Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
Meget smukt arbejde... også med den "pink" afslutning.

/Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Jeg syntes at afslutningen er fin-den minder jo om en klasisk Silver bagkappe,bare mere "avanceret"

Og ellers er der bare dyb respekt for dit arbejde her fra østfyn...[Smile][Smile][Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Jeg syntes at afslutningen er fin-den minder jo om en klasisk Silver bagkappe,bare mere "avanceret"

Og ellers er der bare dyb respekt for dit arbejde her fra østfyn...[Smile][Smile][Smile]

Hilsen Ulrik


Hej Ulrik
Tak for ros. Ved du, hvor jeg kan se en klassisk Silver bagkappe? Jeg er selvfølgelig nysgerrig efter at se en sådan.
Mvh Walnut
Svar
Hej Walnut.

En Silver bagkappe er den orange bagkappe,man ofte ser på Engelske haglbøsser.Her på en H&H Royal.
[Image: Silverbagkappe.jpg]

(Dog med et noget kedeligt skæfte,når man tænker på at det er en "Best gun")

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Hej Walnut.

En Silver bagkappe er den orange bagkappe,man ofte ser på Engelske haglbøsser.Her på en H&H Royal.
[Image: Silverbagkappe.jpg]

(Dog med et noget kedeligt skæfte,når man tænker på at det er en "Best gun")

Hilsen Ulrik


[Image: C53959L.jpg]

Hej Ulrik
Det er faktisk den kappe, jeg har taget afsæt i.
Mvh Walnut
Svar
Det anede mig.......[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
[Smile]Hej.
Jeg havde overset nogle spændende kommentarer på s.9. Når man skejer ud med farver og skruer, som jeg har gjort vil det altid sætte noget i gang. Jeg har faktisk selv flere gange været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle bevæge mig ind i ukendt område. Omvendt har jeg også lyst til at finde nye og gerne holdbare måder at stykke materialerne sammen på. Jeg er blevet mere dus med denne afslutning, men måske er problemet, at jeg lagt nye ting i, som måske skulle have været delt ud over et par skydere. Den Butt Plate [:I](Midway) jeg har ladet mig inspirere af er blot en metalkant fæstnet med 2 eller flere skruer og uden anvendelse af farvet kant. Den løsning, jeg mest hælder til som en afløser, er en Pink Ivory kant med indfældning af valnød i endefladen. Antallet af skruer ville formodentlig blive skåret ned til en foroven og en forneden.Pink Ivory kanten skulle have samme tykkelse som den nuværende valnøddekant. Dette ville blive et forenklet udtryk som alligevel ville være en markant brydning.
Rigtig godt at der er mange, der kommer med gode ideer. Det er inspirerende for en snitnisse, der periodevis vandrer i åndeligt mørke.
[Image: DSC01072.jpg]
Walnut
Svar
Hej Walnut du skulle skamme dig så god som du er til de du laver!

De er p____flot hvad du laver! Du skulle måske overveje at skifte erhverv [Wink][Smile]

Hilsen Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Hej Walnut du skulle skamme dig så god som du er til de du laver!

De er p____flot hvad du laver! Du skulle måske overveje at skifte erhverv [Wink][Smile]

Hilsen Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."


Hej Krengel
Selv om jeg ikke mere har sultne unger i reden mere skal der kroner i kassen. Bl.a. for at kunne dyrke spændende jagt.Jeg har stor respekt for de skæftemagere, der i tidens løb har skullet ernære sig af skæftemageri i hånden. Det har været kniven på struben, når der hver gang skulle præsteres til kundens tilfredshed med en deadline hængende over hovedet.På hobbyplan er det sjovt og meget tilfredsstillende at skæfte. En sidegevinst er , at man kommer i kontakt med en masse interessante jægere, der også finder det spændende.
Walnut
Svar
Hej.
Har glemt at fortælle, at jeg havde den lille Skinner i brug ved forlægning af min buk fra den 16.5. Selve Skinner konceptet virker meget fornuftigt, og dette lille værktøj var en fornøjelse at arbejde med.Har ikke relationer til firmaet og har (endnu[Wink]) ikke modtaget gaver for denne anmeldelse[Big Grin]
Walnut
Svar
Hej
Har i en pause i netskæringsarbejdet funderet lidt over gode råd og godt lys. Det blev til et par billeder med lidt tekst. På billedet ses netskæring i 2 forskellige faser. I det venstre område er der brugt spacer. I den højre del er jeg i færd med at bruge Pointer Long fine cutter i den ene retning. Når denne retning er færdig, går det selvfølgelig den anden vej. Første retning er betydelig nemmere end den næste! Som det ses på billedet tager den første uddybning naturligvis noget af fodfæstet for Pointer Long, når det går den anden vej. Derfor er det nødvendigt at focusere på støtte fra den bageste del af Pointeren, når der styres frem.Er du nybegynder, er det en god ide ikke at gå så dybt i første runde. Lad de to retninger følges ad i flere runder, indtil de begge når den rigtige dybde.
[Image: DSC01080.jpg]
[Image: DSC01075.jpg]
På det andet billede ses et område, hvor jeg er tæt på at være færdig. Der er i dette område gjort færdig ved kanterne, som jeg tager i en særskilt arbejdsgang.
Walnut
Svar
Finale over skæftningen.
Den sidste netskæring har været en ørkenvandring gennem tørke og varme, som også har sat sit præg på bukkejagten. I weekenden blev det så til sammenlagt 11 timers forrygende god sejlads. Jeg var på Lyø, hvor en af de lokale jægere kunne berette, at han sidste efterår havde taget to fine skalpe på øen. Den ene en fin returbuk, som blev anslået til 7-8 år.På den frodige ø ud for Fåborg er en god bestand af rådyr, og jagttrykket er kontrolleret og begrænset.
Ønsker nogle flere detaljerede billeder, kan de sendes PM eller lægges ind. Det er fint og glædeligt, hvis I kan nyde billederne. Rosen[Smile] har jeg fået. Der bliver ikke arbejdet mere på "Hotlips"[:X] før til efteråret. Den skal lige trykprøves, inden jeg tager den i brug.
Vaaaaaaaaaaaaand til os og dyrene[xx(]
[Image: DSC01204.jpg]
[Image: DSC01202.jpg]
[Image: DSC01209.jpg]
[Image: DSC01210.jpg]
[Image: DSC01213.jpg]
[Image: DSC01216.jpg]
[Image: DSC01217.jpg]
[Image: DSC01218.jpg]
[Image: DSC00673.jpg]

Walnut
Svar
Hold da kæft hvor ser det smukt ud...Jeg hæver straks mit bud på bøssen fra 300 til 400 kr [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Hold da kæft hvor ser det smukt ud...Jeg hæver straks mit bud på bøssen fra 300 til 400 kr [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Hej din frækkert[Wink]
Til den pris er det uden rem![^]
Walnut


Svar
Jeg synes bare at det er TOPDOLLAR arbejde der er foretaget.

Uanset om den er trykprøvet eller ej, så byder jeg en rund 500-krone seddel, men så skal der også følge en rem med!

Rigtigt go' sommer allesammen.

Hilsen, Per
Svar
Tillykke med det fantastisk flotte resultat. Det kan kun give dyb respekt.

Jeg byder 600,- uden rem.
Sådan en skønhed skal da ikke have rem og rembøjler på

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Jeg vil ikke byde noget som helst (kan nemlig ikke ramme ordentligt, med en skyder med engelsk skæfte)

Vil kun sige tillykke med den "nye" skyder, det er altså flot arbejde, 112% i orden ...

Hvad gjorde du med aftrækkerbøjlen, graverede du på forlængelsen [?]

Det er ikke til at se på billederne.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Jeg vil ikke byde noget som helst (kan nemlig ikke ramme ordentligt, med en skyder med engelsk skæfte)

Vil kun sige tillykke med den "nye" skyder, det er altså flot arbejde, 112% i orden ...

Hvad gjorde du med aftrækkerbøjlen, graverede du på forlængelsen [?]

Det er ikke til at se på billederne.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...




Hej Claxel.
Den er ikke graveret endnu. Planen er, at der formodentlig skal indgå noget tekst i graveringen.Det bliver senere på året, når jeg har fundet det rigtige værktøj. Der skal muligvis en guldsmed ind over til teksten.
Mvh Walnut
Svar
Må jeg foreslå at der skal stå "Stocked by Walnut" eller kun "Walnut"

Alt andet vil da være upassende [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane
Hold da kæft hvor ser det smukt ud


Jeg kan ikke sige det ret meget bedre, den er ræjti flot[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)