Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
Hej
Den tredie person, jeg har mødt live, har jeg haft fornøjelsen af at arbejde sammen med. Desværre flyttede han fra skolen, der er meget tyndt besat med folk, der vil slå dyr ihjel. Hullet, han efterlod, blev straks okkuperet af endnu en kvinde med en anden glød end Dianas.
Personen er 6mm ,og han er faktisk en seriøs håndværker, der sikkert vil poppe op med et spændende skæfteprojekt på et tidspunkt[:p]
Walnut
Svar
Jeg er bange for, at jeg ikke helt lever op til Høgh`s forestillinger, men Jyde det er jeg da! Jeg kan for øvrigt anbefale enhver at se Walnut`s arbejde. Godt nok er billederne gode, men det er for intet at regne imod at stå med geværerne i hånden.

Skæftesnitningen må vente lidt endnu – da jeg forsvinder ud i den norske vildmark i et par uger.

Hilsen JM
Svar
[Smile][Smile][Smile]
I dag vendte Hotlips tilbage til fars favn! Endnu et stempel er føjet til: KS 1300 Kammerlængden er øget til 70m.m. og et par små buler er også pist forsvundet uden beregning[Smile] .Desuden er løbet smerglet. God fornemmelse at den har fået dette modificerende servicecheck. Der er stadig noget arbejde med metaldelene, og jeg er på kig efter en geværrem-løsning, hvor jeg ikke behøver at bore i bagskæftet. Hørte i dag i den lokale våbenshop at der findes en model. Kender nogen herinde til den, vil jeg gerne høre om det.
Mvh Walnut
Svar
Hej Walnut

Jeg har en rem der passer til en kaliber 12 O/U, som jeg tror er af den type du efterlyser.

Stålklemmen er plastovertrukket og holder fat om løbet.

Men den laver mærker på skæftet og bruneringen er slidt på løbet, der hvor den sidder.

Det er en meget gammel rem, har ikke set dem i handelen, længe.

[Image: rem.jpg]

Men mon ikke de kan fås til S/S også?

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
Hej Claxel.
Det bliver formodentlig svært at finde en løsning, der kan bruges uden at sætte spor. Finder jeg ikke noget, der kan accepteres,vil jeg forsøge at fremstille en dims til skæftet, der ikke er for voldsom, og som klæder helheden.
Mvh Walnut
Svar
[Image: DSC02507.jpg]

Hold da op [:0] Aktivitetsniveauet er højt i våbenværkstedet [:p] Jeg måtte grave dybt for at finde dette gamle projekt frem.
I går blev jeg fejret for endnu en gang at tage en bid af klippekortet [Big Grin]
Fruen og ungerne har løst mit problem med rembøjler til Hotlips [Smile] Hun har fundet dette lækre etui, som passer perfekt. Et stykke utroligt fint håndværk, som jeg er meget glad for [Smile] Nu kan hun rejse standsmæssigt godt.
Walnut
Svar
Har lige netop læst denne "roman" igennem. Virkelig flot arbejde Walnut!

Selvom tråden er gammel vover jeg alligevel at komme med et tip angående remmen. Den model Claxel viser findes også hvor "klemmen" er betrukket med læder, således at man undgå skrammer på løbene. Ved det da jeg for nyligt reparerede et par syninger i læderet på en ditto for svigerfar. Kan prøve at forhøre mig om hvor den oprinder fra hvis det stadig er aktuelt?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Slawter

Har lige netop læst denne "roman" igennem. Virkelig flot arbejde Walnut!

Selvom tråden er gammel vover jeg alligevel at komme med et tip angående remmen. Den model Claxel viser findes også hvor "klemmen" er betrukket med læder, således at man undgå skrammer på løbene. Ved det da jeg for nyligt reparerede et par syninger i læderet på en ditto for svigerfar. Kan prøve at forhøre mig om hvor den oprinder fra hvis det stadig er aktuelt?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"



[Smile] Tak.
Det kan godt være, at du skal lave lidt research. Ind i mellem får jeg grimme tanker om at bore i skæftet og plante en rembøjle!
Jeg skal ud at gå en tur med Hotlips på søndag [Smile]
Walnut
Svar
Hej Walnut. Faldt lige over denne tråd i forbifarten. Jeg er ret pjattet med den skæfteafslutning med rød Ivory - den er næsten helt Sako'sk. [:p]
Flot arbejde!

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg]
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
[Image: DSC04265.jpg]

Jeg er ved at sætte brikkerne til en drivjagt, med gode mænd, i morgen, og nu har jeg gjort DET næsten unævnelige [8D]
Jeg er ligeglad med, hvad I siger om det, og I bestemmer ikke over mig [Big Grin] Jeg har lige så meget ret til at bære en tidsvarende montage som alle andre.Den er monteret tidskrævende og perfekt. Den er superpraktisk, og jeg er meget glad for den. Det var bare det, og så behøver jeg ikke forklare noget i morgen, hvis Hotlips igen siger smæk og leverer et billede.
Walnut
Svar
Jeg er rystet i min grundvold[:0]

BLASFEMI!!

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Jeg er rystet i min grundvold[:0]

BLASFEMI!!

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



Tak [:o)]

Walnut
Svar
Du har da helt glemt at invitere mig i din travlhed med at sætte rem på bøssen.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Du har da helt glemt at invitere mig i din travlhed med at sætte rem på bøssen.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Sådan kunne den godt forståes. Det er mine egne brikker, jeg er ved at sætte.Sådan lidt "kontrolfreakagtigt/ Fruen lig [:X]: Har du nu husket.... Rådede jeg selv over en større jagt, ville jeg gøre som andre herinde: Invitere nogle VTFére.Du ville selvfølgelig være selvskreven [Smile]

Walnut (nu med ret til at bære haglbøsse i rem)
Svar
SÅDAN!
Når man nu IKKE vil lufte "Den Grå Ulv" på søndag, men hellere vil til fødselsdag [Big Grin]!
Mvh. Finn
Svar
Jeg har lige endnu engang gennemlæst hele tråden.. Eminent arbejde!

Jeg har i dag afleveret min 16/70 Bühag Suhl hos Våbensmeden i Langvad. Skæftes skal forlænges, og den skal åbnes til hhv. 1/4 og 1/2 i løbene.

Han vil forlænge i træ, da han mener at det er pænest (3 cm), uden afslutning med bagkappe. Dette forstår jeg ikke helt?? Hvad søren gør man så hvis man er nødt til at skille skæftet fra basculen, hvis der engang skal repareres? Et spørgsmål jeg først kom på længe efter jeg var kørt derfra. Det kan være at der er taget hensyn til den slags, hvem ved.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

JEg har lige endnu engang gennemlæst hele tråden.. Eminent arbejde!

Jeg har i dag afleveret min 16/70 Bühag Suhl hos Våbensmeden i Langvad. Skæftes skal forlænges, og den skal åbnes til hhv. 1/4 og 1/2 i løbene.

Han vil forlænge i træ, da han mener at det er pænest (3 cm), uden afslutning med bagkappe. Dette forstår jeg ikke helt?? Hvad søren gør man så hvis man er nødt til at skille skæftet fra basculen, hvis der engang skal repareres? Et spørgsmål jeg først kom på længe efter jeg var kørt derfra. Det kan være at der er taget hensyn til den slags, hvem ved.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Jeg tror da ikke, at din fine hagler er samlet med en gennemgående bolt fra bagenden af skæftet. Den er vel bare helt almindelig? Jeg forstår ikke helt det med forlængelsen? Kan du klare dig med at få en 30mm bagkappe på?... og det synes skæftemageren er for meget for en bagkappe?
Walnut
Svar
Jeg troede at alle haglbøsser havde gennemgående bolt, men blev så i aften klogere [Smile]

Jeg ville have 2.5 cm, men han mente at den skulle have 3 cm, så den ender på 37.5 cm. Jeg spurgte om det ikke ville være pænest at afslutte med en tynd sort bagkappe som man normalt ser, men det syntes han ikke. Vi får så at se hvordan resultatet bliver. Er jeg ikke tilfreds får han det af vide.

Man siger at forlængelser over 3 cm. skal laves i træ. I hvert fald syntes han at det vil være pænere end en 3 cm sort bagkappe. Håber så han får ret.

Bortset fra det, så blev bøssens tilstand skamrost. Jeg er fra februar 63, og den er fra november 62 (gode årgange) [Smile] Lidt sjovt er dens våbennummer kun 3 cifret den har nummer 182.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Finn

SÅDAN!
Når man nu IKKE vil lufte "Den Grå Ulv" på søndag, men hellere vil til fødselsdag [Big Grin]!
Mvh. Finn



Virkelig dårlig timing fra min side. Jeg er nødt til at spare lidt på credit hos Fruen. Et stykke tid siden, at jeg har sat noget ind [Big Grin]
Walnut
Svar
Prøv med blomster. Hvem smører IKKE sin madpakke [Wink]
Mvh. Finn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)