Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana Jagtrejser
#41
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

hmmm....

Til gengæld er det rablet totalt for Safarijensen [Big Grin]
Han er så fornærmet over at blive hældt ud herindefra, at jeg har fået en rolle som "special guest star" i hans seneste nyhedsbrev (som han åbenbart har fået hjælp til at skrive af en mand ved navn Helge Bertelsen) [Big Grin][Big Grin][Big Grin] Safarijensen lider åbenbart af den vrangforestilling, at jeg her i denne tråd skulle have anbefalet danske jægere, at købe aktier i Diana jagtrejser og det er nu hans mission i livet, at fortælle verden, at jeg er medansvarlig for alle disse "stakkels småspareres" tab. Patetisk - selvom det selvfølgeligt er nemmere for en mand som Jensen at få ret, hvis han selv får lov til at finde på, hvad hans "modstander" mener.

Hvis høghen ikke blev personligt stødt af jensens skriverier, kunne det måske tolkes som at jensen, mener at ved at udelukke ham fra en debat, var man medvirkende til at flere investerede i en efter hans mening tvivlsom aktie, og på et efter hans mening mangeltfuld informationsudbud. Han ønskede måske også at bidrage til et generelt videnniveau, så nogle kunder ikke løb en uforudset risiko, ved en forudbetaling på en "ikke pakkerejse".
Er fakta ikke at rejsegarantifonden kun dækker pakkerejser, og dermed er mange kørselv jagtrejser ikke dækket at rejsegarantifonden.

Om man kan li jensen eller ej, og om man mener at han har selvpromoverende interesser, skal jeg ikke tage stilling til. Men det er nok uomtvisteligt at han ofte har fat i nogle sanheder, før de ellers bliver offentligt kendte.

Anyway: Generalforsamlingen forløb tilsyneladende som planlagt:

DTG Sweden AB - Kommuniké från årsstämma
Stämmokommuniké DTG Sweden AB
Pressrelease 2008-07-31

Kommuniké från DTG Sweden ABConfused årsstämma 2008

Vid årsstämma i DTG Sweden AB idag den 31 juli 2008, beslutades, i
sammanfattning, bl.a. om följande.

Styrelseledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihethvad betyder det egentligt. De i
årsredovisningen intagna balans- och resultaträkningarna fastställdes.
Beslutades att bolagets förlust skulle balanseras i ny räkning.

• Följande personer valdes till ordinarie styrelseledamöter: Adam Cowburn, Steen
Højgaard, Mads V. Jørgensen, Johan von Kantzow och Philip Kjær. Gunnar Nilsson
avböjde omval på grund av utlandsflytt.

• Med entledigande av nuvarande revisor valdes Patrik Andersson, Andersson &
Norberg KB till revisor.

• Beslutades om nyemission av högst 13 999 667 aktier. Bolagets aktieägare skall
ha företrädesrätt att teckna de nya aktierna, varvid varje gammal aktie skall
berättiga till teckning av en ny aktie till en teckningskurs om 1 krona per
aktie. Avstämningsdagen skall vara den 8 augusti 2008 och teckningsperioden den
13 augusti 2008 till den 29 augusti 2008. Betalning för tecknade aktier skall
erläggas kontant. Bakgrunden till styrelsens förslag till nyemission är att
bolagets likviditet under våren har varit ansträngd på grund av negativt
resultat under 2007 och första kvartalet 2008.
Denne beslutning tilfører vel ikke penge, blot åbner den mulighed for at der udstedes flere aktier. De nuværende aktionærer garantere vel ikke for salget

• Beslutades att bolagets styrelse skall vara bemyndigad att, vid ett eller
flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från
aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier, emission av
teckningsoptioner eller emission av konvertibler. Genom beslut med stöd av
bemyndigandet skall sammanlagt högst 2 800 000 aktier kunna ges ut.

• Beslutades att ändra bolagsordningen på sätt att gränserna för aktiekapital
och aktier höjs samt att bolagets räkenskapsår skall vara mellan den 1 juli och
den 30 juni istället för kalenderår för att bättre överensstämma med
säsongsvariationerna i bolagets verksamhet.

För mer information:

Joacim von Bodungen, Verkställande Direktör
+45 21 41 85 00

DTG Sweden AB (publ) är en av världens största arrangörer av jaktresor och
marknadsförs under namnet Diana samt Diana Jagt- og Fiskerejser. First North är
en alternativ marknadsplats som drivs av OMX Nordic Exchange Stockholm AB. Bolag
vars aktier handlas på First North är inte skyldiga att följa samma regler som
börsnoterade bolag, utan ett mindre omfattande regelverk anpassat till
företrädesvis mindre bolag och tillväxtbolag. Mangold Fondkommission är bolagets
Certified Adviser.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



jbn
Svar
#42
Om han har fat i nogle sandheder eller ej, fritager ikke manden for at efterleve reglerne her på forummet. Han kom med nogle særdeles grove injurier imod navngivne personer, hvis eneste "forbrydelse" var, at de havde investeret i foretagendet.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Om han har fat i nogle sandheder eller ej, fritager ikke manden for at efterleve reglerne her på forummet. Han kom med nogle særdeles grove injurier imod navngivne personer, hvis eneste "forbrydelse" var, at de havde investeret i foretagendet.

Denne forbrydelse kan vel også være grov nok, HVIS de så efterfølgende forsøger at lokke andre til at overtage "aben" vha mangelfulde eller direkte misvisende oplysninger.
Som sagt blander jeg mig ikke i debatten med hensyn til hvordan DIANA drives. Jeg har heller ingen mulighed for at bedømme jensens injurier, da de var slettede inden jeg læste indlæggene.
Men for en udenforstående kunne din reaktion godt tolkes som om du havde en personlig holdning til Jensen.
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Som en potentiel aktiekøber i DIANA, eller potentiel køber af en ikke pakkerejse hos selskabet, kunne det være interesant at få flest mulige oplysninger, for en så kvalificeret beslutning som muligt.
Som leverandør til et selskab, kan det også være interesant at få så alsidige oplysninger som muligt, om personkredsen bag selskabet.

jbn
Svar
#44
Indledningsvist: Du har ganske ret i, at du af naturlige årsager ikke har den ringeste indsigt i, præcis hvad der blev modereret i Jensens indlæg. Du får det heller ikke. Derfor er denne debat absurd.

Som ansvarlig for sitet er det mig, der stilles til ansvar for evt. injurier der får lov til at blive stående her, og derfor er det naturligvis også mig, der i nødvendigt omfang griber ind. Hvad du deraf tolker omkring mit forhold til Holger Jensen er jeg flintrende ligeglad med. Du kan jo evt. give ham plads til hans udgydelser på dit eget firma-site, hvis du føler at hans "sandheder" er så vigtige at få frem.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#45
Citat:quote:

Meddelelsen er i dag rundsendt af. Bl.a. Jensen Safaris sammen med en masse helt udokumenterede påstande og meninger om personkredsen bag Diana Jagtrejser.

Mon ikke at de aktionærer, der netop har inskudt yderligere millionkapital forstår at få bragt organisationen på ret køl igen? Jeg tror det. Og med hensyn til forretningens fremtid, så har investorernes penge jo ikke vokset frem af sig selv i deres madrasser - de har med andre ord en vis erfaring i virksomhedsdrift, så mon ikke, at de har planer om, at gøre brug af disse erfaringer i denne sammenhæng også?


Citat:quote:

Jammen det bliver jo spændende at se, om investorerne fortsat tror så meget på ideen, at der trækkes yderligere millioner op af hatten.

Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig, at et indarbejdet brand som Diana Jagtrejser får lov til at løbe ud i sandet. Jeg har ligeledes svært ved at forestille mig, at skuden ikke skulle blive vendt, hvis disse garvede herrer vælger at reinvestere.


Citat:quote:

Til gengæld er det rablet totalt for Safarijensen
Han er så fornærmet over at blive hældt ud herindefra, at jeg har fået en rolle som "special guest star" i hans seneste nyhedsbrev (som han åbenbart har fået hjælp til at skrive af en mand ved navn Helge Bertelsen) Safarijensen lider åbenbart af den vrangforestilling, at jeg her i denne tråd skulle have anbefalet danske jægere, at købe aktier i Diana jagtrejser og det er nu hans mission i livet, at fortælle verden, at jeg er medansvarlig for alle disse "stakkels småspareres" tab. Patetisk - selvom det selvfølgeligt er nemmere for en mand som Jensen at få ret, hvis han selv får lov til at finde på, hvad hans "modstander" mener.



Hvis man læser de 3 løse citater, er det måske[?] ikke helt uforståeligt at du ender som "special guest star" på jensens hjemmeside.

Det ville forøvrigt være interesant at få en vurdering af kunders retsstilling, ved køb af ikke pakkerejser ved et jagtrejseselskab.
Dette specielt hvis et selskab har en efter egne udsagn stram likviditet, og efter offentliggjorte meddelelser, har svært ved at beholde en positiv egenkapital.

Da du er bedre til svensk end mig, kan du så ikke forklare hvad der menes med
Citat:quote:

Styrelseledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet


jbn
Svar
#46
Ignorant - dit sidste citat ligger i sagens natur tidsmæssigt efter, at jeg er blevet ophøjet til "special guest star".

De to første kan jeg ikke se noget mærkeligt i. Jeg betragter det fortsat som værende forholdsvis logisk, at erfarne erhvervsfolk, der vælger at skyde millioner at deres formuer i et skrantende selskab og til og med træder ind i selskabets bestyrelse også forventer at rette op på slingrekursen.

Jeg har ikke selv nogen aktier i Diana Jagtrejser og har aldrig anbefalet nogen at købe dem. Men jeg mener også, at en vis fairness i relation til ikke at basere en diskussion på løse rygter må være på sin plads - ikke mindst i lyset af, at Diana er ude i nogle ret så åbenbare problemer, der let forværres af sladder og decideret rygtemageri.

Hvofor mener du, at det er min opgave at forklare dig, at bestyrelsesmedlemmerne og direktøren har fået ansvarsfrihed af generalforsamlingen? Jeg mener ikke at have påtaget mig rollen som Dianas advokat. Jeg kan ikke personligt udlede mere af denne information, end at det betyder, at et flertal af aktionærerne har vedtaget, at det skal være sådan. Men nu var jeg heller ikke med på generalforsamlingen - var du? Men jeg kan da godt se, at man kan brygge nogle gode konspirationsteorier sammen, hvis man tillæger den konkrete information et vist mål af fri fantasi - alternativt kunne man jo gå den seriøse vej og diskuttere på et grundlag af reel information.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#47
Høgh
Jeg beder ikke dig om at tage stilling til det sidste citat, udelukkende en form for oversættelse, da jeg åbenbart ikke forstår, hvad en sådan beslutning dækker.

Da jeg ved du tidligere har været involveret i en form for jagtrejseformidling, kunne du måske også svare på problemstillingen omkring "ikke pakkerejser"

jbn
Svar
#48
Jeg ved faktisk heller ikke præcist, hvem bestyrelse og direktion ikke længere skal stå til ansvar overfor, men logisk set kan det kun være aktionærerne, eftersom myndighederne ikke fraskriver sig retten til at holde folk ansvarlige i.h.t. lovgivningen. Som jeg læser det, har aktionærerne fraskrevet sig muligheden for at forfølge bestyrelse og direktion for beslutninger, som af aktionærerne kunne opfattes som urimelige. Men jeg er ikke erhvervsjurist.

Jeg har aldrig beskæftiget med med jura i forbindelse med rejsesalg, så jeg ved ærlig talt intet om reglerne vedr. "pakkerejser" og "ikke-pakkerejser". Det foresvæver mig at rejsegarantifonden i tilfælde af konkurs kun træder ind og hjælper kunder, der har købt "pakkerejser", men det er som sagt ikke noget jeg ved nok om, til at udtale mig skråsikkert.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#49
Høgh
Du skriver at du ikke har aktier i Diana, det er naturligvis korrekt, men derudover kan man selvfølgelig indgå i andre sammenhænge med et selskab som bevirker at ens forhold til selskabet bliver lidt "farvet". Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om du har anden forbindelse med selskabet?

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#50
Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Styrelseledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet

jbn



Prøv engang at søge på "meddelt decharge" på Google, så vil I se at dette er meget almindeligt på generalforsamlingerne i Danmark. Idéen er at bestyrelsen ligger tingene fra det forløbne år frem for generalforsamlingen, der så tager stilling til om den (de om man vil for det er jo aktionærerne) er tilfredse med bestyrelsen. Hvis den er det accepterer generalforsamlingen så at overtage ansvaret. Bestyrelsen kan herefter ikke restforfølges af selskabet. Hvis den har gjort noget strafbart kan myndighederne selvfølgeligt komme efter bestyrelsen. Og hvis bestyrelsen har fortiet noget det var relevant at fremligge for generalforsamlingen vil den meddelte decharge næppe dække dette.

Der er sikkert nogle selskabsjurister der ude der kan forklarer det endnu mere præcist, men mon ikke ovenstående er dækkende for at påstå at der normalt at give en sådan ansvarsfrihed.

Man kan så altid diskuterer om det er rimeligt ud fra betragtninger om på den ene side det forhold at bestyrelse (og her direktion) er tættere på selskabets drift end generalforsamlinge. Og på den anden side det forhold at det kunne blive svært/dyrt at få dygtige folk til at lede selskaber hvis de kunne forvente at blive sagsøgt i tide og utide. Det skal jeg ikke gøre mig til dommer over.
Mvh.

Yeti
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Høgh
Du skriver at du ikke har aktier i Diana, det er naturligvis korrekt, men derudover kan man selvfølgelig indgå i andre sammenhænge med et selskab som bevirker at ens forhold til selskabet bliver lidt "farvet". Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide om du har anden forbindelse med selskabet?


Absolut ingen forbindelse af nogen art. Kender ingen af de ansatte, har aldrig været ude at rejse med dem, har aldrig arbejdet for dem hverken direkte eller indirekte.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#52
Der står en del om Diana i Børsen i dag - ikke så meget nyt, men der er da brugt en side på dem.
Mvh.

Yeti
Svar
#53
Nå - den har jeg desværre ikke mulighed for at se, men jeg går ud fra, at Børsen (som det seriøse medie avisen brøster sig af at være) har overladt det til Safarijensen at bringe den objektive sandhed frem.... alternativt er dagbladet Børsen nok i lommerne på Diana Jagtrejser.

Ironi KAN være anvendt i ovenstående indlæg.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#54
Vi venter til d. 20 august med at kaste med sten. Jeg har ventet 2 år på at få uge 39 i Irland(Sika) hos Diana.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#55
Go' tur! [Big Grin]

P.S. Har nu læst artiklen i Børsen da Safarijensen har været så venlig at sende den rundt med sit nyhedsbrev. (Mon det er sket med Dagbladet Børsens tilladelse?) Der står ganske rigtigt ikke noget nyt i den.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#56
Det er lidt dårlig stil at blive ved med at skyde efter safari jensen som du jo har smidt ud og derved ikke kan forsvare sig selv.
Det ville klæde både dig og siden at lade være med det.

Og nej, jeg er ikke involveret med Jensen på nogen som helst måde.
Svar
#57
Nu skal jeg ikke forsvare Høgh, det klarer han glimrende selv.
Men den gode Safarikonge er desværre i besiddelse af en hævngerrighed, der gør, at han tryner de mennesker han har et horn i siden på, godt og grundigt når han kan komme afsted med det. Kig bare på hans hjemmeside - og kig i andre fora.
Den private hetz han kører imod Diana, den er i mine øjne lige en tak for stram.

Lige for en god orden skyld, jeg har intet, absolut intet med Diana at gøre.

Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by marcus

Nu skal jeg ikke forsvare Høgh, det klarer han glimrende selv.
Men den gode Safarikonge er desværre i besiddelse af en hævngerrighed, der gør, at han tryner de mennesker han har et horn i siden på, godt og grundigt når han kan komme afsted med det. Kig bare på hans hjemmeside - og kig i andre fora.
Den private hetz han kører imod Diana, den er i mine øjne lige en tak for stram.

Lige for en god orden skyld, jeg har intet, absolut intet med Diana at gøre.



Ja den her retunerede han til Øland Jagtforening, da de spurgte på sponsorgaver:

Kære Lars,

Tak for e-mailen. Når engang Danmarks Jægerforbund får standset deres tåbelige DANIDA projekter, og effektivt får gjort op med de personer som har svindlet med kontingentmidlerne, så vil jeg gerne overveje at give en sponsorgave til en lokalafdeling under DJ. Indtil da siger vi pænt nej tak!

Med venlig hilsen,
JENSEN SAFARIS,

Holger

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#59
DTG Sweden har i dag udsendt pressemeddelelse om den overståede nyemmision.

Der blev kun tegnet ca. 40% af de planlagte aktier og dermed kom der kun 7 mio. SEK i kassen. Bestyrelsen anslår, at kapitalbehovet er min. 10 mio. SEK, så nu er firmaet afhængig af forlængelse af kortfristede lån. Kursen på aktierne er droppet til 0,64 pr. aktie.

Desuden er retsagen mellem Diana og Limpopo endnu ikke afgjort. Falder den ud til limpopos fordel, vil det koste Diana mange milioner.

Hårde odds for Danmarks mest kendte og største (?) jagtrejseudbyder.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#60
Direktøren fritstillet

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)