Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til køb af riffel
#21
Hej alle.

Jeg mangler stadig at høre fra folk der har erfaringer med S&L classic!!!
der må da være nogen der kan hjælpe??[Smile]

MVH
Morten

Snart med riffel[Big Grin]
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#22
Der sælges en hel del her i Sverige og jeg har kun fået positive tilbagemeldinger på den pågældende riffel.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#23
Ja mølleren har fået rekylskræk af alle de 9,3 x 62 der er røget over til broderfolket [Wink]

Du fornemmer når du står med den, at den er solid, og så er det jo en ægte S&L med skåren pibe og bundstykke det kører som ..............................................

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#24
Har kun set en S&L classic i butikken, men den virker meget solid. Skæftekvaliteten er generelt høj for S&L rifler og låsegangen og pibekvaliteten fås ikke bedre til prisen. S&L classic i 30-06, så er du virkelig godt kørende i mange mange år.

kv
Svar
#25
HMM havde håbet på mere fra alle de kloge herinde[Wink], men takker for alle reply´s.
Jeg tager op til REX på lørdag, og håber at få brugt nogle penge på riffel og kikkert[:p]forventer det bliver en S&L classic, da jeg ikke ønsker vekselpibe, og bedre kan lide det rette skæfte på den end 97´eren!!
- kikkert har jeg ikke besluttet mig for endnu

MVH
Morten

Snart med riffel[Big Grin]
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#26
HMM havde håbet på mere fra alle de kloge herinde, men takker for alle reply´s.

halløj BlackAdder
grunden til at du ikke får mange og entydige svar er at vi her snakker religion.
jeg forstår ikke hvorfor du har sat en frist til på lørdag: der er ikke langt imellem de gode brugttilbud på netnatur, den Blå og lignende.
mine 2 sidste Zeiss´er (2,5-10 og 3-12) har ikke koster over 5 k pr stk på nettet og en brugt riffel i en ordentlig kvalitet kan også fås for et lignende beløb.
personligt ville jeg som riffel nr 1 kun kikke efter 6,5 x 55da den er god til skive og mindre vildt og kan anvendes til større vildt.

hvis du vil betale lidt mere så gå til forhandlerne og se på hylden: der står mange udmærkede rifler indenfor dit budget (du skal så betale lidt mere end hvis du handler privat men slipper så for at køre rundt og se på nogle private tilbud )

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#27
Jeg har lige været forbi en af de lokale.

Så på en Steyr Ultra Light. LÆKKER lille sag
Og så kombineret med en ikke alt for stor Kahles.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#28
jeg vil give Strom ret i at man kan finde mange gode brugte rifler på nettet. men det er da fedt at få en helt ny[Smile]
Svar
#29
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men er du i nærheden af K.O. Skov i Bording ved Silkeborg, så tag et kig forbi der. De har afsindigt meget på lager, og altid gode at handle med. OBS! Lad dem ikke montere din kikkert, men find en dygtig våbensmed, der kan sit håndværk - i Bording handler man bare!!! Der burde du kunne finde Sako, Tikka, S&L, remington m.v. + kikkert til dine 15000 kr. Hvis du spørger pænt kan det jo være, at de stadig vil sælge dig en Saur 202 med Jaguar kikkert til 14.500 kr. (tilbud fra marts måned som Jaguargruppen kørte) Kikkerten er ikke det bedste, men det kan man altid opgradere.

Jeg ved at de har hele linjen af remington - og det er altså lækre våben! Kig evt. på en 700 VLS m. lamineret skæfte og matchpibe. Den er lidt tung, men virkelig lækker og ultra præcis! De har den i cal. 308. til ca. 7-8.000 kr!!!

Du kunne jo evt. købe kikkert i USA hos http://www.theopticzone.com og selv importere den - der er mange penge at spare - så har du flere penge til riffel og samtidig en fed Leupold VX-III på ryggen af den til de 15.000 kr... mulighederne er uendelige.

Vedr. S&L, så skyder jeg selv med en af de ældre M97'ere, hvor piben ikke kan skiftes - magen til skydeværktøj skal man lede længe efter. Den er helt fantastisk - pånær omkostninger til ammunition [8D]. Hvis du kan finde sådan en (har set dem flere steder) så hak til. Jeg tvivler dog på, at du kan finde den i cal. 308W,- de blev solgt for længe siden!!! Jeg købte min i Bording til 7.000 kr. for 4 år siden [Big Grin] Hvem ved - måske der stadig ligger en 30-06'er et eller andet sted...

Som jeg var inde på, så ville jeg gå efter Leupold, hvis du skal købe nyt. Det er ypperligt i teknik op optik....og så er det nu jeg får tæv af Zeiss-nørderne [Big Grin] Zeiss er rigtig godt, men leverer kun teoretiske fordele. Jeg har desværre oplevet flere problemer med dyre zeiss-kikkerter, som jeg ville mene absolut ikke mååte forekomme i en kikkert til 15.000 kr.!!! Det er en anden historie.

Leupold har livsvarig garanti - uden pis. Køb en VX-III 3.5-10x50 og du er rigtig godt kørende. Har selv en VX-II 3-9x50, og er aldrig løbet tør for lys [Smile] VX-III byder på bedre linser, coatning og mekanik, så gå efter sådan en hvis det er muligt...

Din Kahles du omtaler er også rigtig fin, men som en anden skrev, så pas på ikke at købe den for dyrt...

Held og lykke med det!
Svar
#30
SE DET ER GODE RÅD MAN KAN BRUGE!!![}Smile]

Mange tak, især til JAMO. Jeg bor i Fredericia, så jeg vil helt sikkert køre forbo K.R. Skov, og kigge der[Big Grin].
Jeg har haft en 700 i hænderne i Hedensted, men klemte fingrene mellem optikken og låsen, hver gang jeg ville repetere[Sad!]Havde ellers regnet med det skulle være sådan en[V]...

I dag vil jeg køre forbi REX og hvis jeg har tid, så til Bording. Jeg skriver selvfølgelig om hvordan det er gået, og om jeg evt har besluttet mig[Wink]

MVH
Morten

Skød en sneppe i lørdags[Big Grin]

- Snart med riffel[:p]
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#31
Det beløb du har sat af, dækker fint købet af en S&L Classic i 308/3006 incl. en ny Leupold VXIII 3,5-10x50.

Så må man sige du er ok kørende fra start.[Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 308Win, 300WinMag og 9,3x62, nu med 6,5-284 igen[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#32
Jeg har helt enig i det med S&L Classic og VX-III - det er et lækkert sæt!!!!

Nu du er hos REX, så har du jo muligheden for at købe Leupold der til DK's billigste priser - ikke noget dumt sted at handle er jeg sikker på. Skov er lidt dyrere med deres kikkerter - men jeg har erfaring for at man kan handle dem mange penge ned hvis man besidder det gen [Big Grin]

Glæder mig til at høre hvad det ender med!!!

Jamo
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Jeg har helt enig i det med S&L Classic og VX-III - det er et lækkert sæt!!!!

Nu du er hos REX, så har du jo muligheden for at købe Leupold der til DK's billigste priser - ikke noget dumt sted at handle er jeg sikker på. Skov er lidt dyrere med deres kikkerter - men jeg har erfaring for at man kan handle dem mange penge ned hvis man besidder det gen [Big Grin]

Glæder mig til at høre hvad det ender med!!!

Jamo



Jeg tror der er butikker der ikke er dyrere end Rex, hvad angår Leupold[Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#34
--Jeg bliver snart sindsyg--[xx(]

Har lige været oppe ved REX og var MEGET tæt på at købe en brugt S&L classic med en leo vx III, fan... så mange lækre ting han har[:p]

...men igen kommer jeg i tvivl. Noget inde i mig siger:Remington 308 med laminat skæfte, og en euro(Zeiss, Swaro eller Kahles) kikkert!!!
Jeg er af den overbevisning at det ikke er udseendet på riflen, der nedlægger dyrene - ja så er det da hvis de dør af grin pga en dårlig riffel[Wink]
Er der nogen der kan overbevise mig om det ene eller andet.
Nu gider jeg snart ikke ligge søvnløs over at tænke på hvad jeg skal købe..[Sad]

MVH

Morten
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#35
Du er nu nået dertil, hvor du skal gå efter hvad du selv synes er bedst... Begge dine optioner er i absolut topklasse.

Personligt ville jeg selv gå efter noget nyt - ene og alene fordi jeg elsker at få noget HELT NYT[Big Grin] Det kan jeg selv skyde til lære at kende, lave mærker i osv [Smile]

faktisk synes jeg ikke at remington'en med laminatskæfte (tror du mener model 700 VLS som jeg henviste til tidligere) er så grim. Sådan en med en matsort Zeiss el. Kahles på er da super fed! Ja den er lidt mere speciel, fordi den har det meget lyse skæfte. Hvis du skulle gå hen og blive træt af det om nogle år kan du jo bare skifte skæftet. Remington har netop uendelige muligheder hvad det angår - uden at du bliver flået!

Med remington får du et "No nonsens" våben, der er lavet til at skyde og intet andet - og det kan det til gengæld også! Det vil tjene dig i mange mange år!!! Men det vil en S&L også [Wink] Følg din intuition - og hvad du føler bedst for. Ligegyldigt hvad du vælger tror jeg ikke du fortryder det på nogen måde!!!

Hilsen Jacob
Svar
#36
Hejsan,

Du spörger til erfaringer med S&L Classic.

Jeg er netop blevet den glade indehaver af et sådant stykke värktöj - dog i kal. 9.3*62[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg har kun väret ude og skyde med den en gang, men er bestemt glad for mit valg sammenlignet med noget brugt eller andet märke.

Sådan en kan du roligt köbe - og så er det jo en dansker du köber[Wink]

Mvh, Tore
Svar
#37
kan man få S&L classic i alle alm. kaliber. jeg troede kun de blev lavet i 6,5x55. 308 og 30-06. [8)]
Svar
#38
Man skal godt nok være dygtig for at finde det S%L hjemmeside som vel ikke er blevet opdateret siden 1996[}Smile]

Men mon ikke dette her passer

SCHULTZ & LARSEN CLASSIC Leveres i kaliber 22-250 rem, 243 win, 308 win, 30-06, 9,3x62

Lidt historieskrivning:
Troede egentlig at Jørgen havde bred forstand på rifler men det er kun skæfter [Wink] Og Mogens Krog har jeg sørme købt min 97DL af [Wink]
http://www.huntershouse.dk/kat645-Historik-Modeller/

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#39
Hej Blackadder.

Et meget kort råd fra mi som jeg selv fik da jeg skulle købe min første jagtriffel!

En Remington model 700 er en fortrindelig skyder, et godt råd er altid, brug flest penge på din montage og kikkert, du kan altid skifte riflen ud men beholde din optik og evt. montage.

Held og lukke i din søgen efter dit nye våben.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#40
SÅ ER DER NYT!!

Jeg har været nede ved Michaels i Svendborg. Jeg fik en MEGET god service, specielt af en våbenmekanikker(Peter).
Jeg fik tilbudt en Remington 700 SPS Tacical 308. Syntes den er MEGET lækker, er dog i tvivl om det bliver et problem at det bløde(og lækre[:p]) skæfte KAN røre ved piben??
Jeg har heller ingen erfaringer med 20 tommer løb - er der nogen der har det??

MVH

Morten
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)