Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BUKKEJAGT 2008
Hej Max

Tillykke for din nabo..flot bukken....skal din nabo andel nogen hjortenkød med dig.[?]

vh...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
Hej Formænd.

Skød lige denne igår aftes, skudt på halsen med 223Rem.
Pæn kraftig buk.[Smile]
[Image: P6240004-copy.jpg]
Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Eric A

Hej Max

Tillykke for din nabo..flot bukken....skal din nabo andel nogen hjortenkød med dig.[?]

vh...Eric



Jeg skal hilse og sige tak. Nej lad nu ham beholde kødet, jeg må ud og finde en til mig selv.[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Formænd.

Skød lige denne igår aftes, skudt på halsen med 223Rem.



Tillykke med bukken, det er en nydelig herre.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
ja, så blev det min tur...
havde en dejlig morgen ude på min jagt, kl 7 var jeg så småt ved at være øm i enden og var ved at løbe tør for kaffe, men humøret var højt pga. det dejlige vejr, fasanerne larmede, jeg har ferie, så alt ånder fryd og gammen... jeg sætter mig tilbage med et æble om nyder de første solstråler, da jeg pludselig ser noget bevæge sig ude på hvedemarken. i de 3 år vi har haft jagten har der gået en "næsten med sikkerhed medajlebuk" rundt, men den har alle år snydt os der har jagten, vi har alle set ham, men aldrig haft ham på skudhold.... da kikkerten kommer for øjet er der slet ingen tvivl om at det er ham der kommer ned mod mig, forsigtigt lægges kikkerten væk og riflen hæves, i den vinkel han går mod mig har jeg kun hovedet at følge, hele krobben er skjult af kornet, da jeg ikke har nogen intensioner om at skyde før jeg har synligt bladskud på ham nyder jeg bare oplevelsen. ca. 10 meter før han vil krydse et sprøjtespor(ca. 150 meter fra mig) og han vil være helt synlig ændre han selvfølgelig retning og går ind i et levende hegn til naboen(hvor der ikke drives jagt). jeg sidder længe og kikker op på stedet hvor han forsvandt, men vurdere at han er forsvundet endnu engang. lige som jeg sætter mig tilbage med mit æble kommer der en buk ud 15 meter fra mig, på fuld skrue stormer han ud i marken, riflen hæves hurtigt i den forvisning om at det er den buk jeg så før, men nej, dette er en flot gaffel, jeg følger ham kort, og efter ca 5 minutter stiller han sig pænt på ca 50 meter fra mig og kikker forundret på mig..... mit smukke ansigt gemt bag en riffelkikkert er så det sidste han ser af denne verden. han falder i skudet.
så den snu buk får endnu et år.
[Image: dsc00032nr8.th.jpg]
Svar
På faldrebet:
Har kl.20.01 skudt en dejlig buk, havde den mest fantastiske jagt oplevelse, dyret kommer ud i et stykke med korn og det eneste der er synligt er hovedet, fin lyreformet gaffelbuk med meget små bagsprosser men god højde på opsatsen, sidder på en bakketop og følger bukken i 25min, den går så langsomt ud et sted hvor kornet er lidt lavere, bukken forender øjeblikkeligt for en kugle på halsen.
En meget glad jæger kan nu tage hjem med endnu en dejlig oplevelse på tasken.

Kære Diana tak for endnu en sæson.

Billeder følger.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
Her er den så
[Image: Sako009.jpg]
[Image: Sako010.jpg]
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
TILLYKKE [Smile] en rigtig skøn og dejlig buk, og så lige på "faldrebet".

Citat:quote:

Originally posted by fhansen
fin lyreformet gaffelbuk med meget små bagsprosser



Bagsprosser[?] er det det, som vi andre kalder forsprosser eller topsprosser[Wink]

Fint skud - men er du ikke nervøs for evt. kæbeskud når du skyder den så højt på halsen[?]

mvh
Korthår
Svar
Undskylder, i jagtens glædesrus kom jeg til at skrive bagsprosser men mente selvfølgelig forspprosser, alle forhold ved skudet var perfekte og ingen bukkefeber, efter mange års træning på skydebanerne følte jeg at det gik an, afstanden var osse passende lille, alt i alt, det er et risikabelt skud men jeg valgte at tage det da det var den eneste mulighed for bukken stod i en korn mark.
Takker korthår for lykønskningen.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)