Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana Jagtrejser
#81
Slettet af

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#82
Så er der basis for en rigtig "ekstrablads overskrift" som fx "DTGSweden går imod Markedet" sagen er nemlig den at DTGSweden er gået en lillebitte smule op i kurs idag, men resten af børsverdenen er faldet lige så meget eller mere end 11. september [B)]

Det gælder om at se det positive i tingene - Er der nogen der ved hvad man kan jage på Island... det ser i hvertfald ud til at det kunne blive billigt at tager der op [8D]
Mvh.

Yeti
Svar
#83
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

En af mine tidliger svar i dag på en af indlægge vedrørende Diana jagtrejser er blevet slette i dag da jeg har begået en fejl!Et eller andet med regel 10.de er ok.regeler er til for at blive overhold.

De drejer sig om at et par dansker der har booket en jagdreise hos Diana denne blev aflyst og de kunne ikke får deres penge tilbage fordi der er ikke nogle til at betale tilbage af!
de samme sker i andre land som Diana gør forretning i!
Disse udsagn kan dokumenteres fra min side hvis de ønskes!Jeg har været i kontakt med med pågældende personer og har får lov !

Frank Krengel

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."



Dit svar er ikke blevet slettet, men er midlertidigt flyttet indtil Lindberg be/afkræfter evt. relationer til konkurrenter eller deres ansatte.
Mht. de udsagn/påstande ang. folk der ikke kan få deres penge tilbage, samt at det osse skulle foregå i udlandet, du bedes dokumentere dette med navne på de pågældende personer, da det ellers vil kunne betragtes som tomme påstande og derfor vil blive slettet.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

En velment råd fra mig får dine penge tilbage og find dig en anden rejse udbyder!Jeg vil ikke rende efter mine penge når de lukker biksen!Lige meget hvad andre siger!Og specielt Diana de er dine penge de går ude over!!!

Hilsen Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."



Hej Krengel

Rådet er taget til efterretning....takker...[Smile]

Vi har faktisk ikke betalt noget som helst endnu, og agter det heller ikke førend vi kan se hvilken vej diana-vinden blæser.....
Pladserne er kun reserverede, så der foreligger ikke noget endeligt økonomisk endnu....

Og endnu engagn tak for rådet!

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#85
hej kima er de nok når du bliver bekendtgjort med navn og kilde af mime kilder?så at du eventuelle kan videregive disse hvis nødvendig uden at disse bliver offentliggjort i forumet!

lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#86
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

hej kima er de nok når du bliver bekendtgjort med navn og kilde af mime kilder?så at du eventuelle kan videregive disse hvis nødvendig uden at disse bliver offentliggjort i forumet!

lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."



Egentlig synes jeg at det er forkert at folk ikke selv står frem og fortæller deres historie, men ok, send dokumentation samt navne til mig.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#87
Ændringer i bestyrelsen

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#88
Citat:quote:

Kima:
Egentlig synes jeg at det er forkert at folk ikke selv står frem og fortæller deres historie, men ok, send dokumentation samt navne til mig.


Det er fuldstændigt rigtigt at folk selv burde stå frem og siden hvornår har dette forum indført et selv bestalted navne forbud? Jeg har egentlig ikke lyst at moralisere eller løfte pegefinger, men som min farmor sagde: Hvis du ikke kan/vil stå ved dit ord, så ti!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#89
Slettet af
Frank Krengel

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#90
Er det ånden på dette forum, at man ikke længere må videregive erfarringer til øvrige læsere, fra venner og bekendte, der ikke frekventere dette forum, men hvor navn og øvrige oplysninger er modderator fuldt bekendt.

Hvis dette er tilfældet, så vil en mængde relevant info gå tabt, og potentielt kan det få andre læsere til at jokke i den samme lort.
Det er vel næsten ansvarspådragende for dem som stopper eller forhindre udbredelse af verificerbar info[Wink]

Denne sag drejer sig vel ikke om personer og deres stødte følelser. Derimod drejer denne debat og diverse "advarsler" sig vel om ET PRODUKT, der ikke blev leveret, og hvor der har været problemer med at få depositium retur.

Hvis den form for info (hvis verificerbar) ikke må videreformidles, så er vi vel ilde farende.

Hvis man så envidere ydede den service at informere Diana om problemet, så kunde det jo være at de reagerede, enten ved et dementi, eller ved at få sagen løst

jbn
Svar
#91
Selvfølgelig må man viderebringe oplysninger fra venner og bekendte sålænge der foreligger dokumentation og navne.
At indlæggene er blevet slettet er mandens eget valg og har intet med forum at gøre.

Men jeg mener stadig at hvis man er utilfreds med en vare,og vil advare andre, hvadenten det drejer sig om rejser eller andet,bør man selv stå frem.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#92
Kima har ret...forumets regler for denne form for kritik er enkle: Dokumentation og tydelig afsender. I en anden tråd - "Pas på Diana" - er disse kriterier opfyldt og der viderebringes en temmelig hård men dokumenteret kritik.

Jeg har her til aften orienteret Diana Jagtrejser om begge tråde.

Derudover er jeg 100% enig med Kima i, at når man vælger at sprede kritik på internettet, så bør man gøre det selv (men det er ingen betingelse så længe dokumentationen og afsenderen er på plads).

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#93
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Kima har ret...forumets regler for denne form for kritik er enkle: Dokumentation og tydelig afsender. I en anden tråd - "Pas på Diana" - er disse kriterier opfyldt og der viderebringes en temmelig hård men dokumenteret kritik.

Jeg har her til aften orienteret Diana Jagtrejser om begge tråde.

Derudover er jeg 100% enig med Kima i, at når man vælger at sprede kritik på internettet, så bør man gøre det selv (men det er ingen betingelse så længe dokumentationen og afsenderen er på plads).

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



De fik info allerede den anden dag[Wink]

jbn
Svar
#94
Så er jeg endnu engang blevet udpeget som skurk i denne sag i det seneste af Holger Jensen mange nyhedsbreve omkring hans konkurrent Diana Jagtrejser.

Holger er fortsat fornærmet over, at dele af hans "sandheder" blev modereret på dette forum, eftersom han ikke kunne stille med noget der bare mindede om dokumentation for nogle meget konkrete personlige angreb på en lang række navngivne personer. Holger Jensen skulle med andre ord følge de regler, der gælder for alle debattører herinde - det ville han ikke og derfor er jeg åbenbart en idiot. (Fuzzy-logik?)[Big Grin]

Holger Jensen må for min skyld mene, hvad han vil - også om undertegnede. Jeg er dog ikke imponeret over mandens forretningsmoral. Jeg finder det usmageligt at gå efter konkurrenten med udokumenterede påstande, som Holger Jensen har gjort det i snart et år og jeg finder det decideret uhæderligt at angribe personer i Dianas ejerkreds med påstande om kriminelle handlinger, der ligeledes ikke er underbyggede med den ringeste form for dokumentation. Hvis ikke Holger Jensen sad i ly for det danske retssytem i Sydafrika, så ville han være underlagt de samme regler for bagvaskelse og injurier, som de borgere der bor i Danmark - og så havde han været tvunget til at holde sig til de "sandheder", der rent faktisk kunne dokumenteres.

Jeg er ikke i tvivl om, at Holger Jensens nidkærhed i denne sag har hjulpet Diana Jagtrejsers modgang godt på vej. Dermed har han - endnu engang - bevist, hvorledes internettet kan bruges særdeles effektivt til forstærkning af forretningsmetoder, der diplomatisk udtrykt må betegnes som "ufine". Det er da også meget muligt, at nogle af hans vilde gætterier viser sig at holde stik - nogle gange overgår virkeligheden fantasien, og den store offentlige turbulens omkring Diana efterlader jo ingen tvivl om, at krisen for selskabet er endog særdeles alvorlig på nuværende tidspunkt. Det ændrer dog ikke en tøddel ved, at Jensen ikke har kunnet/ville dokumentere sine påstande omkring hans konkurrent, efterhånden som de blev fremsat, hvorfor der naturligvis blev modereret i hans indlæg.

Skulle han gå hen og "få ret", så ændrer det jo intet ved kravet om dokumentation for den type af påstande om andre mennesker i det øjeblik de fremsættes. Alternativt kunne jeg jo ustraffet påstå, at en navngiven person f.eks. var pædofil lystmorder og blot henholde mig til, at det jo kunne være, at jeg med tiden fik ret i den påstand. Sådan spiller klaveret imidlertid ikke i et retssamfund. Hverken i trykte eller elektroniske medier. Det har Holger Jensen åbenbart svært ved at fatte.

Jeg finder det naturligvis trist, at det er gået, som det er gået, for Diana jagtrejser. Først og fremmest finder jeg situationen frustrerende for de kunder der p.t. er i klemme, men også for de mange jagtrejsende danske jægere, der nyder glæde af en vis konkurrence på jagtrejsemarkedet. I modsætning til Holger Jensen anser jeg aktionærerne for at være voksne mennesker, der efter moden overvejelse, har valgt at investere i Diana Jagtrejser - dem har jeg ikke så megen medlidenhed med.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#95
I mine øjne er det ikke en bedre stil at gå efter manden i et indlæg hvor han ikke kan forsvare sig selv, fordi at netop du selv har udelukket ham!
Hvis han er så harmløs som du fremstiller ha, så lad ham dog skrige sig selv i søvn eller ramte han et ømt punkt siden du tager til genmæle hvor han ikke kan forsvare sig selv?
Svar
#96
Nej - Holger Jensen havde valget mellem at deltage i.h.t. forumets regler eller ej. Han valgte det sidste, han har udelukket sig selv. Men det afholder ham ikke fra at føre en angrebskrig mod alt og alle via sine masseudsendte nyhedsbreve og når jeg angribes så har jeg for vane at tage til genmæle. Om du betragter det som dårlig stil er jeg i bund og grund ret ligeglad med.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#97
Hej Høgh
Din mening om jensen, har du da heldigvis lov til at have. Men du giver en personbeskrivelse og udtryk for en tvivlsom forretningsmoral, som måske kan virke stødende.

Han advarede konkret før aktieudvidelsen mod at udbudsprospektet i bedste fald var et skønmaleri, og at der lå skjulte dræn, så eventuelle aktiekøbere ville midste deres indskud.
Faktum få måneder senere var at der blev solgt aktier for ca 14,5mio.
Disse penge forsvandt hurtigere end dug for solen, ca 5mio var (ups) et ikke i udbudsmaterialet oplyst underskud. Samtlige resterende penge fra emmisionen, forsvandt i et stort sort hul, kaldet omkostninger i forbindelse med børsintro. Envidere glemte man vist i udbudsmaterialet at gøre opmærksom på at der var en verserende sag om køb af del af Limpopo, som hvis sagen gik Diana imod kunne udløse en likviditetsudgift på ca 20mio. Dette blev fejet af bordet med en oplysning om at disse penge var disponible[xx(] Samme ejerkreds har måtte hoppe fra et tilsagn om at købe for nogle få mio extra Diana aktier, til at løse den akutte likviditetskrise.
Jeg fik oplyst fra en god bekendt at han havde gennemført en børsintroduktion af et firma i samme størrelsesorden, på hvad han kaldte den samme "babybørs" De samlede introduktionsomkostninger til hans intro, var mellem 300.000 og 500.000kr.
Muligt at han kørte på økonomiklasse, og de andte kørte på 1.klasse, men der var dog en vis forskel i størrelsen.

Personligt ville jeg nok heller ikke anbefale nære venner og bekendte at gøre for mange handler med den ejerkreds der har håndteret diana de sidste 1-2år

At det så senere har gået helt ad h til for Diana, piner mig da også voldsomt, da jeg altid har synes at de har leveret et godt produkt.

jbn
Svar
#98
Hvis min personbeskrivelse af Holger Jensen og min holdning til mandens forretningsmoral kan virke stødende, så må jeg blot konstatere, at jeg har udtrykt mig nogenlunde præcist.

Jensen optrådte første gang herinde efter at have forladt http://www.jagtformidling.dk i vrede over at være blevet modereret der - det skete længe efter Dianas aktieemmision. I hans debut i denne tråd beskyldte han to navngivne personer for grov kriminialitet - en påstand han trods gentagne opfordringer nægtede at underbygge. Holger Jensen har - som alle andre brugere herinde - indvilget i at efterleve forumets regler. Regler der bl.a. skal sikre, at forummet ikke forvandles til en platform for viderebringelse af skadelige rygter, fabrikerede historier, plantede injurier og lignende usaglige angreb på personer og virksomheder. Holger Jensen valgte at ignorere disse interne regler og selv om han i manges øjne er en folkehelt, så agter jeg ikke at dispensere for reglerne og påtage mig det overordnede ansvar for viderebringelsen af sådanne injurierende beskyldninger. Og ja - jeg bliver s'gu lidt stram i masken, når jeg efterfølgende skal udpeges som "en af Dianas lakajer" alene fordi Holger Jensen ikke var mand nok til at holde den aftale han havde indgået med mig, da han meldte sig til dette forum.

Men vi kan da godt forsøge at køre tingene anderledes, da der blandt flere forskellige debattører synes at være et udbredt ønske om, at Holger Jensens "sandheder" tillades på disse sider uden de sædvanlige krav til dokumentation for diverse beskyldninger. Måske kunne du Ignorant - eller nogen af jer andre - viderebringe Jensens konkrete beskyldninger mod folk i Dianas ejerkreds i jeres eget navn (med adresse og hele pivtøjet) og dermed påtage jer det fulde ansvar for offentliggørelsen af disse?

Du kunne jo starte med at lægge navn til denne fra Jensens seneste nyhedsbrev - den hører til i den uskyldige ende:

"Dermed er det en gentagelse af den scene som udspandt sig i Sverige, hvor (Navngiven person) i samarbejde med en række personer med tætte bånd til den russiske "gaming mafia" snød tusindvis af aktionærer i selskaberne DayDreams og Poker24"

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#99
Nu ikke så mobset kære Høgh[Wink]

Havde jensen problemer med selv at lægge navn til sine beskyldninger?
Hvilken forskel vil det så gøre om en anden lagde navn til?

Om han er en folkehelt eller ej, så var han i det mindste fremme med en risikoanalyse af den igangværende emmision, Hans fejl, var at han undervurderede problemerne, og de kommende aktionæres risiko/tab.

Det er selvfølgeligt problematisk med for mange personbeskyldninger som han har for vane, og han har vel også et par kindheste og gamle sager at skulle returnere. Men der er nok kun begrænset tvivl om at mange af hans informationer, kan bibringe et mere nuanceret billede, og informationer, der ellers ikke ønskes bragt af de diskuterede parter.

En bred informationsadgang kan give et bedre grundlag for en mindre ukvalificeret bedømmelse.

Betragt ham dog som en variant af bt eller ekstrabladet.
Herfra kommer også en lind strøm af mere eller mindre holdbare informationer, både direkte vrøvl, og også onde sanheder. Folk får dog et bredere grundlag for stillingtagen.

Hvem ville forresten ikke helst undgå at kunder/kreditorer/samarbejdspartnere til et firma kommer unødigt i klemme, fordi man afskære en informationskilde

jbn
Svar
Jensen sidder i Sydafrika vel vidende at en injuriesag imod ham ikke er praktisk mulig. Det er derimod en injuriesag imod dig eller mig (eller Ekstrabladet). Når så mange er forargede over, at JEG ikke vil lægge forum til injurier, så synes jeg det er tankevækkende, at de samme personer ikke vil lægge deres egne navne bag, når nu de synes det er så vigtigt at "sandhederne" kommer umodereret ud....

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)