Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BUKKEJAGT 2008
#41
Tillykke med bukkene[Big Grin]

Var afsted imorges, og sigtede på en pæn buk, men desværre var kuglefanget ikke iorden. Så det blev til 10 minutters tørtræning i sigte øvelser.

Have hunden med på pürsch, og se lige hvor rolig hun kan ligge[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: DSC00291.jpg]

Så skide værer med bukken, når hunden klarer det til ug[Smile][Smile]
I didn't come this far to miss!
Svar
#42
Hej

Jeg har fulgt med på forummet her i lang tid efterhånden, men dette er min første post.

I år er min fjerde sæson som bukkejæger, de første tre sæsoner er det ikke blevet til store bukke, men lørdag morgen 05.13 faldt min bedste buk til dato.

Jeg skyder med en ombygget baneriffel cal 6.5x55, den er jeg blevet rigtig glad for. Jeg anvender ballistic tip kuglen, som jeg får hjemmeladet, er ikke selv hjemmelader. Det er min femte danske buk med ballistic tip, og alle har ligget inden for 20m.

Bukken er skudt på bladet lidt skråt forfrå, kuglen er gået ud ved de bagerste ribben. Den tegnede for en god kugle og gik ca. 20m.

[Image: P1014811-01.jpg]

På grund af eksamenspres har jeg ikke rigtig været afsted i år, det var min femte tur i år.
Svar
#43
Flot buk

Tillykke med den.

Michael
Svar
#44
Velkommen til jcb.

Tillykke med den fine buk!

Det samme til alle jer andre heldige bukkejægere!

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#45
Hej JCB,

Tillykke med den flotte buk....!!!!![Wink]

Den udløser ikke bare en bukkebajer næste gang vi mødes, men en tre retters menu....[8D]

Mvh.
Sandersen
Svar
#46
Var inviteret af en kammerat på bukkejagt d.16 om morgenen. Sad på en stor bakke op mod et hegn, med solen lige i hovedet. Der dukkede en flot 6 ender op kl 06.00. Men sollyset gjorde at kikkerten var fyldt med mælk[Smile]Kunne kun se bukken som en silhuet, og lod den gå. 45 min senere står der pludselig en buk samme sted hvor den anden forsvandt. Stadig mælk i kikkerten dog ikke i samme grad som før. Skuddet gik, og det viste sig desværre at det ikke var den samme, som jeg havde set inden.

Den 17 tog jeg sammen med en anden kammerat til Tyskland. Vi var på jagt i 3 dage efter bukke og svin. Vi fik en buk hver, men svinene var meget nervøse, og der var overhovedet ingen vind. Vi skulle nok være gået i bad. Men jeg havde en teori om at hvis vi stank som svin, så kunne vi lokke dem til. Stanken har nok været uholdbart for dem[Big Grin]

Lidt fotos:

[IMG][Image: IMG_0016.jpg][/img]

[IMG][Image: IMG_0022.jpg][/img]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#47
Tillykke med alle de flotte bukke.
Selv har jeg ikke skudt noget, men fik en oplevelse ud over det normale igår.
Jeg var inviteret med på jagt af et par gode venner. Da vi ankom, blev vi enige om hvorledes vi skulle sidde og begav os op af marken sammen. Efter et lille stykke fik vi øje på en stor, flot ræv. Første bud var en hanræv. Afstanden blev målt til 242 meter. Der er meget kuperet på deres jagt og vi stod højt med god udsigt. Da den satte sig for at urinere, måtte vi sande at der var tale om en meget stor tæve. Ræven nærmede sig os og så ud til at ville passere 30-40 meter til venstre for os. Noget bevægede sig i kornet 20 meter fra os- en harer. Den prøvede at komme uset væk og nærmest krøb væk. Da den var kommet ca 40 meter væk opdgede den ræven, nu ca 100m ude. Den gjorde mand og ræven så også den. Haren valgte at løbe vinkelret på ræven, som angreb. Vi fulgte de sidste sekunder af harens liv, som endte i kaskader af jord, da ræven slog den.
Vi stod 3 mand, tavse og en kæmpe oplevelse rigere. Hvor mange er dette forundt?
Vi blev enige om at der var et kuld hvalpe som ikke ville gå sulten i seng. Vi blev også enige om at vi skulle på rævejagt til efteråret.

En fantastisk oplevelse

Michael
Svar
#48
Også et tillykke herfra til alle der har fået en buk i år. Jeg havde selv en lidt trist oplevelse på premieremorgenen. Naboen skød en buk (det var ikke det triste), og jeg besluttede mig for at køre en tur ud i den anden eng og sætte den stige op, som jeg skulle have sat op for to uger siden. Her fandt jeg fej fra en buk på et lille elletræ, med meget nedtrampet græs omkring. Et par meter ved siden af lå der, med et par meters mellemrum tre døde rålam [Sad]. Mit eget gæt går på at råen er blevet kørt ihjæl. Alle tre var tørre, og havde tomme maver. Jeg så dog også en del andre rådyr, og den 17. om morgenen så jeg en fin buk der havde sat op en halv gang over ørehøjde. Dermed opfyldte den min afskydningspolitik for i år (Den skal være tydeligt højere end de to bukke, som jeg har skudt hidtil. Begge i ørehøjde). Den ville dog ikke stå stille, så den fik lov til at passere engen på 200 meters afstand. Det kan jo være at vi mødes igen [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#49
Så lykkedes det også for mig at få en buk.Efter mange ture efter D.16,kom han endelig ud,hvor jeg kunne give ham en kugle.
Jeg har lejet dyrejagten hos min nabo,og han er svinebonde-og det betyder hvede!!! Faktis er hveden nu blevet så høj,at det er umuligt at skyde fra "nulhøjde",så derfor har jeg rejst en skydestige i et skovbryn ud til en af markerne(skoven høre også med i jagten)
Jeg har de andre aftener haft et par små bukke for,men ville se om der ikke kom en bedre buk.Han kom så iaften-han trådte ud i marken fra et levende hegn,men selv fra stigen kunne jeg kun se hoved og hals-og halsskud er nok lige risikabelt nok på 130 meters afstand,så jeg holdt skuddet tilbage.Men efter kort tid begik bukken sin sidste fejltagelse,han trådte frem i et "T-kryds" hvor to sprøjtespor støder sammen,og med den forreste del af bladet blottet,jeg havde ham jo i kikkerten,var bare at trække frem på ham,og lade kuglen flyve.I skuddet sprang han højt op i luften og jeg nåede at se det ene løb var ledeløst,jeg så derefter 2-3 spring fra ham,og så blev der stille.Jeg havde en god fornemmelse for kuglen,og efter 5 minutter kravlede jeg ned,og gik over for at finde ham.Skudstedet var let at finde,og jeg fandt schweiss med det samme.Sporet var ret let at følge i kornet,og efter 32 meter lå han foran mig.Han lå,lidt a-typisk,på bugen,med bagløbene trukket op under sig,hoved og forløb kunne jeg ikke se,men han lignede faktisk et dyr der var klar til at springe.Med tommelfingeren på sikringen gik jeg frem til ham-men der var ingen problemer,han var forendt.
Jeg fik båret bukken ud,og i det samme kom nabo-jægeren over for at lykønske.Dejligt med gode naboer[Smile]

Bukken blev skud med en Tikka 6,5-284 med en hjemmerullet 140 grs partition.

[Image: P1130020-copy.jpg]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#50
Tillykke med den fine buk.... lange stænger!!

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#51
Flot buk, Ulrik.

Stort tillykke[Big Grin]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#52
Tillykke med den flotte buk Ulrik [Smile]

Nu kan det så være vi kan få lidt ro herude [Wink]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#53
Tillykke med bukken, og en god oplevelse - det er altid skønt når man bliver belønnet for sin tilbageholdenhed - på det område er der
mange der kan lære noget.

Fornuftig kaliber forøvrigt [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#54
Den ser ud som en rigtig gammel fanden (nedfaldende rosenkranse og grå ansigtsmaske) - stort tillykke!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#55
Tak for lykønskningerne[Smile]

Takleberry-du kan da være ligeglad med om der er ro hos mig-du vil jo hellere slås med fodboldtosser på dit arbejde,end du vil på jagt.[8D][8D](Takleberry har jagt mindre end 500 meter fra "mit" skel)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#56
Hej alle.
Først tillykke med alle jeres fine bukke.
Jeg selv skød en returbuk i går aftes. Den havde sat op som gaffelbuk, hvor man kunne ane de sidste to små sprosser, så det var næsten en seksender.
Jeg gik langs et spor igennem nogle nyplantede juletræer, og da jeg kom op ad bakken kunne jeg se ham kun 30 meter ude. Han stod perfekt, jeg lagde an på et juletræ der stod for sig selv. Pludselig sprang han ind i skoven. Troede ikke jeg skulle se mere til ham den aften, men 45 minutter efter, kom han ud ikke mere end 3 meter fra mig - jeg stod skjult bag ved juletræet. Han tog en lille spurt, ved ikke om han fik fært af mig. Han stod med bredsiden til 50 meter ude,hvor jeg gav ham et lungeskud. derefter løb han ind i naboskoven. Jeg kontaktede naboen og fik bukken hentet.
Har desværre ingen billeder endnu, men jeg uploader snarest mmuligt

Mvh Wikke

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#57
Ja, jeg må jo vente til august Så for at mindske savnet lidt så tog jeg i dag på rekonoseringstur. Det blev en fornøjelig tur hvor jeg både så krondyr og fik lokket et par råer frem med et lokkekald til rovdyr Jeg fik også taget et - ja jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om det - billede af krondyrerne med min mobiltelefon igennem min håndkikkert.

Det var alt i alt en rigtig dejlig dag, så nu glæder jeg endnu mere til at det bliver min tur.

Hvis du vil se billedet så kan det findes her: http://web.mac.com/mikkelkroeyer/Helle_o...gstur.html

P.s. Jeg testede lige min nyeste patron 6,5x55 med SST 129 grs mod en 1,5 l plastflaske med vand. Flasken døde i første skud - godt at det ikke er en naturlov med vilde olieskud (piben var da også trukket tør med lidt solvent som starthjælp inden afgang hjemmefra).
Mvh.

Yeti
Svar
#58
så var diana sku med mig igen. skød en pæn spidsbuk. det var en mega spændnde jagt, selvom den kun var spids. det giver sku noget puls[Big Grin] og på den anden side... en spids er noget mere mør i kødet, end en gammel sekser[Wink]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#59
Jeg skændtes med bukken i går aftes i et helt kvarter... en sjov og sælsom oplevelse... en kende nørdet måske.. men sjovt... [Big Grin]

Den kom 2 minutter efter solnedgang essende igennem hegnet jeg sad i. Råen gik 5-10 meter ude på marken. Ingen af dyrene opdagede mig. Har organiseret et hul eller hulning ind i en busk, så jeg er gemt helt væk, når jeg har 3d camo på. Til sidst var han så tæt på, at jeg kunne prikke til ham med skydestokken. Dette undlod jeg dog. I stedet ville jeg prøve og forskrække ham lidt med et "bøh". Han stivnede og først da jeg sagde bøh anden gang løb han. Jeg havde nok forventet han var løbet langt væk - og råen med - men begge dyr løb ikke mere end 20 meter. Da vente bukken sig om begyndte at skælde ud og brumme på skift. Jeg gjorde det samme - dvs. efterabede hans lyde. Sådan blev han stående i 15 minutter, mens jeg rystede lidt med et par grene, gryntede og svarede igen, ligesom når en pladsbuk fejer på en busk... og råen stod og gloede skiftevis på den buk hun var kommet med, og den usynlge buk i busken.... tøhø... en sjov og sælsom oplevelse... de er ikke altid nemme at skræmme....[Smile]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#60
Den 2. Juni sad jeg og hyggede mig med at kigge på en tæveræv og hendes 5 hvalpe igennem håndkikkerten. En af hvalpene var gået lidt væk fra de andre og havde sat sig under en fyr. Den sad og så på dens 4 søskende som sloges og kravlede rundt på tæven. Lige pludselig begyndte fyrren at vippe fra side til side - rævehvalpen stak af. Jeg flyttede håndkikkerten og kunne se en lille gaffelbuk som stod og fejede på fyren. Jeg skiftede optik. Under kikkert nummer 2 (som jeg altid har med på jagt) sidder der en S&L M97 6,5x55. Bukken døde i knaldet. Bukken er ikke noget særligt men det var nu en sjov oplevelse[Big Grin]
[Image: Billede027-1.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)