Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
damn nice mounts..aye
#21
En af de sjovere jeg har set, er hvor én af ringene manglede overdelen og skruerne dertil - så den var sat på med isolerbånd, faktisk en halv rulle og ganske nydeligt rullet på, må jeg sige.

Den med spændebåndene har jeg dog ikke set - men har set en lidt mere primitiv udgave med jern-patent-bånd og en 3-4mm maskinskrue og møtrik.

Ikke videre kønt, men hvad pokker - en fanger der ved hvad han har med at gøre, kan ramme med sigtekikkerten i den ene hånd og riffelen i den anden.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#22
Jo, men når man nu bliver ked af kikkerten fordi man rammer dårligere end med korn og kærv som også er meget lettere at indskyde og justere med en sten af passende størrelse, ryger hele molevitten jo af igen.

Jeg havde i sin tid en medarbejder i det nordlige Grønland med en "smadret" venstre tommelfinger. Den var ødelagt fordi han under en sæljagt - naturligvis ved en fejl og i sin store iver for at sikre sig sælen havde placeret tomlen over det gennemborede hul fra forreste base da han trykkede af - det er farligt med al den moderne isenkram.

hjemmeladeren

born to hunt - forced to work
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#23
Sjovt nok maglede en af min fars gamle jagtkammerater også en tommelfinger.

Han tog bussen hjem fra jagt, og havde en vane med at sidde med jagtgeværet mellem knæene og tommelfingeren over mundingen. Så kørte bussen i et hul på vejen, og geværet lettede lige nok til at hanen fik fat i kanten af sædet. Bummm !

Skal man generalisere lidt ud fra det ( og hvorfor skulle man ikke det ), så har jeg set lang værre brud på sikkerhedsreglerne fra ældre erfarne jægere, end fra nyudsprungne nimrødder.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)