Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelpleje
#21
Et rør som passer ind i kammeret, og som beskytter dette mod solvent og olie når der renses.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#22
http://www.sportsmanguncentre.co.uk/prod...boreguide/

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Alt dette med kroningen er jo noget alle taler om og har respekt for. Men det er ikke sikkert at man behøver at være så nervøs. Meget tyder på at der ikke sker det store ved skader på kroningen. Ved store skader evt træfpunktforandring, men ikke nødvendigvis en peæcisionsforringelse.

Læs nedenstående links godt igennem og døm selv [Smile][Smile] :

http://forums.accuratereloading.com/eve/...410414/p/1

http://www.accuratereloading.com/crownr.html
Svar
#24
interessant fund - synes I ikke???????

Jeg har altid selv været lidt øm over kroningen (og er det da stadig) men jeg slapper da lidt mere af efter at have læst ovenstående..
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Alt dette med kroningen er jo noget alle taler om og har respekt for. Men det er ikke sikkert at man behøver at være så nervøs. Meget tyder på at der ikke sker det store ved skader på kroningen. Ved store skader evt træfpunktforandring, men ikke nødvendigvis en peæcisionsforringelse.

Læs nedenstående links godt igennem og døm selv [Smile][Smile] :

http://forums.accuratereloading.com/eve/...410414/p/1

http://www.accuratereloading.com/crownr.html



Det er mildest talt tankevækkende [:0]. Der bliver talt og skrevet meget om betydningen af en korrekt crowning. Det kunne være interessant at se præcision og træfpunkt, hvis man savede løbet over i en 45 graders vinkel.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#26
Citat:quote:

Det kunne være interessant at se præcision og træfpunkt, hvis man savede løbet over i en 45 graders vinkel.

Øhh, hvorfor?
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Citat:quote:

Det kunne være interessant at se præcision og træfpunkt, hvis man savede løbet over i en 45 graders vinkel.

Øhh, hvorfor?



Hvis hverken skærevinkel eller regelmæssighed af kroningen har betydning for en riffels præcision, vil det for mig være helt ny viden.
Med min begrænsede økonomiske formåen er det vigtigt for mig om en given investering vil resultere i forbedret præcision - eller om der udelukkende er tale om kosmetik.
Jo flere myter, som vi/man kan aflive, jo flere kræfter og penge kan vi bruge på våbentekniske tiltag, der rent faktisk forbedrer præcisionen.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#28
Helt enig Lars.

Vi må bestræbe os på at få myterne aflivet og religionen ud af skydning. Det er kun noget mekanik og noget kemi kombineret, ikke metafysik.

Man støder tit på næsten rørende omsorg for kronen, men hvor meget har det på sig ? det kunne være godt at vide.

Husk på, at Gud kun er voksne menneskers udgave af en usynlig ven.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Helt enig Lars.

Vi må bestræbe os på at få myterne aflivet og religionen ud af skydning. Det er kun noget mekanik og noget kemi kombineret, ikke metafysik.

Man støder tit på næsten rørende omsorg for kronen, men hvor meget har det på sig ? det kunne være godt at vide.

Husk på, at Gud kun er voksne menneskers udgave af en usynlig ven.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Der er næppe tvivl om, at en perfekt kroning har en del at sige på et våben der leverer 1/4" grupper eller mindre (ex Bench rest våben).
Men på en alm jagtriffel i 1-1,5" klassen, så er der jo altså noget der tyder på, at det ikke har helt så meget at sige (jvf ovenstående links).
Men jeg er nu ikke så stærk i troen, at jeg vil eksperimentere med dette på egne våben[Smile][Smile]
Svar
#30
Jeg har lige været på riffelbanen her i weekenden, hvor en af de skytter, der har været på militærlandsholdet og er kendt for at ligge og skyde 10ere og blinkere, fortalte mig at han hele sit skydeliv har trukket kobberbørsten frem OG tilbage. Han skudt rigtig mange skud gennem sin 308er (ca 10-15.000) og omkring 8-10.000 gennme sin 6.5 pibe. Han har aldrig mærket præsisionsændring pga. denne rensemåde... Så der er vist lidt religion i det også ;-) Sidst jeg så ham gøre det, var det med en helt ny kobberbørste, og den gav modstand. Jeg tror han skød 148 ud af 150 på 200 m liggende sidst, jeg så ham skyde..

tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)