Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Älgstudsare exploderade vid test
#61
Citat:quote:

Alzheimer light skal jeg da ikke udelukke men jeg husker såmænd godt dette indlæg hvor der var tænkt på denne "Indsamling til destruktiv test


Husker du så osse denne her fra side 21 i Bla...debatten, hvor du siger nej til at se videoen fra de første forsøg[?]


Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Bl****gun har fået tilbuddet men har ikke haft tid.

--------------------------------------------------------------------------------
Jo der er jo nogen der ikke er født med en guldklump et vist, så er man jo nød til at passe jobbet for at få plads til jagten

MVH BlaserGun



[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#62
Nu synes jeg i skal lade være med at hakke mere på Bl....gun og i stedet glæde jer over at han nu gerne vil se billederne.

Vær konstruktiv, se fremad og kom til enighed om at det er til alles bedste at få lavet den destruktive test ved et plausibelt overtryk. Evt. med pistolkrudt i stedet for riffelkrudt. Eller præcis på samme måde som de andre destruktive tests er foretaget.

@ Bl....gun, jeg tror ikke du behøver at være bekymret over at de ved en sådan test bevidst vil overdrive ladningen mere end ved de andre test. Det eneste de får ud af det vil jo være blot at lukke munden på dig, men det vil ikke give et retvisene billede af hvad de sker når låsen springer og jeg er sikker på at det er det de er mest interesseret i.

Hvis det mod forventning skulle vise sig at låsen ikke springer ved samme tryk som alle de andre gjorde, så vil de selvfølgelig hæve trykket indtil den springer, men så har låsen jo allerede bevist sin styrke.

LANI

DURA LEX SED LEX, med latex skal du sejre.......
Mvh.LANI



Svar
#63
Citat:quote:

Husker du så osse denne her fra side 21 i Bla...debatten, hvor du siger nej til at se videoen fra de første forsøg[?]


[quote]Originally posted by Gammeltoft

Bl****gun har fået tilbuddet men har ikke haft tid.

--------------------------------------------------------------------------------
Jo der er jo nogen der ikke er født med en guldklump et vist, så er man jo nød til at passe jobbet for at få plads til jagten

MVH BlaserGun


Jo den side husker jeg udemærket, men vel jeg heller ikke ligefrem påstå at du er den hurtigste knallert på kajen, men for at hjælpe dig lidt op i fart hen ad kajen[Wink] skrev jeg at jeg ikke var født med en guldklump i røven og kunne ikke bare blæse jobbet et stykke og tage til Rex's åbent hus for at se video, det er jo ikke det samme som ikke at ville se den...

Men OK Kim, du gentager jo også hele tiden at du er skræmt af et eller andet, så du er nok undskyldt for denne ringe acceleration[Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#64
Citat:quote:

Hvis det mod forventning skulle vise sig at låsen ikke springer ved samme tryk som alle de andre gjorde, så vil de selvfølgelig hæve trykket indtil den springer, men så har låsen jo allerede bevist sin styrke.


Det kan jeg heller ikke se noget forkert i hvis man så også tager alle testens omhandlede rifler med op i dette område, ellers har resultatet i mine øjne ingen betydning...

MVH BlaserGun
Svar
#65
Citat:quote:

Det kan jeg heller ikke se noget forkert i hvis man så også tager alle testens omhandlede rifler med op i dette område, ellers har resultatet i mine øjne ingen betydning...



Der er nok ikke ubegrænsede resourcer til rådighed, så man bare kan lave endnu en test med nye rifler, men det er da klart at det kunne være interessandt at se hvad de skete i riflerne ved endnu højere tryk.
Men det er jo langt fra sikkert at Bl....en skulle være stærkere end alle de andre rifler, så det er slet ikke sikkert at det bliver et problem.

LANI

DURA LEX SED LEX, med latex skal du sejre.......
Mvh.LANI



Svar
#66
Citat:quote:

Jo den side husker jeg udemærket, men vel jeg heller ikke ligefrem påstå at du er den hurtigste knallert på kajen, men for at hjælpe dig lidt op i fart hen ad kajen skrev jeg at jeg ikke var født med en guldklump i røven og kunne ikke bare blæse jobbet et stykke og tage til Rex's åbent hus for at se video, det er jo ikke det samme som ikke at ville se den...

Men OK Kim, du gentager jo også hele tiden at du er skræmt af et eller andet, så du er nok undskyldt for denne ringe acceleration


Nu er du jo god til,når du ikke kan klare dig på anden vis, at komme med nedsættende bemærkninger, øgenavne og smædeord,så her har der stået et "beskidt" svar på din vurdering af min hastighed[:I].
Efter at have sovet på det, har jeg valgt at redigere indlægget, da det egentlig var for barnagtigt og hurtigt ville kunne udvikle sig til noget træls[xx(], specielt da du og jeg sandsynligvis kommer i nogenlunde de samme kredse.
Nå, selv om vi to åbenbart ikke ligefrem er slyngveninder, vil jeg da alligevel sige knæk og bræk imorgen, det gælder selvfølgelig osse I andre[Big Grin]

PS. muligvis kan min langsomhed skyldes at jeg, som regel, tænker 2 gange før jeg taler[Wink]
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#67
Citat:quote:

Nu er du jo god til,når du ikke kan klare dig på anden vis, at komme med nedsættende bemærkninger, øgenavne og smædeord,så her har der stået et "beskidt" svar på din vurdering af min hastighed[:I].

Prøvede blot på vestjysk vis at skrive "prøv nu lige at læs hvad jeg skriver, bare én gang mere" [Wink]
For at du ikke skal misforstå hvad jeg skriver ang jobbet og videoen, så kan det sammenlignes med at en brandmand jo heller ikke forlader en ildebrand uden senere konsekvenser for sit job..

MVH BlaserGun
Svar
#68
Citat:quote:

Det kan jeg heller ikke se noget forkert i hvis man så også tager alle testens omhandlede rifler med op i dette område, ellers har resultatet i mine øjne ingen betydning...



Nu er det jo ikke dine øjne der er interessante[Wink]

Men derimod skyttens sikkerhed med en hvilken som helst riffel NÅR det går galt.
Mangler en skytte det halve hovede efter en ulykke tror jeg, hånden på hjertet, ikke at der rager ham det fjerneste ved hvilket tryk riflen gik i stykker. Det bliver hans hovede da ikke helt igen af[B)]

Nej lad og få at se hvad der sker med rifler generelt, ved total haveri frem for at teste pibestyrke. Når man nu stiller en test på benene.
Det er af interesse i passiv sikkerhed så flintrende ligegyldigt "hvornår" men til stadighed interessant "hvad".

Det skal vi vel for f***** ikke blive ved at diskutere for at folk forstår det eller hva´???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#69
Citat:quote:

Det skal vi vel for f***** ikke blive ved at diskutere for at folk forstår det eller hva´???

Jeg tror såmænd de fleste har forstået hvad jeg mener, men jeg forlanger heller ikke at du skal, jeg havde dog et håb.
Det går i alt sin enkelthed ud på at hvis vi feks sætter din Tikka til sprængning, og den vil briste et sted og sende gastryk og fragmenter ud i en retning NÅR det går galt, hælder man så endnu mere krudt i tønden vil den måske sende gastryk og fragmenter ud i en anden retning NÅR det går galt
Sig mig lige en gang Gammeltoft, har du fået hjul af Kima på kajen...[Wink]

MVH BlaserGun
Svar
#70
Hvad ævler du om?

Er du ude på at spille dum?? I så fald lykkes det udemærket[Big Grin]

Vi kan da godt køre din nedladende tilsvining, som din gode ven KIMA skriver det. Men nej!

Det er åbenbart umuligt at forklare det så det går op for dig.... jeg giver op[V]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#71
Det skinner jo ret tydeligt igennem, at alle herinde er ret så enige om hvad der formentlig sker med en ....... hvis trykket bliver tilstrækkeligt højt. Derfor fatter jeg ikke modstanden mod - destruktivt - at trykprøve alle rifler ud fra de samme hårde kriterier? Hvis man alligevel forventer, at konstruktionerne sprænges på en bestemt måde, hvilken forskel gør det da, at et eksperiment bekræfter dette - ud over at alle bliver bekræftede i deres formodninger?

Hvordan kan man være imod eksperimentel overtrykssprængning af forskellige konstruktioner på lige vilkår? Det virker da lidt underligt ikke at være interesseret i svar på spørgsmål, der med adskillige uheld for mange forskellige riffelkonstruktioner har vist sig at være særdeles relevant. Når bdr. Mauser kunne ofre den passive sikkerhed så stor opmærksomhed for 110 år siden, så kan vi vel også interessere os SAGLIGT for samme emne uden at ende i religionskrig og øgenavne, fordi vi har en eller anden affektion overfor en bestemt konstruktion. Lad os da komme videre og finde SVAR.

[Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#72
Citat:quote:

Prøvede blot på vestjysk vis at skrive "prøv nu lige at læs hvad jeg skriver, bare én gang mere

Nu er jeg ganske visk kun tilflytter, men jeg har aldrig opfattet det som vestjysk skik at nedgøre andre[Wink].

Citat:quote:

Sig mig lige en gang Gammeltoft, har du fået hjul af Kima på kajen

Hmmm, er du kommet i mål[?]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#73
Citat:quote:

Originally posted by Høgh
. ..Lad os da komme videre og finde SVAR.



ENIG; men så lang tid der findes Blasere rundt om i verden, så vil småborgerligheden eksistere på dette forum og debatten vil køre i ring og i ring og i ring og i ring..........

Nye brugere der opretter sig om 1 år vil dumpe lige ind i den samme smøre, med de samme 6-8 personer, som brugere der oprettede sig for 2 år siden gjorde[xx(]

Christ det er trivielt at blive ved med at læse om det samme konstant.

Men når det så er sagt, så vil jeg sige at forummet her, nok er det forum hvorpå man kan suge mest faktuel viden til sig, men en lille gruppes enorme anti parti imod blaser gør at mange ikke orker at deltage i debatterne.

Ok så kan man jo bare sige, at kan man ikke lide lugten i bageriet, så kan man bare holde sig væk.
Det er selvfølgeligt korrekt, men ville det ikke være en ide at man måske lagde lidt af sit blaser had på hylden og så brugte tiden på at strø om sig med guldkorn i nogle af de andre debatter?

Fred være med jer, og så trykker jeg tommelfingre for en lidt mere varieret debat i fremtiden.

Peace boys[Smile]
Svar
#74
Ja vi går alle i åndeløs spænding på, om der ikke kan blive foranstaltet et forsøg som forhåbentligt kan afslutte denne langvarige debat om passiv sikkerhed i Bla*er
Men uanset resultatet bliver jeg aldrig ejer af en Blaser [xx(]

Og jeg vil kun sponsorere hvis jeg kan overvære forsøget[^]

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#75
Du kan fortælle ham at hans kone er grim. Gøre ham klart hvilke
møgunger han avler. Du kan endda nedgøre hans jagthund!
Men prøver man at gøre opmærksom på en sikkerhedsbrist ved hans
kryptonitskyder (læs B.....), så er fanden løs!!

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#76
Jeg glæder mig rigtigt meget til at næste fase af dette starter. De seneste mange måneder er der ikke kommet megen ny viden ind i denne debat og sandsynligheden for at I kan debaterer jer til enighed er vist ikke stor.

Der skal derfor lyde et fromt ønske herfra om at I bruger tid og resurser på at finde pengene til at lave forsøgene med Blaseren og så fortsætter debatten efter disse.

Jeg er sikker på at vi alle kan blive klogere af forsøgenes resultater. Hvis det på sigt føre til enten at Blaser forbedre sikkerheden eller at fremtidens rifler benytter Blasers beviste bedre system så er det jo fint. Men sikkerheden bliver ikke større af at vi alle sidder der bag skærmen og skriver "Jeg tror at denne konstruktion er bedre end..." Jeg er efter at have læst den omfattende debat overbevist om at der her inde er folk der ved langt mere om emnet end jeg, men den viden blev dokumenteret allerede på de første 5 siders debat.

Hvor lagt er indsamlingen i øvrigt fra at kunne dække de ønskede forsøg?
Mvh.

Yeti
Svar
#77
Ja det skal blive spændene med en test, hvor dem bag testen ikke har en forud indtaget holdning til Blaser[:o)][:o)][:o)][:o)][:o)]
Svar
#78
Citat:quote:

Posted - 03/09/2007 : 18:33:47
--------------------------------------------------------------------------------

Ja det skal blive spændene med en test, hvor dem bag testen ikke har en forud indtaget holdning til Blaser



Ja det udelukker jo så bl.a. dig [Wink]

LANI

DURA LEX SED LEX, med latex skal du sejre.......
Mvh.LANI



Svar
#79
Citat:quote:

Originally posted by Bockshot

Ja det skal blive spændene med en test, hvor dem bag testen ikke har en forud indtaget holdning til Blaser[:o)][:o)][:o)][:o)][:o)]



Det udelukker sådan set enhver med interesse i emnet. Alle, der er teknisk funderede til at teste et våben, har også en holdning til en hvilken som helst konstruktion. Våbenteknikerne på DEVA og alle andre steder har ikke tilfældigt udvalgte skydere stående i deres eget våbenskab. Og det er vel også rygende ligegyldigt?

Seriøsiteten af en hvilken som helst test hviler på dokumentationen af resultaterne - intet andet - og jeg vil da gerne indrømme at dokumentationskravet efter en så ophedet debat som denne bestemt ikke er mindre end normalt....[Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#80
Holmgrens mening

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)