Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vekselpibe eller to rifler?
#21
Citat:quote:

Originally posted by Brasse

Ny jæger søger erfaringer...

Vil gerne have mig en god solid riffel og ikke mindst alsidig... Har kigget på en Sauer 202 med vekselpibe men er lidt i tvivl. Kalibermæssigt kigger jeg på 6,5x55 og 9,3x62 eller er der erfaring med andet?

Alternativt kunne man købe to rifler med hver sin kal. Så slap man for bøvl med at tingene ikke passer ordentligt sammen, indskydning osv..

I store træk skal de(n) bruges på banetræning og jagt i DK, en elg i S og en gris i PL. Med tiden vil jeg da ikke afvise at en tur til Afrika ville falde mig på sinde..

Prisen er selvfølgelig ikke uvæsenlig, men det rigtige sæt vil vel være pengene værd i mange år, Og så mener jeg ikke at man skal spare på godt og ordentligt værktøj

Jægerhilsner

Brasse



Hej Brasse.
Du skriver at du er lidt i tvivl ang. cal.+ riffel. Min pointe er at du skal vælge den riffel som du bedst kan lide. Om den hedder Tikka, Sako, Sauer eller Bl...r så er det alle kvali våben.
Ang. Sauer 202 ja så har du mulighed for cal. skift fra eks. 6,5x55-9,3x62 og det passer fint sammen, desuden har den en eminent sikring eks. drivjagt.
Ved cal-skift, så O-stiller du dit gode kvali. optik eks. 6,5x55=O og 9,3x62= 8op+5t.højre. Har du problemmer med at finde ud af om det er den ene eller andet cal. den er indskudt med, så kan du alternativt skrive det på et klistermærke under stilleskrue-dækslen, så ved du altid hvor du er indskydnings-mæssig.
Er du i tvivl om at du skal have 2 rifler, jamen så er mit råd; køb 2 stk. Sauer.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#22
Hvad sjov er der i at have kun én riffel ????

[Big Grin]

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#23
Mit er råd er følgende:
1. Find den riffel du bedst syntes om.
2. Køb to af dem. [Wink]

Ang kaliber har jeg selv 6,5x55, 270 WSM og 338 Wim mag. og det er 100 % sikkert at der kommer flere til.

Nyland
Svar
#24
Lyt til Nyland... Hvis jeg på et tidspunkt skal skifte det ud jeg har i mit skab (S&L .270W, Remington LTR .223R, Tikka T3 Varmint 6,5x55) så blev det uden tvivl to identiske rifler. Valget ville nok falde på Sako 85 Varmint i hhv. .308W og .223R - begge med 20" pibe!!!
Svar
#25
Jaaa!!!!!!

Lyt til Jamo. Mit skab KAN kun indeholde Sako og alle er 85´er, og mon ikke en varmint model 223 vil give dem selskab på et tidspunkt.....og andre vil komme til senere.

Nyland
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)