Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ny riffel
#41
Jeg synes der har været lidt stille fra Mauser autisterne.....

De er måske ved at dele en kakaomælk fra doktorens køleskab??[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Jeg synes der har været lidt stille fra Mauser autisterne.....


Jeg må nok tilhøre denne kategori, selv om jeg ikke drikker kakaomælk [Big Grin]

Jeg har ikke tidligere deltaget i denne debat, men jeg har selv tre Mauser 98 rifler som jeg har ombygget fra tidligere ”Banerifler”.

Jeg er ovenud tilfreds med riflerne, og den præcision de kan levere. Bevares, låsegangen kan ikke sammenlignes med de moderne rifler, men hva` fan` når først bundstykket er lukket, og patronen sidder kamret i en pibe af nyere dato, kan Mauser 98 systemet sagtens levere skudserier med MOA præcision på 100 meter.

Med hensyn til den kritik der i debatten har været om de stållegeringer der i anvendt i 98ér låsen, kontra dem der bruges i dag til en moderne riffel – drop det, 98ér systemet holder til selv de kraftigste magnumkalibre og er nærmest uopslidelig.

Swift
Svar
#43
Jo jo Swift det er helt rigtigt.
Det jeg tror der kammer lidt over er vel når folk begynder at fremhæve en vilkårlig konstruktion som den evigt saliggørende[Big Grin]

At man er villig til at betale 150k for en raslebøsse gør vel ikke systemet til universets 8ende vidunder??
Bevares, det er da folks frie valg og de er da såmænd også mere "passivt sikre" end en unavngiven "moderne" tysk konstruktion[Big Grin][Big Grin]

Skal da lige skynde mig at sige at jeg da selvfølgelig stadig har min første raslebøsse som jeg ALDRIG skiller mig af med, netop af den grund at det var min første riffel[Wink]

Har da også lidt andet forskelligt ragelse stående, dog ingen SL DL97, endnu[:o)][Big Grin].

Må da også ubetinget medgive at med de skæfter du forsyner dine rifler med er du at betegne som en ægte autist[8D] Der er sku langt imellem de "mauser autister" der formåer at udføre et så nydeligt arbejde.....

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#44
nu er jeg pisse træt af at høre på der ikke kan li mauser rifler. lad for helvede vær med at skriv det til folk der nu en gang har denne interesse. jeg har nu engang tænkt mig en ny en af slagsen. det bliver en 03 308. den har jeg tænkt mig at nyde uden jeres brok.

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#45
[?][?][?]

Det er skam en udemærket kanon, skal selv snart ud med min "raslebøsse" igen[Wink]

Evt kunne du jo undlade at læse det du ikke synes om[B)][Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

nu er jeg pisse træt af at høre på der ikke kan li mauser rifler. lad for helvede vær med at skriv det til folk der nu en gang har denne interesse. jeg har nu engang tænkt mig en ny en af slagsen. det bliver en 03 308. den har jeg tænkt mig at nyde uden jeres brok.

leopard2a5



Der er vel ingen der ikke kan li Mauser 98, Der er vel bare nogle der har et ldt mere nuanceret syn på en gammel gennemprøvet og banebrydende konstruktion.
Jeg personligt beundre da Poul Mauser, fuldt på linie med Henry Ford.
De har vel haft lige tor indflydelse, og har vel givet lige stor inspiration til henholdsvis riffel og automobilindustrien, med deres svendestykker M98 og Ford T[Wink][8D]

Men Kære Mauser98K
Du forvirre mig faktiskt en del ved at tage sådan på vej over debatten omkring M98, for umiddelbart at smide al loyalitet og nostalgi overbord, ved at beslutte dig til at købe en Bla**r klon, påført det hæderkronede navn Mauser.

Onde rygter påstår at M03 blev udviklet af bla**r producenterne, da de var usikre på om de kunne ride stormen af, vedr de lidt spektakulære uheld.

jbn
Svar
#47
tja, du kan jo kalde det brok, ordet er da frit.Men sproget plejer ellers ikke at komme på Netnaturplan
dvs fremover må der ikke skrives om hverken Mauser eller Blaser. efterhånden bliver det da en smule kedeligt.

hvis ellers du bruger et lidt pænere ordforbrug må du da hjertens gerne kommentere både linksmongoler og da også gerne mine rifler: da jeg ikke er særlig mærkefikseret drejer det sig om Carl Gustaf, Browning, Tikka, Sako, Antschuts, Marlin, Remington og vel egentlig også en 98´er
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#48
Hey Strom, det kan da være manden er medlem af anonyme Bl**** ejere....[B)][:o)]

Lige for en ordens skyld, så må mine kanoner må da også hjertens gerne mobbes..... hvis vi kan få lidt sjov af det[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#49
til ignorent..nu har jeg som sådan ikke noget, imod det åbenbart forbudte våben blazer. jeg kan bare ikke li designet..hvis hvis det er blaser der har en finger med i spilet af mauser m03 kan det vel være så skidt det er da en go og simpel lås der sidder på. og det med m98 havde jeg ikke gjort mit hjemmearbejde godt nok. prisen er lidt i overkanten af hvad min lille soldater løn tillader. men det kunne i her på VTF oplyse mig om. og det galde jeg fik skrevet(jeg mener det). så er jeg træt af folk der rakker ned på et våben som mange glade for, også undertegnede. hvis folk er trætte af mauser, så må de gerne holde det for sig selv. det var ikke derfor jeg stillede spørgsmålet om m98. det var for at få pragtisk viden om våbnet. b.l.a prisen.............men også det tekniske.

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#50
Hvis du mener folk "rakker ned" på et våben så tror jeg nu éen gang du mistolker dem.

M98 er i sig selv ingen ringe lås! Det er de fleste da klar over.

Der er så nogen der ikke finder låsen tidssvarende og der er endda nogen der drister sig til at undersøge den måske endda sammenligne den med moderne låsetyper med de forbedringer og øvrige ændringer der er sket gennem 100 års videreudvikling.

Som Swift skriver, så har den da stadig et stort præcisionspotientiale.

At tonen herinde er på et niveau hvor vi mobber hinanden lidt iblandt, det kommer folk nu til at finde sig i.
Så længe det ikke kommer til at ligne tidligere diskutioner på nettortur, det hedengangne jagtformidling, m.fl.
Skulle det komme til det så skrider vores moderator da gudskelov ind med det samme[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#51
Ikke for at jeg vil puste på gløderne, men er det ikke sådan at det er Bl.... som ejer Mauser ??
Personligt syn´s jeg det er godt med en debat om de forskellige geværs konstruktioner, selv er jeg rimeligt altædene og har alt fra Pumpguns,leveractions,automater, ou.ss,og ja Mauser systemer i mange afskygninger det eneste jeg ikke har er en ligetrækker og hvis jeg en dag får lyst til en sådan så blir det ikke en Bla...
nej lad os fortsætte det frie ord og ikke være så fintfølende hvis vores favorit konstruktion står for skud, for hvis det var tilfældet skulle jeg jo altid føle mig stødt i kanten og det gør jeg ikke, heller ikke når nogen pisser på en af mine dejlige Mauser 98 det kan da kun være missundelse ik [?][?][}Smile][}Smile][:p][Big Grin][^]
Vi ses på VTF
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#52
ja og fiat ejer også ferrari dette gør jo heller ik en ferrari dårligere bare fordi den ejes af nogle der laver knap så¨gode biler...smil eller hvad man skal kalde det..
Svar
#53
[Image: th_m003.jpg] så har vi mit gamle skydejern har aldrig svigtet mig.

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

nu er jeg pisse træt af at høre på der ikke kan li mauser rifler. lad for helvede vær med at skriv det til folk der nu en gang har denne interesse. jeg har nu engang tænkt mig en ny en af slagsen. det bliver en 03 308. den har jeg tænkt mig at nyde uden jeres brok.

leopard2a5



ÅÅÅHHH Nej!!! Endnu en hyler[Sad][Sad]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#55
Det er da helt utroligt, hvad et par kilo jern + lidt træ/plastic kan sætte igang af følelser.[xx(]
Hvis jeg blev tvunget til at vælge mellem, at møde op på et DRALF træf med en BL*ser eller gå rundt i Bagdads gader, udklædt som korsfarer, ville det blive et svært valg.[Big Grin]
Men det er da kun godt at Mauser også får lidt af "pisken" Måske ender det med at vi kan stifte en forening af "De Udstødte"[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#56
Citat:quote:

Men det er da kun godt at Mauser også får lidt af "pisken" Måske ender det med at vi kan stifte en forening af "De Udstødte"



Wrong.....[Big Grin]

Foreningen af "hylere"......[Big Grin][Big Grin][Wink][B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Der er så nogen der ikke finder låsen tidssvarende og der er endda nogen der drister sig til at undersøge den måske endda sammenligne den med moderne låsetyper med de forbedringer og øvrige ændringer der er sket gennem 100 års videreudvikling.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej Gammeltoft.

Bare for at alle forstår det, og at der ikke skal være nogen tvivl, kunne du så ikke remse disse forbedringer op. Gerne i prioriteret rækkefølge, hvis der da er mere end en enkelt.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#58
Ras din gamle provokatør[Big Grin][Big Grin]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Der er så nogen der ikke finder låsen tidssvarende og der er endda nogen der drister sig til at undersøge den måske endda sammenligne den med moderne låsetyper med de forbedringer og øvrige ændringer der er sket gennem 100 års videreudvikling.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Hej Gammeltoft.

Bare for at alle forstår det, og at der ikke skal være nogen tvivl, kunne du så ikke remse disse forbedringer op. Gerne i prioriteret rækkefølge, hvis der da er mere end en enkelt.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



Man kunne jo som du udemærket ved nævne følgende.
PF riflers evne til at modstå væsentligt højere tryk, før hylsterpunktering[Big Grin][8D][Wink]
Accept af suplering af enkelt løstilagt patron uden tendens til knækket udtrækker[xx(]
Mindre tendens til ødelagte og bøjede blyspidser, ved anv af enkeltrækket magasin.
Større stivhed i låsestolen, så den ikke flytter træfpunkt ved forskellig skæfteskruetilspænding (gælder specielt med kikkert, og ubedded skæfte)
Hurtigere repetering pga bedre låsegang, mindre åbningsvinkel og tættere tolerencer.
Mindre risiko for at få fyldt hele mekanismen med skidt, pga tættere pasning med lukket bundstykke.

Nu må jeg hellere stoppe før jeg bliver træt i min pegefinger(adlerprincippet), men primært for ikke at knuse mauserelskernes selvtillid fuldstændigt[Wink][8D]

jbn
Svar
#60
He he,

jeg talte faktisk med RAS i telefonen og jeg tror nok vi begge var ret undrende over at ingen tidligere havde fanget teten i min "provokation". Jeg havde selvfølgelig ventet at RAS havde fanget den hvilket skete, men at ingen af de andre mauser fantaster reagerede anede mig desværre[B)][:o)]

Nå men forbedringer er vel et enkeltradet magasin der kun kan lades fra neden eller et udueligtpisseviskerplasticmagasin der kun kan lades når brudstykket er ved "næseroden".....[:o)]

Hånden på hjertet, så er det vel sådan noget som låsegangen ved nødtvungen hurtig repetering samt skønhedsmæssige ting de eneste virkelige forbedringer er sket[Wink]

Som sagt så har jeg sku´stadig min første "raslebøsse" endnu og den bliver nok aldrig skrottet[Wink][8D]

På den anden side så giver det da ny mening når man siger man skal ud med raslebøssen....[:o)]
Så kommer der nok en ekstra skærv i når man står med en Mauser i hånden[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)