Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gedejagt mod øst
#1
Den 2 November stod jeg sammen med et par andre på flyveren i Hamborg for at rejse til Kirgisistan og prøve lykken med en Stenbuk.
Efter landingen i Bishkek blev vi modtaget af agenten fra Profihunt.Han fik os proppet i en minibus som skulle transportere os de 3 timers kørsel ud til bjergene vi skulle jage i. Her blev vi modtaget af lejrlederen og et par guider som yderligere skulle køre os de 9 timers kørsel op i bjergene og ud til campen i 4 hjulstrukne biler.

[Image: PICT3549.jpg?t=1194798709]

Efter lidt frokost blev vi ladet om og så gik det derud af.
Det var en interresant køretur hvor man bla. skulle passere en masse små floder. Nogle steder var der en bro andre steder ingen.

[Image: PICT3561.jpg?t=1194799722]
[Image: PICT3559.jpg?t=1194799769]

Op over bjergpas i stor højde

[Image: PICT3556.jpg?t=1194799868]

men omsider (midt om natten) kom vi da frem til campen hvor resten af personalet (kokkepigerne og en guide)var kommet frem med alt det tingeltangel som hører til i lastbilen og der var tændt op i en lille sauna, så det var ret lækkert.

Kokkepigerne
[Image: PICT3602.jpg?t=1195148542]

[Image: PICT3570.jpg?t=1194799954]
[Image: PICT3565.jpg?t=1195148261]
Vores allesammens lokum, virker fortræffeligt og utroligt hurtigt i 20 graders frost om natten. Bemærk smart WC stol som hurtigt kan flyttes ind.

Næste dag blev brugt til at vænne os til højden, campen lå i 3300 meters højde og jagten skulle foregå i op til 4000 meter. Vi benyttede så lejligheden til at prøve en tur på vores heste, og geværene måtte vi jo have med, man kan jo aldrig vide hvad der kan dukke op.

[Image: PICT3578.jpg?t=1194800370]

Mandag var første rigtige jagtdag hvor man red ud mens det endnu var sort nat [xx(] for at komme så langt op i bjergene så hurtigt som muligt. Da det var blevet lyst fik vi ( Alexsej og lille mig, mest Alexej) øje på en lille flok hvor der var mindst en stor buk.

[Image: PICT3580.jpg?t=1194807438]
Flokken befinder sig på knolden midt i billedet og er langt uden for rækkevidde af rangefinderen. Alexej mener at de nok kommer ned til den ene eller anden side, så vi lægger os til at vente. Efter 2 timer trækker de opover bjerget og den chance er væk [V]

Så er det på nakken af krikkerne igen og ca. en time efer parkerer vi hestene under en bakkekam, nærmer os toppen til fods og for pluselig øje på en ny flok længere nede af samme side som vi selv befinder os på, hurtigt ned på maven og kravle frem til kanten igen. Der er 7 dyr i flokken og Alexej siger med håndbevægelser at den yderst til venstre er den bedste. Han er også rangefinder fører og måler afstanden til 322 meter som han skriver i sneen, jeg syntes at de er meget små og vil umiddelbart mene at de er længere væk, men jeg bliver vel nødt til at stole på ham da jeg selv har givet ham den og bedt ham måle . Ifølge ballistiktabellen skal der holdes i ryglinien, men den står med enden til så der kan ikke skydes selvom han hele tiden hvisker shoot[Sad!]. omsider vender den sig, skuddet går af og hele flokken tonser afsted. You miss siger Alexej og peger hen over ryggen på sig selv. Jeg mener ikke jeg kan have skudt over, nærmere under, så vi rider ned for at kigge på sagerne, mig ned til anskudsstedet og Alexej i den retning de flygtede. Vi parkerer hestene igen og jeg giver mig til at undersøge skudstedet, på vej derhen fandt jeg et par gedehorn, de ligger overalt, det er ulvene som tager dem siger guiderne.
[Image: PICT3583.jpg?t=1194809354]
På billedet ses hestene og hornet i forgrunden

Fremme ved anskudsstedet er der ingen schweiss at se, men da det var en lille forhøjning var der heller ingen sne, så jeg begyndte bare at at følge sporet og ca. 100 meter fremme lå dyret.
Tilbage op af bakken og hen til Alexej som nu har lokaliseret flokken oppe på en klippehylde hvor de stod og glanede ned på os. Han forklarede nu med fingersprog at der kun var 6 stk. og på anskudsstedet var der 7, det bekymrede ham lidt, så det var jo ret fint at jeg kunne hive ham med hen så han kunne se kadaveret.
Skuddet sad som det skulle, så hans måling var hvist god nok [Big Grin]

[Image: PICT3587.jpg?t=1194809939]

[Image: PICT3593.jpg?t=1195147982]

Efter lidt frokost stod den på flåning og hjemtransport af kroppen som vi efterfølgende selv kom til at spise.

[Image: PICT3595.jpg?t=1194810167]

Jagten var nu forbi for mig og to dage senere også for de 2 andre så vi foreslog at bryde lejren og rejse hjem 3 dage før beregnet.
Det var man helt med på og hurtigt var alle igang med at gøre rent og pakke sammen, det hele blev stuvet på lastbilen/bussen og tidligt næste morgen gik det op over bjergpassene igen, os i Ladaen og personalet i lastbilbussen.

[Image: Untitledlastbil-3.jpg?]

Det er kun nogle meget smalle spor at køre på og nede i bunden lå der flere steder bilvrag, men vi slap da heldigvis uskadt ud.
Det blev en hurtig tur men vi fik hvad vi kom efter og oplevelsen var super.[:p]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#2
Tillykke med geden[Smile] Og flot skydning[Wink]
Hvad skød du med?

Mange hilsner
Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#3
Hej Mugge,

tillykke med trofæet!

Kanon billeder af terrænet og specielt grejet[Big Grin]

Gad vide om ikke det var noget med en 7rem med en TSX kugle???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Hovsa Mugsa! Den historie du fortalte mig gik da ud på at du sad på lokum mens guiden skød en ged til dig.....[}Smile]

Nå men godt gået du gamle[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF champion 2005.
The first one ever.
Det vigtigste er at jægeren sidder der hvor han skal.
[Image: lrs.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hehe - tillykke med stenbukken - først troede jeg det var en joke - men næstsidste billede ligner jo meget godt [Big Grin]

Det må squ have været en hård tur - du skød åbenbart ikke med Sakoen- men en med rigtig skæfte...

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Tillykke med geden[Smile] Og flot skydning[Wink]
Hvad skød du med?

Mange hilsner
Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby



Hej Jimmy
Der blev brugt en 7mm Rem.

Til Gammeltoft
7mm er rigtigt gættet, men der var 140 grain Accubond spidser på.
Der var også en parkinson symptondæmper fra Harris monteret.

Altså M@x, du har ikke hørt efter, jeg nåede lige at skyde geden inden den stod på lokum[xx(] Heldigvis[Big Grin]

Til Halvautomat, selvom jeg havde haft Sakoen endnu ville den nok have været for tung at slæbe rundt med. Og Aksel turen var ikke så hård endda, man skal bare være i god form[^] Faktisk syntes jeg det var mest hårdt ved krikkerne.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#7
Flot tur, flot skydning, flot trofæ, flot historie, flotte fotos, tak for beretningen !
Svar
#8
Tillykke

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Tillykke[^]
God historie og flotte billeder[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#10
Stort tillyke! [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Hej Mugge. Tillykke med dit flotte trofæ. Gode billeder og beretning. Lad os få mere af den slags.Hilsen Preben T.
Til max.[}Smile] Kan du så holde op med at misbruge mit flotte foto[Big Grin][Image: lrs.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#12
Tilykke Mugge
Håber på en rigtig detaljeret udpensling i arbejdtiden[B)][Big Grin][Big Grin]
"Once upon a time in the West"
Svar
#13
God fortælling og nogle fede billeder [Smile]

Tillykke

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#14
Meget flot ged, tillykke med den. Såda en står højt på ønskesedlen, men den kommer til at vente nogle år endnu.
Er det synet der spiller mig et puds eller er det en DRALF-kasket du sidder med på billedet med bukken?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Meget flot ged, tillykke med den. Såda en står højt på ønskesedlen, men den kommer til at vente nogle år endnu.
Er det synet der spiller mig et puds eller er det en DRALF-kasket du sidder med på billedet med bukken?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Formandskasketten er naturligvis med på jagt[:p]

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#16
Moin Mugge [Smile]

Tak for sms...![Wink] 100% succes og ...som man jeg kan forstå, stærk bestand i området. tillykke med det fine resultat[Smile]
Nu får du fandme den ged ind og stå i stuen på en piedestal af sten el. lign..!!! uanset hvad fruen har sagt før..!!! Hvis du mangler backup, så bare ring !![Big Grin][Wink]

DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#17
Tillykke med bukken ...

Flotte billeder og god beretning.

Hvis du får den skuldermonteret, så skal den vist bo i udestuen, så'n en lugter af, ja gæt ...

K&B Clax [Wink]
[Image: dralfplakat1.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)