Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana Jagtrejser
#21
Følgende notits er IKKE noget rygte (bekræftet af FirstNorth for fem minutter siden). Diana Jagtrejsers moderselskab DTG Sweden er sat på "observationslisten" eftersom FirtNorth ikke anser at selskabet p.t. opfylder de organisatoriske og medarbejdermæssige krav for registrering på denne børs:

06/19/2008 17:30

First North: DTG Sweden AB to the observation segment (140/08)

OMX Nordic Exchange Stockholm AB is of the opinion that DTG Sweden AB materially no longer meets the applicable admission requirements regarding organization and staff.

With reference to what is stated above, OMX Nordic Exchange Stockholm AB has decided that the shares in DTG Sweden AB (ISIN code SE0002060152 and order book ID 50068) will be placed on the observation segment until further notice.

The shares will be transferred with effect from Monday, June 23rd, 2008.

If you have questions regarding this Announcement, please contact Issuer Surveillance at +46 8 405 70 50"

Meddelelsen er i dag rundsendt af. Bl.a. Jensen Safaris sammen med en masse helt udokumenterede påstande og meninger om personkredsen bag Diana Jagtrejser.[xx(]

Mon ikke at de aktionærer, der netop har inskudt yderligere millionkapital forstår at få bragt organisationen på ret køl igen? Jeg tror det. Og med hensyn til forretningens fremtid, så har investorernes penge jo ikke vokset frem af sig selv i deres madrasser - de har med andre ord en vis erfaring i virksomhedsdrift, så mon ikke, at de har planer om, at gøre brug af disse erfaringer i denne sammenhæng også?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#22
Rokering i bestyrelsen

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#23
Kære Jens Ulrik Høgh,

Du anvender udtrykket "udokumenterede påstande", men Mads Jørgensens tidligere forretningseventyr er særdeles veldokumenterede Udokumenteret påstand slettet. Du kan selv Google på nettet og læse herom, hvis Du interesserer Dig for emnet. Især firmaerne DayDream og Poker24 vil være interessante - Udokumenteret påstand slettet.

I mellemtiden er DTG aktien i frit fald - sælges nu til 60 pct. under indkøbsprisen, og det vil givetvis gå endnu værre i de følgende uger, når talrige småaktionærerne for alvor får kolde fødder.

Problemet er ikke at markedet har flere aktører, det er særdeles sundt og godt for kunderne, men når man entrer jagtrejsemarkedet og under falske forudsætninger lokker almindelige småjægere til at investere i et så tvivlsomt foretagende med en så katastrofal økonomi, så har det pludseligt en almene interesse for jægerne.

Og så er det jo engang imellem en god fornemmelse at få ret. Hvis man havde lyttet til mine advarsler i marts måned, så kunne de gode jægersmænd måske have fået råd til en ekstra forårsbuk - nu får de i stedet en meget lang næse.

Spørgsmålet er hvor længe de få rigmænd, som er storaktionærer i selskabet, har lyst til at pumpe nye penge i foretagenet, hvis markedsværdi nu er skrumpet ind med foreløbig 60 pct. Ingen med forstand på branchen kunne hitte på at smide så mange millioner ud på et marked, som er trykket af hård konkurrance, i mange tilfælde illoyale kunder som booker udenom eller hvor det tilfældigvis er billigere, og så en økonomi der ikke har det helt så godt som tidligere. Det srider imod sund fornuft, Udokumenteret påstand slettet. Min sympati ligger hos den almindelige jæger, som har smidt penge ud af vinduet. Det er dem som bør advares.

Safari Jensen

Redigeret af Administrator
Svar
#24
Kære Holger Jensen

Jeg kender hverken Mads Jørgensen eller dig. Men jeg ved at INGEN navngivne personer udråbes som "suspekte" herinde, medmindre den der gør det, forelægger dokumentation i form af en domfældelse eller lignende. Derfor er der luget en del udokumentere påstande ud i ovenstående indlæg.

Vi har et retssystem til at afgøre den slags - og du er langt fra en del af retssystemet.

Kommer der et eneste udokumenteret angreb på personer eller konkurrenter mere fra din side, så sætter du ny bundrekord i levetid som debattør herinde!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#25
Generalforsamling udskudt + ny aktieemission for 14 mio. SEK.

http://www.huntersmagazine.com/?mod=article&aID=2784

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Det var da befriende med en debat med lidt bid, det må så være op til Holger Jensen at dokumentere de "tvivlsomme" påstande som han åbenbart er fremkommet med i sit indlæg. Imidlertid har redaktøren været særdeles flittig med den røde pen, hvilket jeg tror blot øger folks nysgerrighed.

At Diana har tabt 60% af kursværdien siden børsintroduktionen er ikke nogen bemærkelsesværdig præstation. Det Fælles nordiske flyselskab SAS har det sidste år tabt ca. 85 % af deres kursværdi, og er nærmest i frit fald. Et solidt hæderkronet selskab som Den Danske Bank har ligeledes fået halveret aktiekursen på bare et år, og det på trods af at banken sidste år havde et overskud efter skat på 15 mia. kroner...
Det kan så frygtes, som Holger Jensen skriver, at Diana vil falde yderligere kursmæssigt i fremtiden når krisen for alvor kommer til at kunne mærkes, så er det sandsynligvis den årlige jagtrejse som bliver sparret væk.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#27
Den røde pen har været i sving, fordi Holger Jensen fremkommer med 100% udokumenterede nedsættende påstande/beskyldninger rettet imod navngivne enkeltpersoner. Hvis det er oplysninger, som Holger Jensen finder relevante, så SKAL de præsenteres samtidigt med dokumentation for, at de faktuelt holder vand. Alternativt er jeg nød til at betragte det som injurier, hvilket jeg ikke kan stå inde for at VTF viderebringer.

Holger Jensen driver sit eget jagtrejsebureau fra Sydafrika i direkte konkurrence med Diana Jagtrejser og alle andre jagtrejsearrangører på det danske jagtrejsemarked. Dette faktum lemper ikke kravet om, at nedsættende påstande om hans konkurrenter (og personkredsen bag) bakkes op af dokumentation. Tværtimod!

Vi er mange der med en opmærksom panderynke følger turbulensen omkring Diana Jagtrejser, men debatten herinde baseres på fakta og ikke på løse rygter serveret af en konkurrent med en tydeligt fjendtlig dagsorden.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#28
De læsere som tilfældigvis skulle ønske ucensurede oplysninger om forretningsgangen og personerne bag DTG Sweden AB er velkomne til at skrive til mig, for det bliver jo åbenbart ikke på denne debatside at sandheden kommer frem.

Der er ellers en ny overraskende udvikling netop i dag, som ellers nok kunne have almenhedens interesse, men på den anden side er det jo dejligt at vi bagefter har dokumentation for hvem i jagtverdenen der har holdt hånden over de folk, som ikke drev ærligt spil overfor jægerne. Vi så jo nøjagtigt det samme i DJ-sagen sidste år.

Safari Jensen
Svar
#29
Hvis du har fundet information på internettet er du jo fri til at linke til det?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Safari Jensen

De læsere som tilfældigvis skulle ønske ucensurede oplysninger om forretningsgangen og personerne bag DTG Sweden AB er velkomne til at skrive til mig, for det bliver jo åbenbart ikke på denne debatside at sandheden kommer frem.

Der er ellers en ny overraskende udvikling netop i dag, som ellers nok kunne have almenhedens interesse, men på den anden side er det jo dejligt at vi bagefter har dokumentation for hvem i jagtverdenen der har holdt hånden over de folk, som ikke drev ærligt spil overfor jægerne. Vi så jo nøjagtigt det samme i DJ-sagen sidste år.

Safari Jensen



Safari Jensen come on! Du fremstiller dig selv som en frihedskæmper, der blot afventer opgørets time, hvor du og dine jævnbyrdige i "kampen for sandheden og retfærdigheden", skal straffe alle værnemagerne, herunder undertegnede, der forhindrede dine "sandheder" i at nå de brede masser.

Der er ingen her, der holder hånden over nogen. Men vi har visse standarder for debatformen, som skal overholdes i.h.t. til de regler for brug af forummet, som du har bekræftet, at du ville følge, da du meldte dig til som bruger. Herunder tillader vi ikke injurier. Jeg vil ikke påberåbe mig, at vores standarder på nogen måde hæver sig over, hvad man iøvrigt betragter som god og seriøs opførsel i resten af samfundet. Du må bare tage til efteretning, at heller ikke denne debatside står til rådighed for udspredelse af udokumenterede påstande om dine konkurrenter - eller om nogen andre for den sags skyld.

Sandheder er mere end velkomne. Men påstande, der fremsættes uden dokumentation, er ikke sandheder. Det er rygter.[xx(]

Hvis du mener at ligge inde med "sandheder", så må du være i stand til at dokumentere dem. Længere er den ikke.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#31
Jeg er nok lidt anderledes end mange af de andre debattører, da jeg skriver både navn og adresse under mine indlæg. Det understreger især at jeg har tænkt mig at stå ved hvad jeg skriver, men jeg skal ikke ulejlige denne debatside yderligere. Jeg har ALDRIG ladet mig cencurere, og min position er væsentligt styrket af det faktum at jeg for det første er ret frygtesløs, og for det andet har jeg kunder nok og driver jagtrejser som en sund forretning igennen 28 år, så jeg behøver ikke at lefle for hverken jagtblade eller netsideredaktører. Det fik DJ at føle de sidste to år, hvor mere end 80.000 har åbnet den kritiske revisor rapport fra min hjemmeside. Selv her i juni måned 2008, mere end to år efter at jeg egenrådigt publicerede den fortrolige rapport om svindlerne i DJ, har foreløbig 443 åbnet den, og det kan alle se ved selvsyn, da hjemmesidestatistikken også er offentlig tilgængelig fra hjemmesiden.

Hvis jeg ønskede at drive uberettighedet hetz mod nogen, så ville jeg nok vælge at finde et anonymt synonym, som mange af de andre der skriver på diverse debatsider, men det er så fjernt fra min natur, at det ville være helt utænkeligt. Jeg har allerede i februar måned 2008 advaret imod køb af DTG aktierne, og det var længe før Diana overhovedet begyndte at sælge jagt i Afrika. Udokumenteret påstand slettet

Somme tider er fakta mere dramatisk end fiktion, og det må man sige bekræftes ret godt med denne føljeton. Tak for denne gang - nyd "debatten" og lad os se hvem der i den sidste ende får ret og hvem der får en meget lang næse...!

Holger Krogsgaard Jensen, Jensen Safaris, Pretoria, Sydafrika

Safari Jensen

Modereret af administrator
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Safari Jensen

Jeg er nok lidt anderledes end mange af de andre debattører, da jeg skriver både navn og adresse under mine indlæg.


1. De andre debattører efterlever forumets simple regler - deri er du anderledes.

2. Hvis du rent faktisk havde skrevet dit navn og adresse under dine første indlæg var de alligevel blevet moderede i.h.t. forumets regler.

Citat:quote:

Originally posted by Safari Jensen

Jeg har ALDRIG ladet mig cencurere, og min position er væsentligt styrket af det faktum at jeg for det første er ret frygtesløs, og for det andet har jeg kunder nok og driver jagtrejser som en sund forretning igennen 28 år, så jeg behøver ikke at lefle for hverken jagtblade eller netsideredaktører. Det fik DJ at føle de sidste to år, hvor mere end 80.000 har åbnet den kritiske revisor rapport fra min hjemmeside. Selv her i juni måned 2008, mere end to år efter at jeg egenrådigt publicerede den fortrolige rapport om svindlerne i DJ, har foreløbig 443 åbnet den, og det kan alle se ved selvsyn, da hjemmesidestatistikken også er offentlig tilgængelig fra hjemmesiden.


Du ER dygtig (når du selv skal sige det). Du kommer i øvrigt ikke længere herinde ved at "lefle for netsideredaktøren", men en vilje til at efterleve dit tilsagn om at følge reglerne havde været formålstjenligt.

Citat:quote:

Originally posted by Safari Jensen

Somme tider er fakta mere dramatisk end fiktion, og det må man sige bekræftes ret godt med denne føljeton. Tak for denne gang - nyd "debatten" og lad os se hvem der i den sidste ende får ret og hvem der får en meget lang næse...!



De eneste problemer med dine indlæg er formen. Vi kan ikke - og vil ikke - tillade, at dette forum bliver et medie for udspredelse af løse rygter - og selv hvis et sådan rygte sidenhen skulle vise sig at holde vand, så er der ingen her, der dukker nakken. Rygter er rygter, fakta er fakta og fakta kan pr. definition altid dokumenteres - alternativt betragter jeg det som rygter.

Jeg har låst din brugerprofil eftersom du åbenbart ikke VIL efterleve spillereglerne for dette debatforum. Det kan du udelukkende takke dig selv for.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#33
http://epn.dk/handel_service/turisme_fri...392083.ece

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#34
Nu har jeg vidst det i et stykke tid, men havde intet at linke til.

Og jeg vil ikke komme med udokumenterede indlæg, men dette er hvad jeg kan dokumentere:

Diana har mistet terræn i Polen ...

http://www.limpopo-travel.dk/news/client...tourtype=0

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#35
Vil tilføre 14 mill.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#36
Jammen det bliver jo spændende at se, om investorerne fortsat tror så meget på ideen, at der trækkes yderligere millioner op af hatten.

Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig, at et indarbejdet brand som Diana Jagtrejser får lov til at løbe ud i sandet. Jeg har ligeledes svært ved at forestille mig, at skuden ikke skulle blive vendt, hvis disse garvede herrer vælger at reinvestere.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#37
Tjah, det er jo et gammelt brand ...

Men to af mine jagtkammerater har valgt, (og er blevet lovet), at deres depositum på en jagttur bliver tilbagebetalt.

Problemet er bare at de ikke har set nogen penge endnu ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#38
hmmm....

Til gengæld er det rablet totalt for Safarijensen [Big Grin]
Han er så fornærmet over at blive hældt ud herindefra, at jeg har fået en rolle som "special guest star" i hans seneste nyhedsbrev (som han åbenbart har fået hjælp til at skrive af en mand ved navn Helge Bertelsen) [Big Grin][Big Grin][Big Grin] Safarijensen lider åbenbart af den vrangforestilling, at jeg her i denne tråd skulle have anbefalet danske jægere, at købe aktier i Diana jagtrejser og det er nu hans mission i livet, at fortælle verden, at jeg er medansvarlig for alle disse "stakkels småspareres" tab. Patetisk - selvom det selvfølgeligt er nemmere for en mand som Jensen at få ret, hvis han selv får lov til at finde på, hvad hans "modstander" mener.

Anyway: Generalforsamlingen forløb tilsyneladende som planlagt:

DTG Sweden AB - Kommuniké från årsstämma
Stämmokommuniké DTG Sweden AB
Pressrelease 2008-07-31

Kommuniké från DTG Sweden ABConfused årsstämma 2008

Vid årsstämma i DTG Sweden AB idag den 31 juli 2008, beslutades, i
sammanfattning, bl.a. om följande.

• Styrelseledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet. De i
årsredovisningen intagna balans- och resultaträkningarna fastställdes.
Beslutades att bolagets förlust skulle balanseras i ny räkning.

• Följande personer valdes till ordinarie styrelseledamöter: Adam Cowburn, Steen
Højgaard, Mads V. Jørgensen, Johan von Kantzow och Philip Kjær. Gunnar Nilsson
avböjde omval på grund av utlandsflytt.

• Med entledigande av nuvarande revisor valdes Patrik Andersson, Andersson &
Norberg KB till revisor.

• Beslutades om nyemission av högst 13 999 667 aktier. Bolagets aktieägare skall
ha företrädesrätt att teckna de nya aktierna, varvid varje gammal aktie skall
berättiga till teckning av en ny aktie till en teckningskurs om 1 krona per
aktie. Avstämningsdagen skall vara den 8 augusti 2008 och teckningsperioden den
13 augusti 2008 till den 29 augusti 2008. Betalning för tecknade aktier skall
erläggas kontant. Bakgrunden till styrelsens förslag till nyemission är att
bolagets likviditet under våren har varit ansträngd på grund av negativt
resultat under 2007 och första kvartalet 2008.

• Beslutades att bolagets styrelse skall vara bemyndigad att, vid ett eller
flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från
aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier, emission av
teckningsoptioner eller emission av konvertibler. Genom beslut med stöd av
bemyndigandet skall sammanlagt högst 2 800 000 aktier kunna ges ut.

• Beslutades att ändra bolagsordningen på sätt att gränserna för aktiekapital
och aktier höjs samt att bolagets räkenskapsår skall vara mellan den 1 juli och
den 30 juni istället för kalenderår för att bättre överensstämma med
säsongsvariationerna i bolagets verksamhet.

För mer information:

Joacim von Bodungen, Verkställande Direktör
+45 21 41 85 00

DTG Sweden AB (publ) är en av världens största arrangörer av jaktresor och
marknadsförs under namnet Diana samt Diana Jagt- og Fiskerejser. First North är
en alternativ marknadsplats som drivs av OMX Nordic Exchange Stockholm AB. Bolag
vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som
börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till
företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Mangold Fondkommission är bolagets
Certified Adviser.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#39
Ny bestyrelsesformand

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#40
Efter 5 forgæves "forsøg" på pengeoverførsel, kom de indbetalte penge retur til mine jagtkammerater i går.

Så der er da lidt styr på tingene.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)