Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Har en 30-06 - hvilken anden skal jeg købe ?
#21
Tak for rådene [Smile]

Jeg er ikke hjemmelader - endnu [Wink]

Problemet er at der er alt for mange rare ting at bruge penge på, og udover riflen i denne tråd, har jeg allerede klare planer for den næste(remington 7600 med en stor [}Smile] af en aimpoint)

Så hjemmeladningen må vente lidt...

Vil dog hellere have det 'rigtige' kaliber, fremfor at spare på pengene til ammoen, så 243 er absolut i mine overvejelser.

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#22
Kjeldsen: Tak for svaret. Gode pointer. Jeg er selv meget glad for 30.06 men det er da ingen hemmelighed, at til en hel dag på skydebanen er det 6,5'eren der tages ud af skabet. Nok i øvrigt hel rigtigt, at alt, alt for mange nyslåede riffelkøbere sendes ud af butikken (eller til butikkerne!) med råd i ørerne om 30.06 enestående alsidighed. Jeg er helt enig i, at langt de fleste eller nærmere alle "begyndere" var bedre hjulpet med en 243 eller en 6,5.

MVH
TG
Svar
#23
Hvis penge er et issue kan du jo regne total økonomien ud på de forskellige kaliber valg, husk at beregne 500 skrald til banen med hvert år, efter 10 år bliver det til 5000 og så er prisen pr stk ikke længere helt ligegyldig ved 3kr 15000kr ved 20kr 100000kr [Big Grin]
Ikke meget sjov i at have et lækkert skydejern hvis ikke man har råd at bruge det [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Tak for rådene [Smile]
Jeg er ikke hjemmelader - endnu [Wink]
Problemet er at der er alt for mange rare ting at bruge penge på, og udover riflen i denne tråd, har jeg allerede klare planer for den næste(remington 7600 med en stor [}Smile] af en aimpoint)
Så hjemmeladningen må vente lidt...
Vil dog hellere have det 'rigtige' kaliber, fremfor at spare på pengene til ammoen, så 243 er absolut i mine overvejelser.
/Kenneth


Svar
#24
Citat:quote:

efter 10 år bliver det til 5000 og så er prisen pr stk ikke længere helt ligegyldig ved 3kr 15000kr ved 20kr 100000kr



Ok, jeg forstår hvad du mener [Smile]

Regner dog også med at starte hjemmeladning indenfor 1-2 år, men vi må se...

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)