Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtfeltskydningsriffel
#41
[Image: tigac.jpg?t=1169223484]
tiger 88mm
leopard2a5
EAGLE1
Svar
#42
Ja ja,i snakker gør i-og i bli'r nok ikke enige lige med det første[Wink] Men måske kan vi blive enige om at intet,ABSOLUT intet kommer bare i nærheden af en Leo.når det gælder motorlyd-dén er sgu da fantastisk....Og nej,M@X,ikke engang dine elskede V8'er kommer op i samme klasse.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Iøvrigt er vi vel ved at være kommet lidt langt væk fra tråden,sorry[:I]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

leoparden er slagmarkens hersker...alt dør inden for en radius på4000m......

leopard2a5



En Leopard er bare en forstørret Webergrill

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#44
der ersgu ikke noget der kommer op på siden af en 37,4 liters v10 MTU multi-fuel på 830hk og 2800nm ved 1500omdr..der kan leo2erens V-12 motor lyd ikke være med..

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#45
alt hvad leo`en skyder på, blir til en weber bare på cirka 100 gange så varm...

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

alt hvad leo`en skyder på, blir til en weber bare på cirka 100 gange så varm...

leopard2a5



Så bilver det branket

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#47
[Image: Glamoc20159_JPG.jpg?t=1169225361]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#48
mauser98k - Er du venlig at skrue ned for blusset og forstå de mange hentydninger, om at folk ikke ønsker at høre om leoparder der er stålklædte - Eller hvilket våben gud ville vælge. Jeg ved at den slags debatter kan klares på andre netsider, bare ikke denne.

Moderator er gud (Kun overgået af bestemmeren [:o)])
Svar
#49
du keder dig vist[Big Grin]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#50
Citat:quote:

du keder dig vist

leopard2a5


Nu hedder det jo godt nok våbenteknisk forum, men hvis du kigger dig omkring vil du opdage at det er våben af den lettere slags[Wink]
Jeg var ved JDR i 5 år og må indrømme at selv om en leo er en stor dyt, så har den aldrig sagt mig noget særligt[}Smile]

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#51
når først jeg begynder at snakke om mit arbejde, så er jeg ikke til at stoppe. jeg skal nok begrænse mig[Smile][Smile][Smile]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by mauser98k

når først jeg begynder at snakke om mit arbejde, så er jeg ikke til at stoppe. jeg skal nok begrænse mig[Smile][Smile][Smile]

leopard2a5



Prøv Soldier of Fortune

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#53
Citat:quote:

ja ja gammeltoft du har jo nok været en tudefærdig værnepligtig, der har kigget midsundeligt efter kampvogne med varmeapperatet tændt. mens du har stået ude i regnen på kallemærsk hede...

¨

Nixen bixen, jeg trak frinummer samme dag som jeg var til svendeprøve som maskinarbejder for "et par" år siden[Big Grin][Big Grin]

I mellemtiden har jeg så lavet lidt forskelligt og deribland lært mig selv at skyde[:o)]

Husker med tydelighed da jeg blev "sjanghajet" til at hjælpe nogle folk i "m84" med at vinde en skydning[Big Grin][Big Grin]

Og iøvrigt så tror jeg nok vi har lagt øre til ret meget mauser/leopard snak fra din hånd[Big Grin][Big Grin] takker og bukker[Big Grin]

Men ikke så meget snak, lad os komme ud og lege i nær fremtid[^]

slutteligt så har jeg set med egne øjne hvad der sker med soldater i udlandet. Min alt for tidligt afdøde svoger var et eksempel herpå.
Han "tog" en morter granat i 95 i kroatien i Dvor og kom sig herefter.
Efter at have set hvad sådan noget lort gør ved mennesker er jeg nu meget glad ved ikke at have deltaget i det cirkus.
Derfor al respekt for dem der melder sig frivilligt til det. Det er jo grunden til at vi andre kan "nøjes" med at betale for jeres arbejde via vores skat.

Nå, tilbage til tråden.

Kom nu bare ud af busken med riflen og skyd noget jagtrelateret feltskydning[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#54
skal lige udsendes et halvt år fra februar. så kommer jeg ud af busken...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

leopard2a5
EAGLE1
Svar
#55
Øøøøhhh, med eller uden vaseline??[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft
[br
Kom nu bare ud af busken med riflen og skyd noget jagtrelateret feltskydning[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!



Tjaaaah, jeg har prøvet lidt af det hele ...

Prøvet at stille op med en 30.06'er med modficeret skæfte og en 3-12 x 56 Swarovski, det gik rimeligt.

Prøvede så at skyde med en BRNO fox i kal. 222rem. med en 3-9 x 40 tasco på (var med på "striben" og blev nr 7).

Købte så en tikka continental og monterede den med en tasco 6-24 x 40, da den Passede til de Nordiske regler.

Men da jeg en dag blev tilbudt en "svelle" mente jeg at det skulle prøves. Alene af den grund at alle mine indsigelser mod disse skydere ikke hjalp noget.[xx(] Den blev forsynet med en BSA 8-32 x 40. Den har jeg ikke skudt med siden DM 2005.

Jeg har egentlig ikke skudt ret mange skud med den, har ikke lært at indstille den korrekt, men føler den er lettere at ramme med, end Tikkaen.

Men grunden til at den er lettere at håndtere er vel at:

Masseinertimomentet omkring tyngdepunktaksen, samt det derved øgede inertimoment pga. flytningsbidraget, er betydeligt større end på standardrifler.

Så tilbage til tråden. [:I]

Skal man sammenligne med noget, så tag en skovøkse. Hold den ud i strakte arme og "sigt med den". Vægten af hovedet gør bevægelserne langsomme. (Flytningsbidraget er stort)

Prøv så at holde den i øksehovedet, på samme måde, så vil skaftet bevæge sig hurtigere, men den er nemmere at bære.

Det er derfor en tykpibet riffel er nemmere at styre, hvis man formår at håndtere den. (Vægtmæssigt)

Prøv evt. at låne en riffel på skydebanen, det må kunne give dig et praj om hvad der føles rigtigt.

Og så til sidst skal den have sikker patronfødning og et godt aftræk.

PS. Har aldrig prøvet at skyde feltskydning med en Leopard, så det vil jeg ikke udtale mig om ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#57
Ja, det aksialkvadratiske arealmoment har da betydning det ved enhver....[Wink]

Jeg mener dog stadig at der gennemsnitligt, overordnet set, opnås bedre resultater med en "smidig" riffel du håndterer ensartet i enhver situation frem for en tung klods på 7-8kg..

Og ja, hvad har det med JAGTfelt skydning at gøre?? IKKE EN SKID!!!
Gang på gang ser man folk, en gang mig selv inclusive, tro at de bliver de ultimative skytter med disse "sveller". Hvem er det lige de tror de narrer??? i sidste ende sig selv da de når det gælder på jagten ikke har deres "blok-kanon" med, men en standard jagtriffel.

De sidste 2 år har da også vist at det ikke umiddelbart er en fordel med en DDS baneriffel eller lignende på jagtfeltskydning!!![Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#58
Jeg kan kun give dig ret Gammeltoft, det handler om hvad der passer én bedst.[:p]

Dog ser du ikke mange tyndpibede rifler i "top ti".[Wink]

Men da jeg skyder næsten lige ringe med det jeg har i skabet, så kan det være lige meget hvad jeg tager med på banen/jagt. [xx(]

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#59
Citat:quote:

Dog ser du ikke mange tyndpibede rifler i "top ti".



Nok mest fordi det normalt er større kalibre i jagtkanonerne.
Alligevel fornemmer jeg at tendensen, heldigvis, er at det ikke er så "sejt" at skyde godt med en svælle på 10kg som med en almindelig jagtriffel på måske 5 kg. Heldigvis er der da også længere og længere mellem svællerne. Hånden på hjertet så er det vel også et eller andet sted med til at få nogle flere af de "uindviede" nybegyndere til at deltage i skydningerne når nu ikke de 10 bedste alligevel skyder med DDS banerifler.
Overordnet set mener jeg målet er inden for rækkevidde mht. at få nogle flere ud af sofaen og ud på skydebanerne. Affødt af dette kunne der måske på sigt melde sig et behov for flere skydebaner hvilket ville være herligt, altså nogle flere skydebaner[Big Grin]

Mht tykkelsen på piben så har jeg på ALLE mine rifler nogle lidt tykkere piber på af den grund at de normalt skyder bedre.
Jeg mener, hvorfor med vilje vælge noget som man ved skyder ringere når vi nu éen gang har fået den ret til låns at vi må jage og dræbe levende væsener??

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#60
Tja jeg giver nu Clax ret i, at det med en tunge pibe gør det nemmere at ramme, og det er vel også derfor at den "modeficerede" Tikka trods alt har en "møllepibe" på der er 19mm - eller er det mere - jeg synes det så sådan ud trods målingerne[:o)]

En tidligere DM mester som jeg har jauuutet med i en del år skyder ikke så godt med en ca 19mm pibe som da han skød med Saur STR med 22 mm. Men han valgte alligvel den lette riffel fordi at Sauren var for tung..

Men det jo vel den fritstående som hvor betydningen er størst - ikke også Gammetoft [Wink] var det ikke der hvor du smed en på bukken..

[Image: topp_vinter.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)