Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i Grønland
#21
Våbenloven i Grønland omfatter Pistoler, Revolvere, hel og halvautomatiske våben(Luftvåben er undtaget)samt sprængstoffer.
Disse kræver tilladelse.

Almindelige jagtvåben er derfor IKKE omfattet af våbenloven og kan erhverves frit, uanset alder.
Luftvåben kan erhverves frit, også luftpistoler samt halv og helautomatiske luftvåben.

Mange butikker sælger dog ikke våben til børn under 12, da man skal være 12 år, for at få jagttegn.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#22
Mange tak for jeres svar
Mvh
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#23
Nu er det jo godt nok ved at være længe siden jeg selv slog mine folder i den Nordlige del af Grønland, meeeen er der ikke noget med, at man skal have haft fast bopæl deroppe i et års tid før man kan få sit "fangstbevis" på Kommunekontoret, eller er den begyndende altzheimer light der påvirker hukommelsen?

mvh
Anders
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#24
Licens til rensdyr/Moskus, krævede da jeg ankom, at man havde boet 2 år heroppe.
Men året efter opdagede de at der var så mange Rensdyr at kravet om 2 års adresse i Grønland bortfaldt(ikke blev checket) for Nuuk området.

Licens til Moskus kræver vist stadig at man har boet her i 2 år..... Men selve jagtbeviset kræver bare at man har folkeregisteradresse i Grønland.

Men har man kun været her i kort tid, så er det med at finde nogen der vil tage en med, og de er ofte ligeglade med hvem der trykker på aftrækkeren.....
(bare man kan SLÆBE.....)

Jeg har hørt om flere, der til at begynde med tog 5 mand med 5 rifler på rensdyrjagt, men nu tager 5 mand og 1 riffel....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#25
Aheemmmm. Den bør vist lige præciseres lidt.

Der var og er krav om, at man har boet to år i grønland før man kan få licens på kvoterede arter. Indtil for nylig var der kvoter på både rener og moskusokser. Da man nu om dage ikke fastsætter en kvote, men bare uddeler licens til alle der søger, har kravet altså ikke virkning for tiden. Det vil dog ændre sig hvis vi ser bestandskollaps, så der igen indføres kvoter: så vil to års kravet automatisk få virkning igen.

Dette er imidlertid helt ligegyldigt hvis man bor i sydgrønland. Renerne her går på renstationer og er stationsejerens ejendom, så man aftaler jagt direkte med ham. Moskusokserne er nok grønlands mest velregulerede bestand. Jagtbetjenten kender næsten hvert dyr personligt og jagten foregår som trofæjagt med deltagelse af jagtbetjenten, så mig bekendt har de ikke "fri afskydning" i Ivittuut.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)