Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel/kaliber Dilemma
#21
Hej Cristian. BROWNING A-BOLT i 300win mag og med lakeret skæfte (fås i plast ,men har ikke prøvet det),hængslet magasin der kan lades på alle tænkelige måder uden at miste det , 60 graders åbningsvinkel på låsen, ingen plastik.Sikring på kolbehalsen . Ikke særlig dyr og fandens robust!! Sådan en har jeg haft i mange år ,kan meget anbefales! ___ Hilsen A-bolt
Svar
#22
Citat:quote:

Jeg vil have en blaser fordi jeg har set at en rutineret blaser skytte kan nå 3 skud på hjortebane hvor en rutineret boltlift kan nå 2

@Christensen, der må jeg give Buba og andre ret[Wink],en rutineret skytte kan selv med en 98er nå 3 skud[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#23
De bedste 3 skudsserier på elgbanen jeg har set er skudt med alm. bolt rifler. Jeg er dog sikker på at en Blaser ikke er en ulempe i den forbindelse, men at ovennævnte skyldes at det har været skytter i den absolute elite jeg har set skyde 3 skudsserier med M98 style rifler og mere almindelige skytter jeg har set "lege" med deres Blaser.
Mvh.

Yeti
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Christian

Ja det var en mulighed, men det fåes jo "kun" i træ så vidt vides, og jeg er ikke den store tilhænger af træ på den slags brugsvåben. Det bliver så hurtigt kedeligt og grimt. Så var mere ovre i rankerne omkrnig pladt riffelen eller evt helt ny riffel [B)][B)]

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin



For vinterjagten heroppe, der kender jeg en jæger der fremover KUN vil benytte træ.... Hans Sako plastikskæfte blev knust, som var det af glas....
Ok, han var også på en "lidt" [Big Grin] ekstrem tur, temperaturen var vist under -50C

Et olieret træskæfte er efter min mening til at holde i Ok stand, det er ikke så følsomt overfor ridser, som de lakerede, men det kræver mere vedligeholdelse end plastik.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#25
For hurtig Repetering, hvad med en Browning BLR? fås bl.a. i .300 Win. Mag.
http://www.browning.com/products/catalog...ype_id=012

Eller en Remington 7600 Pump?
http://www.remington.com/products/firear...l_7600.asp

Begge disse bør være samme hastighed eller hurtigere i repeteringen end en Blazer.

Drømmer selv om en Browning BLR, når der en dag dukker en op, til en latterlig lav pris... [Big Grin]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#26
Yes siree JRexA, you said it! Jeg har det sjovt på elg banen med min pump. Eneste problem: Den bliver varm. Og de 3 skud er bestemt ikke noget problem med en pump (hvis 3 skud er målet...).

Og fin som arbejdsredskab. Billig (5K) og 30-06 er vel nok til selv en pæn gris.. Men den kan jo også fås i .223, som Christian nævner, han heller vil have.

[Image: 12012008-1.jpg]
Svar
#27
Når har læst lidt og fundet ud af at det skal være en helt ny skyder der skal i skabet, noget bolt aktion!!

Jeg har leget lidt med tankerne i 9,3x62 og .375H&H (også lidt i .338WM men er lidt væk fra den igen)

Ved begge kalibre er lige til den gode side når det gælder svin og dåvildt men måske ikk en langsom expanderende kugle vil klare jobbet fint.?

Tanken/drømmen om en bøffel lure også i hovedet og det kan jeg da trods alt me .375 uden at skulle invistere i det oxo hvis det endag var at pengene til bøffelen var der.!

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#28
Jeg er glad for min .375'er

Den er monteret med en tryk/drivjagtskikkert, så det er det den kommer med til.

Kaliberet er ikke fancy, men klarer det som er påkrævet.

Har hidtil brugt den som andre bruger en 30.06'er, men har også en 7mm Rem, der skal bruges til lurejagt, hvor længere hold kan forekomme.

Har man ikke behov, må man skabe dem [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#29
Hvis du vil have noget anderledes og relativt hurtigt repeterende, der også går til Bøfler, så kig på en Marlin 1895 Guide Gun i 45/70 eller 450 Marlin.
Basismodellen har 113 år på bagen, så helt ringe kan den da ikke være. ;-)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#30
Hejsan,

Har både 30-06 og 9.3*62.

9.3'eren var en undskyldning om et större kaliber til bla svin og elg på drivjagt. Og jeg har väret mägtig tilfreds med kaliberet[Smile]

9.3'eren er langt billigere i ammo end 375'eren - ihvertfald heroppe, så lysten (läs ökonomien) til at komme på skydebanen og fyre kanonen af regelmässigt er ihvertfald bedre.

På den anden side kan du ikke skyde Big-5 med en 9.3'erer. Men det var det jo heller ikke det du efterlyste....

Så köb en 9.3'er [Smile]

Mvh, Tore
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)