Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råvildtforeningen
#21
Skuffende fremmøde

Citat:quote:

Vi vil gerne lodde stemningen blandt de danske jægere

Nu har de forhåbentlig fattet budskabet[}Smile]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#22
Det er nok desværre et spinkelt håb [xx(]

Hilsen
577 NE

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#23
Hård start for foreningen

[Image: Unavngivet2b.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#24
Råvildtforeningen afvist som medlem af Fællesudvalget

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#25
[Big Grin]
Svar
#26
[^]

Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#27
[Big Grin][Big Grin][Smile][^]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#28
NICE [^][:p]

[Image: Unavngivet2b.jpg]
Mvh
Sneppen
Svar
#29
[V]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#30
ûëøâó ïùâå Óïùò[:o)]
Skide godt Egon
üóâ ðøäûóò Åðùêäôë
Med venlig Hilsen Thorlak

Saa fik jeg fat i et US-keyboard. Det er hvad der kommer ud af haardt medie raes, uden at have et bagland. Begrundelsen for afslaget er nojagtigt de samme forbehold, som jeg i al beskedenhed har overfor Raavildtforeningen (for forste gang i lang tid er der lidt ros til forbundet).

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

ûëøâó ïùâå Óïùò[:o)]

üóâ ðøäûóò Åðùêäôë

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



ENIG![Smile]
Svar
#32
Uden jeg egentlig orker en længere diskussion[:o)] er jeg nødt til at udtrykke min beklagelse over, at en forening med et interesseområde som berører SÅ mange danske jægere ikke kan få "taleret" i Jægerforbundet[V].

Interesseområdet omfatter i hvert fald flere end de som beskæftiger sig med falkejagt - som jo har sæde i Fællesudvalget.

En stor del af fejlen tror jeg dog må tilskrives Råvildtforeningen selv - jeg tror de skød sig selv i foden med udokumenterede påstande om "avlsduelighed" kontra bukkens alder - siden skød de sig i den anden fod, med ønsket om jagt før og efter solop- og nedgang og jagt allerede i brunstperioden (10.aug.)

På den måde er budskabet blevet "grumset" og modstandere (som måske godt kan se visse fordele i visse justeringer) har haft let spil til i det store hylekor, at fordreje diskussionen i retning af, at forslagene til justeringer i jagttiden, kun drejede sig om egentlig "trofæjagt" - i ordest værste betydning.

Jeg håber Råvildtforeningen med tiden får "taleret" og kommer med i Fællesudvalget - det kræver dog logisk nok flere direkte medlemmer.

Under alle omstændigheder tror jeg dog foreningen og diskussionen har været frugtbar - og selv om kun få måske vil indrømme det - tror jeg mange frø er sået til små justeringer i afskydningen - bedre naboaftaler og måske på sigt en justering af jagttiden [Smile]

Det kunne jo være man skulle melde sig ind i foreningen for at støtte den indefra[Big Grin]

mvh
Korthår
Svar
#33
halløj korthår
jeg må give dig ret: jagt før solopgang og efter nedgang er en glidebane vi skal holde os fra

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by STROM

halløj korthår
jeg må give dig ret: jagt før solopgang og efter nedgang er en glidebane vi skal holde os fra



Hvorfor? Kan du ikke komme op om morgenen[Big Grin]

Med den optik vi har til rådighed i vore dage, ser jeg ingen grund til at have den begrænsning. Min jagt består for størstedelen af marker, og det vil helt sikkert give mig en bedre mulihed for at selektere i min beskydning af råvildet. Anstandsjagt på ræv vil da også blive mere effektivt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Med den optik vi har til rådighed i vore dage, ser jeg ingen grund til at have den begrænsning. Min jagt består for størstedelen af marker, og det vil helt sikkert give mig en bedre mulihed for at selektere i min beskydning af råvildet. Anstandsjagt på ræv vil da også blive mere effektivt.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hej Ujensen

Det er såmæmd ikke fordi vi ikke KAN skyde ½ time før og efter solen. Det er kun en behagelig begrænsning, da jeg ikke tror (uanset om man er for eller imod Råvildtforeningen) at der er mange som mener der bliver skudt for FÅ bukke i Danmark.

Havde samtlige landets jægere samme moral som måske 90% af alle og måske 98% af dette forums medlemmer - er jeg meget enig med dig - men som Strom udtrykker det, "kan vi nemt komme ind på en glidebane", hvor de sidste 5%-10% (som al lovgivning i bund og grund er lavet for) kan udnytte situationen (og lovgivningen) til at skyde endnu mere - og hvad med eks. kronvildt?

Var moral og etik 100% i top hos ALLE, var al lovgivning på jagtområdet i princippet udnødvendig.
Al lovgivning er lavet for de få, som ellers ikke kan finde ud af det. Og det må alle følge.

mvh
Korthår
Svar
#36
Buejægerne vil have revurderet afvisningen af Råvildtforeningen

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Buejægerne støtter Råvildtforeningen


Så vidt jeg kan læse ønsker buejægerne bare at beslutningen om råvildtforeningen skal optages i Fællesudvalget bliver taget i samme udvalg. Indtil videre er den taget i DJ´s hovedbestyrelse, og det virker ikke særlig demokratisk. Især ikke når DJ, ligesom de andre medlemmer af Fællesudvalget har én stemme. Jeg kender ikke den formelle optagelsesprocedyre til Fællesudvalget, men hvis den er at tage ansøgninger op i udvalget, har DJ været lidt hurtigt ude. At det så må være irriterende at skylle behandle 25 ansøgninger fra alverdens 17-mands grupper [Big Grin] på hvert møde, er så bare ærgeligt.
Demokrati er pisse besværligt, men jeg har ikke hørt om konkurrernde metoder der virker bedre [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#38
Citat:quote:

Så vidt jeg kan læse ønsker buejægerne bare at beslutningen om råvildtforeningen skal optages i Fællesudvalget bliver taget i samme udvalg


Ja, overskriften var lidt "uklar"[:I]
Nu skulle den være der[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#39
Det var ikke en kritik af dig. Overskriften kom fra Henning Kørvel, og han er vist ikke helt upartisk i denne sag.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#40
Citat:quote:

Det var ikke en kritik af dig.
Sådan opfattede jeg det heller ikke[Big Grin]
Overskriften kom fra Henning Kørvel, og han er vist ikke helt upartisk i denne sag.
Nej, det æhhh[}Smile]



[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)