Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overslag
#81
De forskellige synspunkter der er er rullet over skærmen i denne tråd bunder i forskellige erfaringer, erfaringer fra skyddebaner, fra feldtskydninger og fra drømme der brast, fordi en jæger fejlvurderede situationen på en Jagt, og læsning i diverse våben Bibler, intet er forkert og intet er det mest rigtige, vi gør som vi selv finder bedst og må så leve med de stærke og svage sidder den beslutning medfører [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Vi ses på Langeland

Claus the Dane

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#82
Hej Claus

Vise ord!

Vi ses forhåbentlig på langeland

Mvh

Jenslp
Svar
#83
Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

Hej Mugge

Du begrunder dit overslag med at du ikke skal tænke på hvor kuglen sidder på en af de sorte tanks, når de kommer drønende på ud til 200 meters afstand.

Såvidt jeg ved, med min ringe erfaring, er det yderst sjælden man står hvor de kommer drønende ude på 200 meter, og hvis de gør, kan det da i hvert fald ikke være på et smalt pas, som eksempelvis en skovvej, da jeg synes at det ville være noget i nærheden af gallamatias at skyde på løbende vildt på den afstand.

Jenslp



Hejsa Jenslp

Jeg mener nu ikke at at der står nogen steder at der skydes på grise på 200m som er i drift, det er som du selv er inde på noget galmansværk, på parolen hedder det også altid max 80m til løbende vildt. Nu er det bare sådan at man sidder i hochstand om aftenen, og der er der ro på med masser af tid. Her kan der forekomme lange hold og så er man fri for at kompensere for den indskydning på 60m som man har brugt om dagen og som man skal bruge dagen efter igen.[Wink]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar
#84
Jamen så vil jeg da også lige øffe med lidt, det kan jo være det giver en over trynen
Jeg skyder ind på 177 m =3cm overslag på 100m det passer så med 3cm under på 200m (7mmRem), jeg syntes det er helt fint når øfferne kommer drønene forbi, der er nemlig ikke mange splitsekunder til at tænke på afstande osv inden de er væk igen

Hej igen Mugge

Ud fra det ovenstående, konkluderede jeg at du ville skyde på grise der kom "drønene" ud til 200 meter, men det skrevne kan oftes misforstået. Vi har jo nok samme mening når alt kommer til alt.

Mvh

Jenslp
Svar
#85
Sorry Mugge

Forkert skriftstørrelse.

Mvh

Jenslp
Svar
#86
Mugge har set lyset, det er ofte sådan at chancen for skud er meget kortvarig, næsten brøkdele af sekunder, og i den henseende skal riflen og jæger være et, og skuddet kunne afgives næsten som en refleks, der er indarbejdet på rygmarven, og så er der ikke tid til kliktårne og målen med afstandsmåler og kiggen i tabeller.

Claus the Dane [8D]

Vi ses tilDRALF12 marts på Langeland 2005.
Svar
#87
Ok da Jenslp, ´så gav det altså en over trynen, men det var ikke sådan jeg mente det, sorry.[V]Men det ved du vist godt[Smile]
Claus Det er nemlig sådan jeg mener[Wink]

MVH
Mugge [Image: violent-smiley-043.gif]
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)