Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202
#21
Ja jeg han se at der er mange gode foreslag på hvordan man servicerer en Sauer riffel. Jeg ved ikke lige hvad man skal gøre ved selve problemet på Sauer 202. Jeg syntes at jeg har forsøgt men uden held ,jeg bliver ved med at få den samme besked at Sauer siger at de ikke har et problem..når jeg taler med min våbenhandler har jeg det som at bare snakker mig efter munden og at han ikke gør noget når jeg vender ryggen til , Det er jo også klart at Sauer ikke ved noget om problemet hvis de ikke får det at vide.Hvad skal man gøre, selv kører ned til Sauer det tror jeg så bare ikke at det hjælper Jeg vil opfordre alle som har haft problemer med Sauer at kontakte dem, som sælger Sauer så de kan se at det ikke er en der har et problem. så kunne det jo være at Sauer fik besked. Jeg har talt og skrevet med mange som jeg mener kunne hjælpe med at problemet ud de rette men ingen tør røre ved problen SAUER.[V]
Svar
#22
At Sauer ikke har hørt om problemet, er lodret løgn
Og du får dem nok ikke til at erkende det, da det i givet fald ville stille dem dårligt juridiskt i tilfælde af at en Sauer bruger fik en jagtkamarat på vildtparaden, og i det efterfølgende erstatningsmæssige slagsmål, med rimelig vægt kunne fremføre at der var tale om en kendt konstruktionsbetinget uheld.

Det skal dog siges at jeg normalt synes at en sauer er et ypperligt produkt.Men jeg er forundret over deres respons på denne type meldinger. (muligvis er det en politik der er fastlagt af ejerne)

jbn
Svar
#23
Jeg har snakket med "korsholm" idag, som fortælte mig. Sauer er begyndt, at bruge noget andet olie/fedt end det, som har været årsagne problemet[xx(]. Så problemmet skulle være løst, ihvertfald på de nye skydere

Men det hjælper selvf. ikke dem, som har problemet nu, med de "gamle" rifler[V]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#24
Det er jo dejligt at der er gang i debatten . Jeg vil gerne vide hvor gammel en gammel model er . og hvornår Sauer mener den ny og forbedrede model kom. Jeg tror måske at der er sket noget i dag nu siger de at min gamle riffel kommer på besøg hos Sauer. jeg håber det er rigtigt og glæder mig til at høre hvad der er galt med den, måske lidt sent da jeg ejede den kunne der ikke gøres noget DER VAR JO IKKE NOGLE DER HAVDE HØRT OM DET PROBLEM. selv om at der sad en bøssemager i samme hus som kender problemet meget godt og laver service på mange Sauer STR rifler hver år .
Svar
#25
"En anden olie/fedt"..... det kan da umuligt være et problem der skyldes den olie/fedt, der sad i våbnet, da det forlod fabrikken.

Men det er da fint hvis der er styr på problemet. Jeg har altid selv syntes godt om 202'eren.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Undskyld min totale mangel på pli, og teknisk insigt[xx(]

Men hvordan FANDEN forventer Sauer at dette udsagn med en anden fedttype skal tages seriøst.

Er det så ensbetydende med at man i al fremtid nu pludselig ikke må rengøre aftrækket, af frygt for at fjerne dette mirakkelprodukt.
Eller er der fra nu af nye vedligeholdesregler om at man på alle gamle og nye rifler af dette ellers så gode mærke pludselig skal fare ind til en autoriseret Sauer fedtsmører, og her få foretaget den ugentlige rengøring og smøring.

Et ukvalificeret[:I] råd til sauer, var nok at de seriøst kikkede på aftrækskonstruktionen, og fandt ud af hvor ind i det hede hule he**ede skidtet kommer i klemme, og forsinker aftrækket, og derefter får fremstillet en dims der har den fornødne frigang

jbn
Svar
#27
Kan vi ikke bare nøgternt konstatere, jævnfør ovenstående, at Sauers rifler er noget dyrt lort og at man kan få en Ruger der virker hver eneste gang i stedet for, - og så endda til den halve pris!

Nok er tyskerne et teknisk folkefærd, men deres mani med at gøre tingene mere komplicerede end godt er, forekommer mig åbenbar her.

Venlig hilsen Umimmak

Der hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!

Citat: Claire Wolf
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

Kan vi ikke bare nøgternt konstatere, jævnfør ovenstående, at Sauers rifler er noget dyrt lort og at man kan få en Ruger der virker hver eneste gang i stedet for, - og så endda til den halve pris!

Nok er tyskerne et teknisk folkefærd, men deres mani med at gøre tingene mere komplicerede end godt er, forekommer mig åbenbar her.

Venlig hilsen Umimmak

Der hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!

Citat: Claire Wolf


Så kunde man da lige så godt skrotte bilen, og købe en gammel svajrygget krikke, og dertilhørende fjælvogn, med indbygget roerasper[xx(][Wink][8D

Der findes vel stadigt mennesker der har lidt kvalitetssans og fingerspitzgefühl. Og har en glæde ved at have et ellers lækkert og velfungerende produkt.

jbn
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Undskyld min totale mangel på pli, og teknisk insigt[xx(]

Men hvordan FANDEN forventer Sauer at dette udsagn med en anden fedttype skal tages seriøst.

Er det så ensbetydende med at man i al fremtid nu pludselig ikke må rengøre aftrækket, af frygt for at fjerne dette mirakkelprodukt.
Eller er der fra nu af nye vedligeholdesregler om at man på alle gamle og nye rifler af dette ellers så gode mærke pludselig skal fare ind til en autoriseret Sauer fedtsmører, og her få foretaget den ugentlige rengøring og smøring.



Jeg kan kun fortælle hvad jeg har fået fortalt. Det var noget med at fedtet blev alt for fedt og tyk efter en rum tid uden motion. Den nye fedt/olie skulle være bedre til, at kunne stå i langtid uden at tage den egenskab til sig.
Ang. ny/gammel riffel. Han sagde at problemmet var løst, men at han kendte til problemmet på 202ér der var et par år gamle eller mere. Så uden at vide det helt korrekt så tror jeg at en "gammel" Sauer er ca. 2 år

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#30
Jeg kan kun fortælle hvad jeg har fået fortalt. Det var noget med at fedtet blev alt for fedt og tyk efter en rum tid uden motion. Den nye fedt/olie skulle være bedre til, at kunne stå i langtid uden at tage den egenskab til sig.
Ang. ny/gammel riffel. Han sagde at problemmet var løst, men at han kendte til problemmet på 202ér der var et par år gamle eller mere. Så uden at vide det helt korrekt så tror jeg at en "gammel" Sauer er ca. 2 år

mvh Thomas
[/quote]
Kan man så konkludere at en Sauer 202 der er mere end 2 år gammel er antik[?]
eller er det bare noget gammelt lort[:o)]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#31
[Smile] Det tror jeg da ikke, der skal vel bare noget andet fedt/olie i[?]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#32
Ja men det er jo godt at Sauer er kommet med de vise sten . Så kan man jo tro dem eller lade være . Nu har jeg kæmpet med dem i gemmmenm et stykke tid så det ...................
Nej du jeg tror bare der bliver sagt noget for at få debatten til at stoppe. men jeg håber at jeg tager fejl..
Svar
#33
Jamen så skal sauer202 ejere da bare have monteret en smøreseddel álá den man bruger til biler, olieskift efter ca. 500 skud eller 2 år.[Big Grin][V]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#34
man kan vel montere en lille smøre-nippel på siden, så kan man bare give den efter behøv[Big Grin][Wink] og måske et lille oliefilter til at tage alle klumper og urenheder[8D][:I]

mvh Thomas
Sauer Custom
Svar
#35
I mange tilfælde ER det tyk-olie-fedt eller parafin der sidder i bundstykket, til tider også noget ved aftrække mekanismen.
Rens det væk og gi det en tynd olie DET hjælper. At der så er nogle der har bundstykker hvor rørsplitterne er knækket, få dem skiftet til stålstifter som er omtalt.
Som M@x skriver så kan det laves af en rigtig bø..emager[Big Grin]
Har man fået udbedret nogle af disse ting hos sin forhandler selvfølgelig under garantien, og problemmerne og stadig er der, jamen så få da en anden riffel, eller pengene RETUR, der er jo stadig garanti på riflen. På den måde ser man også hvor seriøst forhandleren tager det.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Tro mig . Det kan laves af en rigtig bøssemager........


Jamen kan jeg så ikke få nummeret på dén bøssemager. Har været i kontakt med en bøssemager i det midtjyske, og han magtede da ingenting.

Lad mig starte med min historie...
For et par år siden købte jeg en 8 år gammel Sauer 202 af en bekendt. Den havde skudt under 100 skud.
Efter jeg havde skudt ca. 400 skud begyndte problemmet.
Når jeg trykke på aftrækkeren skete der ingenting! Så snart man så rørte ved ladegrebet og bundstykke begyndte at rotere, så gik skuddet. Det havde intet at gøre med at bundstykket var snavset. Det var pinligt rent og splitterne var skiftet.

Så kontaktede jeg bøssemageren hvor den var købt små 10 år tidligere.

Han havde hørt om problemet. Han nægtede, forståeligt nok, at gøre noget ved aftrækket. Så ville det jo pludselig være hans ansvar hvis der skete noget...
Istedet ringede han til impotøren hvor han i sin tid havde fået den fra.
Efter at have talt med importøren, kunne bøssemageren fortælle at Sauer havde erkendt problemmet. Fint nok. Jeg lod bøssemageren sende min riffel til Sauer fabrikken.
Efter lidt over 2 måneder kunne jeg afhente min riffel hos bøssemageren. Sammen med en regning på 1.250kr!?!
Hvad? Sauer havde jo erkendt problemmet!
Det bøssemageren havde fortalt mig, passede desværre ikke alligevel. Det var en våbenmekker hos Sauer, der var kommet til at tale over sig! De 1.250kr var for et nyt aftræk. Så nu har jeg fået nyt aftræk, selvom det gamle kun havde skudt ca. 500 skud.
Nu er det spændende hvor lang tid der går før mit nye aftræk begynder at lave problemmer.

Så gæt om jeg skal have Sauer en anden gang, og gæt om jeg bruger bøssemageren fra det midtjyske igen...
Svar
#37
Det er virkelig ikke godt nok at både Sauer og bøssemagerne ikke kan give tilstækkelig informationer om problemet. Men hvis forhandlerne ikke er professionelle nok til at informere om problemet er det godt vi har sådan et forum. Det er klart ud fra denne debat at der ikke findes én løsning der holder i længden. Hvis løsningen er rensning efter en tur på skydebanen er lortet vist ikke pengene værd. Hvis det er tilfældet at fejlen findes, burde Sauer få riflerne retur, så problemet bliver løst inden det koster en person livet. Synes våbenhåndteringen er ekstrem dårlig på nogle skydebaner så ulykken kan sagtens ske. Så lad være med at købe en Sauer indtil de lever op til deres ansvar og kalder riflerne tilbage for at rette fejlen [Sad!]
Svar
#38
Jeg vil foreslå alle i "lykkelige" Sauer ejere at i hver især sender en mail til dem og forklarer problemet.
Er der mails nok om det samme problem, kan man jo håbe at de som en seriøs våbenproducent tager problemet alvorligt, og erkender fejlen og et ansvar[:o)]
Husk at få en kvittering for modtaget mail[^]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#39
Man kan jo undre sig over når Sauer i deres vejledning bruger følgende passage... (se nedenstående) ikke gør noget mere ved et problem som tilsyneladende er kendt i alle våbenkredse....

Citat:quote:

Ukontrolleret afgivelse af skud
Kan have døden eller svær
legemsbeskadigelse til følge


http://www.sauer-waffen.de/uploads/media...2dk_02.pdf

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#40
Er vi ikke ved at nå til den konklusion at Saueren er i samme kaliber som en Blazer? Måske er den endda endnu værre? I hvert fald forekommer det mig snart at den er en omvandrende latent vådeskudsulykke i anmarch!

Ikke at vide om skuddet går af eller ej, er afgjort definitionen på en livsfarlig riffel, og her er det altså ikke vildtet jeg tænker på når jeg siger livsfarlig, men for de omkringstående jægere/skytter!

Kan forbrugerstyrrelsen ikke gribe ind og få lortet forbudt, i det mindste indtil sagen er bragt i orden igen? Havde det været fx en bil og ikke en riffel, ville der da have været en eller anden institution der havde sagt fra og "grounded" fænomenet! Skal vi virkelig vente på at beviset, i form af en død jæger, ligger på bordet?

Selv har jeg i hvert fald mistet den sidste rest af tiltro til en Sauer 202 og jeg vil ikke føle mig tryg ved at deltage i jagter hvor andre jægere ankommer med Sauer'en!

For mig er konklusionen åbenbar: Køb noget andet og lad Saueren stå! Der er da masser af andre gode rifler, om hvem man kan forvente at de ikke siger klik/fyrer skuddet af i utide! Jeg nævner lige i flæng S & L, Ruger, Sako, Brno og mange flere. Med sådan et våben i hånden udgør man ingen uvæsentlig fare for sine medmennesker, hvilket åbenbart er tilfældet med en Sauer! Og hvem fa.... kan lige være interesseret i det?

Med hensyn til de mange farlige og derfor ubrugelige Sauerrifler, som nu cirkulerer på markedet, så vil jeg foreslå at de bliver smeltet sammen i en stor skrotbunke, som et enestående og unikt monument over dårligt bøssemageri, løgnagtige våbenfabrikanter og elendig forbrugerbeskyttelse!

Knæk & bræk fra Umimmak (som har valgt at satse på ordentlige rifler, frem for en ubrugelig Sauer).

Der hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!

Citat: Claire Wolf
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)