Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken hund?
#21
halløj Ran,
måske en idé

http://www.netnatur.dk/Hunde_Saelges.125...noncer_pi1[showUid]=7009&cHash=7e4cb790ab
LILLE HUND
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#22
STROM: DEN MATCHER JO EGENTLIG UDEMÆRKET TIL EN DER SKYDER MED BARBIEKALIBRE....[8D][Big Grin]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#23
kunne da være at jeg skulle ringe til damemennesket og spørge hvad den koster.
(Jan, jeg undrer mig over din manglende skideballe over betragtningerne om KM)
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#24
Jamen - jeg har en lab. formel 1 - og jeg synes faktisk ikke at den fælder ret meget!!!??? Og så har den jo et fantastisk sind......total dejlig hengivenhed.

Mvh.

Lars
Svar
#25
Alle normale hunde fælder - labrador hår ses desværre lidt bedre da de jo er sorte.
Meeeen dens temperament råder vist bod på mange hundehår - eller hur´´´...[Smile]

Ellers køb en kongepuddel:
- den fælder næsten ikke
- vækker med garanti opsigt på jagten[}Smile]
- og er faktisk en ganske kompetent jagthund, selvom man ikke skulle tro det (apport og søg er bedre end mange traditionelle jagthunde).
- Meget intelligent hund (ser bare ikke sådan ud)
- Og man behøver jo ikke løveklippe den....vel!![:o)]

Ps. Man kan forebygge en del fældning ved at benytte et rigtigt godt foder (læs dyrt foder), og Efa-olier eller Viacutan-olier.

Mht. prisen på foder, så følges prisen som regel med kvaliteten (der findes ikke billige gode fuldfoderblandinger, men derimod dyre dårlige blandinger).
Hælder selv til det man kan købe hos dyrlægeklinikkerne rundt omkring (gammel erhvervsskade)[:I], men de nye royal canin, eukanuba og hills-produkter er alle gode professionelle produkter - fås også hos de fleste store Klinikker.

PPs. Har selv endnu en labrador....og kunne faktisk ikke tænke mig andet!

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#26
PPs. Har selv endnu en labrador....og kunne faktisk ikke tænke mig andet!

Asbjoern

Det er da fordi du aldrig har haft en Jack Russell [Big Grin]
Spøg til side, en labrador virker for mig som en super jagt/familie
hund.Det er bare synd de alle har den samme farve (sort)!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#27
Hej WSM

Vi har vist talt om hunde før.... Labradorer kommer da i tre farver: gul, sort og brun.

Mvh Thomas
Mvh Thomas
Svar
#28
Ok, så næsten da!!!![:I]
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by STROM

kunne da være at jeg skulle ringe til damemennesket og spørge hvad den koster.
(Jan, jeg undrer mig over din manglende skideballe over betragtningerne om KM)Ja ikke[Big Grin]jeg har skam også tænkt over det; men inderst inde vidste jeg jo du blot var misundelig[Wink]...med mit temperament[}Smile]er jeg jo nødt til at have en hund der matcher, og nej jeg tænkte ikke på en tysk jagtterrier[}Smile][Big Grin]men det kan vi jo drøfte over en dåse i Ulfborg i vores rullende bar, jeg gir! du bestemmer hvad vi skal ha´ ok?
mvh

Strom



rigtige "autistfamilier"
holder lørdagshygge ved ladebordet.!
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by WSM



PPs. Har selv endnu en labrador....og kunne faktisk ikke tænke mig andet!

Asbjoern

Det er da fordi du aldrig har haft en Jack Russell [Big Grin]
Spøg til side, en labrador virker for mig som en super jagt/familie
hund.Det er bare synd de alle har den samme farve (sort)!

Søren



Hej Søren

Har faktisk seriøst overvejet at anskaffe en hund nr. 2, og det skulle netop være en Jack Russel.......[^][^]
Så vi er måske ikke så langt fra hinanden hundemæssigt set, som det umiddlebart lyder som[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#31
(Jan, jeg undrer mig over din manglende skideballe over betragtningerne om KM)Ja ikkejeg har skam også tænkt over det; men inderst inde vidste jeg jo du blot var misundelig...med mit temperamenter jeg jo nødt til at have en hund der matcher, og nej jeg tænkte ikke på en tysk jagtterriermen det kan vi jo drøfte over en dåse i Ulfborg i vores rullende bar, jeg gir! du bestemmer hvad vi skal ha´ ok?

glæder mig
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#32
Citat:quote:

Ellers køb en kongepuddel:
- den fælder næsten ikke
- vækker med garanti opsigt på jagten
- og er faktisk en ganske kompetent jagthund, selvom man ikke skulle tro det (apport og søg er bedre end mange traditionelle jagthunde).
- Meget intelligent hund (ser bare ikke sådan ud)
- Og man behøver jo ikke løveklippe den....vel!!


Kongepudlen har tidligere været brugt i England, specielt som "vandhund", grunden til løveklipningen er ikke mode, men for at mindske modstanden, samtidig lader man pelsen være på hundens vitale/sårbare steder,nemlig omkring hoved,bryst og led, at det ser "dumt" ud er jo så en anden sag[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#33
Jeg synes du skulle gå lidt ud over hvad man ser mest!!!
Jeg kan varmt anbefale en Drentsche Patrijshond, den har godtnok også pels men den kommer ikke på siden af en labrador med hensyn til at fælde.
Se engang min hjemmeside http://www.lillebrusen.dk eller drenteklubbens hjemmeside http://www.drenteklub.dk
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hvilke andre hunderacer findes der, som har labradorens temperament og børnevenlige sind, kun et lille søg (bliver under bøssen), er god apportør og som ikke fælder?

Nogen erfaringer?



Altså - med de kriterier som du nævner her, er der da vist ikke så meget at være i tvivl om.... En Labrador er da et oplagt valg, og specielt til børn er den jo super...Har selv 3 - børn altså!!![Big Grin][Big Grin]
Hvis du gerne vil skille dig lidt ud fra mængden, så køb dig dog en Brun Lab. istedet....De er for øvrigt kanon flotte.
Der har tidligere været lidt problemer med allergi, men det ser ud til at være på niveau med de sorte lab. igen.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#35
Asbjoern skrev:
Citat:quote:

Hvis du gerne vil skille dig lidt ud fra mængden, så køb dig dog en Brun Lab. istedet....De er for øvrigt kanon flotte.Asbjoern


Men hvis det er en såkaldt "formel et" labrador du er interesseret i, er en brun udelukket, da den brune variation, kun findes blandt de gamle tungere typer.
Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#36
En brun ville da være kanon...den er nok også lidt mere "usynlig" på jagterne....
Om det er en formel eller ej, det er ligegyldigt... Der er ikke den store forskel... (Den største forskel der er vist i formel-ejernes hoveder[Big Grin]) Vil i virkeligheden nok helst have en gammel klassisk labbe - den med det brede flotte hoved - den har lidt mere godmodig charme... [Smile]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by ran

En brun ville da være kanon...den er nok også lidt mere "usynlig" på jagterne....
Om det er en formel eller ej, det er ligegyldigt... Der er ikke den store forskel... (Den største forskel der er vist i formel-ejernes hoveder[Big Grin]) Vil i virkeligheden nok helst have en gammel klassisk labbe - den med det brede flotte hoved - den har lidt mere godmodig charme... [Smile]

.....nu OGSÅ ejer af en 243win :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Hej Ran

Var lige inde og ose lidt på netjægeren og fandt umiddelbart 2 annoncer på Brun lab.[8)]
Men der er jo mange steder man kan finde dem....de er dog generelt lidt dyrere end de sorte, selv om du ikke er så interesseret i stamtavle og alt det der.....[Wink]

Her er linket;
http://www.netnatur.dk/Hunde_Saelges.125...noncer_pi1[pointer]=1&tx_jlwebannoncer_pi1[mode]=1

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#38
arhhh hvorfor kan jeg ikke finde ud af at ligge et billed ind. Så kunne I se min Brune bjørn af en labber.... Han er bare dejlig

H.S.Jensen
Svar
#39
Citat:quote:

http://www.lillebrusen.dk/


Faktisk en superflot side. Også selvom man ikke lige er til de hunde.
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by okj

Citat:quote:

http://www.lillebrusen.dk/


Faktisk en superflot side. Også selvom man ikke lige er til de hunde.



Enig...[Smile]

Er faktisk blevet lidt "Hooked" på sådan en fætter....[:p]
Hvordan er den i sind - som en Lab. ?[?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)