Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtfeltskydningsriffel
#21
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

så må jeg hellere stille op, med mit gude gevær.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
leopard2a5



Er du helt sikker på at dit brugernavn ikke skal staves med B

Jeg synes du passer godt ind i das gemeinde[Wink][Big Grin]

Og hvad er en leopardtoafem[?][?][?][?][?][?][?]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Citat:quote:

Og hvad er en leopardtoafem



Det er da den der rulleskøjte med stjernekaster som alle OKS1´ere kørte i den gang ude på pampasen.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

På den anden side, når man er til forældet teknik mht rifler, så er der da lidt elektronisk halløj i sådan en sardin dåse[Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
leopard2a5 er en kampvogn som vi kører i. i den danske arme. 120mm glatløbet fuldt stabiliseret rhienmetall L44 kanon....ingen tvivl at det er den bedste kampvogn, næst efter tiget1. der fås desuden en haglpatron til den med ca.800 wolfram kugler...tror den ville være effektiv mod ungdomshuset[}Smile][}Smile][B)]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#24
[Big Grin]ja ja gammeltoft du har jo nok været en tudefærdig værnepligtig, der har kigget midsundeligt efter kampvogne med varmeapperatet tændt. mens du har stået ude i regnen på kallemærsk hede...[Big Grin][Big Grin]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#25
Nårhh øh Leopard kampvogn.

Ja ja. Nyttig som varmestue i fredstid. Levetid i krig er vel ca. 10 minutter i kamp. Alles øjne er rettet mod de der lamme sinker der ikke er i stand til at gemme sig for fjentlig ild. Må jeg be om at blive fri for den klaustrofobiske fornøjelse at opholde sig i en langsomtrullende skydeskive.[xx(]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
leoparden er slagmarkens hersker...alt dør inden for en radius på4000m......

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

leoparden er slagmarkens hersker...alt dør inden for en radius på4000m......

leopard2a5



Nå, jeg troede at du troede at Mauser 98 er slagmarkens hersker.[8D] Nu må du bestemme dig [}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#28
Ja, kampvogne er sandelig ineffektive varmestuer.....

Utroligt at amerikanerne ikke har mistet samtlige de M1A1'ere de har kørt rundt med i Irak..... Nå de nu er sådan nogle ineffektive varmestuer (Nånej, i Irak er de jo Køleskabe [Big Grin])

Og hvor mange Leo'er blev der smadret på Balkan? var det 0 eller var det 0? Selvom der blev skudt på dem op til flere gange.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#29
[Image: med_04_0415_leopard_2a_5_20.jpg?]
så er der firmabil til omkring 50milioner kr..
leopard2a5
EAGLE1
Svar
#30
jrexa du har ret hvem husker ikke operation bøllebank....omkring 200 serbere måtte en tur til himmels.

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#31
Nå, jeg troede at du troede at Mauser 98 er slagmarkens hersker. Nu må du bestemme dig

man kan ikke bære 62,5ton kampvogn

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#32
det kan du vel godt forstå lille M@X..[Big Grin]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

[Big Grin]ja ja gammeltoft du har jo nok været en tudefærdig værnepligtig, der har kigget midsundeligt efter kampvogne med varmeapperatet tændt. mens du har stået ude i regnen på kallemærsk hede...[Big Grin][Big Grin]

leopard2a5



Personligt var jeg opkast, der gik eller løb(den sidste bevægemåde er ikke så anvendt af Leo personel) forbi når i skiftede puder på bælterne i regnvejr. Så misundelsen var til at overse.
Men det var da altid hyggeligt at hilse på en Dino, der havde sovet inde i varmen, i stedet for at passe sit fine termiske og sin vagt.

Et særligt tilpasset quote til dette indlæg

rigtige soldater er våde og fryser.

VH Søren

Følgende er så mere passende til trådens spørgmål

livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#34
Nu er det jo ikke rigtig krig, de 2 tilfælde som I beskriver. Som jeg husker det, havde ingen af modstanderne moderne kampvogne og fly/helikopterstøtte. Sådan et luft til jord missil har vist en længere rækkevidde end 4000meter.

I en krig er der ingen tvivl om at fjenden opholder sig i sin kampvogn. Der er heller ingen tvivl om at kampvogne anses for at være i stand til at slå tilbage.
Derfor må det første og vigtigste være at sætte al flystøtte og artelleri + jordbåren (hedder det det) raketstyr ind på at nedkæmpe de der sardindåser.
Alm. fodtusser kan gemme sig og grave sig ned eller snige sig væk, mesn dåserne må tage imod alt hvad fjenden har at smide i hovedet på dem[xx(][xx(][xx(]

De 10 minutter jeg nævnte som levetid i det indlæg højere oppe stammer fra en rapport jeg læste omkring pansers mulighed for at overleve et slag. Rapporten ligger på nettet et eller andet sted.
Det er muligt at forsvaret fortæller noget andet i uddannelsen af chauffører til Leoparden, men hvis de fortalte sandheden, fik de næppe mange til at kravle ind i sådan en. ( Det skulle da lige være en der i forvejen har en B*****)

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

leoparden er slagmarkens hersker...alt dør inden for en radius på4000m......

leopard2a5



Også misiler og laserguidede bomber???

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

leoparden er slagmarkens hersker...alt dør inden for en radius på4000m......

leopard2a5



Også misiler og laserguidede bomber???

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Stop det !!!!!!!!!!!!!!!!
I må ikke fjerne hele deres barnetro med relevante oplysninger.
Hvem får vi ellers afsted på betalt actiontur(pengene er dem iøvrigt vel undt(min dåbsattest gør også irelevant )

10 minutter eller mere, men hvornår tæller man fra ? De enheder der er forrest i et reelt slag ved en frontlinie(som pt er gået af mode) ved godt at de skal bære høje tab eller helt gå under, så om det er på 10 min eller efter 3 dage hvad rolle spiller det ? Hvis man tror på reinkarnation er det vel bedre at dø frisk end krigsbrugt ?

og uanset hvor god en kampvogn er, er det vel ikke helt irrelevant hvem der har luftherredømmet ?

Tyskerne havde vel noget af det på tidspunktet bedste panser( i 44), men blev smadret af noget så usportsligt, som en grim Hawker Typhoon(i øvrigt meget mere bekvem end en kampvogn, piloter sover i barakker og spiser varm mad i en messe hver gang).
Den havde raketter og kampvognene havde ikke noget reelt forsvar.

VH Søren

livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

leoparden er slagmarkens hersker...alt dør inden for en radius på4000m......

leopard2a5



Nå, jeg troede at du troede at Mauser 98 er slagmarkens hersker.[8D] Nu må du bestemme dig [}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]



Mauser ved faktisk godt, at trods overlegen ildkraft har brugerne af Das Riffel(M98) ikke vundet en eneste nævneværdig konflikt trods deres gudevåben. Det kan nævnes i flæng
Boerne fik alligevel stryg af Lee endfield ,
mexikanerne af en håbløs amerikaner(vist nok mest i 30-40 krag)
VV I Tyskerne fik klø af lee Endfield i samarbejde med en Mauser 98 kopi(springfield i et rigtigt kaliber, jo riflen havde potentiale, de havde bare ikke fundet patronen selv)
VV II tyskerne endnu engang taber til kaliber 30.

Riflen virker vist nok fint, men trods kontrolleret patronfødning er den i kamp en ulykkesfugl.

VH Søren

livet er for kort til tynde piber
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#38
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Member of TITANIC swim team 1912
[Image: IMG_0425.jpg?t=1164731341]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
midsundelse er en grim ting...

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#40
nå tyskerne satsede på kvalitet, istedet for kvantitet..de havde simpelthen ikke industri til det...der blev produseret 38000 sheerman, 42000 t-34. så hjalp det jo ikke rigtig tyskerne, selvom der skulle 10 allierede kampvogne for en tiger1 der blev kun lavet 1561.stk. kigger man på soldaterne, så var de tyske soldater de allierede soldater overlegne(hov hvad for nogle våben havde de mauser98,mg34,mg42,stg44,mp40,p08osv..)igen var der ikke nok af dem..så må man jo tilføje at deres tapesere af en leder ikke var helt normal, han ville ikke høre på hans officere.

leopard2a5
EAGLE1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)