Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
[Image: DSC01065.jpg]
[Image: DSC01062.jpg]
Køb, montering og indskydning af ny kikkert har fyldt de sidste dage. Jeg satte, med min buk forleden, mig selv i 14 dages fortjent karantæne.Det har jeg udnyttet til ovenstående aktivitet. Det er også blevet til arbejde på kolbekappen, der nu, som oprindeligt tænkt, er skilt fra med en skive Pink Ivory. Jeg synes, at det er lykkedes meget godt at få valnødden til at stå som en kant.
Jeg mangler lige at finde de rigtige skruer til kappen. Jeg er gået ned i størrelse p.g.a. antal og placering. Størrelsen har jeg forberedt med de nuværende.
Walnut
Svar
Det er sgu blevet flot [:p][Smile]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
Hej Walnut . Kan du tåle lidt negativ kretik [Smile], inlægget i bagkappen er super men den røde skillelinie i siden er for anderledes for mig , det ødelægger helheds indtrykket. Noget mere afdæmpet ville se bedre ud (hvorfor ikke ibenholt [?]) . Men smag og behag er jo forskellig , meget flot arbejde [:p][:p]. Hilsen A-bolt
Svar
Hej Walnut.

Flot håndværk. [:p] anderledes afslutning, men helt i top.

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Hej
Tak for kommentarer.Hvis ikke jeg, i dette forum, skulle ramme nogle, der ser anderledes på tingene end jeg selv,ville jeg synes, at jeg blev snydt for noget. Den kappe vil med sikkerhed dele vandene. Jeg har selv lidt blandede følelser overfor den. Ideén til at bruge Pink Ivory kom fra nogle dyre skydere med engelske skæfter, som jeg downloadede billeder af til inspiration. De havde helt røde kapper, hvilket jeg var tiltrukket af. Jeg har så prøvet at dæmpe lidt ved kun at vælge en stribe i skæftet. Der er ingen tvivl om, at en ibenholtkant med indlæg af valnød i endefladen vil gå rent ind. Bl.a. fordi ibenholten straks vil svinge med de sorte partier i skæftet. Jeg har set det hele samlet med den røde kappe, og her er helhedsindtrykket ikke så dårligt.Kan jeg ikke på sigt forliges med den lidt provokerende afslutning, vil den blive afløst af en med Ibenholt og Valnød
[Smile]Walnut
Svar
Lad den endeligt være, jeg finder den dejlig 'skæv' og anderledes, og er netop det jeg i sin tid søgte i dit første projekt hvor jeg efterspurgte dit eget personlige fingeraftryk i projektet. Selv farven er perfekt til en bøsse.... [:X][Wink][:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Lad den endeligt være, jeg finder den dejlig 'skæv' og anderledes, og er netop det jeg i sin tid søgte i dit første projekt hvor jeg efterspurgte dit eget personlige fingeraftryk i projektet. Selv farven er perfekt til en bøsse.... [:X][Wink][:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

Slemme dreng[Wink]Mine kugler er faldet ned og trives stadig i god stil. Jeg har forplantet mig ved hjælp af en dejlig kvinde og har ikke senere kunnet konstatere en lyst til at focusere på mandlige bekendte/venner som mulige nye partnere.
Walnut


Svar
Nut - Det var overhovedet ikke dig jeg kaldte bøsse, men geværet [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Nut - Det var overhovedet ikke dig jeg kaldte bøsse, men geværet [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

[8D]Symbolikken min ven( på behørig afstand)
Walnut


Svar
RESPEKT!!!!!

det ser sgu godt ud [Big Grin]

Min fjendes fjende er min ven
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
Weltklasse! Tillykke, Walnut...
Svar
Jeg synes det er lækkert håndværk.

Kan godt li' den bagkappe, men da der ikke er noget man skal ind til gennem skæftet, havde jeg gerne undværet skruerne.

På en skala fra 1-10, mener jeg du kan få 20[Big Grin]

Og det er vel ikke så sløjd, endda ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
Total farvorit yndlingssnittenisse[Big Grin]

Flot arbejde, glæder mig til at se den live.

Michael
Svar
I tilfælde af at du ikke fik fat i mit tilbud første gang [Wink]
Jeg har ibenholt liggende,
i den størrelse du kan bruge til skæftet [Smile]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
Citat:quote:

Originally posted by eske

I tilfælde af at du ikke fik fat i mit tilbud første gang [Wink]
Jeg har ibenholt liggende,
i den størrelse du kan bruge til skæftet [Smile]

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz



Hej Eske.
Tak for tilbuddet.Jeg vender tilbage, hvis jeg ikke kan forliges med den røde. Det hele er nu samlet[Smile], og jeg er ved at netskære skæftet. Forskæftet er færdigt forlængst[Smile]Jeg tror faktisk, at den røde kappe bliver hængende.
Mvh Walnut
Svar
Fantastisk flot træ-arbejde!

Jeg har rodet en del med træ, bl.a. til knivskæfter, men havde aldrig før hørt om "Pink Ivory"

Jeg har kun 1 kommentar: Jeg er overbevist om at det ville være endnu flottere og lidt mere diskret hvis den lyserøde "spacer" mellem skæfte og bagkappe var ca. halvt så tyk...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Fantastisk flot træ-arbejde!

Jeg har rodet en del med træ, bl.a. til knivskæfter, men havde aldrig før hørt om "Pink Ivory"

Jeg har kun 1 kommentar: Jeg er overbevist om at det ville være endnu flottere og lidt mere diskret hvis den lyserøde "spacer" mellem skæfte og bagkappe var ca. halvt så tyk...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...


Hej Dravis
Takker. Det har jeg faktisk også selv overvejet.Den er måske lige bred nok.
Mvh Walnut
Svar
Hej Walnut

Virkeligt flot arbejde ”Pink Ivory” – et utraditionelt valg, men spændene. Jeg får konstant kriplen i fingrene når jeg ser din føljeton, så nu må jeg hellere se at få bestilt valnød og snitteudstyr. Glæder mig til at se skyderen live!

Hilsen JM
Svar
Citat:quote:

Jeg har kun 1 kommentar: Jeg er overbevist om at det ville være endnu flottere og lidt mere diskret hvis den lyserøde "spacer" mellem skæfte og bagkappe var ca. halvt så tyk...


Enig, eller måske endda 1/4, så den mere får karakter af en diskret linie. Jeg mener også 4 skruer ligner lidt "overkill", og tror det ville være mere elegant med kun 2 eller ingen.

Dette er selvfølgelig højst subjektive meninger, langt inde i "smag og behag". Det ændrer ikke ved at det er flot arbejde.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Eller den minder om en Sako, og det er vel ikke så ringe [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)