Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brugt steyr scout - råd?
#21
Hey Happy!

Tak for det....

Mht. de der "nye led"....ved du hvor man kan få fat i dem? Jeg spurgte i forretningen, men de mente den skulle tilbage til Steyr.....og at det nok tog et par måneder....
Det MÅ kunne gøres nemmere....
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#22
Skriv til Steyr's kundesupport og spørg. de plejer at være hurtige og give gode svar.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#23
Jeg så den hos Aktiv Fritid idag. Fed skyder.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#24
Citat:quote:

Der medfulgte ikke noget udstyr, så jeg skal selv anskaffe remmen (nogen der ved hvad sådan en står i? forhandleren kunne ikke skaffe den originale).....



Jeg blødte kr. 840,- for den originale "Ching Sling" i svær kærnelæder. den er efter min mening ikke pengene værd ! Den afdøde Jeff Cooper var helt vild med konceptet, men jeg er ikke enig. Den er beregnet til at tage remstøtte med, men det påstås, at det kun hjælper ved liggende skydning, og der bruger du jo støttebenene.

Køb istedet en ordentlig rem af normal type, og husk at holde rembøjlefæsterne på riflen forsvarligt smurt, ellers ruster de. der er også frit slag for forsøg med selvkonstruerede remme. Ved at søge lidt kan du finde inspiration her på forum.

Jeg burde f.eks sy en rem af "skiskytte type", altså så riflen kan bæres som en rygsæk, men jeg er ikke nået til det punkt på den åbne " to do" liste endnu.

P.S. for kr. 840 sender jeg dig selvfølgelig den originale "Ching Sling", men nu kender du min mening om den ( og mine manglende evner som handelsmand).

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
tjaaah...

Jeg kiggede også et par mikrosekunder på den originale "Ching-sling"
derefter 1 mikrosekund på prisen... SLUT..

Så gik jeg hjem og fremstillede min egen model i sort 40 mm nylonwebbing med diverse spænder.

Den fungerer både som almindelig rem, Ching-sling og da remmen er dobbelt kan man skille de to gjorder ad og tage riflen på ryggen!!

Princippet i en Ching-sling er nu ret godt, det giver meget fin støtte ved stående og siddende skud, forudsat at den 3. rem er indstillet korrekt. Selv ved liggende skud, hvor du ikke kan bruge støttebenene fungerer det glimrende. men det kræver en del tilvænning.

Det er helt suværænt til f.eks. løbende mål, men desværre er der mange hjortebaner hvor det ikke er tilladt at bruge remstøtte (af sikkerhedsårsager siger de: og jeg citerer ordret: Vi vil ikke ha at flok står og fumler med en rem på banen")
Meen ellers opfordrer man alle andre steder at man søger at få så god støtte til sit skud som muligt.... Vorherrebevares..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
Ansøgning om tilladelse indgivet idag til politiet[Smile]

Yep, steyr har henvist mig til en forhandler der kan skaffe reservedele til den, så nu må vi lige så hvor slemt det går på banen....

Ang. remmen...Så så jeg en af nylon til ca. 50 Euro-dollar...I Schweiz, men den kunne sendes....
Men det kunne være man skulle ud i et eller andet gør det selv-projekt....[Smile]

Jeg skriver når den er på sikker grund!
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#27
Langt om længe!

Nu er den monteret! Og her er de lovede billeder:

[Image: DSC00092.jpg]

[Image: DSC00091.jpg]

[Image: DSC00090.jpg]
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#28
Jamen den ser jo helt rigtig ud. Nejs lille muzzle brake der. Jeg kan egentlig også godt lide det "butter knife handle" som også er på min egen (selvom jeg plejer at foretrække et godt rundt kuglegreb).

Jeg så et billede for nylig af en meget ung Karen Blixen sammen med Dennys Finch Hatton og nogle døde løver. Han stod med en dobbeltriffel, men hun havde en repeterriffel med samme håndtag, så det har nok været en Mannlicher-Schøenauer. Det giver da en god følelse af historisk sammenhæng at have samme design på et så innovativt og nytænkt våben.

Tillykke med den, og lad os høre hvordan du er tilfreds med skydningen og praktisk brug.

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Riffelprøven venter søndag....

Igår indskød jeg min Bushnell Elite 4200 3-9*40 på den....Og det fungere fint!
Jeg skød ikke specielt koncentreret, men med støttebenene ude, så skulle skyde-delen af riffelprøven være ren leg.
Når jeg lige får øvet mig med den, samt får indskudt kikkerten præcist (lige nu er den god nok til prøven, der var en del run på banen igår, og jeg havde også selv småtravlt), skal jeg nok poste grupper.

Mht. praktisk jagt, så poster jeg - om alt går vel - d. 16 Maj om aftenen[Wink]

Jeg bestiller en Ching Sling til den fra "thewilderness.com"...De sender ikke til EU, men de har et schweisisk "filial" - den koster godt 90 schweisiske dollars/dinar/rubler/fill in the blanks...

Jeg synes den var behagelig at skyde med (selvom Federal FMJBT 9.7g kugler rev lidt mere i skulderen end de Lapua Trainere 8g jeg havde skudt med før).
Jeg ved ikke helt med bremsen....Jeg synes godt jeg kunne mærke forskel på balancen mellem en Steyr med og en steyr uden. Derfor overvejede jeg også at skrue den af (tror den har fået Loc-tite el.l.), men nu hvor kikkerten er kommet på, så synes den ikke at genere...

Mht. håndtaget, så synes jeg det ser ret pænt ud, omend min far synes det burde have været med kugle, da det er lidt mere behageligt at repetere voldsomt/hurtigt med....

Men jeg vender tilbage..!
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#30
Syntes ikke at Steyr Scout'en i .308Win var så slem i rekyl.

Og det var slet ikke af en sådan størrelse, at det var værd at sætte rekylbremse på.
Her tænker jeg så på min egen brug af sådan en riffel (som jeg tiltænkte det, da jeg havde én) - og her var brugen.. jagt.

Der ville jeg hellere have et lidt større skub i skulderen, fremfor permanent høreskade.
For mundingsbremse kan godt være slem ved ørerne.

Desuden syntes jeg at ved siddende/stående skydning - der røg hovedparten af braget ligesom... fremad.

Lyden syntes i forvejen ikke at være slem, syntes jeg.

Arbejder dog også på at få én igen - og gerne med lyddæmper. (lovligt heroppe, til jagt og alt anden skydning)

Og så kan det da godt ske, at når der nu er gevind alligevel - så bliver der da nok tilpasset en rekyldæmper for sjov.

Men herlig ser den ud - og syntes selv godt om grebet som var magen til din, selvom det da godt kunne føles lidt hårdt ved hænderne når man skulle repetere meget.

Grebet kunne føles "skarpt" på en måde.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#31
Øhhhh...[:I][:I]

En Scout med "mundingsvægt"??? og så i .308W

No further comments.....[Wink][Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#32
Citat:quote:

No further comments.....


Haha...Tak dravis, det ville jeg sætte pris på![:p]

Som sagt, den er købt brugt med tingesten på....Og den klæder da løbet ret godt!
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#33
Pøj-pøj i morgen med prøven. Som du skød i dag, skal du nok bestå uden problemer. Der var vel 35 huller i skiven eller deromkring [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#34
Hehe, hej igen BlackBird!

Mange tak!

jeg vender tilbage imorgen efter prøven - med et af 2 mulige udfald:

1) Jeg består og poster billeder af bladskud d. 16/5
2) Jeg forlader forumet i vanære & skam! [Wink]

Ja, jeg fik skudt 45 skud. 1 af dem sad uden for (sjovt nok det første. Det er altid efter våbnet har kølet af at de første 1-2 skud sidder yderligt, men det skal undersøges nærmere)

Ses igen derude!
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#35
Muahahaha...!

Bestået!

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hav en herlig Søndag!

http://i171.photobucket.com/albums/u308/...-Draws.jpg
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#36
Citat:quote:

Øhhhh...

En Scout med "mundingsvægt"??? og så i .308W

No further comments.....


Det er da ikke så tosset. Jeg er enig i at rekylen ikke er problemet, men en god mundingsbremse stabiliserer også riflen i skudøjeblikket, lige når man skal se skudtegn hos vildtet. Jeg har faktisk ovevejet at få en drejet til min, nu da den har gevind til lyddæmperen, men det kan være jeg kan købe en billigt hos Modo?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#37
Hehe Lasse...Min lydforstærker for lov at sidde endnu, men skulle jeg ønske den til Grønland en dag (det kunne tænkes at være den dag jeg kommer hjem med blodet løbende i en jævn, lind strøm ud af ørene) så skal du væe den første jeg PM´er[Smile]

Og så forresten....Det er ret sjovt med den støvsky der står omkring dig, når underlaget ellers er til det[Big Grin]

http://i171.photobucket.com/albums/u308/...-Draws.jpg
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#38
Jeps, jeg har selv prøvet at rejse sådan en støvsky. det var da jeg affyrede en .50 BMG, da ville jeg nu nødig undvære mundingsbremsen[xx(]

Citat:quote:

(det kunne tænkes at være den dag jeg kommer hjem med blodet løbende i en jævn, lind strøm ud af ørene)


Hvad med at forebygge det ( og rådet kommer fra en mand med tinitus). Få lavet en afstøbning af øregangen og bestil et høreværn fra Soundscope. Det koster ikke ret mange penge, men selvfølgelig, lader du være koster det kun to ører[Smile]

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#39
Citat:quote:

Hvad med at forebygge det ( og rådet kommer fra en mand med tinitus). Få lavet en afstøbning af øregangen og bestil et høreværn fra Soundscope. Det koster ikke ret mange penge, men selvfølgelig, lader du være koster det kun to ører



Jeg har smagt lidt på lyden af den...Jeg havde taget høreværnene på, men de sad ikke helt tæt om mit højre øre...hvilket jeg først bemærker da jeg lader skuddet gå - det var ikke så rart[:o)]

Forhåbentlig var det første, eneste og sidste gang. Men jeg bruger altid høreværn på jagt, og regner da også med at bruge mine Peltor på bukkejagten.

[Image: Sniper-Draws.jpg]
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Citat:quote:

Øhhhh...

En Scout med "mundingsvægt"??? og så i .308W

No further comments.....


Det er da ikke så tosset. Jeg er enig i at rekylen ikke er problemet, men en god mundingsbremse stabiliserer også riflen i skudøjeblikket, lige når man skal se skudtegn hos vildtet. Jeg har faktisk ovevejet at få en drejet til min, nu da den har gevind til lyddæmperen, men det kan være jeg kan købe en billigt hos Modo?

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.



De fleste lyddæmpere fungerer også som rekyldæmpere.
Det perfekte vil selvfølgelig være en Reflex Dæmper, hvor krudtgasserne sendes bagud, og en stor del af dæmperen sidder omkring piben.
Spørg evt HappyNanoq om mere vedr. dette emne.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)