Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Älgstudsare exploderade vid test
#41
Citat:quote:

M@X ringede dig op vedr. testen for at tilbyde dig at få den forevist, du lovede at vende tilbage, men gjorde det ikke

Ja M@X ringede og og spurgte om jeg kom til Rex's åbent hus hvilket jeg ikke gjorde, jeg har siden forhørt mig hos dig hvor du foreslår:
Citat:quote:

et eller andet arrangement her i løbet af sommeren i DRALF regi, så kan vi lave en kollektiv fremvisning hvis ellers "ejeren" af videoen ikke stiller sig på bagbenene

Det har jeg ikke siden hørt om, var det denne sommer[?][?]

Citat:quote:

Forstå nu at ladningen er ligegyldig, det er den tilstedeværende mulighed der er interessant, hvad enten du vil det eller ej[Wink]
Kan det lade sig gøre (som vi så ved testen) så er der ingen vej uden om!

Jo jo Gammeltoft, jeg har forlængst forstået at du mener dette..
Men i feks bilcrashtest havarer man jo ikke en biltype til der sker personskade, den eller de biltyper hvor der ikke skete personskade på øger man jo så ikke hastigheden ved crash til der sker personskade for så at konstatere, nu er skaden meget voldsommere end i det første tilfælde, det vil jo ikke være det man kalder sammenligning.....

MVH BlaserGun
Svar
#42
Ja ja ja, det er godt med dig.....

Men siden du nu pludselig har fået interesse i testen så skulle du jo næsten have lov at se lidt billeder.......

Uagtet sammenligninger med test fra automotive verdenen så vil det stadig være interessant at se hvad der sker med rifler når det går galt om så de er blokerede eller hvad der forårsager det.

Hr hansen er vel bedøvende ligeglad med hvad der forårsager ulukken blot han ikke får noget grimt gennem hovedet NÅR det går galt[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#43
Citat:quote:

Hr hansen er vel bedøvende ligeglad med hvad der forårsager ulukken blot han ikke får noget grimt gennem hovedet NÅR det går galt


Jo men på samme vis for alle rifler, ellers ville jeg som hr Hansen mistænke en propogaafd. for et DK produkt stå bag denne test[Wink], ligesåvel som du mistænker en vis Tysk propogandaafd. stå bag en vis Tysk godkendelse/test

MVH BlaserGun
Svar
#44
Nu er der jo så den lille forskel at "jyden" frivilligt inviterede og lagde rifler til[Wink]

At du er farvet af propagandaafdelingen med Knöebbels og Co skal vel ikke laste sagen.....

Som du nok bemærker testede vi ikke kun S&L[Wink]

Iøvrigt var der ingen af de 12 rifler der ved totalhaveri sendte partikler gennem det tynde pap der var stillet op rundt om opstillingen.

Men du har da ret. Det ser da mistænkeligt ud at kuglen netop skulle bankes 10cm ind i piben[Wink]
Det havde jo selvfølgelig heller ikke set så godt ud med et nyt flyvende Bl**** brudstykke[Big Grin][xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#45
Citat:quote:

At du er farvet af propagandaafdelingen med Knöebbels og Co skal vel ikke laste sagen.....


Det er jo din påstand, jeg vil sige at jeg er enten farvet af begge propagandaafdelinger du omtaler eller neutral, da jeg også mange gange face to face har talt begge på den jyske, men om dig fornemmer jeg at du netop er farvet af den jyske, men det er for mig at se heller ikke noget forkert i [Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#46
Det mener jeg nu ikke....
Jeg har ikke og har aldrig haft en "jyderiffel"[Wink]

Jeg har kun været med til at destruere en stak af dem[^]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#47
Så, så drenge - nu må I være søde ved hinanden.

Som jeg ser det er det relevant med to forskellige scenarier i en standardiseret chrashtest:

1. En test - der som den svenske - simulerer en pibeblokade et stykke fremme. Denne form af ulykker rammer jævnligt alle fabrikater af rifler med forskellig udgang.

2. En test der simulerer en en sprængning forårsaget af ekstremt tryk i kammeret - enten i form af et fastsiddende projektil umiddelbart foran en kamret normalpatron eller i form af en fejlladet patron med hurtigtbændende krudt. Også denne form for ulykke forekommer for alle riffelkonstruktioner - nok ikke så ofte (heldigvis) som førstnævnte ulykke.

@Blasergun : Man kan da ikke tage særhensyn til enkeltkonstruktioner blot fordi man har en anelse om det mulige udfald. Enten tester man - naturligvis på lige vilkår - eller også tester man ikke.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#48
Citat:quote:

Jeg har ikke og har aldrig haft en "jyderiffel"[Wink]

Nej nej, men du lever da ellers nok så mange piber til rifler derfra, samt propoganda i rå mængder[Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#49
Du kan jo spørge de samme hvordan de skyder[Wink]

Så den beskedne omtale folk imellem er måske ganske naturlig.

Mener nu ikke jeg personligt har fremhævet dem frem for andre piber jeg monterer, men bevares de skyder da udemærket[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#50
Citat:quote:

Du kan jo spørge de samme hvordan de skyder[Wink]

Har selv haft flere skydere af denne slags, de har da en god præcission.

MVH BlaserGun
Svar
#51
Det var nu lige så meget de kanoner der er blevet sat "jydepiber" på....[Wink]

PS: Har du noget alzheimer ligh eller hvad??[Big Grin]

....side 24 i Blaserdebatten

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
til sammenligning får jeg da heller ikke adgang til jeres sprængning, og er såmænd heller ikke interesseret.

MVH BlaserGun

--------------------------------------------------------------------------------

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Så, så drenge - nu må I være søde ved hinanden.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Jeg tror du blev overhørt.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nu er testens resultat med en remington jo ret interessant for sådan en som mig.

Da jeg tror mere på at, tilfældet med et projektil lige præcis langt nok inde til, at det i den næste patron kan skubbes ned og komprimere
krudtladningen yderligere. Vil jeg gerne høre hvad der så forventes at ske.

Jeg tror selv at de 2 låsekanster i rem 700 låsen holder, men vil det at det "grimme" punkt er flyttet bagud til en tykkere del af piben så også rykke pibesprængningen bagud eller forhindre den.

VH Søren

Big Green for ever (med tykke piber)
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#53
Mit bud er at den forreste "ring" på låsestolen brister sammen med piben.
Det så vi på den del af de rifler der ødelagdes.

Jeg tror ikke der kommer noget bagud og smadrer hovedet på skytten, derimod skal skytten nok forvente at skulle have lavet noget ortopædkirugi på fingre/hænder/arme. Men hvad, hellere det end hovedet hvis det gud forbyde det skulle ske.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#54
Nååååå, det ved jeg nu ikke.

Jeg kender da nogle stykker der bedre kan undvære hovedet end hænderne [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

(Undskyld, jeg kunne ikke lade være)

Venlig hilsen Lasse
...komfort kan ikke overdrives.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#55
Citat:quote:

Jeg kender da nogle stykker der bedre kan undvære hovedet end hænderne



Bl**** skytte`r????

Sorry kunne ikke lade være[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#56
Citat:quote:

PS: Har du noget alzheimer ligh eller hvad??[Big Grin]

....side 24 i Blaserdebatten


Alzheimer light skal jeg da ikke udelukke[Wink] men jeg husker såmænd godt dette indlæg hvor der var tænkt på denne "Indsamling til destruktiv test" og det var med denne her hr Hansen's mistanke om at en vis jysk propogandaafd. skulle stå bag med en vis mængde dopping til forsøgskaninen i netop dette eksperiment, dette var der nok knap så meget på bannen af i sidste års eksperiment da det der var rifler med lidt de samme gener som den jyske propogandaafdelingens egne [Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#57
Jydekanonerne er mig bekendt "fatbolt" med llåsning i piben.

Alle andre testede rifler var "thinbolt" med låsning i låsestolen og har såmænd ikke så meget til fælles ud over at de var i kaliber 6,5x55[Wink]

Resten af "koden" kommer du til at uddybe???

Riflerne blev testet med samme ladninger/projektiler og øvrige data.

Men lad os nu få samlet sammen til en af de fæle og få den bragt til total haveri så vi kan se hvilken retning brudstykket flyver og hvad der sker med mannequinen der sidder bag ved.
Det skal blive god reklame[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#58
Citat:quote:

Det skal blive god reklame[Big Grin]

Ja det oser det jo langt væk af at det er hvad der er formålet fra denne jyske propogandaafd. om det så er nok så meget ude af proportioner med hvad der i virkeligheden ville kunne forekomme [Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#59
Kan det ved en beskeden "provokation" fremkaldes er det da ufatteligt relevant.

At sige det ikke vil kunne ske er vel ikke anderledes end propagandaen for 60-70 år siden og det der sker i førerbunkeren hos Knöbbels hos Bl****??
En benægtelsesstrategi[xx(][xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#60
SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON SURGON SURGOEN SURGEON SURGEON SURGEON SURGEON

LANI

DURA LEX SED LEX, men det er menneskeligt at fejle
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)