Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikke T3
#41
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Nogen der ved om tikkaen i lite fåes med fluted løb`?

Man kan altid få lavet et flutet løb til sin riffel, uanset fabrikat



Tænker du på et special fremstillet løb efterfølgende eller hvordan?

Citat:quote:

Originally posted by ID
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.


Har det!
Det er sgu' godt at du skriver det, så man ikke sidder her og tror at du skriver på en tidligere eller nuværende arbejdesgivers vegne [Smile]


[size=1]Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



Juridisk pladder. Men meget praktisk, når man tidligere har arbejdet med jagt, kan man let komme til at udtrykke sig så det kan misforståes, om det er ens egen holdning eller arbejdsgiverens. Med disclaimeren er det juridisk uangribeligt min egen mening. I denne sammenhæng dog nok lidt overflødigt[Wink]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#42
Specielt og specielt - løb bliver jo fremstillet på ordre og jeg tror såmænd ikke det generelt er dyrere end et fabriksfremstillet løb (selvfølgelig koster flutningen mere end et glat løb).
F.eks. Jensen Rifles fremstiller fremragende løb på ordre og så vidt jeg er orienteret gør Schultz & Larsen det også, men det er der nok andre end mig der ved meget mere om.

Med hensyn til din "juridske sikring" tror jeg nu ikke at du skal være bange for at blive gjort ansvarlig, hverken på den ene eller den anden måde, for det du skriver i dette forum.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#43
Køb nu bare en riffel i det rigtige kaliber med en fornuftig jagtrelateret egenspredning, og så kom ud i pæretræet.....[Wink]

/Sandersen
Svar
#44
Sidder skam i pære træet med min riffel skal bare finde ud af hvad nr. 3 skal være for en[:p]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#45
Var nede ved korsholm og høre på en T3 Lite i 270win m kikkert montage og bipod. Pris 8150kr lyder det fornuftigt eller?

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#46
Hej, det er ikke formeget du har sat af til kikkert og montage, og det er mindst lige så vigtigt som selve riflen. En tikka T3 koster ca 6000,- så vit jeg husker, og så er det kun 2000,- til kikkert og mont. Men det er nok budgetet der sætter grænsen høs dig som hos os andre, og har set at brdr-vestergaard har kørt meed et tilbud en en Tikka T3 + optik 3-12x50 ( kan ikke lige huske hvad den hed, det var ikke verdens bedste, men tror det kunne gå ) og så selv montage. til 9000,- for det hele

http://www.brdr-vestergaard.dk | Sennelsvej 2B,
v/Hvass Krydset, 7700 Thisted | cvr: 10019702
Tlf. 97 92 45 08 Fax. 97 92 36 00
brd-vestergaard@mail.tele.dk

eller prøv remmington rifler de er også i den billige pris ende
( regner med at du vil have plast skæfte siden du har spurgt efter en lite )

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#47
De 8150kr var et tilbud fra korsholm for riffel + montage + bipods. Kikker ligger jeg selv inde med. Så jeg var interesseret i at høre om det lød rimeligt mht pris?

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#48
Så har du givet ca vejl. pris for riffel og bipod.
Du har fået montagen gratis og hvis det er en optilock, er % rabatten jo hel fin.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#49
nej så er det ikke så galt[Smile]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#50
Så er riflen bestilt. Det blev t3 lite i 7mm Rem Mag, med montage og bipod for 8400kr. Men det er ikke sikkert jeg får den før maj [V]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Så er riflen bestilt. Det blev t3 lite i 7mm Rem Mag, med montage og bipod for 8400kr. Men det er ikke sikkert jeg får den før maj [V]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.



Så kan jeg da ikke forstå du ikke køber Kjeldsens sako, den kunne være klar inden længe ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]
K&B Claxel Wink




Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Så er riflen bestilt. Det blev t3 lite i 7mm Rem Mag, med montage og bipod for 8400kr. Men det er ikke sikkert jeg får den før maj [V]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.



Så kan jeg da ikke forstå du ikke køber Kjeldsens sako, den kunne være klar inden længe ...

K&B Clax [Wink]
Tidligere nordisk mester i kombineret træskodans
The first dane ever ...
[Image: hunt-an3.gif]

Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
En riffelkugle kan dræbe på længere hold, end de fleste kan anskyde [Image: 0d035906.jpg]



Enig....Og så er det en langt bedre riffel [^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#53
[?][?][?]
Og så er Sakoen også i plastic.. som du ønsker...
Ring da og få den Tikka afbestilt...[B)]
Sakoen er da et bedre valg... [:p]

Og prøv at få narret optilock montagen fra ham [Wink] og køb en Leupold 4,5-14x50 - den giver dig masser af øjenafstand når du liggende går i gang med skydning og det "sjov" en 7 mm nu engang giver i bagudgående retning [B)][Wink]

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Så er riflen bestilt. Det blev t3 lite i 7mm Rem Mag, med montage og bipod for 8400kr. Men det er ikke sikkert jeg får den før maj [V]

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.



[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#54
Har overvejet det, men hans riffel var uden montage. Så hvis det var den jeg købte skulle jeg ud og skaffe montage + bipod. Og her havde jeg ikke mulighed for at presse prisen. Udover det regner jeg ikke med han var interesseret i at tage min gamle carl gustav i bytte.

Men reelt hvad er bedre på en sako end tikka`?

Om egen spredningen er 20 eller 25 mm vil jeg alligevel aldrig bemærke, og begge 2 siger bang når jeg trykker på aftrækkeren. Og 3 punkts sikring har ikke min store interesse undskyld mig.
Mvh
Christensen
Svar
#55
Hvis du skal give 8 kilo + en Carl Gustav, vil jeg ubetinget mene at du snyder dig selv. Jeg er sikker på at Rex gerne vil hjælpe dig af med din riffel og at du så nok kan tuske dig til de sidste småting på den konto.

Du får en bedre riffel, dog er den brugt men Kelle snyder dig i hvert fald ikke. Og så kan han måske endda hjælpe med montagen?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Hvis du skal give 8 kilo + en Carl Gustav, vil jeg ubetinget mene at du snyder dig selv. Jeg er sikker på at Rex gerne vil hjælpe dig af med din riffel og at du så nok kan tuske dig til de sidste småting på den konto.

Du får en bedre riffel, dog er den brugt men Kelle snyder dig i hvert fald ikke. Og så kan han måske endda hjælpe med montagen?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead



det er 8,4 - minus carl gustav ellers var jeg nu smuttet igen.

Ps. se mit edit på min tidlligere post

Alle meninger udtrykt af undertegnet er undertegnets egne meninger og giver ikke udtrykt for tidligere eller nuværrende arbejdsgiveres holdninger.
Mvh
Christensen
Svar
#57
Men reelt hvad er bedre på en sako end tikka`?

jeg har prøvet at stå med begge to og jeg syntes at låsen går bedre i Sakoén end Tikkaén

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#58
Udover det er det min lokale våbenhandler som altid har behandlet mig pænt, og når jeg har haft problemer med noget har tid har været ville til hjælpe. Og hvis noget af det han har solgt har været gået i stykker har jeg altid fået det byttet eller repereret uden bøvl. Når jeg skal ud og bruge så mange penge så kan jeg godt lide jeg lige kan stikke ned i byen og få det fixet.

Selv om kjelsen sikkert er en fin fyr og Rex levere en god service på de produkter han sælger så bor de ikke i nærheden så de lige kan give mig en hånd. Udover det har jeg 2 år reklamations ret og det passer mig meget fint.
Mvh
Christensen
Svar
#59
her er forskellen på Tikka og Sako diskuteret
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=10196

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#60
Mange tak super link
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)