Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilken skydestok ?
#21
Når jeg endelig skal bruge skydestok, foretrækker jeg sådan en. Den kan bruges i alle skydestillinger.

Der hvor jeg griber om den i stående skydestilling har jeg sat noget skatertape omkring, som givet et fantastiskt sikkert greb. Bemærk, at jeg ikke lægger forskæftet op i gaflen, men derimod holder nede på en af bambusstokkene. Det giver en fantastisk godt greb og en rigtig god skydestilling.

Alt i alt er der vel for en 50-er.

[Image: Villi.jpg]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Jeg bruger sådan en her, den passer liggende og siddende alt efter hvordan jeg vender den, hvis jeg så vælger at sidde på den bruger jeg en tobenet(hjemmelavet), man er jo jyde[Big Grin]
[Image: 200x200__2130131.jpg]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



Personligt synes jeg den lavere model giver bedre anlæg ved siddende skydning.
Den er så lav, at knæene kan anvendes som 2 anlægspunkter, kombinere man så med en 2- eller 3-benet får man 3. anlægspunkt (fordel ved 3-benet er at den kan stå selv og man så - som 375ras anfører - kan gribe om et ben)
Det giver en helt utrolig stabil skydestilling som næsten er helt på højde med liggende.

mvh
Korthår
Svar
#23
Jeg har lavet en skydestok af to rundstokke på 16mm og ca.2m lange.Derefter har jeg taget to stykker 3/4" haveslange med armering på ca 15cm længde og skåret dem næsten over på midten, derefter bukker du slangerne sammen og trækker dem over rundstokkene i begge ender. Den i bunden sømmes fast til den ene rundstok.Dette gør at rundstokkene ikke skramler når du går med stokken og når du skal bruge den er det nemt at trække den syok som ikke er sømmet ud af slange stumpen, og derefter vinkle stokken i den højde du har brug for da det øverste slange stykke kan forskydes nedaf mens du står eller sidder med riflen. Med lidt øvelse kan den slås op og gøres klar på få sekunder og så koster den ca.40 kr i stumper, og hvis du er af den æstetiske type kan du jo male den i en jagtgrøn/brun farve[Smile]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#24
[Image: skydestok.jpg]

Min "Sprøjte-spor's Affutage" er en 3-benet version af Swifts. Tomatpinde af metal overtrukket med grøn plastik til plad 10'er pr stk.(når de bliver for skæve får fruen dem til haven). Den er yders stabil[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)