Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
Sambreoen af for Walnut her fra Mallorca[8D]

Det er godtnokt smukt.

Tillykke

Michael
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Må jeg foreslå at der skal stå "Stocked by Walnut" eller kun "Walnut"

Alt andet vil da være upassende [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...



Hej Claxel.
Forslaget er originalt og giver et godt link til VTF, hvor jeg befinder mig godt ikke mindst takket være de interessante, berigende og sjove kommentarer, der er iblandt. Kan være, at du også får et fingeraftryk med, når aftrækkerbøjlen færdiggøres.
Mvh Walnut
Svar
Meget lidt spild på den Tyrkiske Valnød:
Jeg har lige færdiggjort formen på min første opsatsplade[Smile] Min bror lavede en sidste år til min første buk. Den har jeg nu kopieret formen på, og materialet er tyrkisk valnød. Lamineret sammen af et af de forskæftestykker fra Chiron, som jeg kasserede og fik erstattet.Min filosofi omkring opsatsplader er, at er formen ens på pladerne, må man godt sprælle lidt med træsorten. Jeg vil dog holde dem i mørke toner.Pladen skal huse den lille fine seksender, jeg havde et skelsættende møde med på den første morgen.
[Image: DSC01228.jpg]
Mvh Walnut
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej Claxel.
Forslaget er originalt og giver et godt link til VTF, hvor jeg befinder mig godt ikke mindst takket være de interessante, berigende og sjove kommentarer, der er iblandt. Kan være, at du også får et fingeraftryk med, når aftrækkerbøjlen færdiggøres.
Mvh Walnut



Det har jeg vel egentlig allerede gjort, med forlængelsen [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej Claxel.
Forslaget er originalt og giver et godt link til VTF, hvor jeg befinder mig godt ikke mindst takket være de interessante, berigende og sjove kommentarer, der er iblandt. Kan være, at du også får et fingeraftryk med, når aftrækkerbøjlen færdiggøres.
Mvh Walnut



Det har jeg vel egentlig allerede gjort, med forlængelsen [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...



Hej Claxel
[:I] Har lige bladret i det efterhånden digre værk og sørme...
Du har tidligere været med til at designe på denne lille skyder. Jeg synes, at aftrækkerbøjlen og pladsen på den er et oplagt sted at sætte et varigt spor. Den lander formodentlig og forhåbentlig engang hos min dejlige søn, og han ved godt hvem Walnut er. Han følger flittigt med i billeder og kommentarer. Han er iøvrigt også ret vild med dette forum, og er måske en jæger i svøb.Han har forelsket sig i det næste skæfteprojekt, og i første omgang er det lerduerne, der skal baskes.
Mvh Walnut
Svar
Gratulerer med det flotte resultat ”Walnut” [Image: welldone.gif]

Ekstremt flotte åretegninger i det stykke ”Tyrkisk” – Hvad stod det stykke træ dig i?

Jeg er selv i øjeblikket på udkik efter et stykke tyrkisk valnød til mit næste projekt, men jeg kvier mig lidt med de priser jeg indtil nu er stødt på. [Image: icon_confused.gif] Nå det ender jo nok med at man må op med læderet.

mvh.
Swift
Svar
Walnut!
Må det være mig tilladt, at udtrykke min dybeste
respekt for dit fine håndværk, og takke for at du gad at dele med os alle sammen.
Det har været spændende af følge,
og jeg håber, at du har fremtidige projekter
oppe i ærmet

De bedste hilsner

Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Gratulerer med det flotte resultat ”Walnut” [Image: welldone.gif]

Ekstremt flotte åretegninger i det stykke ”Tyrkisk” – Hvad stod det stykke træ dig i?

Jeg er selv i øjeblikket på udkik efter et stykke tyrkisk valnød til mit næste projekt, men jeg kvier mig lidt med de priser jeg indtil nu er stødt på. [Image: icon_confused.gif] Nå det ender jo nok med at man må op med læderet.

mvh.
Swift


Tak til mesteren selv. Stykket kostede 3000 incl. forsendelse.Havde bagbordsside været i åretegningen som styrbordsside ville stykket formodentlig have kostet 3- 4 gange denne pris. Det er selvfølgelig en afvejning, hvor mange US man vil lægge i skæftet. Følelserne for skyderen, kvalitet og stand af samme m.m. Der er selvfølgelig også, i forbindelse med en skæftemagers tilblivelse, neglebidende overvejelser omkring oddsene for at man ikke fejler rent teknisk[:0][xx(]Som modpol til disse dystre tanker lokker fantasier om at få lavet en perfekt udførelse i et stykke (dyrt)og smukt valnød med flotte åretegninger. Personligt har jeg været det hele igennem. Jeg har ikke svært ved at lægge rigelig hård valuta i skæftedelen, bl.a. fordi jeg synes, at skæfteværdien/udseendet skal stå i et fornuftigt forhold til timeregnskabet på udførelsen, og det er som bekendt enormt.
Mvh Walnut
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 300win

Walnut!
Må det være mig tilladt, at udtrykke min dybeste
respekt for dit fine håndværk, og takke for at du gad at dele med os alle sammen.
Det har været spændende af følge,
og jeg håber, at du har fremtidige projekter
oppe i ærmet

De bedste hilsner

Anders

Tak skal du have Anders. Jeg har, som måske bekendt, flere materialer og skydere, der ligger og fylder. Kan heller ikke lade være med at spejde efter mulige projekter.
Mvh Walnut

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!


Svar
Hej til Lassescout og andre, der har beskæftiget sig med Ivory kappen.Jeg har skåret to ny indlæg til den endelige kappe, der skal erstatte den siddende.Den ny kappe bliver i Pink Ivory, der bliver øget i tykkelse. Antallet af skruer, der vil blive skjult under Ivorypropper med kærv, er reduceret til 2.Tak for hjælpen til mere klarsyn[Smile]De to indlæg er udsøgte stykker. Du kan gøre din indflydelse gældende. Hvilken skal på højre/venstre?
[Image: DSC01235.jpg]
Walnut
Svar
[Image: DSC01239.jpg]
Takket være 300win har jeg endelig fået fat i et stykke Pink Ivory, som er stort nok til skæftekappen.Jeg har fundet en del i USA, som var i endog store og dyre størrelser. Det kan ikke svare sig at hjemtage det. Dette stykke er fundet hos Elgkniven/ Niels Schmidt på Sj. Odde. Jeg har tidligere handlet med Niels i forbindelse med knivfremstilling. Han har selv hjemtaget stykket, der var en del af en planke, fra Syd Afrika. Han kunne fortælle, at man der ikke må skove levende Pink Ivory træer men pænt må vente, til træet afgår ved naturlig død. Niels har iøvrigt stor erfaring med jagt på en del afrikanske arter.
Indlægget af Tyrkisk Valnød skal nu tilpasses en indfældning i Ivoryrammen.Er man omhyggelig med opridsning og udsavning, er det forholdsvis hurtigt overstået.
Walnut
Svar
[Image: DSC01242.jpg]
Så er formen og tilpasningen på den nye kappe næsten færdig. Jeg har haft den monteret, og jeg er virkelig tilfreds med auraen. Den er forenklet, der er mere ro i udtrykket og Ivoryen virker nu som en ramme/kant.Den indlagte valnød i enden voksede straks sammen med valnøddeskæftet, hvilket også gav ro.Udformningen af kappen har jeg lavet på min lille Belt Sander. En lille fantastisk båndsliber som kan bruges til alle mindre operationer.Med groft sandpapir på hjulene er den faktisk i stand til at bestille noget. Praktisk at maskinen ikke fylder meget mere end en kaffemaskine.
Walnut
Svar
[Image: DSC01259.jpg]
Hej fra det lille værksted.Den nye kappe er nu færdig og monteret. Jeg tog på skolen i formiddag og drejede nogle egnede stykker valnød til propperne over skruerne.Jeg har fremstillet propper i Pink Ivory, men det blev en kende for ferskt. Ved at lave dem i valnød får jeg også en fin afrunding af det indfældede stykke.Tildannelsen af proppernes kærvside er foregået hjemme på den lille poleremaskine. Jeg har borepatron i den ene side, hvilket giver gode muligheder for at bruge den til forskellige arbejdsopgaver.
Efterfølgende er propperne limet i med araldit.
Jeg er, i al ubeskedenhed,meget glad for den nye kappe.Den har som bekendt også flere fædre[Wink]
Jeg har tilstræbt at montere propperne med lodrette kærve.Ikke fordi jeg tror, der er folk, der holder øje med sligt, men bare fordi det ser godt ud[Wink]
[Image: DSC01261.jpg]
[Image: DSC01263.jpg]

Walnut
Svar
Det er jo kunst[Wink]
Smukt arbejde.

Michael
Svar
Hej[Smile]
Så er min lille Belgiske Hotlips afleveret hos Korsholm til en opdatering.Den skal trykprøves, og kammerlængden skal øges til 70 m.m. Jeg tegnede forsikring på trykprøvningen[^] Gad vide, hvad et nyt sæt løb kan koste til sådan en havareret fætter? Er der nogen herinde , der kender prisen?
Samtidig får jeg målt på boringerne.Skyderen fik gode anmeldelser, hvilket jo er rart.Jeg mangler stadig nogle småting, men det må vente. Nu skal den gøres klar til efterårsjagterne.
Min bedstefar var en kendt jæger og fisker på egnen.Min stakkels bedstemor var altid begravet i dynger af ænder fra fjorden. Han skød mange fine bukke og var laksefisker, indtil man rettede Skjern å ud i slutningen af tresserne.
Jeg spurgte en af de gamle ejere, om han kunne huske min bedstefar. Det kunne han lige med det samme.Han fortalte, at min bedstefar måtte pille ned af hylderne i den oprindelige og gamle butik inde i byen.Prisen for pilleriet på hylderne blev leveret sidst på ugen i form af vildt, som min bedstefars familie kunne undvære. Vildtet var et vigtigt supplement i husholdningen i den børnerige familie.Jeg havde iøvrigt den fornøjelse at møde Kima fra dette forum. Rigtigt hyggeligt. Han er det tredie medlem, jeg har mødt. En rigtig dejlig dag.
Walnut
Svar
Er der ikke noget med at man skal passe på de her lidt ældre våben og så stålhagl.
En af mine gode bekendte købte en fin drilling og fik den sat pænt i stand, og skød så en del stålhagl af i den med det resultat at den har fået en meget grim udvidelse hvor trangboringen starter. Så man skal vel skyde med Bismut eller andre svagt ladede.

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Er der ikke noget med at man skal passe på de her lidt ældre våben og så stålhagl.
En af mine gode bekendte købte en fin drilling og fik den sat pænt i stand, og skød så en del stålhagl af i den med det resultat at den har fået en meget grim udvidelse hvor trangboringen starter. Så man skal vel skyde med Bismut eller andre svagt ladede.

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]


Hej Halvautomat.
Det er korrekt, at man skal være opmærksom på styrken m.m.
Der stod også på min seddel til Korsholm, at jeg vil have forslag til ammo.Jeg er godt klar over, at der i visse tilfælde, kan opstå problemer.Den virker kraftigt i godset, så jeg tror på at jeg kan finde en patron, der kan bruges uden at skade.Bismuth er en fin mulighed.
Mvh Walnut
Svar
Du har mødt tre medlemmer skriver du - herunder Kima og G.D. Og alligevel er du en overordentlig positiv bidragsyder herinde. [:0] Det tredie medlem må have efterladt et næsten guddommeligt indtryk og da jeg ikke erindrer, at JEG har mødt dig, går jeg ud fra at forummet har en reinkarnation af enten Budha eller J. M. Browning i brugerskaren. [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Du har mødt tre medlemmer skriver du - herunder Kima og G.D. Og alligevel er du en overordentlig positiv bidragsyder herinde. [:0] Det tredie medlem må have efterladt et næsten guddommeligt indtryk og da jeg ikke erindrer, at JEG har mødt dig, går jeg ud fra at forummet har en reinkarnation af enten Budha eller J. M. Browning i brugerskaren. [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Nu ved jeg heller ikke hvem det 3de medlem er, men mon ikke det har været en jyde[8D],vi er jo nogle rare og sympatiske typer[^],GD er ganske vist importeret[}Smile], men han er ved at lære det, han mangler bare at komme af med den grimme accent[B)].
Nu indrømmer Høgh jo selv at det ikke er ham, det er vi nu heller ikke i tvivl om, det kunne jo skræmme hvemsomhelst, bortset fra farven kunne han godt nedstamme fra Sammy Davis jr og han var ikke for køn[}Smile][:o)][Big Grin]
@Walnut,rigtig hyggeligt at møde dig[^],mht. skyderen, virkeligheden overgår billederne[:p], tak for at jeg fik lov til at pille[:p][Big Grin].

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
Walnut,

Flot arbejde!

Men, jeg har tilstræbt at montere propperne med lodrette kærve.Ikke fordi jeg tror, der er folk, der holder øje med sligt, men bare fordi det ser godt ud


De skal være lodrette[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)