Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hindrer rekylen, at man kan se skudtegn?
#21
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg vil også gerne vide hvad du skyder med ID.


Begge rifler er (som Lani skriver) Accuracy International AW kaliber 7.62x51 NATO


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#22
Såvidt jeg kan se, rejser ID sig op for at checke træfningen i et spotting scope ??

Det ser ikke ud som om han "forlader" sit våben. Det ser endda ud som om han er yderligere bevæbnet så han kan forsvare riflen med våben i hånd om nogen skulle forsøge at frarøve ham det [Big Grin].

Skal vi ikke lige slappe lidt af med smagsdommeriet her ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Skal vi ikke lige slappe lidt af med smagsdommeriet her ?


Jo ærlig talt ikke - det er REKYLET det drejer sig om [Sad!]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#24
Jeg synes ikke den dæmper tager ret meget af lyden er der noget med filmen og lyden.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#25
Så er det opklaret. Er ikke ude på at dømme blot opklare hvorfor.
Jeg har aldrig leget weekendkriger eller optrådt i cirkus milli, så jeg aner ikke hvordan man opfører sig inden for sådan noget jeg har blot lært andet da jeg kom på riffelbaner i jagtøjemed. [Smile]

Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#26
Nu er det jo ikke al skydning der foregår i jagtøjemed [Wink]
http://s81.photobucket.com/albums/j229/h...b721c2.flv


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#27
@ID,

er den type "AI bremse" ikke også i 308win primært lavet til at eliminere opspringet (som også diskuretes i tråden) og ikke selve den bagudrettede rekyle?
Eller har jeg opfattet denne type dæmper forkert?

Du må grundet dæmperen kunne bevare siktet ret nært sigtepunktet under skydningen.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#28
Er det muzzlebrakeren (den på min) eller reflexdæmperen (den på etterens riffel) du mener?

AI Bipod'ne (Parker Hale) er meget "løse" i det hvilket gør, i kombination med vægten på riflen, at der er meget lidt opadgående bevægelse ved støttet skydning. Hardholdet (det er vist dig selv der har været inde på det tidligere) gør også at du stort set kun får en bagudrettet bevægelse. AI'eren opfører sig ens hvad det angår, med eller uden muzzlebraker/dæmper - det er kun kraften i rekylet der ændres (svar på Lanis bemærkning om at han ger ville se et skud uden muzzlebraker).
Muzzlebrakeren på AI kaster gasserne en anelse op til højre og en anelse ned til venstre - dette alene for at en spotter (på højre side) ikke skal få det hele i hovedet (grus m.v.).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#29
Grunden til at dæmperen ikke virker så "godt" skyldes, at der skydes med supersonisk ammunition....

ID fik du ikke en video med subammunition?

Kelle
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Grunden til at dæmperen ikke virker så "godt" skyldes, at der skydes med supersonisk ammunition....

ID fik du ikke en video med subammunition?

Kelle


Dæmper med Subsonisk

Beklager jeg er ikke så god til at klippe film[:I]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#31
@ID,

det er bremsen på din skyder jeg mener.

Jeg har en gang ladet mig fortælle at bla. IA´s bremser skulle være ret effektive til at dæmpe "opspring" i rekylen.
Om dette var rigtigt ved jeg ikke men det håbede jeg på at du/i kunne belyse.

Og ja den der Parker Hale bipod er svært vanedannende, specielt på underlag som på billedet.
Jo hårdere der presses fremad jo mere stabil bliver bipoden.
Det er satme en god bipod!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Lige præcis på denne her pibe har jeg ikke prøvet at skyde uden Muzzle Braker, så jeg ved ikke om den har en speciel "down force" - den har dog nogle andre funktioner.
[Image: Foresightnoncomp.jpg]


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#33
Hej Korthår.

Må det være mig tilladt at "indskyde" et par bemærkninger, og bringe diskutionen tilbage til det du spurgte om. Det var trods alt os der vædede en flaske druer af ædel karat.

Jeg havde, som du ved min 35 Whelen på turen. Den gjorde det i øvrigt ganske udemærket. Den skal, for at skyde godt, holdes i ørerne. Det vil sige, at den skal holdes godt ind mod skulderen, og så skal venstre hånd holde godt fast på forskæftet. Hvis jeg undlader at holde godt fast med venstre hånd skyder den ikke særlig godt, men hvad er mere "mærkeligt", træfferne slår 10-15 cm. højere. Når rekylen ikke tæmmes, så når den at påvirke træfningen i opadgående retning.

Jeg skal i nærmest fremtid ud for at lufte min 416 Rigby, så vil jeg prøve at gøre et lignende forsøg med den.

I mit våbenskab står en mærkelig skabning. En riffel med et ottekantet løb, som oven i købet er forsynet med åbne sigtemidler. Det pudsige ved den er, at afstanden fra overkant af piben til overkanten af kornet er 11 mm, hvorimod den samme afstand for kærvens vedkommende er 10 mm. Den riffel burde skyde mig i foden, men faktisk så er retning- og træffepunkt sammenfaldende på 40 meter.

Derfor slutter jeg, at det må være fordi rekylen får piben til at hæve sig, at projektilet trods alt formår at hæve sig op til sigtelinien.

Få du nu bare købt den flaske[8D][8D]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaiber.
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Det pudsige ved den er, at afstanden fra overkant af piben til overkanten af kornet er 11 mm, hvorimod den samme afstand for kærvens vedkommende er 10 mm. Den riffel burde skyde mig i foden, men faktisk så er retning- og træffepunkt sammenfaldende på 40 meter.

Derfor slutter jeg, at det må være fordi rekylen får piben til at hæve sig, at projektilet trods alt formår at hæve sig op til sigtelinien.



Den teori holder ikke med mindre løbet er lige tykt i begge ender (hvad det næppe er). Hvis du skal kunne anvende korn/kærv-afstandsmålene skal du måle fra center af løbet (i begge ender) til overkanten af sigtemidlerne (i begge ender).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Det pudsige ved den er, at afstanden fra overkant af piben til overkanten af kornet er 11 mm, hvorimod den samme afstand for kærvens vedkommende er 10 mm. Den riffel burde skyde mig i foden, men faktisk så er retning- og træffepunkt sammenfaldende på 40 meter.

Derfor slutter jeg, at det må være fordi rekylen får piben til at hæve sig, at projektilet trods alt formår at hæve sig op til sigtelinien.



Den teori holder ikke med mindre løbet er lige tykt i begge ender (hvad det næppe er). Hvis du skal kunne anvende korn/kærv-afstandsmålene skal du måle fra center af løbet (i begge ender) til overkanten af sigtemidlerne (i begge ender).


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



Jeg kan ikke forestille mig, at en så garvet skytte som 375Ras, ikke snakker c-c mål ...

Jeg har faktisk set gamle rifler, hvor det samme fænomen har undret mig, uden at jeg dog har målt efter. Men kærven har set ekstremt lav ud

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#36
Jeg bliver nødt til at forholde mig til det 375Ras skriver - jeg er ikke tankelæser - og han skriver citat: "overkant af piben til overkanten af kornet".
Hvis han mener c/o-målet (ikke c/c) kan jeg godt forstå at han finder det lidt underligt.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jeg bliver nødt til at forholde mig til det 375Ras skriver - jeg er ikke tankelæser - og han skriver citat: "overkant af piben til overkanten af kornet".
Hvis han mener c/o-målet (ikke c/c) kan jeg godt forstå at han finder det lidt underligt.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



Hej ID.

Som jeg skrev, er der tale om en ottekantet pibe, som sidder på min Marlin, og den er lige tyk hele vejen fra kammerenden til mundingen. Jeg har dog ikke undersøgt om hullet centrerer i forhold til den udvendige kontur.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#38
Jamen, så kan jeg godt forstå at du undre dig.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#39
Kornet bør vel i flere tilfælde være lidt højere end kærven, ellers kan man da tale om strøget korn ?

Venlig hilsen
Karsten
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by KSB

Kornet bør vel i flere tilfælde være lidt højere end kærven, ellers kan man da tale om strøget korn ?

Venlig hilsen
Karsten



Hej KSB

De tå mål jeg har opgivet, er målene for hvad der svarer tilstrøget korn. Altså er de 10 mm til den øverste vandrette kant af kærven.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliver.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)