Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råd søges..
#21
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jo, han skal købe den Schmidt & Bender på 8x56 hvis der kun er de 2 muligheder.



Be serious ID. 8x56 et natsigte, oveni købet uden lys. [:I]
8x42.

PS:
Originally posted by ID
Et større mellemrør opnå en forøgelse af faktoren af forstørrelsesgraden. F.eks. kan man med et 1" mellemrør opnå en faktor 3 i forstørrelsesgrad (eks. 3-9) mens man i et 30 mm mellemrør kan opnå en faktor 4 (eks. 1½-6).

Originally posted by Erik
Hvordan forklarer man at det er mellmrørets dia. og ikke fl. på Ob/Ok der bestemmer forstørrelsen...?

Glædelig Jul & Godt Nytår
Svar
#22
BEMÆRK....hvis der kun er de 2 muligheder - såvidt jeg kan læse, står valget imellem 6x42 eller 8x56! Hvad er der specielt "natsigtet"
ved 8x56???? Spar mig venligst for bemærkninger om natsigter og lys...hvad er det man tror man får....et IR NV?

Og så er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår hvad dit spørgsmål går ud på!!!


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#23
Hvorfor vælge olietønden på 56mm når forstørrelsen er max 8X..?
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Erik

Hvorfor vælge olietønden på 56mm når forstørrelsen er max 8X..?



Fordi 56mm:8=7mm som er den optimale størrelse på pupillen ved et
ungt øje! Ligesom 42mm:6=7mm

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#25
Okay.
Begge optimal for et ungt mørkeadapteret øje som måske kan opnår en 7mm pupil efter ½ time i mørke. Med lys, må det være perfekt til en bestemt form for jagt.
Svar
#26
[/quote]

Hej Thorlak.

Nu forholder det sig således, at jeg i går aftes kom hjem fra et event, hvor disse produkter blev fremvist og afprøvet.
Alle tilstedeværende journalister (fra hele Europa) + undertegnede blev pålagt ikke at offentligøre noget før produkterne præsenteres på Shot Shoow den 11. januar. Derfor kan og vil jeg ikke viderebringe før efter denne dato, men som en DRALF-er kan jeg da godt opfordre til at man venter indtil man, efter den 11. kan få informationer om de nye produkter.

Du har fået mail.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
[/quote]
Kom nu Ras.. Nu må du godt fortælle noget om de nye kikkerter fra Swarovski.. Er det noget der dur..

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)