Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reklamefremstød for danske jagtrejsende!
#21
Citat:quote:

Originally posted by Thomasms

Jamen Høgh, hvis det er fordi du ikke vil have at ikke-jægere læser deres debat, hvorfor har du så spredt deres lille ukendte debat ud på dette forum også..


Fordi jeg synes det var tankevækkende, at folk, der kalder sig jægere, i den grad mangler situationsfornemmelse og forståelse af effekten af at "udtrykke sig frit på nettet" til skade for jægernes generelle omdømme. Her tænker jeg ikke mindst på folkene bag sitet der lægger plads til. Jeg lever af PR - dette er et skoleksempel på EKSTREMT dårlig PR. Sådan noget er altid en debat værd - og skulle folk Google sig herind, så ser de i det mindste, at ikke alle jægere er syv år gamle.

Citat:quote:

Originally posted by Thomasms
Jeg kan da godt forstå hvis det ikke er din humor, men hvorfor skal man i DK altid være så hellige, og absolut udgive sin mening om dette offentligt.. Hvis du har så meget imod deres debat, så lav da et indlæg i en sober tone, hvor du forklarer dem lidt om hvad din holdning til deres debat er.. Det er da meget mere effektivt end at publicere din holdning herinde på VTF..



[center][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][/center]

Det var der vist en enkelt der prøvede.... med ovenfornævnte trusler til følge. Jeg tror helt ærligt at de pågældende er langt uden for almindelig pædagogisk rækkevidde og vælger derfor at efterleve det gode gamle råd:

"Never argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience"

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Et enkelt citat ( Et svar til en gæst der ironisk bemærkede, at de pågældende var tvivlsomme reprænsentanter for danske jægere):

"ja vi er gæst
og du bliver super ideal at se på som den første udstoppet person for jeg skyder snart vat i røven på dig eller presser det så meget ned i halsen på dig du bliver kvælt
jeg hader folk så meget der ikke gør sig til kende
du er en stor forbandet tøsedreng
der skulle have skudt hovedet af

jihaaaaaaaaaaaaar"

Grovkornet humor? [:o)][:0][V]

Mht. om de er repræsentanter for jagt: Lad ti ikke-jægere se tråden og spørg dem, hvad de mener. Jeg er ret sikker på, at stort set alle fatter, at det er "jægere", der skal på jagtrejse til Polen.
Hvem ved hvem der kommer ind på sådan en tråd efter en uskyldig Google søgning: En skrivelysten journalist eller måske en skoleklasse, der har emneuge om jagt?[xx(]

@thomasms: Jeg tror ikke du fatter pointen her. Det er sådan set ikke noget problem at en flok danskere benytter jagten som undskyldning for at udleve deres seksuelle fantasier langt væk hjemmefra. De må de sådan set selv om (sålænge jeg slipper for at skulle med). Problemet er, at når det offentliggøres, som det sker her, så er det som ULG skriver vand på jagtmodstandernes mølle. Hvis nogen skulle forledes til at tro, at en jagtrejse i første række handler om f.... og bajere ("jægerne" nævner jo ikke, at de glæder sig til at komme på jagt) så har danske jægere ikke ligefrem taget kegler.
Mange fatter ikke, at internettet er 100% offentligt tilgængeligt. Et budskab her kommer lettere ud end hvis du skriver "FI..." med to meter høje bogstaver på din facade.
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Hmm den havde jeg ikke lige bemærket. Du har ret i det ikke burde forekomme.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#23
De personer der står bag den pågældende hjemmeside er af adskillige omgange hældt ud fra VTF, grundet dårlig opførsel. Og en af deltagerne i selve debatten er kendt fra blandt andet strandjægersiden, hvor han er blevet hældt ud - Ligeledes har jeg kendskab til at der er blevet advaret mod ham af auktionsbrugere, og ligeledes er han hældt ud fra QXL-Auktioner.....

Det sætter vist lidt tanker igang?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#24
STROM

Ja, jeg synes da at deres jokes mellem hinanden er intet andet end kammeratlig! (indtil gæsten kommenterer)

HVilke jagtetiske regler har de overtrådt? De snakker om deres Polenstur, og ikke om hvordan de vil gå på jagt.. Det argument er der ikke hold i!

Høgh

Synes du virkelig at gæsten på en fornuftig måde prøver at forklare dem at han ikke brydes om deres opførsel? Det er da en klar provokation fra hans side!

Men jeg gider ikke og side og beskytte dem, jeg har bedre ting at bruge min tid på.. F. eks. at savle over min nyligt bestilte Leupold VX-III 3,5-10x50 m/lys..[^]

Men vi kan godt blive enige:
De snakker ikke pænt til hinanden, men jeg mener ikke det skader jagten..
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Thomasms

Synes du virkelig at gæsten på en fornuftig måde prøver at forklare dem at han ikke brydes om deres opførsel? Det er da en klar provokation fra hans side!

....og derfor skal han have hovedet skudt af?

Bare lige for at gøre en enkelt ting klart: De fleste af de indlæg ville ikke have stået længere herinde, end det tager en moderator at få øje på dem. Visse af indlæggene (dem med trusler mod andre brugere) ville føre til øjeblikkelig udsmidning (for evigt). I den sammenhæng er det tankevækkende at vi på 5 år har udvist i alt 10 brugere og gennemgående modereret omkring 0,25% af alle indlæg, svarende til 1 af 400.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Jeg ville ellers ikke men...

De snakker ikke pænt til hinanden, men det kan man finde eksempler på mange andre steder også.. Er det brugerne af forummet eller er det selve forummet du ikke kan li'?

At du fortæller mig hvor hurtige moderatorerne her på VTF, kan vel ikke bruges i denne debat til noget væsentligt?
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by 375HH

I mine øjne er dette citat egentligt værrer.

"fuck jeg glæder mig til den dag jesper kan finde jeres ip addresse
så er i nemlig færdige "


Det er vel en overtrædelse af straffeloven?

Og ja du har ret Høgh deres person angreb er langt over grænsen.

Jeg kan ikke fordømme hvad de forstår som deres form for humor, selv om det IKKE er min. Vi har en ret til at være forskellige og selv om jeg ikke synes deres måde er berigende så har de lov til det uden at skulle fordømmes.
Mvh
Christensen
Svar
#28
@thomasms:

Det var ikke hurtigheden, der var pointen der min ven, det var derimod håndhævelsen af et simpelt regelsæt, der bl.a. indebærer, at vi kan være bekendte at have debatten liggende offentligt tilgængelig.

Jeg har intet imod foraet som sådan (jeg kender det ikke), men i dette konkrete eksempel savner jeg rent ud sagt lidt net-etikette (for nu at udtrykke mig diplomatisk) fra administrators side. Uanset, at du mener, at den form for udgydelser ikke er med til at farve andres syn på jægerne i negativ retning, så er det ikke noget du og jeg bliver enige om. M.h.t. til personerne, der skriver det, så bliver jeg lige så irriteret her, som hvis de havde udtalt sig til TV2 nyhederne eller Jyllandsposten. Jeg synes det er rygende uintelligent og jeg bliver sur, fordi jeg mener, at det indirekte er bidragende til at skade min sag - jagten.

Retarderede hillbilly-typer med skydevåben bliver i bl.a. USA flittigt brugt som karrikatur på jægere af diverse jagtmodstandsgrupperinger. Tråde som den vi her taler om er en fornem bekræftelse af den fordom.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#29
Bare rolig skovfoged, det kommer med alderen. Enten er du med dem eller mod dem, fordi hvis du ikke tager afstand fra sådan opførsel så bliver du ganske automatisk sat i bås med disse typer.

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]
Svar
#30
Der er da ingen der drømmer om at sætte Hr. Christensen i bås med de halvhjerner! Tværtimod - jeg er 100% enig med ham i, at folk skal have lov til at kommunikere med lige præcis det ordvalg de har lyst til. At den pågældende stil så ikke lige ville være gangbar her er blot en af vore spilleregler - det forhindrer jo ingen i at dyrke den i en jagthytte ude i skoven.

Jeg mener blot ikke det er særligt godt, at kaste den slags ud til offentligheden - og truslerne i tråden er fuldstændigt horrible. Som sagt dårlig PR for danske jægere. Præcis som det ville være hvis den samme debat udspillede sig for åben skærm i den bedste sendetid.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#31
Det er ikke vægten af studenterhuen der har gjort de jagtrejsende platfodet!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#32
Citat:quote:

og truslerne i tråden er fuldstændigt horrible. Som sagt dårlig PR for danske jægere

Det er lige før at der burde indføres IQ test for at få våbentilladelse, mon ikke de pågældende ville få lidt svært ved at
klare den[}Smile].
Ikke nok med at konerne måske tænker sit, men det er sikkert heller ikke sjovt at være den næste dansker i det område hvor de har "ført" sig frem[xx(].

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#33
Citat:quote:

I mine øjne er dette citat egentligt værrer.

"fuck jeg glæder mig til den dag jesper kan finde jeres ip addresse
så er i nemlig færdige "


Det er nu lidt rystende at slige halvhjerner med stor sandsynlighed er i besiddelse af skydevåben med samfundets læs: "vores" accept[xx(]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#34
Har ladet mig fortælle af en politimand og min advokat,( som også er jæger), at de

trusler hotte kommer med, er rigeligt til at miste jagtegnet på. Lad os se om der

nogen der tar affære. Kunne være interessant[}Smile]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by prethom

at de trusler hotte kommer med, er rigeligt til at miste jagtegnet på.


Det var sgu heller ikke for meget!
Sikke en psykopat [xx(]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#36
Apropos retarderede hillbilly typer så er der vist ingen tvivl om, at der sikkert vil blive spillet en del banjo på den "jagtrejse"[xx(]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by prethom

Har ladet mig fortælle af en politimand og min advokat,( som også er jæger), at de

trusler hotte kommer med, er rigeligt til at miste jagtegnet på. Lad os se om der

nogen der tar affære. Kunne være interessant[}Smile]

mvh Don Bums

Nu kan du jo anmelde dem? Så går processen lidt hurtigere.
[Image: snipertarget.jpg]



Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#38
Det burde nok ikke være nødvendigt.

Det er alment kendt at politiet følger med på diverse fora.

Hvis der ellers er lidt retfærdighed til i det her land, så sker der også noget.
Det burde der ihvertfald, specielt hvis man som her offentligt truer folk på livet.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#39
Man kan så diskutere om ikke ordvalget er dem til gavn ved en evt. tur i retten.
Det gennemgående ordvalg har en sådan lødighed, at man ikke kan tage dem særlig seriøst - men er blot en måde på hvordan "mindre bemidlede" kommunikerer på nettet.

At det går så galt med niveauet skyldes modereringen som ligger helt i front med [B)]....

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#40
At det går så galt med niveauet skyldes modereringen som ligger helt i front med [B)]....

Modereringen er ikke eksisterende. Der lægges nærmest op til at niveuet skal være lavt. Du/I kan jo bare se på de Smileys, der står til brug for forummets brugere[V][xx(]

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)