Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skal bukkejagten flyttes?
#21
De behøver ikke lave forsøg for min skyld...
Bestanden er vel stadig i fremgang - selv her på de magre jorde vest på dukker der flere og flere op.
Størrelsen på guldbukke er heller ikke på tilbagetog..
Det vill jo være træls hvis den lå oven i den Svenske [^]

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#22
Vi kan frede råvildtet og de andre arter, så de kun jagtes hvert 3. år og så må vi kun jagte skader, krager, måger, mår, mink og ræve hele tiden.

Sikken vildtbestand vi kunne skabe. [Big Grin]

Nej, lad os beholde jagten som den er.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#23
Fordelene ved flytning er efter min mening:

1 Bukkene er røde, flotte og en estetisk nydelse

2 Bukkene er ganske "gratis" blevet brugt i avlen i 1 ekstra år

3 Temperaturen er gennemsnitlig blevet højere (behageligere for jægeren)

4 Naturen viser sig fra sin mest imponerende side med høstede og høstklare marker.

5 Der kan reguleres ræve, når vi nu alligevel er derude.

6 Mere ro i centrale dele af terrænnet i den periode, hvor råen sætter lam

7 Bukkene vil være mere spredt ud i læhegn og uhøstede marker (fordel for den "lille" jæger)

8 Familien vil være begejstret for at "farmand" også er hjemme til grillaftnerne i sommertiden.

9 Man skal ikke helt så tidligt op

10 Måske en lidt "bedre samvittighed" hvis den store buk nedlægges.

så sandt, så sandt

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#24
Nej - nej og nej!

Der ændres absolut intet ved at flytte bukke jagten, tværtimod.

Forbedring i råvildets betingelser kan kun komme af en streng afskydning politik for både rå og buk, det gældende for minimum 6,000 ha ad gangen! Alt andet er kun ævl og kævl! Køb et gods det rigtige sted, ligesom Zobel.

3 Temperaturen er gennemsnitlig blevet højere (behageligere for jægeren)- Strom, jeg ber dig!

Mvh Thorlak - knæk og bræk imorgen tidlig!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Nej - nej og nej!

Der ændres absolut intet ved at flytte bukke jagten, tværtimod.

Forbedring i råvildets betingelser kan kun komme af en streng afskydning politik for både rå og buk, det gældende for minimum 6,000 ha ad gangen! Alt andet er kun ævl og kævl! Køb et gods det rigtige sted, ligesom Zobel.

3 Temperaturen er gennemsnitlig blevet højere (behageligere for jægeren)- Strom, jeg ber dig!

Mvh Thorlak - knæk og bræk imorgen tidlig!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Vedat flytte bukkejagten til august kan det tænkes, at der er flere, der får succes med at piver med deres pivedyr - hvilket formentlig ikke hjælper bukkebestanden op... og så er det træls at høre på, når der sidder 3-4 nabojægere og trykker løs på den buttede gummibold..[xx(]

Derudover er der jo nok nogen, der har det bedst med temperaturer omkring de 18 grader i stedet for augusts hedebølge.... [xx(]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#26
Gudskelov for forårsbukkejagten[:p],ellers ville jeg ikke ane hvad jeg skulle imorgen tidlig[Big Grin]
Knæk og bræk til jer der skal afsted

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Gudskelov for forårsbukkejagten[:p],ellers ville jeg ikke ane hvad jeg skulle imorgen tidlig[Big Grin]
Knæk og bræk til jer der skal afsted

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



I Lige måde....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#28
hallo alle i kære jægersmænd (og måske et enkelt kvindfolk.)
ska vi ikk bare beholde jagten som den er?? Det har delme virket flot de sidste 40 år så hvorfor ikk de næste 40?
Og for det andet så er den her afstemning, jo so for længst slut bukke jagten bliver!

mvh Mads Lyngsø

"Småt er godt, sagde kællingen og malkede katten."
Svar
#29
Hvis bukkejagten skal flyttes, kan den så ikke bare blive flyttet til henad otte-tiden, så man ikke skal så pokkers tidligt op ...

Knæk og Bræk i morgen tidlig [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#30
Nu er der ikke så mange der har stemt, men det er vel et fingerpeg[Big Grin]
Flertallet siger nej[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#31
er det ikke Haugård der spør om de fleste har ret eller bare er flest[:o)]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by STROM

er det ikke Haugård der spør om de fleste har ret eller bare er flest[:o)]

mvh
Strom



Skidt med det, bare vi er flest[:o)]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)