaget af den der konstante summen fra "eksperter der har læst sig til al deres viden"[Wink]

Vedr uddanelse; blandt de dygtigste våbenteknikkere, har der været en overvægt af ikke Bøssemagere. Her kan nævnes alt fra ufaglærte, over møbelsnedkere til cykkelsmede. maskinarbejdere, og diverse andet. Så alsidighed er nok ikke at foragte[Wink]

Ang Det bette tyske firma Golmatic, kan jeg da ikke vide hvad de bruger de sidste unødvendige kg jern til, som de saver af, hver gang de laver et system.
Materialeforbruget minder mig lidt om en gammel vits om en tegneseriefigur, der hed FUMLESEN. Her ser man den lykkelige fumlesen, der netop havde fået fremstillet 1 tændstik. Bossens lakoniske svar var "fint,-- næste gang, kan du så ikke få lidt flere ud af hver træstamme".

Jeg havde egentligt opfattelsen af at du hånede gamle Paul Mauser over hans inefektivitet og materialespild. Men jeg er da glad for at du hentydede til et lille nichefirma, der har fundet et lille marked blandt "belæste eksperter"

jbn
Svar
#27
Fra Golmatic hjemmeside

The remanufactured MAUSER M 98 Action for standard calibres

(with double square bridge - without thumb notch)

We manufacture the Mauser M 98 standard action due to the original drawing of Paul Mauser from the early thirties. All MAUSER patents are considered.

We made the following modernizations :

We reduced the bore for the firing pin from 2mm to 1,7mm because of to take into consideration the higher gas pressure of modern cartidges.
We extended the external diameter of the bolt about 0,2mm.
For to guarantee an excellent bolt slide, we reduced the stipulated case tolerance of the bolt about 50%.

For to guarantee a higher safety of the spring, the extractor is allongated about 17mm.
The firing pin nut is delivered with close nose. Therefore also modern shotgun triggers can be installed.
Due to the design of the latest original MAUSER civil versions, we made a stud on the backside of the clearance for the bolt handle which serves as an additional guide and safety for the chamber.

Free selection of the material for the breech case : anealed swiss high-tensile steel with tensile strength between 900 and 1100N/qmm, or a modern high power chrome-manganese steel

The action is prepared for scope mount and is in the standard delivered with the original MAUSER bolt sleeve and Recknagel shotgun trigger

Kære Tikka 9,3-62

Med alle disse forbedringer, hvad er der så tilbage af en std.Mauser?

Bortset fra at den ikke er koldhamret, kunne det jo være en reklame for Winchester, Ruger, Kimber, Brno etc.

Vi kan ikke alle være bedste venner, men jeg synes din tone er blevet
personfikseret istedet for våbenfikseret!

Hilsen Søren med Tikka 590 LH-270WSM,338WSM,6,5x55 BCS [8D][8D]
"Once upon a time in the West"
Svar
#28
Den Golmatic reklame er næsten lige så god, som den gamle omtale man ofte så om S&L M100 (Før nuværende ejer trådte til) Det er det våben i verden med højeste forbrug af bøssemagertimer....Hmmm [:o)] Jeg mener at her antydes kraftigt hvor ineffektivt tingene kan gøres, og at folk vil holdes for nar med reklamesnak.

Tikka 9,3x62 ...Du har da gennemgået adskillige trin på en metaluddannelse - Måske du skulle have dine skolepenge igen [Big Grin][:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#29
Hej

Jeg er ikke mauser fanatiker eller ekspert, men det er vel ikke nogen hemmelighed, at det nuværende stadie for våbenproduktion ikke havde været det samme uden Peter Paul Mauser. Han var innovativ og fremsynet.

Nogen af hans tilbedere har ikke samme egenskaber. Det er OK at være nostalgiker, men lad være med at påstå det stadig er optimalt produkt og fremstillings procedure. Havde P.P. Mauser levet idag ville han nok også have rationaliseret sin produktion.

Men et er produktionsmetode, noget andet produktet. Hvis den lås i enten gamle eller nye versioner var så fantastisk ville der sikkert blive bygget flere finskytte geværer på den end tilfældet er(FN i belgien laver en på en WSM 70 lås, den er blevet godkendt til FBI(kilde G & A feb 2005)). Så jo der laves finskytte våben, der kan referer tilbage til M98. Men det er ikke mange og jeg har ikke set nogen på originallåsen.

Hvorvidt prissætningen på en M98 fra H&H er rimelig i forhold til
produktionsomkostninger skal jeg lade være usagt, men de skal nok være
glade for den aura, som sælger deres våben.
Det svarer vel til, at en retro udgave af en Commodore 64 skulle koste 50.000 kr. og samtidig være eftertragtet.

VH Søren

Nu med 260 REM Har tilladelse har ammo venter på tid til skydning
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#30
det er altså ikke samme lås de bruger...de billig er kopier...ligesom efterligninger af et Edward much malleri..eller ferriari bygget som kitcar over et toyota mr2 chassis.
Det er ikke samme vare. bare noget der ligner!!
Men se selv på deres fine hjemmeside.. Holland& Holland.uk.com.
Bare en af deres montager koster mere end en sauer riffel med ziess kikkert..plus en beratta oveni..
Svar
#31
Citat:quote:

Men se selv på deres fine hjemmeside.. Holland& Holland.uk.com.
Bare en af deres montager koster mere end en sauer riffel med ziess kikkert..plus en beratta oveni..
Go to Top of Page


Det er nok bare mig der er proletar [B)]

Men det dér tangere altså snobberi af værste skuffe, hvis du spørger mig[xx(]

LANI

Når man skræller et løg, finder man flere lag....
Mvh.LANI



Svar
#32
nu kan de måske lyde som om jeg er mauser fan.. hvilket jeg ikke er..er mannlicher schonauer mand..men nej det syntes jeg ikke.
Er da glad for der findes velhavede folk i verden der stadig dyrker jagt og sportsskydning på højtplan ligesom i gamle dage.
Ellers var der ihvertfald ingen tilbage af de kendte engelske makere der laver finde halgbøsser, dobbeltrifler osv.
som så vi andre dødelige kan købe når de har været brugt i ca 100år men stadig er som nye, bare lidt billigere. Hehe..
Så er det i øvrigt også sjovt at jage med bøsse dr har lidt historie i stedet for at købe noget nyt..Men det et frit land vi lever i. nogen køber en dyr bil, nogen køber nogle fine skydere. og heldigvis for det.
Svar
#33
Det lyder lidt som en anden diskussion hvor der også sættes lighedstegn mellem høj pris, højt ry og høj kvalitet.

Jamen folk må gerne købe både gamle og nye mausere, H&H og hvad de ellers hedder.

Og nu lægger jeg mig nok ud med største delen af brugerne.

Et våben har ikke sjæl og ingen puls, det er et stykke stål og noget skæftemateriale. Selv ikke i beruset tilstand(hverken riflen eller jeg) fortæller det mig historier. Men derfor kan jeg godt have gode minder om oplevelser med det pågældende våben. Jeg elsker ikke mine våben, men har en glæde ved at besidde og anvende dem. Så måske er jeg bare følelesesmæssigt afstumpet ?

Når der skrives skydning på højt niveau er det så antallet af træffere, træfprocenten, mængden af tweed eller den stive overlæbe, der er afgørende ?

VH Søren

Nu med 260 REM Har tilladelse har ammo venter på tid til skydning
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#34
FN/Win 70:http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=6524&SearchTerms=winchester,70

Netop Winchester 70 er vel dem bedste M98 cloning der er lavet!

Og så det sædvanlige bøvl:
produktionsomkostninger/rationaliseret!!!! Der er ikke mange enkelt dele hverken i en M98 eller en Winchester 70 (pre64 - post 93).
Derfor må der laves noget nyt og smart. Det har så gået på forbedret låsegang og hurtigere repetering - her er M98 jo uendelig nem at overgå!
Hvor mange enkelt dele er der i en Sauer el. B*a**r (jeg tør næsten ikke skrive navnet). Men det er en hel maskinfabrik! At kalde det revolutionerende må siges at være en tilsnigelse! Det eneste smarte i årevis er Blasers kikkert montage direkte på piben og samtid have pibe skift! Resten er mere eller mindre productions styrede detaljer, groft sagt. Det er utroligt hvad våben producenterne kar kaldt fremskridt og forbedringer!
Våben industriens problem er deres eget produktets levetid - en jagtriffel er ved "normalt brug" stort set uforgængelig - et pibe byt el. 2 og den er ud over din levetid!

Jævnfør debaten andre steder i forummet: Kult eller ej - for min skyld (og min riffels) må I omtale eller på anden opfindsom vis fremstille M98 Mauser som I vil - her er ingen begrænsninger, men kom med en lås, der er mere gennemprøvet og simpel i funktion. Jeg meget glad for min Mauser og det er og bliver noget gammelt rasle værk!

Der ligger millioner af Mauser låse ude i den store verden som bare venter på at blive slidt op - det er bare at gå igang.

KIS(S) = keep it simple (stupid)

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#35
Aaaarrggghhhh nu ikke diskution om "rasleskramlebymauser" igen igen igen....

Nå ja, de er sku da meget underholdende at sprænge i luften[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Aaaarrggghhhh nu ikke diskution om "rasleskramlebymauser" igen igen igen....

Nå ja, de er sku da meget underholdende at sprænge i luften[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej hej Gammeltoft.

Ja, og der er så mange af dem, at vi ikke bliver færdige i 2007.

Venlig hilsen

375ras
Ejer af indtil flere Mausere.

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#37
Nej, lad os håbe vi snart kan komme til at eksperimentere lidt destruktivt igen.......[8D]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#38
Det er godt med jer 2 - Spræng I bare et par M98 i atomer - men havd beviser det andet at sikkerhed faktoren er i den gode ende!

God jul

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#39
Jeg undskylder mange gange, at have været del i en provokation, til et så ømtåleligt emne [}Smile]
Er det ikke bare herligt,at ikke alle vil tilbede lige nøjagtigt samme stykke skydejern [Big Grin]
Tænk lige på det er bare et stykke stål, lagt i et, for de fleste mennesker, stykke ergonomisk tilpasset træ eller plastik !!!
Det er da for sjovt [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hvordan fanden er jeg faldet i den gryde ???

Glædelig jul [:o)][:o)][:o)]
Hilsen Steen
Svar
#40
Citat:quote:

Tænk lige på det er bare et stykke stål, lagt i et, for de fleste mennesker, stykke ergonomisk tilpasset træ eller plastik !!!


Just det......[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)