Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løs kamphund i Gribskov
#21
Jeg er 99% sikker på at hvis du skyder en Amstaff på din jagt, bliver sagen henlagt [^]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#22
Citat:quote:

Jeg er 99% sikker på at hvis du skyder en Amstaff på din jagt, bliver sagen henlagt


Ja,- forudsat at politiet er fornuftige.

Er de altid det?

Mvh

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#23
Har et lille problem (læs stort) med to styk løsgående Amstaff som tit kommer ind på min ejendom, jeg ved hvor de kommer fra og har endda været hos ejeren og aflevere de to sataner, ejeren kan ikke forstå de smutter ud af hans hundegård men det kan jeg, hegnet er ikke over 70 cm højt, hvor smart er det? Har gentagende gange kontaktet ordensmagten med der sker intet! Hvad skal man gøre ved det? Jeg har taget billeder hvor de er i min have og hvor de lister rundt ved min hundegård og ved mine husdyr!

Er sku ved at være lidt træt af det men vil heller ikke være for upopulær i nabolaget!

Dette er et meget kildent emne men det er dejligt at det bliver taget op her i dette forum!

Knæk og bræk til alle der skal ud og nyde bukkejagten.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#24
Vi havde sidst år en løs hund på jagten og fik at vide at vi skulle advarer ejeren og hvis den kom igen måtte vi skyde den. det er jeg nu ikke sikker på jeg ville gøre, måske et hagl skud på langt hold, men det vil sikkert også virke.
Vi har ikke set den siden, han fik brevet.

KR
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by fhansen

Har et lille problem (læs stort) med to styk løsgående Amstaff som tit kommer ind på min ejendom, jeg ved hvor de kommer fra og har endda været hos ejeren og aflevere de to sataner, ejeren kan ikke forstå de smutter ud af hans hundegård men det kan jeg, hegnet er ikke over 70 cm højt, hvor smart er det? Har gentagende gange kontaktet ordensmagten med der sker intet! Hvad skal man gøre ved det? Jeg har taget billeder hvor de er i min have og hvor de lister rundt ved min hundegård og ved mine husdyr!

Er sku ved at være lidt træt af det men vil heller ikke være for upopulær i nabolaget!

Dette er et meget kildent emne men det er dejligt at det bliver taget op her i dette forum!

Knæk og bræk til alle der skal ud og nyde bukkejagten.



Det er et kildent emne, men.... Hvis du nu sender ejeren et høfligt formuleret anbefalet brev om, at de hunde er uønskede på din ejendom og at de risikerer nedskydning, hvis de viser sig igen og samtidigt fremsender en kopi af brevet (ligeledes anbefalet) til det lokale politi, så er der nok nogen, der vågner. Du kunne jo samtidig foreslå ejeren at installere et højere hegn om hans hundegård....

Vi har selv haft lignende problemer med naboer, der ikke kunne forstå, at deres hunde ikke bare kan rende frit. Men når man har været flink X antal gange og pænt leveret hunden tilbage til rette ejer og det alligevel ikke hjælper, så kunne man måske med rette spørge sig selv om ikke en evt. kommende konflikt i naboskabet i bund og grund skyldes ens egen misforståede flinkhed i kombination med naboens udnyttelse heraf og ikke de skridt man til sidst er nødsaget til at tage for at løse problemet.

Vores naboer ændrede adfærd til det bedre, da jeg stille og roligt forklarede dem, at det ikke var acceptabelt at deres hund rendte omkring inde hos os, og at der skulle findes en øjeblikkelig løsning på problemet - alternativt måtte det komme til drastiske konsekvenser, som hverken jeg eller de ville bryde sig om. Jeg informerede samtidigt de andre naboer (der naturligvis også var irriterede over køteren) om præcis, hvad jeg havde sagt og samme eftermiddag blev der iværksat byggeri af en forsvarlig hundegård. Måske var jeg heldig - jeg ved det ikke - men pointen er, at den form for konflikter har en langt større chance for en mindelig løsning, men en klokkeklar udmelding så tidligt som muligt fra din side.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Man må uden forvarsel nedskyde en hund HVIS den forvolder skade på egne husdyr - oversat til nordsjællandsk : Hvis en Amstaff befandt sig på min matrikkel og så meget som kiggede på min hund, ville den få bly [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hvad Ignorant ikke læser på VTF - Kan han ikke få ondt i røven af [Smile]

Nu med Parker hale bil...[8D]
Great Dane

Svar
#27
Gad vide hvad politiet ville gøre, hvis scenariet fandt sted i en villahave.... og man nedskød en aggressiv amstaff i haven på klods hold med et skud hagl... De fleste af os bor jo nok i et villakvarter...

Hvad siger Lani og Tackleberry egentlig om denne problemstilling?
Har I erfaringer fra Jeres daglige virke med den slags hændelser?

Vi har f.eks. både en familievenlig glad labrador gående og indtil flere børn den yngste kun 3-år....?

Ville det blive betragtet som lovlig nødværge? Een ting er jo hvis man afgiver skud ved en landejendom, hvor der er langt til nærmeste nabo. Det kunne jo godt tænkes, at der var en eller anden slags skærpende omstændighed ved at scenariet foregik i en villahave....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by ran

Gad vide hvad politiet ville gøre, hvis scenariet fandt sted i en villahave.... og man nedskød en aggressiv amstaff i haven på klods hold med et skud hagl... De fleste af os bor jo nok i et villakvarter...



Hvorfor så dramatisk og risikere dit jagttegn over en skide køter ? ta dog en god kokkekniv eller en god stor saks og gør en ende på dens liv [Big Grin] så holder man sig da nogenlunde på afstand fra våben og jagtloven...

/Rex93[8D]
Jagt, gamle våben
Svar
#29
Citat:quote:

Hvorfor så dramatisk og risikere dit jagttegn over en skide køter ? ta dog en god kokkekniv eller en god stor saks og gør en ende på dens liv [Big Grin] så holder man sig da nogenlunde på afstand fra våben og jagtloven...

/Rex93[8D]



Du har en pointe, men det kunne være livsfarligt... ud over risikoen for at du risikerer af skære dig selv i kampens hede... så er det nok alligevel mere sikkert at fyre et skud hagl på bladet eller i nakken fra en meters afstand.... det er nogle bidske køtere... så du ikke den video hvor svensk politi nedlagde en kamphund med 15 pistolskud??

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#30
Det er sku rart at høre lidt forskelligt og jeres meninger omkring problemstillingen!

Samtlige naboer har sidste år formuleret et brev til ejeren af hundene og bedt dem pænt om han ville få lavet en hundegård for at undgå de løse hunde! Det hjalp ikke det store, der har været ringet til politiet gentagende gange, ordensmagten har udbedt sig et udfyldt skema over hvornår hundene er løse og hvor der plejer at befinde sig!

Det er lidt svært at lave et skema over deres løbe vaner da det er meget forskelligt hvad tid de er ude og strejfe!

Vil nok i samarbejde med mine andre naboer prøve at få et brev sat sammen til ejeren af hundene også vil der nok komme andre mere drastiske metoder i brug hvis det heller ikke hjælper!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#31
Jeg mener at det Høgh'en skrev.....
Citat:quote:

Det er et kildent emne, men.... Hvis du nu sender ejeren et høfligt formuleret anbefalet brev om, at de hunde er uønskede på din ejendom og at de risikerer nedskydning, hvis de viser sig igen og samtidigt fremsender en kopi af brevet (ligeledes anbefalet) til det lokale politi, så er der nok nogen, der vågner. Du kunne jo samtidig foreslå ejeren at installere et højere hegn om hans hundegård....


.......lyder meget fornuftigt.Med den fremgangsmåde sker der noget,på den ene eller den anden måde.

Iøvrigt læste jeg forleden om den uro der havde været i Nivå-centret.Der var betjentene blevet angrebet af en kamphund som de unge bevidst havde pudset på dem da de ankom....Køteren havde heldigvis kun fået fat i betjentens bukseben og ikke i selve benet.HVORFOR bliver sådan en køter ikke skudt? Naturligvis skal politiet gøre alt for at ingen kommer galt afsted med en opspringende 9mm kugle,men jeg er ret sikker på,at havde jeg sådan et krapyl hængende i mit bukseben så fik den sgu en kugle[Sad!][Sad!]
Derudover stod der i artiklen at man ikke kunne konfiskerer sådan en hund,da den jo ikke er et våben.Kan det virkelig passe??

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#32
Citat:quote:

så du ikke den video hvor svensk politi nedlagde en kamphund med 15 pistolskud??


15 stk speer gold dot....Jeg saa det, det var ret vildt at den stadig kunne traekke vaek efter de foerste par skud...Jeg tror jeg lige saa gelinde ville trisse vaek hvis den stod i min have...
"You learn something new and depressing every day"
Svar
#33
Så er den gal igen
Men heldighvis er dyrene aflivet

[Image: Unavngivet2b.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#34
Undlad nærkontakt med pitbull eller lignende (møg)køtere
Jeg har en arbejdskollega der blev bidt af hans egen pitbull da han ville trække den væk fra resterne af naboens kat.Resultatet var 2 brud på venstre underarm og 34 sting på hånden !
Han lærte lektien og aflivede den ! Inden hændelsen havde han altid sagt folk der mente disse hunde var farlige ikke vidste hvad de talte om !

Man kan ikke se udgangshullet hvis den er kørt ordentligt over [}Smile]

Ps. Er der nogen der ved om der stadig er løs "bullhund" ved Stenholdtvang,Hillerød(Gribskov) ?
Svar
#35
Jeg tror man skal passe lidt på med at gå specifikt efter at dæmonisere denne eller hin race. En Amstaff er ikke min kop te, men det gør vel ikke hunden til en dårlig hund. Problemet er i den anden ende af snoren (hvis der er en sådan). De problemhunde, vi hører om her eller typisk i Ekstra Bladet, er formentlig opvokset i mishandel og vanrøgt, og så bliver resultatet sgu' også derefter. Smører du ikke din riffel, så ruster den. Vasker du ikke din bil, så skinner den ikke. Og fordi en HJV mand tænder af med sin M75 hjemme på landstedet og gør kort proces med madammen, så gør det jo ikke M75'eren til et dårligt våben.... eller hvad? Eller fordi nogle trafikanter (ingen nævnt)i deres sorte BMW'er ligger og gør livet surt for os andre pæne og ordentlige trafikanter, så siger det vel ikke noget om, at bimmeren er en farlig bil, men noget om tossen, der netop vælger, hvor langt ned han trykker sin speeder?

Man skal gå efter alle bidske hunde uanset race. Amstaff, Mexicansk Hårløs eller Puddel. Kort proces med dem - enig. Men døm på adfærd og ikke på udseende.

Og jeg kan lige se overskriften i Ekstra Bladet: "Gal jæger amok på Ugandavej, skød vildt omkring sig!". Man vil aldrig nå så meget som til at motivere sin handling, før fanden ville være løs med folkekrav om at forbyde (sic!) jægere... Og så ville vi få af vores egen medicin... Not good. Nej, tag knoglen og ring til ordensmagten, hvis ikke dialogen fungerer med naboen. Kedeligt, indrømmet ja, men den eneste rigtige løsning.

PS: Min eneste (vel at mærke personlige) dårlig erfaring med hunde er et pænt stempel fra en ruhåret gravhund samt et par flænsede cykelbukser fra en olm puddel. Men jeg kan trygt forsikre Forum om, at jeg som udgangspunkt (og vel at mærke med ejerens tilladelse) stadig klapper hunde af begge racer [Wink]
Svar
#36
Ligegyldigt om hunderacen er amstaf eller chiwuawua(eller hvordan den slags kræs navne nu staves) så har vi en forpligtelse for at overholde loven og opføre os på en måde der vil give opbakning i den danske befolkning selv om man sætter ekstra bladet til at grave i sagen.

Fladt lige over denne artikel http://ekstrabladet.dk/112/article965344.ece den slags må vi efter min mening aldrig blive sat i forbindelse med som jægere hvis vi vil bevare vor ret til at udøve jagt i danmark.
Mvh
Christensen
Svar
#37
Selvfølgelig kan alle hunderacer være aggresive. Der er bare større risiko ved nogle racer end andre. Muskelhundene er avlet efter aggressivitet, og vil derfor have større tendens til at angribe dyr og mennesker. Hvis det nu var stand overfor vildt man så som et problem, var jeg da godt klar over hvilke hunde jeg ville gå udenom.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#38
Jeg er ikke noget sted stødt på nogen empiri (kender kun danske forhold, skylder jeg at sige, men vi snakker jo heller ikke om hundeproblemer på Bali i denne tråd), der godtgør, at nogen herhjemme avler på en generel aggressivitet (dvs. mod mennesker såvel som hunde) på den type hunde, du nævner (muskelhunde). Hvad skulle formålet da også være? Og hvor har du den viden fra? Der er der ingen normale mennesker, der kan bruge netop en sådan hund med de egenskaber, du nævner (generel aggresivitet)? Jeg mener, der er ikke et marked. At nogle få, underlige mennesker i ghettoen så lammetæver gode hunde med et bestemt udseende fra de er små for at få dem... bidske.... gør jo ikke, at der er et reelt marked, og da slet ikke, at der er tale om et systematisk avlsarbejde. Det er alene dårlig prægning. Og gemen dyremishandling. Ikke avlsarbejde.

For andre hunderacer er en balanceret aggresivitet meget ønskeligt. Tjenestehunde og nogle jagthunde fx. Disse hund avles bevidst efter, at de skal være klar til at tage kampen op, når det gælder. Har de ikke den egenskab, bliver hunden kasseret som avlsdyr (men kan muligvis være et udmærket kæledyr). Der er jo ikke noget større marked for at fremavle en Tysk Jagtterrier, der kryber, når den ser ræven. Og en tjenestehund skal netop være avlet på at være egnet til forsvarsarbejde. Og det kræver så en vis tilstedeværende aggresivitet mod netop....mennesker, men den er naturligvis styret. Og pointen er, at netop her foregår et målrettet, seriøst avlsarbejde for at tilgodese netop de egenskaber, der er såvel et formål med som et marked for.

Og vi må ikke håbe, at den dag kommer, hvor "drengene", efter at AmStaffen, Rottweileren, Dobermannen og Schäferen er blevet forbudt, overgår til at holde hønsehund. Så har vi da for alvor balladen [xx(]
Svar
#39
Amerikansk Staffordshire terrier (som pludselig blev populær da pitt bull terrieren blev forbudt) er avlet til hundekamp. Avl er ikke noget man ændrer drastisk på i løbet af et par generationer, så der er nok en del kamphund i de muskelhunde der er i Danmark. Der bliver desværre ikke lavet statistik på hvilke hunde der angriber mennesker og andre hunde, men jeg ved godt hvor jeg ville sætte mine penge. Prøv at se hvilke hunde der dukker op med kuperede ører, pighalsbånd og andre features der kan kompensere for deres ejeres manglende intelligens og penisstørrelse. Jeg mener ikke at der er nogen fornuftig grund til at anskaffe sig sådan en hund, så hvis der er en øget risiko for mennesker og andre hunde ved at have dem på gaden, så mener jeg at de bør forbydes på en effektiv måde.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#40
En diskussion som denne her, er altid interessant, lige nu handler den om hunde, men en anden dag handler den om noget andet.

Grunden til, at jeg gider at involvere mig, er, at den er pricipiel. Jeg har ikke en AmStaff, men har ikke noget problem med, at nogen ønsker sig en sådan hund.

Jeg bliver fra tid til anden konfronteret med min egne valg i livet. Min bil har for mange cylindre... Den trækker på for mange hjul... Mine rifler har den forkerte farve... Og jeg kunne blive ved. I bund og grund har jeg den allerstørste respekt for de valg, mennesker træffer i deres liv. Hvis man ønsker sig noget, så gør dog noget ved det. Vil du have en riffel med sorte skæfte... fint, så køb den! Vil du ikke have en lækker, engelsk knækbøsse med indgraverede fasaner og ornamenter, men en sort pumpgun, så køb dog den sidste. Og er du fascineret af en hund med brede kæber, så køb den og drop den Golden Retriever, din omgangskreds mener, vil være et godt valg for dig.

Konklusion: En masse mennesker har en holdning til, hvordan du skal indrette dit liv.

Og så til sagens kerne. Uffe, det holder ikke, at du blander alt det, du tror, ind i, hvordan virkeligheden er. Når du siger, at mennesker, der anskaffer sig en AmStaff, har en lille penis, så kunne jeg lige så godt sige, at folk med hønsehund bruger mange penge på fyrværkeri. Kan du se det? Der er ingen sammenhæng. Den diskussion er ikke valid.

Hvis du fremsætter påstande, så kom med den reference, der underbygger din påstand. Først da har dit argument validitet. Indrømmet, det er hyggeligt at sidde omkring lejrbålet, og dele sine tanker med de andre, men når man begynder at docere om, hvordan tingenes tilstand er, og bevæger sig væk fra (uforpligtende) hypoteser og antagelser, så skal der være pant for kalvekødet - hvis du forstår, hvad jeg mener. Og den vare har du ikke leveret. Sorry.

F.s.v.a. din påstand om, at der ikke føres statestik over hundebid, så har jeg via lidt research fundet frem til følgende. Der er i 2001 stillet et spørgsmål til Folketingts Retsudvalg (om farlige hunde), med følgende ordlyd:
"Ministeren anmodes om en redegørelse for, hvordan sager om hundebid registreres. Findes der nogen fuldkommen statistik hos politi, på skadestuer eller hos forsikringsselskaber? Ligeledes anmodes om en redegørelse for antallet af politisager vedrørende forbudte hunde i landet, strafniveauet i disse sager. Såfremt der findes statistikker over de sidste 5 år, bedes de fremsendt udvalget"

Til brug for besvarelsen af spørgsmålet har Justitsministeriet indhentet oplysninger fra Rigsadvokaten, Rigspolitichefen, Sundhedsministeriet og forsikringsselskabernes fælles organisation "Forsikring & Pension".

Rigspolitichefen har oplyst, at der ikke føres statistik over hundebid, men alene over anmeldelser for overtrædelse af hundeloven

Så langt så godt. Der findes altså ikke nogen officiel statestik, der underbygger en sammenhæng mellem bid, bidfrekvens, pighalsbånd og penisstørrelse.

Videre har jeg fundet frem til en autoritet på området, biolog Hanne Hjelmer Jørgensen, der har speciale i ulve- og hundeetologi og har skrevet bogen “HUND ELLER ULV?- om ulves og hundes velfærd, adfærd og økologi”. Hun har bl.a. skrevet at:

”Ved biologisk korrekt træning, avl og hundehold bliver hunde tilhørende racer med en forholdsvis ung kamphundefortid på ingen måde farligere end andre store og kraftige hunde, og de kan for den sags skyld være meget mere harmoniske og forudsigelige i deres adfærd end andre. Således egner amerikansk staffordshire terrier sig godt til redningshund." Og videre at,

"Hundeoverfald på mennesker er et socialt problem. Prøv at se hvem der ejer disse hunde, der overfalder andre hunde eller mennesker!! Og så er det vel egentligt lige meget hvilken race det er alle hunde kan ødelægges".
http://www.folketinget.dk/Samling/20001/...lag495.htm

Østrigske forsker har konkluderet, at hundebid kan forårsage voldsomme skader på børn. Der er således lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.

Det skal bemærkes, at forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere antallet af hunde af en vis race med, hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Tallet skal ses som en forholdsmæssig, statistisk signifikans.

1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00
http://pediatrics.aappublications.org/cg...117/3/e374

Jeg ser ikke terriergruppen signifikant repræsenteret som et decideret problem.

Endelig tillad mig at citere fra http://pediatrics.aappublications.org/cg...117/3/e374

"Children likely feel comfortable with dogs that they know and therefore may reduce distance and lose respect, not realizing that this attitude may not be reciprocated. Small dogs attacked small children significantly more frequently than older children, presumably because small dogs are more likely to feel superior to little children".

Så på falderebet: Det er nemt at konkludere prematurt på andre mennesker og det, de interesserer sig for. Vi som minoritet og jægere bør komme os dette i hu.

Med jægerhilsen
/C
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)