Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana Jagtrejser
Citat:quote:

Originally posted by yeti
- men fremtiden må vise hvad der sker.



Ja! så godt kan det siges.[Smile] og lad os så komme på jagt.
Svar
Så er det desværre slut...

http://www.diana.dk
Svar
Og lidt mere:

http://www.fyens.dk/article/1107432:Business-Fyn--Fonds-medarbejdere-paa-vej-til--Svendborg-efter-Diana-konkurs

Mvh

Michael
Svar
Ærgeligt - men det var vel hvad vi alle gik og ventede ville ske, spørgsmålet var vel mere hvornår......

Jeg kan kun sige at de har givet mig nogle meget gode jagtrejser, og jeg er ked af at det gik den vej.

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
Ikke den store overraskelse, men alligevel et trist slag for den danske jagtrejsebranche. Mange frygter, at denne sag vil svække tilliden til den restrerende del af jagtrejsebranchen.

Det gode i sagen er, at trygheden i at vælge arrangører, der er dækket af Rejsegarantifonden, er blevet illustreret på fornem vis. At Sterlings konkurs samtidigt har illustreret, hvad det indebærer IKKE at være dækket, gør kun sagen mere klar. Vil man have fuld tryghed for sine indbetalinger, så er der ingen vej uden om jagtrejseselskaber, der er omfattet af Rejsegarantifonden, hvad mange køkkenbordsselskaber og udenlandske arrangører (flere dansk-drevne) IKKE er.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
Vil man have fuld tryghed for sine indbetalinger, så er der ingen vej uden om jagtrejseselskaber, der er omfattet af Rejsegarantifonden, hvad mange køkkenbordsselskaber og udenlandske arrangører (flere dansk-drevne) IKKE er.

rigtigt nok, hvis man har lyst til at betale en højere pris for sikkerheden. det er vel ikke uden grund at Jan Krosteig dd har en af de største jagtfarme i SA.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
SELVFØLGELIG er der penge at spare på arrangementer uden rejsegarantifondens "tryghedsgaranti". Det er jo historien om egen-import af billig optik fra U.S.A. om igen: Penge at spare - mindre tryghed. Jeg har selv arrangeret masser af ture - men jeg er opmærksom på risikoen og de manglende muligheder for at klage. Er man afklaret med det, er det intet problem. Det er jeg bare ikke sikker på, at alle er - det er trods alt sjældent, at udbydere skilter med, at de IKKE er med i Rejsegarantifonden.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Vil man have fuld tryghed for sine indbetalinger, så er der ingen vej uden om jagtrejseselskaber, der er omfattet af Rejsegarantifonden, hvad mange køkkenbordsselskaber og udenlandske arrangører (flere dansk-drevne) IKKE er.

rigtigt nok, hvis man har lyst til at betale en højere pris for sikkerheden. det er vel ikke uden grund at Jan Krosteig dd har en af de største jagtfarme i SA.

mvh
Strom



Nu giver jagtrejsebureau'erne mere end bare sikkerhed. De sørge for at arrangere rejsen for en(mindre arbejde for en selv), samt de har nogle kontakter som måske ikke er muligt at skaffe for en enkelt mand. Nu er det fx. ikke altid lige let at opspore alle estates i skotland der tilbyder kronhjorte stalking, via. internet mm.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
Konkursen undersøges

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
Hvad er der så sket med DTG Sweden?

DTG Sweden var det selskab der ejede Diana da Diana gik konkurs. Det var også i DTG Sweden at aktionærerne havde deres aktier, og da dette selskab ikke er gået konkurs så er der formentligt stadigt en del der har aktier i dette selskab.

Oprindeligt var DTG Sweden noteret på First North som er en vækstbørs under OMX-hatten. Her blev de dog hurtigt afnoteret for at lade sig noterer på Mangold - et svensk OTC-marked (OTC står for Over The Counter). Det var dog også en stakket frist med denne notering for i dag er DTG Sweden også afnoteret her og er i dag ikke noteret nogen steder.

Der er også kommet 'nye' ejere til idet Insight Energy har købt 90% af aktierne i DTG Sweden. Insight Energy er efter hvad de selv skriver et investeringsselskab der investerer i Europæiske virksomheder - se nedenfor:

"Insight Energy är ett svenskt investeringsbolag med investeringar i Europa inom verksamhetsområden och marknader som är under snabb förändring och utveckling bl.a. livsmedel, jordbruk, IT och fastigheter.

Insight Energy skall ge sina aktieägare tillträde till selektiva investeringar och erbjuda exponering mot bolag som annars är svårtillgängliga. Insight Energy investerar primärt i ett tidigt skede med ambitionen att bli en betydande ägare. Investeringar görs i
såväl publika noterade bolag som privata bolag. Bolagets aktie är listat på Nordic MTF sedan 2007."

Hvem der ejer de sidste 10% kan jeg kun gætte på, men det vil være mit bud at man i her finde mange af de små investorer der i sin tid købte aktier i Diana. Som tingene ser ud nu så står denne gruppe nok ikke særligt stærkt som minoritetsaktionærer i et datterselskab i en koncern. Man kunne håbe at de kunne finde sammen så de kunne udgøre mindst 5% og dermed kunne kræve at eksterne gennemgår årsregnskabet (de 5% er grænsen i Danmark - jeg kender ikke grænsen i Sverige). Noget sådant kunne formentligt føre til at hovedaktionæren købte mindretallet ud for at få fred og i mellemtiden sikre at mindretallet blev behandlet korrekt, for meget kan gøres i en koncern for at få overskudet til at ligge i det 'rigtige' selskab (jeg må hellere understrege at jeg ingen formodning har what so ever for at der sker noget skummelt i Insight Energy).
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)