Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danske bukke blandt de mindste i Europa
#1
Bukke fra 13 lande

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#2
- Ungarn med 217,1
- Sverige med 210,8
- Polen med 199,9 point.
- Rumænien med 198,3 point.
- Storbritannien med 196,8 point.
- Spanien med 191,5 point.
- Norge med 187,9 point.
- Slovakiet med 184,4 point.
- Tyskland med 177,4 point.
- Bulgarien med 177,2 point.
- Frankrig med 175,6 point.
- Tjekkiet med 175,2 point.
- Danmark med 155,0 point.

Det jeg synes er skræmmende, er at i mange år var Danmarsrekorden omkring 155 point ...

At "vores" snit er kommet derop er jo vel egentlig kun et spørgsmål om et enkelt gods, med "$£€" i baghånden ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Er det upassende at ønske jer TILLYKKE???? [Big Grin]

Som Claxel skriver så havde resultatet ligget meget lavere, hvis ikke det var for kraftfoderet på Valdemars Slot - så i virkeligheden er det meget ringere for den vilde bestand end tallene angiver....[V]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
min aldeles amatøragtige forklaring er at levealderen for bukke i Danmark er så forbandet kort
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Uden at have nogetsomhelst at bygge det på, er jeg tilbøjelig til at give STROM ret[Sad]
Svar
#6
Nu ved jeg ikke så meget om gennemsnitsvægtene på rådyrerne i de forskellige lande, men kan det hænge sammen med en generelt større kropsvægt??

Efter hvad jeg kan huske at have læst, så er bukkene i Sverige og Tyskland da vist noget større...eller hur´??[?]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#7
Du har helt ret Asbjoern!
– Der er en vist sammenhæng imellem ”kropsvægt” og ”gennemsnitsvægt” [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Swift
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Du har helt ret Asbjoern!
– Der er en vist sammenhæng imellem ”kropsvægt” og ”gennemsnitsvægt” [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Swift



Hø,hø - Ja der kunne være blevet en rigtig god forsker ud af mig - klare definitioner og formålsbeskrivelser...........[Wink]

Men for at vende tilbage til emnet, kan noget af forklaringen på de større opsatser skyldes generelt større kropsvægt på bukkene i de andre lande??????

Ps. Er den god nok nu "Swift"[?][Smile]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Ps. Er den god nok nu "Swift"[?][Smile]



Ja, nu kan selv jeg forstå den! [Big Grin]

Jeg tror ikke at kropsstørrelse behøver at ha´ indflydelse på størrelsen af opsatsen.
Se mit eksempel den 6.-2. > http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=8000

Den ægte trofæjæger er jo også ligeglad med kropsstørrelsen, bare ”gevæksten” i panden er stor.

Swift
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Asbjoern

Ps. Er den god nok nu "Swift"[?][Smile]



Ja, nu kan selv jeg forstå den! [Big Grin]

Jeg tror ikke at kropsstørrelse behøver at ha´ indflydelse på størrelsen af opsatsen.
Se mit eksempel den 6.-2. > http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=8000

Den ægte trofæjæger er jo også ligeglad med kropsstørrelsen, bare ”gevæksten” i panden er stor.

Swift



Hej Swift

Jeg er enig med dig i, at der kan være store forskelle geografisk set både på opsatsstørrelsen og kropsstørrelsen - har selv lignende oplevelser som du har beskrevet i dit indlæg fra d. 6/2.
Og jeg ved også godt at størrelsen på opsatsen hænger sammen med flere faktorer.

Min pointe er, at hvis man nu tog den gennemsnitslige kropsvægt for råbukke i Danmark, samt gennemsnitsstørrelsen for opsatsene for de selvsamme dyr - OG - sammenlignede dem med de samme parametre i de andre lande, gad vide om man så kunne se en sammenhæng imellem kropsstørrelsen i de pågældende lande og opsatsstørrelsen....[?]
Altså....ville man finde en sammenhæng som sagde at; jo større gennemsnitlig kropsvægt for et land = jo større gennemsnitslig opsatsstørrelse kunne man forvente at finde[?][?][?]
(selvfølgelig med stor variation indenfor samme land).

Jeg ved godt at det er lidt søgt, men noget skal tiden jo gå med indtil d. 16.maj.....[:p]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)