Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202
#61
Jeg var også på messe idag og jeg talte med en fra Østjysk våbenhandel og han for talte at de sælger rundt regnet 1000 sauer rifler om året.I sidste uge havde han solgt 10 rifler og han havde aldrig hørt om problemet.??????????????????????????????????????????????
Svar
#62
Så har han fortalt dig to løgne...

Østjysk sælger ikke 1000 Sauer rifler årligt, og de har hørt om problemet - Mon ikke det blot skyldes at sandheden er ilde hørt?

Her på forummet er der de første ti der selv har prøvet situationen, og mindst det dobbelte der har personligt overværet det. Vinderen af en feltskydning sidste eller forige år vandt endda med dette lede problem på sin Sauer + der har været en del tilskuere der overværede hans skydning. Derfor er min konklusion helt klar, at hvis vedkommende sælger fra Østjysk benægter kendskabet til en sådan fejl - er han total uerfaren og lige kommet i branchen, ellers lyver han [xx(]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#63
Ja det er en fed Løgn det ved jeg med sikkerhed, min riffel kommer der fra og står der igen, det største problem er at de ikke vil sige at de har hørt om det op til flere gange.[}Smile][}Smile][V]
De havde heller ikke hørt det til jeg gik dem rigtigt på klingen så havde de haft nogle stykker.
Der er også en bøssemager i samme hus som siger at han ser rigtig mange sauer rifler årligt som har omtalte problem, det skal dog siges at det også er STR rifler.
Jeg vil ikke så gerne nævne nogel navne her men det blev jeg så nød til.[Sad!]
Hvor mange rifler de sælger årligt ved jeg ikk men er der 1000 stk er der sku snart en der bliver skudt med en SAUER.[}Smile]

Omtalte firma køber også direkte hos sauer så det hjælper ikke at brokke sig til importøren.
De burde nok have nosser nok til selv at gå vidre til sauer.[}Smile]

Jeg hentede en mauser m03 i samme firma der var montagen monteret så den ikk låste ,,,, flot arbejde...
Men der kan jo ske en fejl.[Big Grin]
Der står også folk i den forretning som ikke ved en skid om hvad de står og sælger.[Sad!]
Svar
#64
Det er meget muligt at han har fortalt noget som er løgn,jeg kender jo ikke manden...??? Men fakta er at han stod og fortalte mig og min karmerat det for ca. 4 timer siden....???????
Svar
#65
Ja men jeg fik jo samme besked
Så kan du jo tro på ham eller lade være.jeg kan også godt se på dette forum at jeg er den eneste der har haft eller hørt om problem SAUER.[Big Grin]
Svar
#66
Allan 2 Nu kan det godt være at du tror at du er den eneste som har hørt om det problem,det skal jeg ikke kunne sige[Big Grin] og mange tak fordi jeg må tro på det jeg selv vil.Men det jeg er rystet over er sku da at manden kan stå at sige sådan noget,jeg er udemærket klar over at østjysk våben har solgt sauer rifler til nogle fra det her forum...
Svar
#67
bbs....Kan kun bekræfte dig i det du siger,har også snakket med østjyskvåben og de siger at de ikke har hørt om problemet.
Svar
#68
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Det er jo godt at der er bøssemagere der kan løse problemet med et Sauer aftræk. Det vil sige at man køber en ny Sauer riffel og kører den direkte til bøssemager for at få rettet fejlen det er jo en super go service, at dem der forhandler våbnet ikke hjælpe dig, man skal altså være klogere end den man køber af. Jeg synts stadig at der er et problem, for hvem skal forklare Sauer at de laver en lille fejl på deres våben , det må da være forhandleren og ikke kunden.


Ifølge den førnævnte bøssemager, så ligger problemet alene i aftrækkets snævre tolerancer på mål og vinkler. Han udbedrer alle aftræk på Sauere, der kommer ind til reparation og på våben, han tager i bytte for at sælge dem. Der er ingen tvivl om, at alle bøssemagere, der har arbejdet med våbnet kender til problemet og dets løsning.
Som en anden tidligere har nævnt er problemstillingen dog lidt kilden. For hvem bærer det juridiske ansvar, hvis der (mod forventning) alligevel opstår problemer?
Jeg ville som nævnt ikke have betænkeligheder med en Sauer 202 - efter diverse modifikationer udført af trænet hånd. Dvs. aftræk og rørsplitter.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by bbs

Jeg var også på messe idag og jeg talte med en fra Østjysk våbenhandel og han for talte at de sælger rundt regnet 1000 sauer rifler om året.



Hatten af for denne forhandler[Smile]

At kunne sælge flere Sauer 202 end der formodentligt importeres til DK i løbet af et år[:o)] Det er en præstation der fortjener at vi alle letter på hatten og bukker os ydmygt i støvet af bar beundring[Big Grin][Big Grin][^]


[Image: hamselv.gif]
Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#70
Igen med frygt for at blive kaldt inhabil og ukolegial.
Jeg kan kun opfordre alle der har en positiv interesse i at få de ellers gode Sauer rifler til at blive lidt mere sikre overfor deres omgivelser, til at gå ind i deres jagtbutik, og venligt spørge om de har hørt om problemet, og om de har kenskab til en løsning.
Hvis de så svarer i modstrid med sanheden, som der er beskrevet i de tidligere indlæg. Så kan jeg kun opfordre til at i tager dem venligt og bestemt i handen, og kikker dem bekymret i øjnene, hvorefter i med faderlig stemme siger, at det ikke er hverkent pænt eller rigtigt at lyve.

Dette skal i nok ikke gøre ved en stakkels lille våbenhandler, der ikke sælger mange af denne model. Derimod vil det nok være på sin plads overfor de store, specielt dem der påstår at de sælger mange hundreder af dem.

jbn
Svar
#71
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by bbs

Jeg var også på messe idag og jeg talte med en fra Østjysk våbenhandel og han for talte at de sælger rundt regnet 1000 sauer rifler om året.



Hatten af for denne forhandler[Smile]

At kunne sælge flere Sauer 202 end der formodentligt importeres til DK i løbet af et år[:o)] Det er en præstation der fortjener at vi alle letter på hatten og bukker os ydmygt i støvet af bar beundring[Big Grin][Big Grin][^]


[Image: hamselv.gif]
Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]


Det kan da ikke passe at der ikke importeres mere end 1000 om året, når nu både Østjydsk og skov hver for sig sælger omkring 1000. om året.
Den eneste mulighed jeg så kan se, er at de får uforholdsmæssigt mange ind som brugte, og derfor kan få dem til at tælle i statistikken flere gange[Wink]
For det virker da helt usansynligt at de ikke fortæller sanheden[8D][Wink]

jbn
Svar
#72
I stedet for at pikle rundt i teorier om, hvem der fortæller sandheden og hvem der ikke gør, var det så ikke en ide, at samle en masse førstehåndsoplevelser, sætte navn og adresse på den enkelte oplevelse, skrive et samlet brev og få et svar rystet ud af fabrikken?

Vi kan jo gøre som følger. Alle de der enten selv har oplevet problemet eller har set problemet udfolde sig under andres skydning, sender undertegnede en pm med en nøjagtig beskrivelse af hændelsen. Denne beskrivelse skal indeholde tid og sted samt navn og adresse på afsenderen. Hvis hændelsen tidligere er beskrevet her, rækker det med en henvisning til det relevante indlæg. Når jeg har modtaget en passende stak, sender jeg på vegne af VTF et brev til Sauer. Jeg bringer brevet (og svaret) her - dog uden adresseoplysningerne på vidnerne.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#73
Ja nu kan jeg jo kun fortælle hvad jeg selv fik fortalt.Men om de sælger 1000 rifler om året eller ej, er jeg faktisk ret ligeglad med.Det er jo bare et tal,men jeg er nu mere rystet over at han fortæller med at han aldrig har hørt om problemet med nogle af de her sauer rifler....Og det var jo ligesom også det,denne her tråd omhandler,nemmelig problemet med aftrækket på sauer rifler.

Syntes generalt rigtig godt om det her forum,hvor folk kan diskutere ting,hjælpe hinanden med gode råd,erfaring osv....Men jeg syntes så også nogle gange at folk lige glemmer hvad spørgsmålet i tråden egenligt gik på,og begynder at diskutere alt muligt andet, sådan tror jeg nu at det er i de fleste forums,det er nok ikke kun her.

Nå,men nok om det.

Er der nogle herinde som kan anbefale en bøssemager til at løse problemet.?

Mvh.

bbs
Svar
#74
Jeg vil tro, at der er hjælp at hente her:

Arne Holgersen & Co. A/S
Stationsvej 16
Jordløse
5683 Haarby

Tlf: 64 73 12 81
E-mail: gunholgersen@mail.dk
Hjemmeside: http://www.arneholgersen.dk

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#75
Ok,tak for det.
Svar
#76
Har snakket med Arne holgersen idag og han kendte godt til problemet med aftrækket.Han sagde direkte at på sådan en sauer "passer" tingene for godt sammen,så der ikke er plads til nogen former for skidt og der er specialt et sted at aftrækket kan "hænge". Han kan løse problemet for ca. 350 kr.
Så spurgte jeg til de rørstifter som sidder i bundstykket og det er et andet problem siger han.Hvis de knækket så får man en klikker.Slagstiften kommer ikke langt nok frem. Og han mener at på de nyere sauer rifler er de udskiftet til masive stifter.Min er fra oktober 07 så der skulle ikke være noget problem med rørstifterne,men skulle det være nødvendigt at udskifte dem,kunne han gøre det til samme pris.Det tager ingen tid sagde han.

Jeg har skudt godt 500 skud med min sauerbandit og der har ikke været nogle former for problemer,jeg må sige at jeg faktisk er meget tilfreds med den,men jeg har selvfølgelig det i baghovedet at nogle har oplevet at den kan hænge i aftrækket,så jeg tror nu bare jeg ofre de 350 kr det koster også ellers bare være glad for min riffel.
Svar
#77
Het lyder super godt, en skam jeg har solgt min Sauer .[Sad!]
Det må være skønt at tale med en mand som ser ud til at vide noget om problemet .[Smile]
Havde jeg haft min Sauer endnu var den blevet sent til den bøssemager , de andre løsninger så som afvaskning af aftræk efter behov mener jeg ikke kan bruges til noget, det er noget som man kan gøre ved det årlige eftersyn.

Super at det ser ud til at være kommet en løsning som vi kan bruge til noget.[Smile][Smile][Smile]

Jeg sytes bare det er utroligt at dem som sælger så mange Sauer rifler ikke ved noget. Jeg tror ikke på det!

Min personlige mening er stadig at Sauer burde løse Problemet, Det vil være det mest rigtige, syntes i ikke.
Svar
#78
Jo Allan,jeg er helt enig med dig.Sauer burde løse problemet.
Svar
#79
Hvis Sauer skal løse problemet, så lad "os" der har oplevet det på egen riffel, benytte os af Høgh's gode tilbud om, at samle mails/PM's og videregive dem til Sauer.

PM på vej fra mig - og tak for initiativet, Høgh[^]

.376 steyr

Frækhed belønnes - nogle gange med tæsk...
Svar
#80
Ja kom nu ud af hullerne og få det gjort..
Jeg har sendt pm til høgh.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)