Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schultz og larsen riffel.
#21
Citat:quote:

Så vidt jeg ved var det låse til Weatherby 378WM som man ikke kunne blive enige om prisen på.


Var det mon kun prisen man ikke kunne blive enige om[?][?][B)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
Hej, er der flere forskellige modeller af classic??.... for jeg har næsten købt en classic i 30.06??... og ved da ikke hvad model det er, men den er ny(haha)...

LilleLars
LilleLars
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

Hej, er der flere forskellige modeller af classic??.... for jeg har næsten købt en classic i 30.06??... og ved da ikke hvad model det er, men den er ny(haha)...

LilleLars



Ja, der er 2 modeller. Classic og Classic DL. På DL kan du selv skifte pibe/kaliber.
Forskellen i pris er ca. 2000,-kr

Der findes stadig enkelte Classic på hylderne rundt omkring, men den udfases sikkert på et tidspunkt.

Held og lyke med din riffel, det vil du ikke fortryde [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
hvorfor udfases de???, det er en alm classic og ikke en DL, er en alm classic 30.06 en ok riffel??

LilleLars
LilleLars
Svar
#25
JA - blev der sagt [Big Grin]
mvh
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

hvorfor udfases de???, det er en alm classic og ikke en DL,
LilleLars



Fordi folk vil have mulighed for at kunne skifte pibe - vil jeg tro...[Wink]



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
hvad kan man regne med af præsion på sådan en S&L Classic i 30-06??...

LilleLars
LilleLars
Svar
#28
Ja - blev der sagt [Wink]

Det er ikke en OK riffel (lyder middelmådigt) det er en super fin riffel - og kan du ikke ramme med en 30.06 SL Classic er det ikke riflens skyld - du skulle have købt et mindre kaliber.[Wink]

SL overgår efter min bedste overbevisning de andre producenter grundet deres piber - de ikke er koldhamrede - og samtidig er de poleret fra kammerenden med et værktøj der gradvist øges i længden, så der bliver poleret mindre ved mundingen

(Man polerer med en afstøbning der fodres med polerpasta)

Processen er langsom - jeg mener at det tog et par timer da riffelbænkene stod i Otterup - kender ikke tidsforbruget i dag - man kan jo have fundet bedre værktøjsstål.

(Koldhamring - nogle minutter, med de spændinger der så bliver hængende i stålet til følge.)

.................

Medens jeg skrev ovenstående blev der redigeret i indlægget - så mit svar ikke umiddelbart giver mening [xx(]

Så svar til det nye indlæg er: det afhænger af dine evner og hvilken ammo du putter i kammeret - Du vil nok ikke ikke finde bedre præcision i andre rifler til samme pris!

Men igen - kaliberen er til den lidt hårdtslående side - og mange skytter magter ikke over en 308W hvis man vil se tætte skudgrupper på pap !!!!
mvh
Svar
#29
Nu kender jeg ikke baggrundene for beslutningerne hos S&L, men jeg vil da tro, at hvis Classic udfases, så er det fordi man nu producerer Victory istedet for. Victory er vel grundlæggende den samme riffel, men kosmetisk er den blevet lidt flottere. Den påstås også at have en endnu bedre låsegang, så jeg var ikke i tvivl om, at det var en Victory der skulle hjem i skabet.

Hvad rekylen angår, så hjælper det nok en del, at S&L er forholdsvis tunge rifler. Min er kaliber .308 W og den er meget behagelig at skyde med. Men jeg solgte også en Steyr Scout i bytte, så det var jo fra den anden ende af vægtskalaen jeg kom [Smile]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#30
Jeg havde også kigget på en DL, men den koster ca 2,000kr mere plus en ekstra pibe til omkring 3,500kr=ca 5,500kr!!!, og for de penge syntes jeg måske det er "sjover" og have en "hel" ekstra riffel i skabet?!?!.... og så var den her classic billig!!

LilleLars
LilleLars
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Nu kender jeg ikke baggrundene for beslutningerne hos S&L, men jeg vil da tro, at hvis Classic udfases, så er det fordi man nu producerer Victory istedet for. Victory er vel grundlæggende den samme riffel, men kosmetisk er den blevet lidt flottere. Den påstås også at have en endnu bedre låsegang, så jeg var ikke i tvivl om, at det var en Victory der skulle hjem i skabet.



Nej nej nej Lasse [Smile] Classic DL produceres sideløbende med Victory.

Classic Uden DL, altså med fast pibe, udfases måske på et tidspunkt.

Den sublime låsegang på Classic DL og Victory er den samme da de produceres på samme maskine efter samme metode.

Victory er halvtung med Classic derimod er ret let (omkring 3 kg). Så let at 30.06 er lidt skarp i rekylen - trods ret klassisk Amerikansk skæfte.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

Jeg havde også kigget på en DL, men den koster ca 2,000kr mere plus en ekstra pibe til omkring 3,500kr=ca 5,500kr!!!, og for de penge syntes jeg måske det er "sjover" og have en "hel" ekstra riffel i skabet?!?!.... og så var den her classic billig!!

LilleLars



Jeg kan se at du spørger om det samme her:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=28395

Læg mærke til at mange "har hørt" om manglende service fra S&L, men er der nogen der har oplevet det på egen krop ???

Jeg ved bare at da der knækkede en slagstift engang, da lavede S&L nye slagstifter til ALLE og dat er gratis at få den skiftet. Info herom på deres hjemmeside:
http://www.schultzlarsen.com/nyheder.htm

Engang poppede enden ud af en lyddæmper på det Norske marked, men S&L sendte en ny incl. værktøj og en kasket til ALLE der havde købt lyddæmpere fra samme produktion.

Så jeg er meget uenig i at der ingen service er at få. Jeg har selv fået justeret aftræk gratis et par gange.

Så du skal ikke tro på alt som man kan læse på indernedded [Wink]

mvh
Svar
#33
Jeg har oplevet lidt lange svartider, og har også et par gange fået hjælp af Familiares når det ikke gik hurtigt nok. Hvis alt andet ikke virker kan man jo ringe til "n/a" eller hvad han nu kaldes her, og så finder man en løsning. Alt i alt er jeg meget tilfreds med min S&L.
Mvh.

Yeti
Svar
#34
Citat:quote:

Nej nej nej Lasse Classic DL produceres sideløbende med Victory.

Classic Uden DL, altså med fast pibe, udfases måske på et tidspunkt.

Den sublime låsegang på Classic DL og Victory er den samme da de produceres på samme maskine efter samme metode.

Victory er halvtung med Classic derimod er ret let (omkring 3 kg). Så let at 30.06 er lidt skarp i rekylen - trods ret klassisk Amerikansk skæfte.


Det var jeg ikke klar over M@x, men det gør mig da bare gladere for jeg valgte Victory. Mine nuværende jagtmuligheder byder ikke på de lange strabadserende fjeldture, så jeg var ude efter en lidt tungere riffel som jeg bedre kan holde stille.

Vinder man noget teknisk ved den tungere riffel ? Teoretisk bedre præcision måske ? Sidder vægtforskellen kun i piben, eller er låsen også tungere ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#35
@Lasse

Låsen er lidt tungere og så er der en del mere træ i skæftet.

Bearbejdningen udvendigt er lidt bedre på Victory, men det skulle den osse gerne være på en klasse dyrere riffel.

Indvendigt er de som sagt tidligere, ens [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#36
Att F-Body.

Mht service og slagstifer, så har jeg skrevet til S&L to gange for at höre om slagstifen på min S&L Classic skulle skiftes. De har ikke svaret endnu til trods for at riflen er köbt lige omkring det tidspunkt problemerne dukkede op[xx(]

Havde väret ganske betryggende om de idet mindste gad svare om det er relevant at udskifte eller ej[Sad!]

Mvh, Tore
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by toresode

Att F-Body.

Mht service og slagstifer, så har jeg skrevet til S&L to gange for at höre om slagstifen på min S&L Classic skulle skiftes. De har ikke svaret endnu til trods for at riflen er köbt lige omkring det tidspunkt problemerne dukkede op[xx(]

Havde väret ganske betryggende om de idet mindste gad svare om det er relevant at udskifte eller ej[Sad!]

Mvh, Tore



Det fremgår af deres hjemmeside:

http://schultzlarsen.com/news.htm
Mvh.

Yeti
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Citat:quote:

Originally posted by toresode

Att F-Body.

Mht service og slagstifer, så har jeg skrevet til S&L to gange for at höre om slagstifen på min S&L Classic skulle skiftes. De har ikke svaret endnu til trods for at riflen er köbt lige omkring det tidspunkt problemerne dukkede op[xx(]

Havde väret ganske betryggende om de idet mindste gad svare om det er relevant at udskifte eller ej[Sad!]

Mvh, Tore



Det fremgår af deres hjemmeside:

http://schultzlarsen.com/news.htm



Jebs og det samme link lagde F-body osse ind [Wink]

Og du skal ringe - ikke maile. Det kan da ikke blive ved med at være en hemmelighed. Jørgen har ikke PCen med i værstedet, men telefonen hænger på øret af ham [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
Det er muligt det er nemmere at ringe fordi Jørgen har en telefon i øret, men har man en firmamail er det da godt nok sørgeligt hvis ikke man besvarer seriøse henvendelser. Han kommer vel på kontoret hvor pc'en står af og til.
Svar
#40
Hej Taby

Jeg ved godt at mails og IT er fremtiden, men der er stadig firmaer der holder lidt fast i, at man ringer og bruger noget så gammeldags som fax.[:I]

Jørgen er en af dem, han har dog taget skridtet ud i fremtiden og fået en mobiltelefon, skiftet faxen ud med en mailadresse[Wink], men han har stadig ikke fundet ud af hvor papiret kommer ud.[8D]

Så nu 4 år efter det første indlæg, så ring eller drop lige ind og tag en "sodavand" med så får du nok lavet det du skal mens du venter.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)