Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfte nr.2
#21
hej THORLAK

hartwachs c13 er købt hos carl ras

det er en hård voksstav som man smelter

med ild eller varmluftpistol og lader det

dryppe ned i hullet eller revner så det er mere

end fyldt,for bagefter at slibe det plant.

pris kender jeg ikke,da det er noget jeg får i forbindelse

med mit arbejde.

mvh. olsen
Svar
#22
Hej. Så er jeg færdig med at forme skæftet.Den store knast er næsten helt væk , der er kun en lille prik at se [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

[Image: DSCN0411.jpg?t=1203003126] [Image: DSCN0409.jpg?t=1203004121] [Image: DSCN0407.jpg?t=1203003734] [Image: DSCN0412.jpg?t=1203003815]

Nu vil jeg så bedde låsen som det næste.Her er en side som er interessant for hjemme klyddere http://www.treebonecarving.com

Hilsen A-bolt
Svar
#23
Hej A-bolt.
Ser rigtig spændende ud. De sorte afslutninger svinger med din bagkappe. Glæder mig til at se riflen færdig.
Walnut
Svar
#24
Respekt [Smile][Smile] Det er pænt træ arbejde der er lavet . hvad er tidforbruget til sådan et projekt .

Men udfræsningen til låsen sidder da iden forkerte side [Big Grin][Big Grin]

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#25
Hej Heym 300. Tidsforbruget har jeg ikke styr på , men da jeg ikke har så mange fine maskiner , ryger der da nogle stykker!.Tilpasning af ibenholten brugte jeg 2 timer på ,det er noget pis at file i endetræ , med en sliberundel havde det taget 15min !.Den sidste fin tilpasning tager meget tid . Den sidste milimeter låsen skulle ned tog 4 timer ! så har lås og løb været på plads 120 gange [Smile]. Nu er den blevet beddet.Den blev klæbet godt af , for at undgå svineri som er svært at fjerne bagefter.Under den hvide klat (sanitetskit) sidder en skrue , den skulle jo helst ikke foreviges der.

[Image: dscn0414.jpg?t=1203150593]

Glemte at tage et billede da acraglas var smasket på [:o)].

[Image: dscn0415.jpg?t=1203151858]

Der er lagt noget papir under løbet for at være sikker på at låsen ikke smutter for langt ned.

[Image: dscn0417.jpg?t=1203152027]

Så er det bare at skrabe rent og tage tapen af med det samme.

[Image: dscn0418.jpg?t=1203152173]

Inden beddingen pudsede jeg fladerne indeni og fik ramt overgangen til låsen , som jeg har brugt så mange timer på at få perfekt [:o)][:o)][:o)] det ser jeg først nu [B)]Det ser ud til at der er kommet nok bedding på. Det bliver spændende at se når den kommer af igen. Hilsen A-bolt [Image: dscn0419.jpg?t=1203152531]
Svar
#26
Halløj. det blev vist udmærket , selv stemplet fra NP blev siddende , det er da super det acraglas !.

[Image: dscn0420.jpg?t=1203234983] [Image: dscn0422.jpg?t=1203235938]
Svar
#27
Ja det ser virkelig godt ud A-bolt! [Smile] – men hvorfor har du ikke ladet beddingen omfatte hele låsestolen?

Mvh.
Swift
Svar
#28
Hej Swift. Jeg synes det var pjat , de to bomme der går bagud i låsen er så smalle at de neppe har nogen støtte funktion (smallere end breden af træet der er tilbage).På original skæftet er der bedding ved rekyl tappen som det eneste og den skød fint med det.Efter de to bomme er der ingen anlægs flader der kan beddes, der går en støtte flade bag aftrækket som det eneste , den sidder nede i skæftet. Havde jeg smurt de sidste flader til , ville der blive en del efter arbejde , de er så godt tilpasset at det var pjat(det pynter ikke ) Hilsen A-bolt
Svar
#29
Det er kun siderne der har kontakt til træet !! [Image: dscn0426.jpg?t=1203354520] [Image: dscn0425.jpg?t=1203354700]
Svar
#30
Hmm, flot igen. Gode detaljer.

Jeg tænkte, hvor lang tid gik der før du modtog træ fra Tyskland af.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#31
Hej Rekylling. Send dem en e-mail med info om dato for betaling !!! 5-6 dage er normalt . De skal nok svare , god kunde service. Hilsen A-bolt
Svar
#32
Det kom idag.

mvh

rekylling[:o)]
Svar
#33
Hej. Så har jeg været igang med lidt Tru-oil. UHA UHA , det bliver flot [Big Grin][Big Grin][Big Grin]. Ved det første skæfte brugte jeg linolie med 30% vegetabilsk terpentin iblandet som grundbehandling(opskrift fundet på nettet) , det blev ikke særlig kønt [Sad], det gør jeg aldrig mere.Ved heller ikke hvorfor det skal blandes i [?]. Rålinolie har 100 gange mindre molekyler end træ, kogt 30 gange mindre!! Rålinolie som grund og kogt som slut bliver kønnere!! NÅ men efter at have prøver Tru-oil er der ikke grund til at prøve andet , det bringer træet helt fantastisk frem . Det er lidt mere bøvlet at bruge , men er det hele værd. [Image: dscn0437.jpg?t=1203757262] [Image: dscn0438.jpg?t=1203758684] [Image: dscn0439.jpg?t=1203758723] Skæftet skal have et par lag mere , det skal ikke forblive så blankt som nu . Har prøvet at gå det over med 1200 papir , men det er ikke fint nok!... Her er et par opskrifter for behandling med Tru-oil , jeg har brugt den fra Pete Hiatt. http://www.doublegunshop.com/phiatt3.htm http://www.nagelhome.com/gunstock1/ Hilsen A-bolt
Svar
#34
Hej A-bolt.
Flot resultat.
Er korn 1200 ikke nok, kan du bruge korn 1500. Rigtigt fint bliver det, hvis du sliber i olien, mens du smører. Du kan købe vådslibepapir hos http://www.ocslib.dk
Mvh Walnut
Svar
#35
Hej Walnut. Teknikken med at slibe i vådt , kan ikke bruges ved Tru-oil , kun en af de første gange til at hjælpe med at fylde porene.Det tørrer hurtig og bliver meget klæbrig, hærdet efter 5 timer!! Den sidste slibning er bare til at tage glansen af [Wink]. Hilsen A-bolt
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut. Teknikken med at slibe i vådt , kan ikke bruges ved Tru-oil , kun en af de første gange til at hjælpe med at fylde porene.Det tørrer hurtig og bliver meget klæbrig, hærdet efter 5 timer!! Den sidste slibning er bare til at tage glansen af [Wink]. Hilsen A-bolt


Hej A-bolt
Der kan man bare se, hvor forskelligt olieprodukterne opfører sig.
Jeg kiggede lige ind på ocslib´s hjemmeside og kunne se, at man også forhandler en korn 2000. Så skulle der kunne materes med et fint resultat.
Mvh Walnut
Svar
#37
Spørgsmål nr 2

Hvor køber man Tru-Oil?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Spørgsmål nr 2

Hvor køber man Tru-Oil?

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Det burde du kunne købe i enhver velassorteret jagtforretning[Wink]

Med hensyn til skæfteolie kan man selv lave det

Rå Linolie tilsat ca. 25% lugtfri terpentin, for at modvirke at det klumper.
Alcanorod købes hos matrialisten(til at give farve) det skal stå og trække i blandingen 3-4 uger, til man synes at farven er blevet rigtig, herefter sies det fra.
En del af olien hældes over i en beholder for sig selv og tilsættes
7-8% sicativ som hærder. Dette bruges når man synes skæftet har suget nok (skønssag) Behandles med denne blanding 2-3 gange og voila man har det mest fantastiske skæfte og skæfteolie til et helt liv, for mindre end 300 kroner[Big Grin]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#39
Jeg købte det her..
http://www.peterdyson.co.uk/acatalog/_WO...DUCTS.html

Jeg har også givet træet linolie med Alcanorod inden det fik True Oil for at få mere glød i træets farve...

Man skal bare bruge meget lidt hver gang....

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#40
Halvautomat,

jeg har haft fat i og handlet Dyson før, specielt datteren er utroligt hjælpsom.Han har både shelllak i stænger og en masse rare sager, men det der med at sende væsker til Danmark, jeg har fået et nej til på et tidspunkt!

OK-så prøver jeg igen[Big Grin][Big Grin]!

Mvh Thorlak

Skæfteolie på basis af linolie synes jeg bliver fedtet, selv om det er hærdet op!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)