Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til køb af riffel
#41
Sådan en "Harley" kan godt nok trimmes til at skyde ret godt[Wink]
Du får ivhvert fald meget riffel for pengene.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#42
...men har du nogen erfaringer med 20 tommer løb fra Remington?? og hvad med skæftet??

MVH

Morten
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#43
De korte remington løb skyder såmænd ganske pænt[Wink]

SPS skæfterne kender jeg ikke fra praktisk brug men har blot "fumlet" med dem i en butik.

Hvis det skal være rigtigt godt så prøv at høre om du ikke kan få en 700Police med HS skæftet.

Evt tjek Østjydsk om ikke de har denne model.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#44
HEHE, hvad mener du med "ganske pænt"?? Jeg skal jo bruge den til jagt, så jeg forventer ikke skud over 200m[Smile]men vil jo have en PRÆCIS riffel[Wink]
Skæftet er et ala det på Police, altså med alu bedding og gummi istedet for plastik. Jeg er i tvivl om det bliver et problem at skæftet KAN røre løbet??[Sad]
Jeg overvejer at sætte en S&B zenith 3-12x50 Flash Dot på den - nogle kommentarer til det??[8)]

MVH

Morten
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#45
Ja, køb du bare en, de er fantastiske, jeg har bla. en LTR med 20 tommers pibe som skyder trekløver på 100 og kan holde 3 skud på en klisterlap på 200 og mere kan JEG ikke klare, den har Badger Ordnance bundmetal med aftageligt magasin 5 og 10 skuds og ladegrebsgugle også Badger, samt Jewel aftræk og støttebensmontage til Parker-Hale støttben a´la Gammeltoft,
super riffel, fås ikke bedre og slet ikke til de penge.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
.45 forever
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#46
Hvis du er til lidt udenlandsk læsestof

SPS Tactical: http://www.snipercentral.com/spstactical.htm

mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#47
Jeg har 20" pibe på min fuldskæftede S-M M72'er i 30-06

Ingen problemer med precisionen, riflen skyder bedre end mig...

MEN: Den LARMER! (kort pibe, mundingsknald lidt større, og 10cm tættere på øret)

Ud fra hvad jeg læser, så koster den kortere pibe lidt hastighed, men på de afstande hvor jeg forsvarligt kan ramme et dyr, der er forskellen ligegyldig.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Jeg har 20" pibe på min fuldskæftede S-M M72'er i 30-06

20" er kort til en 30.06'er, men fin til en .308 ...

Ingen problemer med precisionen, riflen skyder bedre end mig...

MEN: Den LARMER! (kort pibe, mundingsknald lidt større, og 10cm tættere på øret)

Hvorfor tror du jeg har tinitus [xx(] jeg har bl.a. også skudt meget med en kortpibet 30.06'er



K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#49
Hej BA!

1. 20" pibe vil du ikke fortryde. Ud til 300 meter er der ingen nævneværdig nedsættelse af anslagsenergi, hvis du holder dig til de nordiske arter. Derudover er den som andre har beskrevet MEGET præcis. Jeg har selv en 700 LTR .223R - og den er uhyggelig!!!

2. SPS Tactical er Pillarbedded. 700 LTR/Police med HS-Precision Stock er alubedded. Til jagt er det ligegyldigt, med mindre du skal have støtteben på. Her kan skæftet blive præsset op på piben...men som du kan læse på linket til snipercentral.com, så har det i deres test ikke haft nogen praktisk betydning...

Hvis du har de ekstra knaster at gøre godt med, så gå efter 700 LTR med HS-skæftet - det er lidt mere lækkert, men det er rent nørderi - SPS Tactical er RIGTIG FIN TIL JAGT OG SKYDER MEGET PRÆCIST!!! Skulle du engang blive træt af skæftet...ja så skifter du det bare - det er jo meget nemt med remington. I øvrigt, så er Peder ved Michaels Jagt ekspert i remington - så det er det rigtige sted du handler :-)

Vedr. dit kikkertvalg så lyder det som et fornuftigt valg! Dog vil jeg lige nævne at det godt kan se lidt tosset ud med en stor kikkert på en lille riffel (20"). Jeg har selv købt en Leupold Mk4 2.5-8x36 med lys, som jeg er ved at få monteret på min LTR. Det er rigeligt til hjemmelig jagt - og tro det elle lad være den lille Mk4 er enorm lysstærk...jeg havde selv en 3-9x50 på den før - den fyldte hele ryggen på den arme lille fætter :-)
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hej BA!

1. 20" pibe vil du ikke fortryde. Ud til 300 meter er der ingen nævneværdig nedsættelse af anslagsenergi, hvis du holder dig til de nordiske arter. Derudover er den som andre har beskrevet MEGET præcis. Jeg har selv en 700 LTR .223R - og den er uhyggelig!!!

2. SPS Tactical er Pillarbedded. 700 LTR/Police med HS-Precision Stock er alubedded. Til jagt er det ligegyldigt, med mindre du skal have støtteben på. Her kan skæftet blive præsset op på piben...men som du kan læse på linket til snipercentral.com, så har det i deres test ikke haft nogen praktisk betydning...

Hvis du har de ekstra knaster at gøre godt med, så gå efter 700 LTR med HS-skæftet - det er lidt mere lækkert, men det er rent nørderi - SPS Tactical er RIGTIG FIN TIL JAGT OG SKYDER MEGET PRÆCIST!!! Skulle du engang blive træt af skæftet...ja så skifter du det bare - det er jo meget nemt med remington. I øvrigt, så er Peder ved Michaels Jagt ekspert i remington - så det er det rigtige sted du handler :-)

Vedr. dit kikkertvalg så lyder det som et fornuftigt valg! Dog vil jeg lige nævne at det godt kan se lidt tosset ud med en stor kikkert på en lille riffel (20"). Jeg har selv købt en Leupold Mk4 2.5-8x36 med lys, som jeg er ved at få monteret på min LTR. Det er rigeligt til hjemmelig jagt - og tro det elle lad være den lille Mk4 er enorm lysstærk...jeg havde selv en 3-9x50 på den før - den fyldte hele ryggen på den arme lille fætter :-)



Hej Jamo

Giver en 20" pibe nævneværdig nedsættelse af anslagsenergi hvis man
skal skyde ikke nordiske arter[?]

Vil anslagsenergien være større på en keiler i Polen end på et vortesvin i Afrika[?]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#51
OK...ordkløver...jeg har måske udtrykt mig lidt uklart [Smile] Jeg mener selvfølgelig, at den energi man taber ved en 20" pibe kontra f.eks en 26" ikke er nævneværdig medmindre man skal skyde på lange hold...
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

OK...ordkløver...jeg har måske udtrykt mig lidt uklart [Smile] Jeg mener selvfølgelig, at den energi man taber ved en 20" pibe kontra f.eks en 26" ikke er nævneværdig medmindre man skal skyde på lange hold...



Nåååå.... så er jeg med[Smile][Big Grin][Wink]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#53
Så fik jeg endelig besluttet mig!![Big Grin]

- Remington 700 SPS Tactical med S&B zenith 3-12x50 Flash Dot..

Købte den ved Michaels Jagt i Svendborg efter kanon service af ham selv og hans våbenmekanikker Peder. Det betyder sgu meget med nogen der ved hvad de snakker om, og ikke bare prøver at prakke en det dyreste på, som jeg oplevede andre steder!![Sad!]

Nå kan jeg ikke vente på at politiet bliver færdig med papirerne, så jeg kan komme ud og prøve den[:p]

Mange tak for de gode råd og kommentarer.

Morten

Nu MED riffel[Big Grin]
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#54
Sådan! Tillykke med det - det er et rigtig fedt sæt du har købt dig Smile Du må lige smide en kommentar og et billede når du får den - og ikke mindst en kommentar om hvordan den skyder Smile Jamo
Svar
#55
SÅ FIK JEG DEN ENDELIG!!

- så fik politiet endelig taget sig sammen, og sendte tilladelsen til mig, efter jeg havde ventet i 14 dage[Sad]

Har lige været ude og skyde med den, og den samler 6 skud inden for 2,5cm x 2,5cm, med standard S&B[Big Grin]

MVH og tak for alle de gode og saglige rådMorten

Nu MED riffel [^] -
Remington 700 SPS Tactical med S&B zenith 3-12x50 Flash Dot
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar
#56
Tillykke med den lille ny.
Det er altid dejligt når det hele flasker sig og går op i en højere enhed. Du vil sikkert være svær at holde fra skydebanen i den kommende tid. Håber ikke du er gift med andre [Big Grin]

JPL
JPL
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by BlackAdder

SÅ FIK JEG DEN ENDELIG!!

- så fik politiet endelig taget sig sammen, og sendte tilladelsen til mig, efter jeg havde ventet i 14 dage[Sad]

Har lige været ude og skyde med den, og den samler 6 skud inden for 2,5cm x 2,5cm, med standard S&B[Big Grin]

MVH og tak for alle de gode og saglige rådMorten

Nu MED riffel [^] -
Remington 700 SPS Tactical med S&B zenith 3-12x50 Flash Dot



BILLEDER.............. BILLEDER [:p][Wink]

Mvh Takleberry

[Image: 24092007003.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by BlackAdder

Så fik jeg endelig besluttet mig!![Big Grin]

- Remington 700 SPS Tactical med S&B zenith 3-12x50 Flash Dot..

Købte den ved Michaels Jagt i Svendborg efter kanon service af ham selv og hans våbenmekanikker Peder. Det betyder sgu meget med nogen der ved hvad de snakker om, og ikke bare prøver at prakke en det dyreste på, som jeg oplevede andre steder!![Sad!]

Nå kan jeg ikke vente på at politiet bliver færdig med papirerne, så jeg kan komme ud og prøve den[:p]

Mange tak for de gode råd og kommentarer.

Morten

Nu MED riffel[Big Grin]



Tillykke med din Harley og velkommen i klubben af glade discount riffel brugere.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by BlackAdder

SÅ FIK JEG DEN ENDELIG!!

- så fik politiet endelig taget sig sammen, og sendte tilladelsen til mig, efter jeg havde ventet i 14 dage[Sad]

Har lige været ude og skyde med den, og den samler 6 skud inden for 2,5cm x 2,5cm, med standard S&B[Big Grin]

MVH og tak for alle de gode og saglige rådMorten

Nu MED riffel [^] -
Remington 700 SPS Tactical med S&B zenith 3-12x50 Flash Dot



Tilykke!
Jeg er meget spændt på hvad den samler med kvalitets-ammo![Wink]
"Once upon a time in the West"
Svar
#60
Vil MEGET gerne vise "hende" frem, men ærligt, så kan jeg ikke finde ud af at indsætte billeder - HJÆLP!!![:I]

MVH

Morten
MVH

Morten

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)