Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Løs kamphund i Gribskov
#41
Citat:quote:

Originally posted by carlos

Når du siger, at mennesker, der anskaffer sig en AmStaff, har en lille penis.............


Selvfølgelig er det en metafor, men det er dog påfaldende så hundens agressivitet/agressive udseende er omvendt proportionel med ejerens manglende selvværd (og vi ved jo alle hvor mandens selvværd sidder).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#42
halløj Carlos
jeg er bange for at du blander principper og fakta

teoretisk bør smagsdommere ikke bestemme andres valg af hunderace, våben, hustru, bolig eller religion mm.

det ændrer dog ikke på at disse hunde er avlet til at være "muskelhunde" med dertil hørende temperament, styrke og kampvilje.
sikkert egenskaber der var nødvendige for at kunne vogte får mod ulv, bjørn og tobenede banditter.
Disse egenskaber er i vores samfund dog ikke noget at samle på: derfor har disse hunde en mental og fysisk arv der gør den uegnet til at opfylde rollen som kæledyr.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#43
Njaaa, jeg tror nu ikke, vi blander principper og fakta her, men snarere følelser og fakta. Og den er svær. Kan kun huske tilbage på den gang, jeg overfor min kone argumenterede for, at jeg gerne ville montere anhængertræk på bilen. Mine gode argumenter var i stil med, at vi ikke fik jord i bilen, jeg skulle kun køre én gang istedet for fire gange med alt skraldet, vi skulle ikke låne "andres" biler, når ting skulle hives hjem fra Ikea etc. Jeg følte mig på sikker grund. Og ved I hvad hendes svar var? Nix, det ser grimt ud..[V]

Og så er den ged jo lissom barberet. Så jeg skyder røg her og bakker. Mit formål var egentlig bare at forsøge at kvalificere en diskussion, hvor folk var lidt for enige, og som var lidt for fordomsfuld i min optik. Jeg anerkender de synspunkter, der er bragt frem, men deler så ikke præmisserne.

Mvh
/C

PS: Har nu træk, men det sad skjult på den nye bil (Tak Audi [Big Grin])
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by carlos
Og ved I hvad hendes svar var? Nix, det ser grimt ud..[V]
Og så er den ged jo lissom barberet.



Her snakker vi vist ikke lille penis, men manglende nosser [Wink].
Undskyld. Jeg kunne ikke lade være.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#45
Nej ikke manglende nosser, men netop af hensyn til samme. Vi mænd ved, at ikke alle kampe, skal kæmpes [Smile]
Svar
#46
Folk med kamphunde kommer fra en anden planet end mig. På Pitt Bull Planet uddøde logikken for længe siden sammen med hensynet til andre mennesker.

Før boede der kun en lille flok mænd med amagerflammer på deres steroide-støttede overarme. Nu vrimler planeten med små piger med amagersveller på deres solariebrune lændestykker.

Hvis nogen skulle være i tvivl, handler det om muskuløse hunde med skarpe tænder, der blandt andet gør dem velegnet til hundekampe. Muskelhunde er af uransagelige årsager blevet et kæmpe hit blandt teenagepiger.

Man skal have gode nerver, når man passerer en 60 kilo tung hund, der kommer trækkende ned ad gaden med sin 55 kilo tynde ejer. Den firbenede kampvogn har en muskulatur, der kunne gøre den til guvernør i Californien. Den tobenede ejer har arme med omkreds som en rulle mariekiks. Chancen for, at hun kan styre hunden, hvis den angriber, er lig nul.

Det mest skræmmende er imidlertid, at de små piger konsekvent lader til at have mistet forstanden, når samtalen falder på deres store hunde.

Jamen, Django er så sød. Den kunne aldrig finde på at gøre en flue fortræd med vilje. De eneste fire gange, den har bidt nogen, var jo, fordi den følte sig truet.Naturligvis har de da hørt om kamphunde, der har bidt små børn. Men det er ikke hundenes skyld. Det er ejernes skyld, fordi de ikke har trænet hundene til at undertrykke deres fremavlede aggression, lyder det.

Fremavlet aggression?! Alarmklokker burde kime med 200 decibel før anskaffelse. Sådan nogle argumenter er så dejlige, fordi de kan retfærdiggøre alting.

Man kunne foreslå mennesker med muskelhunde at søge job som spindoctor for styret i Nordkorea.
Neeej, vores atombombe er skam ikke farlig. Vi har den, fordi vi synes, den er pæn. Og det er jo ikke atombombers skyld, hvis de slår nogen ihjel.
Svar
#47
[center][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][/center]

Det var et af de smukkest formulerede indlæg, jeg har set i meget lang tid. Respekt herfra!

Angående emnet (med risiko for at gentage noget andre har skrevet flere gange):

Kamphunde er avlet målrettet efter styrke og uhæmmet aggression. Det adskiller dem fra andre hunde. En almindeligt dårligt opdraget hund kan finde på at bide af angst eller for at dominere - langt de fleste ofre overlever uden alvorlige men. Alvorligt nok - og altid i mine øjne aflivningsgrund.
En kamphund bider ikke sjældent for at slagte målet for dens angreb. Det ligger i dens gener. Bl.a. udskiller disse kamphunde under et angreb store mængder endorfiner og adrenalin, der gør dem i stand til at ignorere selv ekstrem smerte. Når den angriber er den genetisk programmeret til ikke at stoppe før den selv eller offeret er død. Derfor er der mange eksempler på at aflivning af disse hunde med skydevåben kræver mange skud - eller et velrettet skud mod hjernen. Kamphunde er dræbermaskiner og at stole på de køtere er lige så naturstridigt som at stole på en "tam" tiger. De hører IKKE til i samfundet, uanset hvor trænede og velopdragne de end måtte være.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#48
man skal også huske at de eneste "Kamphunde" der er forbudte, det er dem med rigtige stamtavler...

De andre er jo gadekryds, der bare ligner... så forbuddet har (næsten)INGEN effekt [xx(]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)